ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 19 Ιούλη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Καθαιρέσεις και κόντρες στον ΕΟΤ
  • Καθαιρέθηκαν τέσσερα στελέχη του Οργανισμού
  • Για διασυρμό συναδέλφων τους κάνουν λόγο οι Σύλλογοι των Υπαλλήλων στον ΕΟΤ

Σε νέα φάση εισέρχονται οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης στον ΕΟΤ, μετά τη χτεσινή απόφαση της διοίκησης του Οργανισμού και του υπουργείου Ανάπτυξης να αντικαταστήσει τέσσερις επικεφαλής υπηρεσιών, επικαλούμενη ουσιαστικά οικονομικές ατασθαλίες. Αντίθετος με τις αλλαγές των συγκεκριμένων προσώπων δηλώνει ο Σύλλογος Υπαλλήλων του ΕΟΤ, που κάνει λόγο για "διασυρμό συναδέλφων".

Οπως ανακοινώθηκε επίσημα από το γραφείο Τύπου του ΕΟΤ, καθαιρούνται από τις θέσεις τους και μετακινούνται σε χαμηλότερα κλιμάκια ο διευθυντής Εκμετάλλευσης Γ. Στράτος,ο διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών Στ. Ασημακόπουλος και οι προϊστάμενοι των τμημάτων ΙΔ/4 Λογιστηρίου της Διεύθυνσης Εκμετάλλευσης Εμμ. Ξανθάκης και ΙΔ/2 Εμμέσου Εκμετάλλευσης Ν. Κουτσολιάκος.Σύμφωνα μάλιστα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, ο διευθυντής Εκμετάλλευσης έχει ήδη υποβάλει την παραίτησή του από τον ΕΟΤ για λόγους δεοντολογίας. Τις παραπάνω θέσεις καταλαμβάνουν αντίστοιχα οι Π. Λύτρα, Η. Αναστασίου, Ν. Αγγελής και Αθ. Μαμουρίδης.

Οι αποφάσεις, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, γίνονται σε "υλοποίηση σχετικών εξαγγελιών της Β. Παπανδρέου για αντιμετώπιση προβλημάτων που δημιουργήθηκαν με νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων κτισμάτων, μη είσπραξη βεβαιωμένων οφειλών προς τον Οργανισμό και ανανεώσεις συμβάσεων που δεν έγιναν με το σωστό τρόπο".

Σημειώνεται ότι οι Σύλλογοι των Εργαζομένων από την πρώτη στιγμή είχαν σημειώσει πως στον ΕΟΤ πράγματι υπάρχει πρόβλημα, αφού η ασκούμενη από τις κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων έχουν μετατρέψει τον Οργανισμό σε θερμοκήπιο σκανδάλων. Παράλληλα ωστόσο ζητούσαν "να μην καούν μαζί με τα χλωρά και τα ξερά" και να μη διασυρθούν συνάδελφοί τους, αλλά οι πραγματικοί υπεύθυνοι για τα σκάνδαλα και τις παρατυπίες. Χτες, μάλιστα το πρωί με ανακοίνωσή πρόβαλαν δύο αιτήματα: Πρώτον, απαίτησαν την απομάκρυνση του γγ του ΕΟΤ Β. Κουρτέση και δεύτερον, ζήτησαν από την κυβέρνηση να μην αφήνει να αιωρούνται οι κατηγορίες που εξαπέλυσε η Β. Παπανδρέου, αλλά να κατονομαστούν οι υπεύθυνοι.

Κόντρα Κουρτέση - υπαλλήλων

Στο μεταξύ, τα προεδρεία των συλλογικών ενώσεων των υπαλλήλων στον Οργανισμό επισκέφτηκαν χτες το απόγευμα στο γραφείο του τον γγ του ΕΟΤ Β. Κουρτέση (του οποίου την απόλυση ζήτησαν για μια ακόμα φορά στη χτεσινή τους συνέλευση), προκειμένου να τους δοθούν εξηγήσεις και αποδείξεις, που τελικά δεν έκαναν αποδεκτές, για το σκεπτικό της αποπομπής των ως άνω προσώπων. Μιλώντας στο "Ρ", σημείωσαν ότι οι κυβερνητικοί χειρισμοί, με τον τρόπο που γίνονται, είναι πέρα για πέρα επιπόλαιοι και δε βοηθούν στην πραγματική επίλυση των προβλημάτων του τουρισμού.

