ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 10 Νοέμβρη 1996
Σελ. /48
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μισθολόγιο πολυετούς λιτότητας

Το τελικό σχέδιο του κυβερνητικού μισθολογίου για τους δημόσιους υπαλλήλους, που έδωσε πρόσφατα ο υφυπουργός Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκης στην ΑΔΕΔΥ, σηματοδοτεί μια νέα, πιο άγρια διετή και πολυετή επέλαση στο βιοτικό επίπεδο χιλιάδων εργαζόμενων στο δημόσιο.

Με το μισθολόγιο αυτό, η κυβέρνηση αποφάσισε να επιβάλει μηδενικές ονομαστικές μισθολογικές αυξήσεις για τη μεγάλη μάζα, ονομαστικές μισθολογικές μειώσεις για κάποιες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων (φοροτεχνικοί, υπάλληλοι πολιτικής αεροπορίας, τελωνειακοί, εκπαιδευτικοί μέχρι 15 χρόνια υπηρεσίας κλπ.), που θα ρυθμιστούν με παγωμένα δραχμικά ποσά και σίγουρα πολύ μεγάλες μειώσεις της αγοραστικής δύναμης των μισθών ΟΛΩΝ των δημοσίων υπαλλήλων. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι, ταυτόχρονα μ' αυτό το μισθολόγιο, η κυβέρνηση "σβήνει" το νομοθετημένο από φέτος το Μάη, ποσό του διορθωτικού 3,3% της φετινής εισοδηματικής πολιτικής, καθώς και τα επίσης νομοθετημένα, μέσα στο '96 ποσάτων αυξήσεων κάποιων επιδομάτων (π.χ. εκπαιδευτικών) που θα έπρεπε να δοθούν στις 31 - 12 - 1996, αλλά και τα ποσά των εισοδηματικών πολιτικών μέχρι 31 - 12 - 1998!!!

***

Εκτός, όμως, από αυτές τις άμεσες αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις για το εισόδημα των δημοσίων υπαλλήλων, η δομή και η φιλοσοφία του κυβερνητικού μισθολογίου συνεπάγονται και διαχρονικές αρνητικές, αλλά και επικίνδυνες, παρενέργειες. Αυτές εστιάζονται, όχι μόνο στη διαιώνιση των διαφόρων δραχμικών επιδομάτων (επίδομα εξομάλυνσης, επίδομα παραγωγικότητας), που δε "μετράνε" στις εισοδηματικές αυξήσεις και στις συντάξιμες αποδοχές, αλλά κύρια στο ότι ο υφυπουργός άφησε ακαθάριστο το ποσό του μισθολογίου, που θα αποτελεί τη βάση υπολογισμού των μελλοντικών αυξήσεων (αν και όταν θα υπάρξουν) και συντάξεων. Πάντως και αν πάρουμε ακόμα και την καλύτερη περίπτωση να υπολογίζεται δηλαδή ως βάση, ο βασικός μισθός και το χρονοεπίδομα, πάλι και σ' αυτή την περίπτωση, αυτή η βάση υπολογισμού θα υπολείπεται κατά πολλές χιλιάδες δραχμές από τη σημερινή.

Το πιο ανησυχητικό, όμως, είναι το ότιυφυπουργός "ξεκαθάρισε" πως από το 1999, αν υπάρχουν εισοδηματικές αυξήσεις (όχι ΑΤΑ, αυτή την απέρριψε κατηγορηματικά), αυτές κατά ένα μέρος θα δίνονται στους βασικούς μισθούς και κατά ένα άλλο μέρος θα δίνονται σε σύνδεση με το βαθμό (θα υπάρξει νέος νόμος βαθμολογίου, είπε), και σε σχέση με την παραγωγικότητα, που βέβαια, αυτή η παραγωγικότητα θα μετριέται με τις γνωστές, διαβόητες εκθέσεις αξιολόγησης. Ετσι θα έχουμε επιστροφή στις δεκαετίες του 1960 και 1970, όπου με την αυθαιρεσία των πολιτικοσυνδικαλιστικών και άλλων σκοπιμοτήτων, κρίνονταν, αξιολογούνταν και καθηλώνονταν βαθμολογικά και μισθολογικά χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι. Παραπέρα, το εισοδηματικό "κλείσιμο" που κάνει αυτό το μισθολόγιο μέχρι τις 31/12/98, συνεπάγεται και παραπομπή της εφαρμογής των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, για τους δημοσίους υπαλλήλους, (αν τελικά θα υπάρξουν), μετά το 2000!!!

