ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Σεπτέμβρη 1996
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Τα οικονομικά "παιχνίδια" παραλύουν το μετρό

Αποκαλυπτικές καταγγελίες του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας. Στάση εργασίας αύριο ενάντια στις απολύσεις και στις διαθεσιμότητες

Τα "οικονομικά παιχνίδια που παίζονται ανάμεσα στην ανάδοχο εταιρία "Ολυμπιακό Μετρό",την επιβλέπουσα "Αττικό Μετρό" και την αμερικανική εταιρία - τεχνικό σύμβουλο ΜΠΕΧΤΕΛ" καταγγέλλει με ανακοίνωσή του, το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας σαν κύρια αιτία για τις συνεχείς καθυστερήσεις και το σταμάτημα των εργασιών κατασκευής του μετρό Αθήνας. Ταυτόχρονα στηλιτεύει τη στάση της κυβέρνησης, που - όπως τονίζει - παραμένει αδιάφορη απέναντι στις συνεχείς καθυστερήσεις στην κατασκευή του μετρό Αθήνας και στις μαζικές απολύσεις και διαθεσιμότητες και περιορίζεται απλώς να παζαρεύει τα "πανωπροίκια" που θα δώσει στην κατασκευάστρια εταιρία. Σε τετράωρες στάσεις εργασίας ανά βάρδια, προχωρούν αύριο οι εργαζόμενοι στο έργο, απαιτώντας την ανάκληση των 20 απολύσεων και των 128 διαθεσιμοτήτων. Εχει περάσει ένας μήνας - σημειώνεται - από το σταμάτημα των κύριων εργασιών που έγινε με ευθύνη των εμπλεκόμενων εταιριών και της κυβερνητικής απραξίας και η κατάσταση όχι μόνο παραμένει στάσιμη, αλλά και νέα αρνητικά στοιχεία δείχνουν ότι θα χειροτερεύσει. Επιβεβαιώνουν - επισημαίνεται - τις αρχικές καταγγελίες του Συνδικάτου για τα οικονομικά παιχνίδια που παίζονται, με "κύρια θύματα τον ελληνικό λαό που θα πληρώσει την τεράστια υπέρβαση του προϋπολογισμού του έργου και άμεσα θύματα τους εργαζόμενους στο μετρό, που εκτός από τις απολύσεις και τις διαθεσιμότητες, γίνεται προσπάθεια από την κατασκευάστρια κοινοπραξία να χρησιμοποιηθούν σαν μοχλοί πίεσης, προκειμένου να πετύχει τις οικονομικές της διεκδικήσεις".

Από τις τελευταίες συναντήσεις - υπογραμμίζεται - του Συνδικάτου με την κοινοπραξία και τα αρμόδια υπουργεία και την τοποθέτηση της "Αττικό Μετρό" με ανακοίνωση, προκύπτει ότι η αιτιολογία της κοινοπραξίας για "απρόβλεπτα εμπόδια" στα υπόγεια τεχνικά έργα δεν είναι πειστική, μιας και εδώ και ένα χρόνο ο μετροπόντικας είναι "κολλημένος" στην πλατεία Καραϊσκάκη και δεν έχει βρεθεί κάποια τεχνική λύση. Και αυτό όταν απ' το '81 έχουν γίνει γεωλογικές έρευνες που στοίχισαν πολλά δισ. δραχμές και δεν πάρθηκαν υπόψη. Οταν για τη γραμμή αυτή του έργου, η κοινοπραξία προκειμένου να αποφύγει τις υποχρεώσεις της από τη σύμβαση, έχει καταφύγει στα διεθνή δικαστήρια. Οταν απροκάλυπτα ομολογεί πως για όποιες λύσεις προτείνονταν επέλεγε την οικονομικά πιο συμφέρουσα, αλλά τώρα που απέτυχε η λύση στο συγκεκριμένο σημείο, φορτώνει τις δικές της ευθύνες στις πλάτες των εργατών.

"Γιατί επί 24 μέρες, μετά την παύση των εργασιών, οι εκπρόσωποι "Ολυμπιακό Μετρό" και της δημόσιας εταιρίας "Αττικό Μετρό" δεν είχαν συναντηθεί;", σημειώνει το συνδικάτο επισημαίνοντας ότι αρμόδιος παράγοντας του ΥΠΕΧΩΔΕ το απέδωσε σε "αντιζηλία" και επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν ανταγωνιστικά συμφέροντα μεταξύ των εταιριών.

Τα ερωτηματικά και οι υπόνοιες για υπόγειους ανταγωνισμούς ανάμεσα στις τεχνικές εταιρίες που εμπλέκονται στο έργο, τονίζεται, ενισχύονται και από το πολύμηνο σταμάτημα του σταθμού της Δάφνης, μιας και εκεί δεν υπάρχει κανένα απρόβλεπτο εμπόδιο. Τα ίδια ερωτηματικά υπάρχουν και για το σταθμό του Κεραμεικού.