Απαντώντας, ο γγ επισήμανε πως το ΔΣ του ΕΟΤ, κατόπιν εισήγησης του ίδιου και της υπουργού Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου,αποφάσισε τη διενέργεια Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης για όλες τις διαπιστωθείσες παρατυπίες. Οι ΕΔΕ θα διενεργηθούν σε τρεις άξονες: Τις δαπάνες συντήρησης, τις μονάδες αυτεπιστασίας και τις συμβάσεις εκμίσθωσης ή και παραχώρησης που έγιναν για το τμήμα της παραλίας από το Φλοίσβο μέχρι το Σούνιο.

"Εγνατιόσημο" από 1η Αυγούστου

Σε πρώτη φάση Τέλος 20% επί της τιμής των διοδίων. Τα κονδύλια θα δοθούν ως προίκα στους ιδιώτες για να κατασκευάσουν τμήματα των εθνικών οδών με τη μέθοδο της ληστρικής συγχρηματοδότησης. Δεν αποκλείεται νέα αύξηση - ίσως και διπλασιασμός - των διοδίων το 1997

Ενα νέο ειδικό τέλος - χαράτσι, 20% επί της τιμής των διοδίων, πρόκειται να επιβάλει η κυβέρνηση και το οποίο θα αρχίσει να καταβάλλεται από οδηγούς των οχημάτων που θα κινούνται στο εθνικό οδικό δίκτυο από την 1η Αυγούστου. Πρόκειται για το περίφημο "Εγνατιόσημο", το οποίο θα επιβληθεί με νομοθετική ρύθμιση που θα κατατεθεί εντός των ημερών και που η κυβέρνηση θέλει να δώσει ως προίκα στους ιδιώτες, προκειμένου να δεχτούν να κατασκευάσουν τμήματα της Εγνατίας και άλλων μεγάλων οδικών αξόνων με το ληστρικό σύστημα της αυτοχρηματοδότησης/συγχρηματοδότησης.

Να σημειώσουμε ότι η κυβέρνηση "ανακάλυψε" ξαφνικά ότι για την κατασκευή αυτών των οδικών αξόνων λείπουν κονδύλια της τάξης του 1 τρισ. δρχ. τουλάχιστον, το οποίο προσπαθεί να διασφαλίσει από δανεισμό της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και από ιδιώτες ή περικόπτοντας ποσά από άλλα δημόσια έργα.

Συγκεκριμένα, οι ιδιώτες θα αναλάβουν την κατασκευή μεγάλων τμημάτων των οδικών αξόνων (ΠΑΘΕ και Εγνατία), με το αζημίωτο βέβαια, αφού θα τους παραχωρηθεί η εκμετάλλευσή τους, μέσω διοδίων, για 20 χρόνια τουλάχιστον. Η κυβέρνηση, θεσπίζοντας την επιβολή του "Εγνατιόσημου", χαρίζει τεράστια κονδύλια στους ιδιώτες, προκειμένου να τους "δελεάσει" να συγχρηματοδοτήσουν τα έργα αυτά. Πρόκειται όμως ουσιαστικά για "τζάμπα" αυτοχρηματοδότηση, όπως έγινε και με άλλα δημόσια έργα (Σπάτα, Ρίο - Αντίρριο κτλ.).