Ετσι μ' αυτό το νέο μισθολόγιο - φτωχολόγιο, θα επιχειρήσει η κυβέρνηση να λεηλατήσει το εισόδημα των εργαζομένων στο δημόσιο. Αυτό το μισθολόγιο - κρεματόριο για τους δημόσιους υπαλλήλους, θα χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση για να κάνει πράξη όλες τις αντεργατικές κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης και να οδηγήσει τους χιλιάδες εργαζόμενους στο δημόσιο, σ' ένα μισθολογικό μεσαίωνα.

***

Σ' αυτούς τους ακραίους αντιδημοσιοϋπαλληλικούς σχεδιασμούς της, η κυβέρνηση βρήκε, δυστυχώς, τους καλύτερους συμμάχους στις ηγεσίες των παρατάξεων ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ που, εγκαταλείποντας κάθε διεκδίκηση των απωλειών των μισθών από τη λιτότητα, πρόβαλαν ως αίτημα ένα αμφιλεγόμενο μισθολόγιο. Ετσι έδωσαν "πάσα" στην κυβέρνηση να χειρίζεται εν λευκώ αυτό το αίτημα ως άλλοθι και τώρα να το κάνει "όχημα" παρατεταμένης λιτότητας. Τώρα, αυτές οι συνδικαλιστικές ηγεσίες, αφού "παίξανε στο χαρτί" της κυβέρνησης έρχονται και λένε πως "η κυβέρνηση έκανε τακτικές κινήσεις που "αδειάζουν" την ΑΔΕΔΥ", αφού, βέβαια πρώτα, οι ίδιες αυτές ηγεσίες έκαναν το παν, για να βοηθήσουν την κυβέρνηση να "αδειάσει" την ΑΔΕΔΥ. Γι' αυτό άλλωστε πάντα απέρριπταν την πρόταση της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας" για έντονους διεκδικητικούς αγώνες, με στόχο άμεσες εισοδηματικές αυξήσεις ως αναπλήρωση των απωλειών του εισοδήματος και απεγκλωβισμού από τα "πονηρά" μισθολόγια που εγκλωβίζουν το κίνημα και δίνουν αβάντα στην κυβέρνηση. Ομως και τώρα αυτές οι ηγεσίες, πιστές στη συναίνεση με την κυβερνητική πολιτική, δέχονται ότι αυτό το μισθολόγιο - έκτρωμα επιδέχεται βελτιώσεις και για την"τιμή των όπλων" κήρυξαν και μια 24ωρη απεργία.

***

Μετά απ' όλα αυτά, την όλη υπόθεση επιβάλλεται να την πάρουν επειγόντως οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στα χέρια τους, να παραμερίσουν τα κάθε μορφής αναχώματα των αγώνων τους και μέσα από έντονους αγώνες με συνέπεια και συνέχεια να κατακτήσουν τη μισθολογική τους επιβίωση και αξιοπρέπεια.

Δημήτρης ΑΓΚΑΒΑΝΑΚΗΣ

Μέλος του προεδρείου της ΑΔΕΔΥ

Η ληστεία των μισθών στο δημόσιο

Αν το 1997, δινόταν το διορθωτικό ποσό (3,3% για τη διαφορά εισοδηματικής πολιτικής και πληθωρισμού 1996) και μια ισχνή μισθολογική αύξηση της τάξης του 3% (2% για το πρώτο εξάμηνο και 2% για το δεύτερο), η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων στο δημόσιο - άρα και των συνταξιούχων - θα είχε μεγαλύτερες αποδοχές, σε σχέση με αυτές που τους δίνει το νέο μισθολόγιο.Αυτό και μόνο, λέει πολλά, για το λόγο που η κυβέρνηση αποφάσισε να εφαρμόσει το νέο μισθολόγιο, το οποίοπλήττει τη μεγάλη μάζα των δημοσίων υπαλλήλων.

Οι εκτιμήσεις του "Ρ", ότι με το νέο μισθολόγιο θα πληγεί η συντριπτική πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων, δεν είναι αυθαίρετες. Δεν πρόκειται ούτε για εκτιμήσεις που αποσκοπούν στο να πούμε "δικαιωθήκαμε", γιατί είχαμε προειδοποιήσει πριν τις εκλογές ότι έρχονται χειρότερες μέρες για το λαό και τους εργαζόμενους, ούτε έχουν το χαρακτήρα του "να κάνουμε αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση".

