ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Ιούλη 1996
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΕΗ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
Μέρα ντροπής για την πόλη η χτεσινή
  • Β. Παπανδρέου, Κ. Λαλιώτης και Γ. Χάσκας υπέγραψαν χτες τη συμφωνία επαναλειτουργίας του εργοστασίου
  • Δυναμική αντίδραση απ' όσους με τους αγώνες τους κράτησαν 15 χρόνια κλειστό το "δράκο"

Την ιερή οργή του λαού του Κερατσινίου προκάλεσε χτες το απόγευμα η επισφράγιση της προδοσίας της πόλης από τη δημοτική αρχή με την επαναλειτουργία του εργοστασίου της ΔΕΗ, που παρέμενε κλειστό επί 15 χρόνια, κάτω από την πίεση των αγώνων των κατοίκων της περιοχής.

"Ο λαός δε ρωτήθηκε και θα αντιδράσει όσες υπογραφές και αν μπουν στα χαρτιά", διαδήλωναν οι κάτοικοι, αποδοκιμάζοντας έντονα τον δήμαρχο Γ. Χάσκα,την υπουργό Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου και τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη,οι οποίοι εκείνη την ώρα στο Δημοτικό Θέατρο της πόλης έπαιζαν το δικό τους θέατρο.

Η παράσταση της υπογραφής του πρωτοκόλλου συνεργασίας για την επαναλειτουργία του εργοστασίου στον Αη Γιώργη, αν και οργανώθηκε με επιμέλεια, δεν κατάφερε να ξεγελάσει τους Κερατσινιώτες. "Οσοι συγκεντρωθήκαμε εδώ, καταγγέλλεται στο ψήφισμα κατοίκων και φορέων, θεωρούμε έγκλημα σε βάρος των κατοίκων που ζουν στο Λεκανοπέδιο ακόμα και την πρόθεση του δήμου και των υπουργών να επαναλειτουργήσουν το εργοστάσιο. Οι υπογραφές της οικονομικής συμφωνίας - γιατί τέτοια είναι - δεν έχουν καμιά νομική υπόσταση. Εμείς δεν υπογράφουμε την καταδίκη της περιοχής για οποιοδήποτε αντάλλαγμα. Καταγγέλλουμε την κοροϊδία περί δήθεν κλεισίματος του εργοστασίου και ανάπλασης του χώρου και βεβαιώνουμε ότι δε θα το αφήσουμε να λειτουργήσει".

Ανάλογη δήλωση - καταγγελία έκαναν οι 12 δημοτικοί σύμβουλοι των τεσσάρων παρατάξεων της μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Κερατσινίου, που εμμένουν στην πάγια θέση της μη επαναλειτουργίας με οποιοδήποτε καύσιμο και της απομάκρυνσης των εγκαταστάσεων, για να αξιοποιηθεί ο χώρος για πράσινο και αναψυχή. Τρεις ακόμη σύμβουλοι, αυτή τη φορά της πλειοψηφίας (Δ. Σικάκης, Μ. Μαράκου και Κ. Γαβαλάς), στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο διαχώρισαν τη θέση τους από τις μεθοδεύσεις του Γ. Χάσκα, καταψηφίζοντας την απόφαση για υπογραφή του πρωτοκόλλου. Παρ' όλα αυτά ο δήμαρχος της πόλης επέμεινε, αδιαφορώντας για τη θέληση του Κερατσινίου, στην εξυπηρέτηση της κυβέρνησης και της ΔΕΗ, στηριζόμενος στην ισχνή πλειοψηφία 16 δημοτικών συμβούλων έναντι 15 που καταψήφισαν.

Να σημειώσουμε ότι τα σχέδια για επαναλειτουργία του εργοστασίου έχουν καταγγείλει με ομόφωνες αποφάσεις τους και τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων Δραπετσώνας και Περάματος.

