ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Ιούνη 1996
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ανύπαρκτοι οι έλεγχοι στους ανελκυστήρες

Ο νόμος προβλέπει συντήρηση μια φορά το μήνα και για τα νοσοκομεία κάθε 15 μέρες, αλλά δεν εφαρμόζεται

Ο τραγικός θάνατος της 42χρονης τραπεζοκόμου Δήμητρας Δρακά από ηλεκτροπληξία, καθώς έμπαινε στο ασανσέρ του νοσοκομείου ΝΙΜΤΣ, έφερε στην επικαιρότητα την πολύ άσχημη κατάσταση των 250.000 ασανσέρ που λειτουργούν στη χώρα μας.

Σύμφωνα με στοιχεία της Πυροσβεστικής, το 1995 τα συνεργεία της πραγματοποίησαν περίπου 15.000 επεμβάσεις για απεγκλωβισμούς ατόμων. Να σημειωθεί δε ότι σε αυτές τις περιπτώσεις δε συμπεριλαμβάνονται οι έκτακτες καταστάσεις, όπως η διακοπή ρεύματος σε μια ολόκληρη περιοχή ή μια πλημμύρα. Οπως καταγγέλλει η Ενωση Ηλεκτρολόγων Αττικής,δε γίνεται ουσιαστική συντήρηση στους ανελκυστήρες, ενώ οι αιτίες αυτού του προβλήματος ξεκινούν από την ανύπαρκτη παρέμβαση του υπουργείου Βιομηχανίας. Επίσης εκτός από την κυβέρνηση ευθύνες υπάρχουν και στα τεχνικά γραφεία, τα περισσότερα από τα οποία λειτουργούν ανεύθυνα.

"Ο έλεγχος για τις νέες εγκαταστάσεις ανελκυστήρων και για την κατάσταση που βρίσκονται οι παλιοί είναι από ελλιπής μέχρι ανύπαρκτος", μας λέει ο πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτρολόγων Βασίλης Ζαρκαδούλας."Το ΥΒΕΤ έχει μεγάλες ευθύνες γιατί δεν εφαρμόζει το νόμο 18173 ΑΣΥ 349 ΑΠ/10-4-89, ενώ δε διαθέτει την απαραίτητη υποδομή ώστε να ελέγχεται η αγορά. Περιορίζεται μόνο στην ανανέωση των αδειών των συνεργείων συντήρησης".

Οπως μας είπε ο συνδικαλιστής, σήμερα στο Νομό Αττικής λειτουργούν 130.000 ανελκυστήρες περίπου. Στο νομό υπάρχουν 1.000 τεχνικά γραφεία που απασχολούν 1.300 εργαζόμενους. "Ομως κανονικά πρέπει να υπάρχουν 1.300 συνεργεία με αντίστοιχο προσωπικό 2.600 άτομα", τονίζει ο Β. Ζαρκαδούλας. "Σήμερα λειτουργούν γραφεία - λίγα σε αριθμό - που αποτελούνται από ένα μόνο άτομο, κάποια δε από αυτά απαρτίζονται από ένα φορτηγάκι κι ένα κινητό τηλέφωνο".

Η συντριπτική πλειοψηφία των τεχνιτών δουλεύουν χωρίς βοηθό, ενώ πολλά τεχνικά γραφεία χρησιμοποιούν - κατά παράβαση του νόμου - σε έργα συντήρησης εγκαταστάτες ή υπεργολάβους (που κατά κανόνα εργάζονται ανασφάλιστοι). Επίσης το ΥΒΕΤ ανανεώνει τις άδειες των τεχνικών γραφείων, χωρίς να ελέγχει ουσιαστικά αν πληρούν όλους τους απαραίτητους όρους. Πολλά είναι τα τεχνικά γραφεία που λειτουργούν με άδειες που έχουν εκδοθεί για εργαζόμενους σε αυτά ή νοικιάζουν άδειες από τεχνίτες (που για κάποιο λόγο βρίσκονται εκτός επαγγέλματος) και συνταξιούχους. Αυτό συμβαίνει γιατί ο ηλεκτρολόγος που θα εργαστεί σε ένα τεχνικό γραφείο είναι υποχρεωμένος να καταθέτει την άδειά του στον εργοδότη. Οσοι όμως φεύγουν από τη δουλιά αφήνουν στους εργοδότες τους τις άδειές τους, με αποτέλεσμα αυτοί να τις χρησιμοποιούν και να εμφανίζουν πλασματικό αριθμό εργαζομένων.