Οι εκτιμήσεις μας - ότι θα έχουμε συνέχιση της ληστείας των μισθωτών και συνταξιούχων - τεκμηριώνονται από τα ίδια τα δεδομένα, που μας προσφέρει η κυβέρνηση με το νέο μισθολόγιο, τα οποία φαίνονται και στον παρακάτω πίνακα. Οσο για το μέγεθος της ληστείας που θα επιχειρήσει η κυβέρνηση στα εισοδήματα των εργαζομένων και των συνταξιούχων του δημοσίου, αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να προσδιοριστεί σήμερα. Είναι κάτι που θα φανεί μόνο όταν κατατεθεί στην τελική του μορφή το νέο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων.

Στον πίνακα, που παραθέτουμε, περιλαμβάνονται τα εξής:

Στην πρώτη στήλη, τα χρόνια προϋπηρεσίας των δημοσίων υπαλλήλων (υποχρεωτικής, μέσης, τεχνικής και ανώτατης εκπαίδευσης).

Στη δεύτερη στήλη, φαίνονται οι τακτικές αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων σήμερα (ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας και το επίπεδο μόρφωσης).

Στην τρίτη στήλη, οι συνολικές, καταβαλλόμενες σήμερα, αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων.

Στην τέταρτη στήλη, προσαυξήσαμε τις καταβαλλόμενες σήμερα αποδοχές με ένα ποσοστό 3,3%, που είναι το διορθωτικό ποσό, το οποίο έπρεπε να χορηγηθεί την 1η Γενάρη του 1997, αλλά αποτελεί κομμάτι της εισοδηματικής πολιτικής του 1996.

Στην πέμπτη και έκτη στήλη, φαίνεται η διαφορά ανάμεσα στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων - όπως αυτές θα έπρεπε να διαμορφωθούν το Δεκέμβρη του 1996, αν συνυπολογίσουμε το διορθωτικό ποσό του 3,3% - και τις αποδοχές που θα έχουν με την εφαρμογή του νέου μισθολογίου,σε δραχμές και σε ποσοστά.

Από τον πίνακα αυτό - και με την υπόθεση ότι το νέο μισθολόγιο θα εφαρμοστεί από το Γενάρη του 1997 - προκύπτει ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι:

  • με απολυτήριο δημοτικού σχολείου (υποχρεωτικής εκπαίδευσης), με υπηρεσία από 0 μέχρι 5 χρόνια, θα έχουν ΟΛΟΙ ονομαστική μείωση των αποδοχών τους, ενώ οι υπόλοιποι με μεγαλύτερη προϋπηρεσία θα έχουν ονομαστική αύξηση από 2,9% μέχρι 4,1%. Δηλαδή κάτω από τον πληθωρισμό του 1997.
  • με απολυτήριο λυκείου (μέσης εκπαίδευσης), θα έχουν ονομαστικές αυξήσεις από 4,2% μέχρι και 6,9%. Επίσης κάτω από τον πληθωρισμό του 1997.
  • με πτυχίο τεχνικής εκπαίδευσης,θα έχουν ονομαστική αύξηση από 5,6% μέχρι και 10,9%. Θα ζημιωθούν όσοι έχουν από 0 μέχρι 5 χρόνια προϋπηρεσίας, ενώ οι υπόλοιποι θεωρούνται "τυχεροί".

Τέλος, αυξήσεις πάνω από τον πληθωρισμό προκύπτουν για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους με πτυχία πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

Οι παραπάνω εκτιμήσεις, για αυτούς που θα κερδίσουν και αυτούς που θα χάσουν με το νέο μισθολόγιο, ισχύουν με τον όρο, ότι το νέο μισθολόγιο θα εφαρμοστεί από την 1-1-1997.Ακόμη όμως και αν εφαρμοστεί πλήρως από την αρχή του 1997, τα χρήματα που θα βάλουν στο χέρι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα είναι λιγότερα από αυτά που παίρνουν φέτος, καθώς θα τους τα πάρει πίσω η εφορία με τη μη τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας, την κατάργηση ορισμένων φοροαπαλλαγών κλπ.

Λ. Τ.

ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Πιο κοντά στο... "κόφτε το λαιμό σας"!