Συμφωνία ξεπουλήματος

"Η σημερινή μέρα, σημείωσε εκ μέρους της ΔΑΣ Κερατσινίου η δημοτική σύμβουλος Σ. Θωμαρέη,είναι μέρα ντροπής για μια πόλη που είναι γνωστή σ' όλη την Ελλάδα για τους αγώνες της ενάντια στη μόλυνση του περιβάλλοντος. Είναι μέρα ντροπής γιατί υπογράφεται η συμφωνία ξεπουλήματος των 15 χρόνων αγώνων για την απομάκρυνση της ΔΕΗ από το Κερατσίνι.Μέσα στο Θέατρο κάποιοι υπογράφουν, με τα κοστούμια και τις γραβάτες τους, αλλά έξω βρίσκεται κόσμος που θα υποστεί τις συνέπειες με μαύρες σημαίες. Αυτός θα αντιδράσει στην υλοποίηση αυτών των σχεδίων".

Να σημειώσουμε ότι πουθενά στο πρωτόκολλο συνεργασίας δεν αναφέρεται αν μετά τα έξι πρώτα χρόνια λειτουργίας η ΔΕΗ θα φύγει από την περιοχή, αλλά ούτε και ότι ο χώρος θα παραδοθεί στους κατοίκους της. Αντίθετα, αν και αυτό αποσιωπάται στο πρωτόκολλο, η ΔΕΗ θα μονιμοποιήσει την παρουσία της εκεί και θα βάζει μπροστά τις μηχανές της όποτε αυτό κρίνεται αναγκαίο.

Ωστόσο ο δήμαρχος δε δίστασε να υποστηρίξει πως "οι αγώνες δικαιώθηκαν και μια νέα ζωή αρχίζει" για το Κερατσίνι. Κυκλοφόρησε μάλιστα εν μια νυκτί σχετική αφίσα και τρίπτυχο έντυπο που πλημμύρισαν την πόλη. Αν και το θέατρο δεν έπεισε το λαό του Κερατσινίου, η κουστωδία ξεκίνησε αμέσως μετά για το εργοστάσιο της ΔΕΗ, όπου γκρέμισε συμβολικά ένα τμήμα του τοίχου του εργοστασίου, για να πείσει ότι θα κάνει πράξη τις υποσχέσεις της. Το κεφάλι του δράκου όμως μόνο ο λαός του Κερατσινίου και των γύρω περιοχών μπορούν να το κόψουν...

Γερ. Τρ.

22Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ - ΟΔΗΓΗΤΗ
Κόκκινο καράβι στα Αλάτσατα

Ξεκινούν σήμερα οι εκδηλώσεις, αφιερωμένες στην ελληνοτουρκική φιλία, στα Αλάτσατα της Τουρκίας και στην πόλη της Χίου

Οι νέοι μπορούν να απλώσουν γέφυρες ειρηνικής επικοινωνίας και συμβίωσης στις δυο πλευρές του Αιγαίου. Αυτό το μήνυμα, το μήνυμα της ειρήνης, εκπέμπουν τις επόμενες τρεις μέρες νέοι αγωνιστές της ειρήνης από την Ελλάδα και την Τουρκία, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το 22ο Φεστιβάλ ΚΝΕ - "Οδηγητή" που πραγματοποιούνται στα Αλάτσατα της Τουρκίας και στην πόλη της Χίου. Στις εκδηλώσεις θα πάρει μέρος 20μελής αντιπροσωπεία της ΚΝΕ, με επικεφαλής τον Γραμματέα του Κεντρικού Συμβουλίου της Οργάνωσης Νίκο Σοφιανό και την Χριστίνα Παναγιωτακοπούλου,μέλος του ΚΣ.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων για το τριήμερο στη Χίο και στα Αλάτσατα ξεκινάει σήμερα το πρωί με εξόρμηση στην αγορά της Χίου, ενώ το απόγευμα η αντιπροσωπεία της ΚΝΕ θα περάσει απέναντι και θα συναντηθεί με το δήμαρχο Αλατσάτων στην Τουρκία. Την Παρασκευή το πρωί θα συναντηθούν με νεανικούς φορείς και τοπικές οργανώσεις της τουρκικής πόλης και το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση αφιερωμένη στην ελληνοτουρκική φιλία. Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο Ν. Σοφιανός και Τούρκος εκπρόσωπος φιλειρηνικών οργανώσεων, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει συναυλία με ερασιτεχνικό συγκρότημα της ΚΝΕ. Το Σάββατο,20 Ιούλη, οι εκδηλώσεις θα κορυφωθούν με το Φεστιβάλ στη Χίο, στο πρόγραμμα του οποίου περιλαμβάνεται ομιλία του Ν. Σοφιανού, μουσικό πρόγραμμα από νεανικά συγκροτήματα και χαιρετισμοί Τούρκων φιλειρηνιστών.