Οι εκπρόσωποι μάλιστα της κυβέρνησης δεν απέκλειαν χτες το ενδεχόμενο να γίνει και νέα αύξηση της τιμής των διοδίων το 1997, στην κατεύθυνση του διπλασιασμού τους. Σύμφωνα με όλες τις προβλέψεις, η τιμή των διοδίων μέχρι το 2000 θα έχει τετραπλασιαστεί ή πενταπλασιαστεί, ώστε να φτάσει το μέσο όρο της τιμής που ισχύει τώρα σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Προς την κατεύθυνση αυτή πιέζει άλλωστε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με προφανή στόχο να ανοίξει ο δρόμος και για τις μεγάλες κοινοτικές τεχνικές εταιρίες, οι οποίες για να έρθουν να κατασκευάσουν στη χώρα μας με συγχρηματοδότηση μεγάλα τμήματα των οδικών αξόνων, θα πρέπει να τους έχει προηγουμένως διασφαλιστεί η αποπληρωμή τους με τα τσουχτερά διόδια. Για να αποκτήσουν όμως δικαίωμα να εισπράττουν οι ιδιώτες διόδια, απαιτείται και νέα νομοθετική ρύθμιση.

Οπως έχει ξαναγράψει ο "Ρ", το όλο εγχείρημα της κατασκευής των οδικών αξόνων με τη συμμετοχή ιδιωτών δεν αποκλείεται να ξεκινήσει από την παράκαμψη των Τεμπών, ενώ στη συνέχεια "παίζει" η ζεύξη του Μαλιακού και τμήμα της Εγνατίας από τη Θεσσαλονίκη ως το Στρυμόνα.

ΛΑΡΙΣΑ
Δραματική μείωση των γεννήσεων

Κατά 5,75% μειώνεται φέτος ο μαθητικός πληθυσμός της Λάρισας και ξεπερνά το 11% η μείωση του αριθμού των παιδιών της πρώτης τάξης του Δημοτικού.

Το δημογραφικό πρόβλημα - απόρροια της υπογεννητικότητας, κυρίως, αλλά και άλλων παραγόντων - λαμβάνει δραματικές διαστάσεις στην πόλη. Χαρακτηριστικό δείγμα η συνεχής μείωση του αριθμού των μαθητών Δημοτικού Σχολείου.

Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το σχολικό έτος 1996-1997 στα Δημοτικά Σχολεία του νομού θα φοιτήσουν 1.024 μαθητές λιγότεροι σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, μείωση που αντιστοιχεί στο 5,75% στο συνολικό μαθητικό πληθυσμό. Η αντίστοιχη μείωση στους μαθητές της πρώτης τάξης του Δημοτικού είναι ακόμα μεγαλύτερη. Στη φετινή σχολική περίοδο θα εγγραφούν συνολικά 2.409 "πρωτάκια", 300 λιγότερα από πέρσι και το ποσοστό μείωσης ξεπερνά το 11%.

Στις σχολικές μονάδες της υπαίθρου τα μηνύματα είναι πιο απαισιόδοξα, καθώς η μείωση του αριθμού των μαθητών είναι πολύ μεγάλη. Φέτος θα φοιτήσουν στην πρώτη τάξη 128 παιδιά λιγότερα από πέρσι - ποσοστό μείωσης 12,15% - και στο σύνολο των σχολείων 449 λιγότερα, ποσοστό 6,29%.

Αλλά και στα αστικά κέντρα - και παρά το φαινόμενο της αστυφιλίας - τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Τα παιδιά της πρώτης τάξης θα είναι κατά 169 λιγότερα - ποσοστό μείωσης 10,3% - και συνολικά οι μαθητές κατά 575 λιγότεροι, μείωση 5,36%.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες εκτιμούν ότι η υπογεννητικότητα στο νομό συνεχώς θα οξύνει το δημογραφικό πρόβλημα και δεν υπάρχουν δυνατότητες αναστροφής αυτού του κλίματος. Στοιχεία δείχνουν ότι τα ζευγάρια έχουν περιορίσει τον αριθμό των παιδιών σε ένα, ενώ στα χωριά αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των νέων ανθρώπων που αργούν πολύ να παντρευτούν ή δεν παντρεύονται καθόλου.

Η μείωση του αριθμού των μαθητών - εκτός των άλλων επιπτώσεων - θα οδηγήσει και στη μείωση των απασχολουμένων δασκάλων, με αποτέλεσμα να μεγαλώσει κι άλλο η ανεργία στον κλάδο.