"Ενα μεσαίο τεχνικό γραφείο συντηρεί 300 ανελκυστήρες και πρέπει να έχει έξι εργαζόμενους", υπογραμμίζει ο Β. Ζαρκαδούλας. "Ζητάμε από το ΥΒΕΤ πριν θεωρήσει τις άδειες για κινητά συνεργεία, να έχει θεώρηση από το σωματείο μας ότι οι εργαζόμενοι, που παρουσιάζει μια εταιρία, απασχολούνται πραγματικά στο επάγγελμα".

Τι προβλέπεται

Το Σωματείο Ηλεκτρολόγων ζητά να εφαρμοστεί ο νόμος που προβλέπει ότι η συντήρηση του ανελκυστήρα πρέπει να γίνεται μια φορά το μήνα. Στα ασανσέρ όμως που κάνουν πάνω από 10.000 διαδρομές τη βδομάδα, όπως σε νοσοκομεία, ξενοδοχεία, γραφεία, η συντήρηση πρέπει να γίνεται κάθε 15 μέρες.

Τη συντήρηση πρέπει να διενεργούν κινητά συνεργεία. Το καθένα από αυτά πρέπει απαραίτητα να αποτελείται από δυο εργαζόμενους, που να είναι κάτοχοι - τουλάχιστον ο ένας - άδειας ηλεκτροτεχνίτη "Δ ειδικότητας" που αναφέρεται ειδικά στους ανελκυστήρες και ο δεύτερος άδειας βοηθού "Δ ειδικότητας".

Ο χρόνος εκτέλεσης της συντήρησης δεν μπορεί να είναι μικρότερος της μιας ώρας, εφόσον το κάθε κινητό συνεργείο πρέπει να εκτελεί 5-6 συντηρήσεις τη μέρα.

Την ευθύνη της συντήρησης την έχουν τα τεχνικά γραφεία ανελκυστήρων, που πρέπει να είναι επανδρωμένα με το κατάλληλο τεχνικό προσωπικό και την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή. Σε κάθε τρία το πολύ κινητά συνεργεία συντήρησης προϊσταται ο υπεύθυνος συντηρητής "Δ ειδικότητας" ή ο εγκαταστάτης - συντηρητής "Δ ειδικότητας". Ο υπεύθυνος συντηρητής πρέπει να ελέγχει τη σωστή και ασφαλή λειτουργία του ανελκυστήρα κάθε τρεις μήνες. Οι μηνιαίες συντηρήσεις των ασανσέρ από τα κινητά συνεργεία και οι επιθεωρήσεις από τον υπεύθυνο συντηρητή πρέπει να αναγράφονται σε βιβλίο - ημερολόγιο του ανελκυστήρα, θεωρημένο από το ΥΒΕΤ και όχι σε υποτυπώδεις καρτέλες, όπως γίνεται τις περισσότερες φορές. Στο βιβλίο συντήρησης πρέπει να γράφεται αναλυτικά ο νόμος, ώστε να είναι ενημερωμένος ο διαχειριστής, τόσο για τα καθήκοντα του τεχνικού γραφείου, όσο και για τα καθήκοντα της διαχείρισης του κτιρίου.

Σε κάθε ανελκυστήρα πρέπει να υπάρχουν πινακίδες όπου, εκτός από τις οδηγίες χρήσης, πρέπει να αναφέρεται ο αριθμός αδείας του υπεύθυνου συντηρητή, όπως και ο αριθμός αδείας του κινητού συνεργείου συντήρησης.

Η Ενωση Ηλεκτρολόγων ζητά να εφαρμοστούν επιτέλους οι νόμοι και να μπει μια τάξη σε αυτόν τον τομέα.

