Πέμπτη 27 Ιούνη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ανύπαρκτοι οι έλεγχοι στους ανελκυστήρες

Ο νόμος προβλέπει συντήρηση μια φορά το μήνα και για τα νοσοκομεία κάθε 15 μέρες, αλλά δεν εφαρμόζεται

Ο τραγικός θάνατος της 42χρονης τραπεζοκόμου Δήμητρας Δρακά από ηλεκτροπληξία, καθώς έμπαινε στο ασανσέρ του νοσοκομείου ΝΙΜΤΣ, έφερε στην επικαιρότητα την πολύ άσχημη κατάσταση των 250.000 ασανσέρ που λειτουργούν στη χώρα μας.

Σύμφωνα με στοιχεία της Πυροσβεστικής, το 1995 τα συνεργεία της πραγματοποίησαν περίπου 15.000 επεμβάσεις για απεγκλωβισμούς ατόμων. Να σημειωθεί δε ότι σε αυτές τις περιπτώσεις δε συμπεριλαμβάνονται οι έκτακτες καταστάσεις, όπως η διακοπή ρεύματος σε μια ολόκληρη περιοχή ή μια πλημμύρα. Οπως καταγγέλλει η Ενωση Ηλεκτρολόγων Αττικής,δε γίνεται ουσιαστική συντήρηση στους ανελκυστήρες, ενώ οι αιτίες αυτού του προβλήματος ξεκινούν από την ανύπαρκτη παρέμβαση του υπουργείου Βιομηχανίας. Επίσης εκτός από την κυβέρνηση ευθύνες υπάρχουν και στα τεχνικά γραφεία, τα περισσότερα από τα οποία λειτουργούν ανεύθυνα.

"Ο έλεγχος για τις νέες εγκαταστάσεις ανελκυστήρων και για την κατάσταση που βρίσκονται οι παλιοί είναι από ελλιπής μέχρι ανύπαρκτος", μας λέει ο πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτρολόγων Βασίλης Ζαρκαδούλας."Το ΥΒΕΤ έχει μεγάλες ευθύνες γιατί δεν εφαρμόζει το νόμο 18173 ΑΣΥ 349 ΑΠ/10-4-89, ενώ δε διαθέτει την απαραίτητη υποδομή ώστε να ελέγχεται η αγορά. Περιορίζεται μόνο στην ανανέωση των αδειών των συνεργείων συντήρησης".

Οπως μας είπε ο συνδικαλιστής, σήμερα στο Νομό Αττικής λειτουργούν 130.000 ανελκυστήρες περίπου. Στο νομό υπάρχουν 1.000 τεχνικά γραφεία που απασχολούν 1.300 εργαζόμενους. "Ομως κανονικά πρέπει να υπάρχουν 1.300 συνεργεία με αντίστοιχο προσωπικό 2.600 άτομα", τονίζει ο Β. Ζαρκαδούλας. "Σήμερα λειτουργούν γραφεία - λίγα σε αριθμό - που αποτελούνται από ένα μόνο άτομο, κάποια δε από αυτά απαρτίζονται από ένα φορτηγάκι κι ένα κινητό τηλέφωνο".

Η συντριπτική πλειοψηφία των τεχνιτών δουλεύουν χωρίς βοηθό, ενώ πολλά τεχνικά γραφεία χρησιμοποιούν - κατά παράβαση του νόμου - σε έργα συντήρησης εγκαταστάτες ή υπεργολάβους (που κατά κανόνα εργάζονται ανασφάλιστοι). Επίσης το ΥΒΕΤ ανανεώνει τις άδειες των τεχνικών γραφείων, χωρίς να ελέγχει ουσιαστικά αν πληρούν όλους τους απαραίτητους όρους. Πολλά είναι τα τεχνικά γραφεία που λειτουργούν με άδειες που έχουν εκδοθεί για εργαζόμενους σε αυτά ή νοικιάζουν άδειες από τεχνίτες (που για κάποιο λόγο βρίσκονται εκτός επαγγέλματος) και συνταξιούχους. Αυτό συμβαίνει γιατί ο ηλεκτρολόγος που θα εργαστεί σε ένα τεχνικό γραφείο είναι υποχρεωμένος να καταθέτει την άδειά του στον εργοδότη. Οσοι όμως φεύγουν από τη δουλιά αφήνουν στους εργοδότες τους τις άδειές τους, με αποτέλεσμα αυτοί να τις χρησιμοποιούν και να εμφανίζουν πλασματικό αριθμό εργαζομένων.