Το Συνδικάτο ζητά άμεσα να ανακληθούν οι διαθεσιμότητες και απολύσεις και ζητά απ' το ΥΠΕΧΩΔΕ να οργανώσει συνάντηση με υπουργείο Εργασίας και όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και να ανακληθούν άμεσα οι απολύσεις και διαθεσιμότητες.

Τέλος δηλώνει: "Δε θα επιτρέψουμε σε κανένα να χρησιμοποιήσει τους εργαζόμενους σαν μοχλό πίεσης, προκειμένου να πετύχει οικονομικές διεκδικήσεις" και καλεί συνδικάτα, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Τεχνικό Επιμελητήριο και κάθε άλλο επιστημονικό οργανισμό και όλους τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου να παλέψουν για: Να ολοκληρωθεί χωρίς άλλη καθυστέρηση και οικονομική επιβάρυνση το έργο και να πληρώσουν αυτοί που ευθύνονται για τις υπερβάσεις. Να αναθεωρηθούν ριζικά και να μην ξαναϋπογραφούν άλλες αποικιοκρατικές συμβάσεις.

Αλίμονο στους νέους, αν..!

Για δες ενδιαφέρον για τους νέους! Ο Εβερτ "αγωνιά" δημοσίως για το πώς "θα δώσουμε δουλιά στο παιδί που τελειώνει το Λύκειο, το Πανεπιστήμιο κλπ.". Το ίδιο και το ΠΑΣΟΚ... Ο υπουργός Εργασίας, ειδικότερα, κρίνει ότι "καμιά θυσία δεν είναι μεγάλη, προκειμένου να βρουν δουλιά οι νέοι". Ούτε καν η απαλλαγή των εργοδοτών από τις ασφαλιστικές εισφορές, όπως θεσμοθέτησε με τον τελευταίο νόμο για την ...ανεργία! Το ίδιο και ο Γρ. Γιάνναρος του ΣΥΝ, που, σε μια από τις τελευταίες του τηλεοπτικές εμφανίσεις, στην ΕΤ-1, μπαίνοντας στο κυρίως θέμα, "τόλμησε" να ζητήσει θεσμοθέτηση της μερικής απασχόλησης ειδικά για τους νέους! Στο ίδιο μήκος κύματος, κινήθηκε και η κ. Δασκαλάκη της Πολιτικής Ανοιξης στην ίδια εκπομπή...

Ομως, πριν απ' όλους, έδειξαν το ...ενδιαφέρον τους για τους νέους οι 47 πολυεθνικές που συνέταξαν τη "Λευκή Βίβλο" Ντελόρ, η οποία με καταπληκτική σαφήνεια αναφέρει: "Για να διευκολύνεται (!) η απασχόληση των νέων, προτείνεται να καθιερωθεί η μεγαλύτερη ευελιξία ως προς τον ελάχιστο μισθό, τις μειωμένες κοινωνικές εισφορές ή άλλους όρους της σύμβασης..." (θέση 8.2). Ανάλογο ...ενδιαφέρον έδειξε και ο ΣΕΒ αυτοπροσώπως, με την ανοιχτή διατύπωση της απαίτησης να μην πληρώνουν οι βιομήχανοι ασφαλιστικές εισφορές για τους νέους εργάτες τουλάχιστον για δυο χρόνια, να μην ισχύουν για τους νέους οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, να αυξηθεί κι άλλο η επιδότησή τους για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ...για νέους!

Να σημειωθεί, κοντά σ' όλα αυτά, ότι με τους αντιασφαλιστικούς νόμους που είχε ψηφίσει η κυβέρνηση της ΝΔ - και που διατηρεί ως κόρην οφθαλμού η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ - έχει ήδη επιβληθεί ένα ασφαλιστικό σύστημα δεύτερης ταχύτητας για τους νέους εργαζόμενους που μπήκαν στην παραγωγή μετά την 1/1/93, θέτοντάς τους ουσιαστικά εκτός κοινωνικής ασφάλισης!

Είναι, επομένως, περιττό να σημειώσει κανείς ότι είναι πέρα για πέρα κάλπικο το ...ενδιαφέρον που εκδηλώνεται από αυτούς που παίρνουν ή στηρίζουν μέτρα σαν και τα προαναφερθέντα. Αντίθετα, πρόθεσή τους είναι να συνεχίσουν με ακόμα μεγαλύτερη οξύτητα τις επιθέσεις τους, μετατρέποντας μεγάλες μάζες νέων σ' ένα εργατικό δυναμικό δεύτερης κατηγορίας. Να διασφαλίσουν τσάμπα νέο, κυρίως, εργατικό δυναμικό στους βιομήχανους, εκμεταλλευόμενοι με τον πλέον ανήθικο τρόπο το γεγονός ότι οι απόφοιτοι νέοι της τριτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καταγράφονται άνεργοι σε ποσοστό που αγγίζει το 65%! Αλίμονο στους νέους, επομένως, αν δεν πάρουν και σε τούτες τις εκλογές τα μέτρα τους. Αν εξαπατηθούν από τη "Σκύλλα" και τη "Χάρυβδη" του δικομματισμού. Αν δεν ενισχύσουν τη μόνη δύναμη αναχαίτισης της ολομέτωπης επίθεσης, που ξετυλίγεται σε βάρος τους, το ΚΚΕ.