Οι αιτίες του δημογραφικού προβλήματος - που αντανακλάται στη μείωση του αριθμού των μαθητών - είναι γνωστές. Τα οικονομικά και άλλα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νέα ζευγάρια, στα αστικά κέντρα και στα χωριά, δεν επιτρέπουν να γεννήσουν πολλά παιδιά. Οι κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια δεν πήραν κανένα ουσιαστικό μέτρο για τη βελτίωση του επιπέδου ζωής στην επαρχία. Αντιθέτως η αποβιομηχάνιση έφερε την ανεργία στην πόλη και η συρρίκνωση της αγροτικής οικονομίας την απελπισία στο χωριό. Και χωρίς μεροκάματο, χωρίς αγροτικό εισόδημα, κανένας νέος δε "ρισκάρει" να φέρει πολλά παιδιά στον κόσμο, αφού δεν μπορεί να εξασφαλίσει το παρόν και το μέλλον τους.

ΚΕΟΣΟΕ
Κίνδυνος για το κρασί

Να προχωρήσει άμεσα η ολοκλήρωση των διαδικασιών για τη σύνταξη του αμπελουργικού μητρώου, ζητά από την κυβέρνηση η Κεντρική Κλαδική Συνεταιριστική Ενωση Αμπελουργικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ), τονίζοντας προς πρόκειται για ένα θέμα που "καίει" 200.000 Ελληνες αμπελουργούς.

Η ΚΕΟΣΟΕ επίσης καλεί την κυβέρνηση να ασκήσει κάθε δυνατή πίεση σε κοινοτικό επίπεδο, ώστε ενόψει της αναθεώρησης της Κοινής Οργάνωσης Κρασιού να επιτευχθούν λύσεις προς όφελος της ελληνικής αμπελουργίας. Οπως αναφέρεται σχετικά σε χτεσινή ανακοίνωση της ΚΕΟΣΟΕ, υπάρχουν έγκυρες πληροφορίες πως ήδη η ιρλανδική προεδρία έχει αναλάβει, παρασκηνιακά, πρωτοβουλίες, με στόχο το "κλείσιμο" της ΚΟΑ κρασιού, ενώ σχετικές πιέσεις ασκεί και η Κομισιόν.

Εκδήλωση αντιστασιακών

Εκδήλωση, αφιερωμένη στους Ελληνες πατριώτες που εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς και τους ντόπιους συνεργάτες τους την 26η Ιουλίου του 1944, διοργανώνει η Κοινότητα Ασβεστοχωρίου Θεσσαλονίκης την Κυριακή 28 Ιουλίου. Η συγκέντρωση και πορεία θα αρχίσει στις 10.30 το πρωί από το χώρο του πάρκου της κοινότητας, όπου είχαν συγκεντρωθεί οι εκτελεσθέντες. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται χαιρετισμοί εκπροσώπων αντιστασιακών οργανώσεων και καταθέσεις στεφανιών από εκπροσώπους φορέων και οργανώσεων.

Προχωράει η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ

Με ταχείς ρυθμούς προχωράει η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και η παραχώρηση στη θυγατρική του ΕΡΓΟΣΕ, στην οποία έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν και ιδιώτες, της υλοποίησης του επενδυτικού έργου του Οργανισμού, ύψους 604 δισεκατομμυρίων δραχμών. Κατά την προχτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ, στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χ. Καστανίδης και το ΔΣ του ΟΣΕ, αποφασίστηκε, η ανάληψη των έργων αυτών από πλευράς της ΕΡΓΟΣΕ να καλυφθεί με νομοθετική ρύθμιση που θα περάσει από το Β Θερινό Τμήμα της Βουλής. Με τη ρύθμιση αυτή θα μεταβιβαστούν όλα τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από τις συμβάσεις, τις διακηρύξεις και τις δημοπρατήσεις έργων από τον ΟΣΕ στη νέα εταιρία της ΕΡΓΟΣΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