Η πρόθεση της κυβέρνησης, να μειώσει παραπέρα την αγοραστική δύναμη των μισθωτών και συνταξιούχων του δημοσίου, με το νέο μισθολόγιο, είναι ένα το κρατούμενο. Το μέγεθος της ληστείας θα διαφανεί με την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου και θα εξαρτηθεί - σε μεγάλο βαθμό - από τη στάση των ίδιων των δημοσίων υπαλλήλων

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, άνοιξε - και για την ακρίβεια μισοάνοιξε - τα χαρτιά της για την εισοδηματική πολιτική που προτίθεται να εφαρμόσει το 1997 στο δημόσιο τομέα, δημοσιοποιώντας την περασμένη Πέμπτη το νέο μισθολόγιο. Οσοι δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, ίσως νόμισαν ότι ο "εκσυγχρονιστής" πρωθυπουργός Κ. Σημίτης και η κυβέρνησή του, τήρησε τις προεκλογικές δεσμεύσεις, ότι δηλαδή το 1997 θα δώσει "πραγματικές αυξήσεις" στους μισθωτούς και συνταξιούχους του δημοσίου. Ισως και πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι να παραπλανήθηκαν από τον τρόπο που παρουσίασε ο υφυπουργός Οικονομικών το νέο μισθολόγιο - και το πρόβαλλαν δεόντως τα μέσα μαζικής ενημέρωσης - και να έμειναν με την εντύπωση ότι θα βελτιωθούν οι μισθοί τους. Η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική, από αυτή που εμφάνισε η κυβέρνηση. Και η αλήθεια αυτή - που θα τη ζήσουμε σύντομα - είναι ότι η εφαρμογή του νέου μισθολογίου, σε συνδυασμό με τα νέα φορολογικά μέτρα - θα έχει σαν συνέπεια όχι μόνο την πραγματική, αλλά και την ονομαστική μείωση των αποδοχών για δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους στο δημόσιο.

Το μέγεθος της ληστείας στα εισοδήματα των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων του δημοσίου, δεν έχει ακόμη φανεί στο σύνολό του, καθώς παραμένουν ανοιχτά τα εξής ζητήματα:

Πρώτον, δεν έχει αποσαφηνιστεί, αν το νέο μισθολόγιο θα εφαρμοστεί από την 1-1-97 ή σταδιακά.Αν δηλαδή οι δημόσιοι υπάλληλοι θα πάρουν την 1-1-97 τις αποδοχές που εμφανίζονται στο νέο μισθολόγιο ή όχι. Το ζήτημα αυτό είναι κρίσιμο για τους εργαζόμενους του δημοσίου, που με βάση το νέο μισθολόγιο δικαιούνται αύξηση των αποδοχών τους, σε σχέση με τις σημερινές αμοιβές.

Δεύτερον, άγνωστο είναι επίσης, αν οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων, που ορίζει το νέο μισθολόγιο, θα αυξηθούν από το Γενάρη του 1998 με βάση την εισοδηματική πολιτική του 1998 που θα προκύψει από τις ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις και στο δημόσιο. Είναι άραγε τυχαίο, ότι στις κλειστές διαπραγματεύσεις κυβέρνησης - ΑΔΕΔΥ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, διευκρίνιζε ότι οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων το Δεκέμβρη του 1998 θα είναι αυτοί που προβλέπει το νέο μισθολόγιο;

Τρίτον, - και όχι λιγότερο σημαντικό - παραμένει άγνωστο τι θα γίνει με τους συνταξιούχους του δημοσίου. Αν δηλαδή θα πάρουν μόνο τις όποιες αυξήσεις προκύψουν - αν και για όσους προκύψουν - με την εφαρμογή του νέου μισθολογίου ή θα θεσμοθετηθεί χωριστά η αύξηση των συντάξεων.

Αυτά και πολλά άλλα ανοιχτά ζητήματα, θα αποσαφηνιστούν με την κατάθεση του νομοσχεδίου, που θα κάνει νόμο του κράτους το νέο μισθολόγιο.Μέχρι τότε, θα αρκεστούμε στα γνωστά δεδομένα, δηλαδή τις νέες αποδοχές που προκύπτουν για τους δημοσίους υπαλλήλους με το νέο μισθολόγιο.

Ακόμη όμως και με βάση τα γνωστά δεδομένα, το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από τώρα, είναι το εξής: Το 1997 θα χάσουν σχεδόν ΟΛΟΙ οι δημόσιοι υπάλληλοι, αφού οι πραγματικές αποδοχές τους, θα είναι μικρότερες από φέτος.Φωτεινή εξαίρεση, θα αποτελέσουν - αν αποτελέσουν - μερικές χιλιάδες εργαζόμενοι του δημοσίου, που είχαν τα μικρότερα επιδόματα. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε και τις επιπτώσεις που θα έχει η επικείμενη κατάργηση μιας σειράς φοροαπαλλαγών και η μη τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας, τότε δεκάδες χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι, θα βρεθούν μέσα στο 1997 να παίρνουν στο χέρι, μικρότερο μισθό από το μισθό που παίρνουν σήμερα.