Μ. Ε.

ΚΟΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η Αθήνα δεν αντέχει άλλη ταλαιπωρία!

"Είχαμε προειδοποιήσει", τονίζει σε ανακοίνωσή της, σχετικά με την κατάσταση στο Μετρό, η Κομματική Οργάνωση Αθήνας του ΚΚΕ και καλεί τους εργαζόμενους και τους μαζικούς φορείς να απαιτήσουν τη συνέχιση του έργου χωρίς έξτρα αποζημίωση στις κατασκευάστριες εταιρίες

Σε "γιοφύρι της Αρτας" τείνει να εξελιχθεί το Μετρό,ένα από τα μεγάλα έργα του Λεκανοπεδίου, σημειώνει η Κομματική Οργάνωση Αθήνας του ΚΚΕ, σε ανακοίνωσή της, η οποία έχει ως εξής:

"Με διάφορες αστήρικτες δικαιολογίες, με την ανοχή της "ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ" (εκπρόσωπος του δημοσίου του ΜΕΤΡΟ), σταμάτησαν οι εργασίες εντελώς στους δύο Μετροπόντικες και σε δύο εργοτάξια, ενώ και στα υπόλοιπα υπολειτουργούν. Συνέπεια αυτής της εξέλιξης ήταν να τεθούν αρκετοί εργαζόμενοι σε διαθεσιμότητα, ενώ πρόσφατα έγιναν και απολύσεις. Η εξέλιξη αυτή δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, δεν είναι η πρώτη φορά που σημειώνονται καθυστερήσεις. Το ΚΚΕ είχε προειδοποιήσει, από την αρχή ακόμη, ότι η σύμβαση ανάθεσης του έργου, η αρχική και η συμπληρωματική, σε ιδιώτες ήταν διάτρητες. Δυστυχώς, η προειδοποίησή μας αυτή δεν εισακούστηκε από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Τονίζουμε και σήμερα ότι η εξέλιξη στο ΜΕΤΡΟ είναι ένα δείγμα γραφής της ακολουθούμενης πολιτικής των κυβερνήσεων του δικομματισμού για το τι θα ακολουθήσει και για τα άλλα μεγάλα έργα, (αεροδρόμιο Σπάτων - δρόμος Σταυρού - Ελευσίνας κλπ.).

Τα αποτελέσματα σήμερα είναι αρνητικά για το ίδιο το έργο, για την οικονομία, για τους εργαζόμενους, το λαό και κύρια για τους Αθηναίους πολίτες και αποτυπώνονται στα παρακάτω:

- Με τη μέθοδο των καθυστερήσεων και των εκβιασμών από τις ιδιωτικές εταιρίες και την ανοχή και αδιαφορία της κυβέρνησης, το αρχικό κόστος του έργου από 250 δισ. έχει εκτιναχτεί στο 1 τρισ. που καλείται να πληρώσει ο λαός.

- Ενώ το έργο ήταν να τελειώσει τον Νοέμβρη του '96, προβλέπεται να τελειώσει με τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις το 2000.

Επίσης συνέπεια των καθυστερήσεων του έργου θα είναι:

- Παράταση του κυκλοφοριακού χάους, της μόλυνσης του περιβάλλοντος, της ταλαιπωρίας των Αθηναίων. Κατά τα άλλα, το περιβάλλον της Αθήνας κινδυνεύει από την αφισορύπανση ή άλλες προεκλογικές δραστηριότητες.

- Ακόμη, η αναβολή και ίσως η ματαίωση εκτέλεσης των πρώτων προεκτάσεων που υπήρχαν στο αρχικό σχέδιο.

Η κυβέρνηση επωμίζεται τεράστιες ευθύνες για την εξέλιξη αυτή. Δεν έχει κανένα δικαίωμα (και ιδίως σε προεκλογική περίοδο) να προβεί σε νέες παροχές δεκάδων δισεκατομμυρίων προς τους μεγαλοεργολάβους και τις ξένες πολυεθνικές. Αντίθετα, η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να παρέμβει άμεσα και ουσιαστικά για:

- Την προώθηση και επίσπευση των εργασιών.

- Την ανάκληση όλων των διαθεσιμοτήτων και απολύσεων εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ.

Καλούμε τους εργαζόμενους, τη νεολαία, τους μαζικούς φορείς, τα σωματεία της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης να απαιτήσουν από την κυβέρνηση τη συνέχιση του έργου και όχι έξτρα αποζημίωση στις κατασκευάστριες εταιρίες.

Το ΚΚΕ συμπαραστέκεται και στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων.

Ο ΛΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΑΛΛΕΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΕΣ".

Σε "γιοφύρι της Αρτας" τείνει να εξελιχθεί το μετρό



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