"Ενα μεσαίο τεχνικό γραφείο συντηρεί 300 ανελκυστήρες και πρέπει να έχει έξι εργαζόμενους", υπογραμμίζει ο Β. Ζαρκαδούλας. "Ζητάμε από το ΥΒΕΤ πριν θεωρήσει τις άδειες για κινητά συνεργεία, να έχει θεώρηση από το σωματείο μας ότι οι εργαζόμενοι, που παρουσιάζει μια εταιρία, απασχολούνται πραγματικά στο επάγγελμα".

Τι προβλέπεται

Το Σωματείο Ηλεκτρολόγων ζητά να εφαρμοστεί ο νόμος που προβλέπει ότι η συντήρηση του ανελκυστήρα πρέπει να γίνεται μια φορά το μήνα. Στα ασανσέρ όμως που κάνουν πάνω από 10.000 διαδρομές τη βδομάδα, όπως σε νοσοκομεία, ξενοδοχεία, γραφεία, η συντήρηση πρέπει να γίνεται κάθε 15 μέρες.

Τη συντήρηση πρέπει να διενεργούν κινητά συνεργεία. Το καθένα από αυτά πρέπει απαραίτητα να αποτελείται από δυο εργαζόμενους, που να είναι κάτοχοι - τουλάχιστον ο ένας - άδειας ηλεκτροτεχνίτη "Δ ειδικότητας" που αναφέρεται ειδικά στους ανελκυστήρες και ο δεύτερος άδειας βοηθού "Δ ειδικότητας".

Ο χρόνος εκτέλεσης της συντήρησης δεν μπορεί να είναι μικρότερος της μιας ώρας, εφόσον το κάθε κινητό συνεργείο πρέπει να εκτελεί 5-6 συντηρήσεις τη μέρα.

Την ευθύνη της συντήρησης την έχουν τα τεχνικά γραφεία ανελκυστήρων, που πρέπει να είναι επανδρωμένα με το κατάλληλο τεχνικό προσωπικό και την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή. Σε κάθε τρία το πολύ κινητά συνεργεία συντήρησης προϊσταται ο υπεύθυνος συντηρητής "Δ ειδικότητας" ή ο εγκαταστάτης - συντηρητής "Δ ειδικότητας". Ο υπεύθυνος συντηρητής πρέπει να ελέγχει τη σωστή και ασφαλή λειτουργία του ανελκυστήρα κάθε τρεις μήνες. Οι μηνιαίες συντηρήσεις των ασανσέρ από τα κινητά συνεργεία και οι επιθεωρήσεις από τον υπεύθυνο συντηρητή πρέπει να αναγράφονται σε βιβλίο - ημερολόγιο του ανελκυστήρα, θεωρημένο από το ΥΒΕΤ και όχι σε υποτυπώδεις καρτέλες, όπως γίνεται τις περισσότερες φορές. Στο βιβλίο συντήρησης πρέπει να γράφεται αναλυτικά ο νόμος, ώστε να είναι ενημερωμένος ο διαχειριστής, τόσο για τα καθήκοντα του τεχνικού γραφείου, όσο και για τα καθήκοντα της διαχείρισης του κτιρίου.

Σε κάθε ανελκυστήρα πρέπει να υπάρχουν πινακίδες όπου, εκτός από τις οδηγίες χρήσης, πρέπει να αναφέρεται ο αριθμός αδείας του υπεύθυνου συντηρητή, όπως και ο αριθμός αδείας του κινητού συνεργείου συντήρησης.

Η Ενωση Ηλεκτρολόγων ζητά να εφαρμοστούν επιτέλους οι νόμοι και να μπει μια τάξη σε αυτόν τον τομέα.

Γιώργος ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το επικίνδυνο ασανσέρ λειτουργούσε για δύο χρόνια χωρίς πιστοποιητικό! (2024-10-10 00:00:00.0)
Με απολύσεις και υποχρεωτικές άδειες συνεχίζεται η επίθεση των εργοδοτών (2015-07-17 00:00:00.0)
Διαμαρτυρία για το νέο καθεστώς αδειοδοτήσεων (2011-07-14 00:00:00.0)
Εκτοξεύεται το κόστος συντήρησης (2002-05-10 00:00:00.0)
Υποχρεωτικές διαιτητικές αποφάσεις (2000-12-13 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