Γιώργος ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ

ΚΤΗΜΑ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΥ
Πρέπει να σωθεί

Το θέμα έφεραν στη Βουλή με ερώτησή τους οι βουλευτές του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος και Δ. Κουμπούρης

Τη λήψη μέτρων ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την επαναπόκτηση του κτήματος Γερουλάνου, που εμφανίζεται ως περιουσιακό στοιχείο ιδιώτη, και το χαρακτηρισμό του ως δημόσιας περιουσίας, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος τσιμεντοποίησής του από τη φερόμενη ως ιδιοκτήτρια εταιρία ΜΑΚΡΟ ΑΕ, που στόχο έχει την ανέγερση υπερκαταστήματος και άλλων εμπορικών κτισμάτων στο εν λόγω κτήμα, ζητούν, με ερώτησή τους στη Βουλή, προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Γεωργίας, Οικονομικών, Πολιτισμού και Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, οι βουλευτές του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος και Δήμος Κουμπούρης.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα κτήμα, στην περιοχή Τράχωνες του Δήμου Αλίμου, έκτασης 108 στρεμμάτων, ένας ελεύθερος χώρος, ουσιαστικά δημόσιος, που κινδυνεύει άμεσα να τσιμεντοποιηθεί από την εταιρία ΜΑΚΡΟ ΕΠΕ, στην οποία και πουλήθηκε από τους κληρονόμους του, το Μάρτη του 1992, παρά το γεγονός ότι το κτήμα, με απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ, το 1987, ήταν εκτός σχεδίου πόλης και είχε χαρακτηριστεί ως αρχαιολογικός τόπος και χώρος πρασίνου.

"Η τεράστια αυτή έκταση - σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - που την εκμεταλλεύτηκαν ιδιώτες, χαρίζοντας, δωρίζοντας και πουλώντας δημόσια περιουσία, επί δεκαετίες, κατέληξε στο σημερινό κτήμα Γερουλάνου". Πώς "ήρθε" αυτή η κατάληξη; Το 1918 το υπουργείο Γεωργίας παραχωρεί "κατά χρήση" το κτήμα στον Μαρίνο Γερουλάνο,με σκοπό τη συστηματική δενδροκομική καλλιέργεια. Αυτός στις 14.7.34 παραχωρεί μέρος της έκτασης αυτής στην εταιρία "Κτήμα Τράχωνες - ΑΕ Γεωργικών Προϊόντων και Κτηματική", της οποίας ήταν και ιδρυτικό μέλος, δηλαδή έκανε δώρο στον εαυτό του δημόσια περιουσία. Αυτή η παράνομη ενέργεια όχι μόνο δε διώκεται, αλλά η "εισφορά" νομιμοποιείται κιόλας επί κατοχικής κυβέρνησης, με απόφαση του τότε υφυπουργού Γεωργίας Γ. Μπαμπούκα στις 29.5.43.

Εξάλλου, στο συμβόλαιο αγοραπωλησίας των 108 στρεμμάτων που υπέγραψαν στις 6 του Μάρτη του 1992 η οικογένεια και η ΜΑΚΡΟ, αποσιωπάται το πώς το κτήμα έγινε "περιουσιακό στοιχείο" των πωλητών του. Να σημειωθεί ότι το κέρδος για την οικογένεια ανέρχεται σε 2,9 δισ. Προϋπόθεση, όμως, για να δοθεί το ποσό είναι σε δύο χρόνια από την ημερομηνία υπογραφής του συμβολαίου να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα υπαγωγής της περιοχής στο Σχέδιο Πόλης. Στην περίπτωση, που δεν εκδοθεί το ΠΔ εντός των παραπάνω χρονικών ορίων, το κέρδος "περιορίζεται" στα 2,5 δισ.

Μετά την αγοραπωλησία και παρά την αντίθεση της Β' Εφορείας Αρχαιοτήτων, του Δήμου και της ΤΕΔΚΝΑ, το ΥΠΕΧΩΔΕ τροποποιεί το 1992 τον Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό και εντάσσει την περιοχή Τράχωνες προς πολεοδόμηση. Στη συνέχεια, όμως, επαναφέρει την ισχύ της υπουργικής απόφασης του 1987, που προέβλεπε ότι το κτήμα είναι εκτός σχεδίου πόλης. Η ΜΑΚΡΟ ΑΕ αντιδρά, προσφεύγοντας στο ΣτΕ για την ένταξη του κτήματος στο σχέδιο πόλης, έχοντας στο πλευρό της απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αλίμου, που προέβλεπε ακριβώς αυτό, την ένταξη, δηλαδή, του κτήματος στο σχέδιο πόλης. "Την αντίθεσή της στην τσιμεντοποίηση του κτήματος δήλωσε και πάλι η Β' Εφορεία Αρχαιοτήτων, αφού εντός του κτήματος τοποθετείται το κέντρο του αρχαίου Δήμου του Ευωνύμου, καθώς και το Νομαρχιακό Συμβούλιο της Αθήνας", σημειώνουν οι βουλευτές.