Συνεχίζονται οι προφεστιβαλικές

Στο μεταξύ οι προφεστιβαλικές εκδηλώσεις, στα πλαίσια του 22ου Φεστιβάλ, συνεχίζονται και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Συγκεκριμένα:

  • Σήμερα στο Περιστέρι, στον Αγ. Ιερόθεο, με θέμα την ανεργία.
  • Το Σάββατο 20/7,στις 9.30 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου, με θέμα τον πολιτισμό. Θα μιλήσει ο Σταύρος Παπαθανασίου,υπεύθυνος του Πολιτιστικού Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ.
  • Την Κυριακή 21/7 στη Μυτιλήνη, στο πάρκο της Επάνω Σκάλας, με θέμα την ανεργία. Θα μιλήσει μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ. Την ίδια μέρα θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση και στο Αιτωλικό, με θέμα "Νέοι εργαζόμενοι και αγρότες".
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΔΑΦΟΥΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΩΝ
Τον Οκτώβρη θα κριθεί η απελευθέρωση

Παρέμβαση του Γ. Θεωνά στη συζήτηση στο Ευρωκοινοβούλιο

Στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών, που θα συνέλθει τον Οκτώβρη θα κριθεί τελικά το ζήτημα της απελευθέρωσης των υπηρεσιών εδάφους (Hahdling) στους αερολιμένες της Κοινότητας. Στην προχτεσινή του ολομέλεια το Ευρωκοινοβούλιο υιοθέτησε σειρά τροπολογιών που περιορίζουν μεν τις συνέπειες από την άκρατη απελευθέρωση που προωθούνταν με την Κοινή Θέση των υπουργών Μεταφορών, - θέση που είχε προσυπογράψει και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ - αλλά δεν έγινε δυνατή η απόρριψή της, αφού δεν εξασφαλίστηκε η απαραίτητη πλειοψηφία.

Σύμφωνα με τροπολογίες που υιοθέτησε το Ευρωκοινοβούλιο ο αερομεταφορέας, που καλύπτει το 25% της συνολικής κίνησης ενός αεροδρομίου, συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες εδάφους χωρίς τους περιορισμούς που έθετε η οδηγία. Μιλώντας στην ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Θεωνάς τάχθηκε υπέρ της απόρριψης της Κοινής Θέσης για την απελευθέρωση των υπηρεσιών εδάφους των αεροδρομίων. Ο Γ. Θεωνάς υπογράμμισε ότι η Κοινή Θέση δε λαμβάνει υπόψη κανένα από τα προβλήματα που δημιούργησε στην ευρωπαϊκή βιομηχανία η πολιτική απελευθέρωσης των αερομεταφορών, η οποία εξελίσσεται κατά επικίνδυνο τρόπο και επηρεάζει αρκετά ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Το Συμβούλιο αγνόησε προκλητικά τις προτάσεις και τις τροπολογίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Αγνόησε τις συνέπειες στους τομείς της ποιότητας και της ασφάλειας των αεροπορικών υπηρεσιών, καθώς και τις κοινωνικές συνέπειες και τις προτάσεις για συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων στην Επιτροπή Χρηστών. Αγνόησε επίσης, τα ειδικά συμφέροντα των αεροπορικών εταιριών που καλύπτουν πάνω από το 25% της κίνησης ενός αερολιμένα, αλλά και τις ειδικές συνθήκες που αφορούν στα αεροδρόμια των νήσων.

