Παρασκευή 19 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Εγνατιόσημο" από 1η Αυγούστου

Σε πρώτη φάση Τέλος 20% επί της τιμής των διοδίων. Τα κονδύλια θα δοθούν ως προίκα στους ιδιώτες για να κατασκευάσουν τμήματα των εθνικών οδών με τη μέθοδο της ληστρικής συγχρηματοδότησης. Δεν αποκλείεται νέα αύξηση - ίσως και διπλασιασμός - των διοδίων το 1997

Ενα νέο ειδικό τέλος - χαράτσι, 20% επί της τιμής των διοδίων, πρόκειται να επιβάλει η κυβέρνηση και το οποίο θα αρχίσει να καταβάλλεται από οδηγούς των οχημάτων που θα κινούνται στο εθνικό οδικό δίκτυο από την 1η Αυγούστου. Πρόκειται για το περίφημο "Εγνατιόσημο", το οποίο θα επιβληθεί με νομοθετική ρύθμιση που θα κατατεθεί εντός των ημερών και που η κυβέρνηση θέλει να δώσει ως προίκα στους ιδιώτες, προκειμένου να δεχτούν να κατασκευάσουν τμήματα της Εγνατίας και άλλων μεγάλων οδικών αξόνων με το ληστρικό σύστημα της αυτοχρηματοδότησης/συγχρηματοδότησης.

Να σημειώσουμε ότι η κυβέρνηση "ανακάλυψε" ξαφνικά ότι για την κατασκευή αυτών των οδικών αξόνων λείπουν κονδύλια της τάξης του 1 τρισ. δρχ. τουλάχιστον, το οποίο προσπαθεί να διασφαλίσει από δανεισμό της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και από ιδιώτες ή περικόπτοντας ποσά από άλλα δημόσια έργα.

Συγκεκριμένα, οι ιδιώτες θα αναλάβουν την κατασκευή μεγάλων τμημάτων των οδικών αξόνων (ΠΑΘΕ και Εγνατία), με το αζημίωτο βέβαια, αφού θα τους παραχωρηθεί η εκμετάλλευσή τους, μέσω διοδίων, για 20 χρόνια τουλάχιστον. Η κυβέρνηση, θεσπίζοντας την επιβολή του "Εγνατιόσημου", χαρίζει τεράστια κονδύλια στους ιδιώτες, προκειμένου να τους "δελεάσει" να συγχρηματοδοτήσουν τα έργα αυτά. Πρόκειται όμως ουσιαστικά για "τζάμπα" αυτοχρηματοδότηση, όπως έγινε και με άλλα δημόσια έργα (Σπάτα, Ρίο - Αντίρριο κτλ.).

Οι εκπρόσωποι μάλιστα της κυβέρνησης δεν απέκλειαν χτες το ενδεχόμενο να γίνει και νέα αύξηση της τιμής των διοδίων το 1997, στην κατεύθυνση του διπλασιασμού τους. Σύμφωνα με όλες τις προβλέψεις, η τιμή των διοδίων μέχρι το 2000 θα έχει τετραπλασιαστεί ή πενταπλασιαστεί, ώστε να φτάσει το μέσο όρο της τιμής που ισχύει τώρα σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Προς την κατεύθυνση αυτή πιέζει άλλωστε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με προφανή στόχο να ανοίξει ο δρόμος και για τις μεγάλες κοινοτικές τεχνικές εταιρίες, οι οποίες για να έρθουν να κατασκευάσουν στη χώρα μας με συγχρηματοδότηση μεγάλα τμήματα των οδικών αξόνων, θα πρέπει να τους έχει προηγουμένως διασφαλιστεί η αποπληρωμή τους με τα τσουχτερά διόδια. Για να αποκτήσουν όμως δικαίωμα να εισπράττουν οι ιδιώτες διόδια, απαιτείται και νέα νομοθετική ρύθμιση.

Οπως έχει ξαναγράψει ο "Ρ", το όλο εγχείρημα της κατασκευής των οδικών αξόνων με τη συμμετοχή ιδιωτών δεν αποκλείεται να ξεκινήσει από την παράκαμψη των Τεμπών, ενώ στη συνέχεια "παίζει" η ζεύξη του Μαλιακού και τμήμα της Εγνατίας από τη Θεσσαλονίκη ως το Στρυμόνα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