Τέλος οι βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν να αρχίσει να εφαρμόζεται η απόφαση που πήρε το ΥΠΕΧΩΔΕ στις 30-12-1994, με την οποία το Κτήμα Τράχωνες είναι εκτός σχεδίου πόλης και χαρακτηρισμένο ως αρχαιολογικός τόπος και χώρος πρασίνου, να χαρακτηριστεί το κτήμα ως αρχαιολογικό πάρκο, σύμφωνα με τα έγγραφα της Β' Εφορείας Αρχαιοτήτων για την τελική σωτηρία του κτήματος και τη διάσωση της δασικής βλάστησης της συγκεκριμένης περιοχής.

ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ
Να σταματήσουν οι αυθαιρεσίες στην παραλία

Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ και Σπ. Στριφτάρη

Το ζήτημα των αυθαιρέτων κατασκευών και την παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης της παραλίας του Αγίου Κοσμά σε ιδιώτη, φέρνουν, και πάλι, με ερώτησή τους στη Βουλή, προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Πολιτισμού, Δημόσιας Τάξης και Οικονομικών, οι βουλευτές του ΚΚΕ Ορέστης Κολοζώφ και Σπύρος Στριφτάρης.

Σε προηγούμενη σχετική ερώτησή τους, στις 2 Μάη 1996, οι βουλευτές του ΚΚΕ τόνιζαν - όπως άλλωστε είχε καταγγελθεί και από τον δήμαρχο Ελληνικού Κώστα Κορτζίδη - πως η εταιρία "ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΠΕΤΡΟΚΛΑΜΠ ΕΠΕ" προέβη σε αυθαίρετες κατασκευές επί της παραλίας. Με απάντησή τους στην ερώτηση αυτή, οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ, Δημόσιας Τάξης και Οικονομικών πιστοποιούσαν και αποδέχονταν τις καταγγελίες, υπόσχονταν ταυτόχρονα ότι το πρόβλημα θα αντιμετωπιζόταν άμεσα. Απαντούσαν δε ότι το Πολεοδομικό Γραφείο Αργυρούπολης είχε ήδη συντάξει την έκθεση αυτοψίας και ότι θα εφαρμόζονταν τα προβλεπόμενα από τη σχετική νομοθεσία. "Σχετική εντολή - μας πληροφορούν οι βουλευτές του ΚΚΕ - είχε δοθεί και στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά, από τον υπουργό Οικονομικών, προκειμένου να διενεργηθεί έρευνα και να ληφθούν όλα τα μέτρα για την προστασία και διασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου και την τήρηση των όρων παραχώρησης".

Ωστόσο, παρά τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις και υποσχέσεις, οι αυθαιρεσίες από την εταιρία συνεχίζονται. Ρωτούν, λοιπόν, οι βουλευτές του ΚΚΕ τι μέτρα πάρθηκαν, ώστε να σταματήσουν οι αυθαίρετες παραβιάσεις από την εν λόγω εταιρία, πως και κάτω από ποιες συνθήκες μπορεί η συγκεκριμένη εταιρία να συνεχίζει μέχρι σήμερα τις αυθαιρεσίες και αν τελικά θα παρθούν μέτρα για να σταματήσει η απαράδεκτη αυτή κατάσταση.

Παράλληλα, οι βουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν τον κίνδυνο, εξαιτίας των συνεχιζόμενων αυθαιρεσιών, να δημιουργηθούν τετελεσμένα γεγονότα, η παγίωση των οποίων αλλοιώνει τη χρήση της παραλιακής ζώνης και αναιρεί τους σκοπούς για τους οποίους παραχωρήθηκε στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Γι' αυτό ζητούν να μάθουν ποιος είναι ο οριστικός σχεδιασμός και οι μελέτες που εκπονούνται για τη συγκεκριμένη παραλία από τον Οργανισμό της Αθήνας και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.

Λεζάντες

Το ασανσέρ του ΝΙΜΤΣ αποδείχτηκε λαιμητόμος για την άτυχη τραπεζοκόμα

Το 1995 η Πυροσβεστική επενέβη 15.000 φορές για τον απεγκλωβισμό ατόμων από ασανσέρ

Το κτήμα Γερουλάνου στους Τράχωνες



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