Ανεξάρτητα, πάντως, από τη βελτίωση ή μη της πρότασης για την απελευθέρωση του handling, το ΚΚΕ είναι κατηγορηματικά αντίθετο σε μια τέτοια εξέλιξη. Πρόκειται για προοπτική που θα πλήξει άμεσα τη βιωσιμότητα των ασθενέστερων αεροπορικών εταιριών, την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών, θα οδηγήσει στην απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας. Μόνο στην ΟΑ υπολογίζεται ότι θα χαθούν 1.000 θέσεις εργασίας.

Είναι παράδοξο από τη μια η Επιτροπή να καλεί τις αεροπορικές εταιρίες που βρίσκονται σε δύσκολη χρηματοοικονομική κατάσταση να υποβάλουν δρακόντεια προγράμματα ανασυγκρότησης, με σκοπό την εξυγίανσή τους, ν' απαγορεύει τις κρατικές ενισχύσεις - ή να τις επιτρέπει με όρο τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια - και από την άλλη να αφαιρεί, μέσω της απελευθέρωσης, σημαντικό τμήμα των εσόδων των εν λόγω εταιριών. Η εξέλιξη αυτή θα επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην παροχή υπηρεσιών δημόσιου συμφέροντος, ιδιαίτερα σε χώρες όπως η Ελλάδα, με το μεγάλο αριθμό νησιών και απομακρυσμένων περιοχών.

Απεργούν αύριο

Εικοσιτετράωρη απεργία θα κάνει αύριο το βοηθητικό προσωπικό στους Κρατικούς Παιδικούς Σταθμούς (ΚΠΣ), με αίτημα τη χορήγηση του πριμ παραγωγικότητας, ύψους 35.000 δραχμών. Η ρύθμιση για τη χορήγηση του 35χίλιαρου στους υπαλλήλους του υπουργείου Υγείας - Πρόνοιας, στους γιατρούς και εργαζόμενους στα δημόσια νοσοκομεία δεν αφορά το βοηθητικό προσωπικό των ΚΠΣ.

Σε επιστολή τους προς τους υπουργούς Υγείας - Πρόνοιας και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, το Σωματείο Εργαζομένων στους ΚΠΣ και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικού Βοηθητικού Προσωπικού Παιδικών Σταθμών, δηλώνουν πως αν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά τους θα προχωρήσουν σε πανελλαδική απεργία διαρκείας από τις 2 Σεπτέμβρη.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Παίζουν την κολοκυθιά

Σε παιχνίδι της κολοκυθιάς εξελίσσετε η υπόθεση της λειτουργίας της "Ολυμπιακής" και των κατηγοριών που εκτόξευσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Χ. Καστανίδης, κατά διευθυντικών στελεχών της επιχείρησης για την άσχημη κατάσταση που επικρατεί στα αεροδρόμια της χώρας. Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, η διοίκηση της ΟΑ αποποιήθηκε και αυτή με τη σειρά της των ευθυνών της, και υποστήριξε ότι "οι διαπιστώσεις του υπουργού την αδικούν...".

Η ανοιχτή διαφωνία με τον αρμόδιο υπουργό αν και έγινε προσπάθεια να συγκαλυφτεί με φράσεις πως "καλά έκανε ο υπουργός και μίλησε", αλλά μίλησε "ως φυσικό πρόσωπο", δεν πιστοποιεί τίποτα άλλο παρά την αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα των αερομεταφορών, και ίσως προδιαγράφει άλλον ένα γύρο αλλαγής κάποιων προσώπων στη διοίκηση της ΟΑ χωρίς βέβαια ν' αντιμετωπίζονται τα πραγματικά προβλήματα της επιχείρησης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