Για όσους αμφισβητούν τις παραπάνω εκτιμήσεις, δεν έχουν - αν δε θέλουν να περιμένουν να το ζήσουν στην πράξη - να διαβάσουν τους πίνακες που επεξεργάστηκε και παρουσιάζει στο σημερινό "μίνι" αφιέρωμα ο "Ρ", στην προσπάθειά του να ενημερώσει έγκαιρα, για το τι τους επιφυλάσσει η κυβέρνηση Σημίτη από το 1997.

Λάμπρος ΤΟΚΑΣ

Υπόσχονταν... λαγούς με πετραχήλια!

Η κυβέρνηση και ο φιλικός της Τύπος, τόσο πριν τις εκλογές όσο και μετά, παραπληροφορούσαν συνειδητά την κοινή γνώμη, ότι το ΠΑΣΟΚ υπόσχεται για το 1997 "γενναίες" αυξήσεις στους εργαζόμενους του δημοσίου

Η παραπληροφόρηση και η συσκότιση του σκηνικού που σκιαγραφεί τις επιπτώσεις των "σκληρών μέτρων" για τους εργαζόμενους και τα ευρύτερα λαϊκά στρώματα της χώρας, αποτελούσε συστατικό στοιχείο της τακτικής που ακολουθούσε η κυβέρνηση όταν επιχειρούσε να συγκεκριμενοποιήσει τα επιμέρους στοιχεία της αντιλαϊκής της πολιτικής. Η τακτική αυτή είχε προδιαγραφεί ακόμα πριν από τις εκλογές, με την απλόχερη συνδρομή μεγαλοεκδοτών, όταν σε μια απροκάλυπτη προσπάθεια παραπλάνησης της κοινής γνώμης, με μοναδικό στόχο την υφαρπαγή ψήφων, διέδιδαν πολλά και διάφορα περί δήθεν γενναιόδωρης εισοδηματικής πολιτικής για το 1997 και τις επόμενες χρονιές.

Αδιάψευστο μάρτυρα των παραπάνω, αποτελούν τα ίδια τα πρωτοσέλιδα μερίδας του αστικού Τύπου, τόσο κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, όσο και μετά. Για του λόγου το αληθές:

  • Η εφημερίδα "Εθνος" - που ανήκει στον γνωστό μεγαλοεργολάβο Μπόμπολα - κατέχει την "πρωτιά" στον "αγώνα" συνειδητής παραπληροφόρησης με μοναδικό σκοπό την ψηφοθηρία υπέρ του κυβερνώντος κόμματος.Περίπου ένα μήνα πριν την εκλογική αναμέτρηση της 22ης του Σεπτέμβρη και συγκεκριμένα στις 26 Αυγούστου, η εν λόγω εφημερίδα φιλοξενούσε στην πρώτη της σελίδα μία "είδηση", σύμφωνα με την οποία η εισοδηματική πολιτική που επρόκειτο να εφαρμόσει το ΠΑΣΟΚ, αν σχημάτιζε αυτοδύναμη κυβέρνηση, θα εξασφάλιζε αυξήσεις στους μισθούς που δήθεν θα έφταναν στο 10% από την 1η Γενάρη 1997.Η ίδια εφημερίδα λίγες μέρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 6 Σεπτέμβρη, εξυπηρετώντας τις ίδιες σκοπιμότητες, υποστήριζε ότι ο Κ. Σημίτης στην ομιλία του στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης θα ήταν σε θέση να εγγυηθεί αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων για το επόμενο έτος πάνω απ' τον πληθωρισμό.
  • Η εφημερίδα "Ελευθεροτυπία" του επιχειρηματία Τεγόπουλου, προχώρησε ακόμη παραπέρα και μίλησε για φιλολαϊκές προθέσεις της κυβέρνησης - πλέον - Σημίτη, μετά τις εκλογές της 22ης του Σεπτέμβρη. Συγκεκριμένα, στις 2 Οκτώβρη, η... "αδέσμευτη" εφημερίδα "Ελευθεροτυπία", ενημερώνει τον ελληνικό λαό ότι ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Παπαντωνίου, εισηγείται στην κυβέρνηση να χορηγηθούν το 1997 αυξήσεις 5% + 5% στους μισθούς και τις συντάξεις.

Ολα τα παραπάνω συνιστούσαν σκόπιμα απροκάλυπτο εμπαιγμό σε βάρος της κοινής γνώμης και αυτό το γνώριζαν καλά κυβέρνηση, μεγαλοεκδότες και "δημοσιογράφοι".

Ο "Ρ" είχε επισημάνει από πολύ νωρίς ακόμη τις άγριες προθέσεις της κυβέρνησης - όποια κι αν τελικά ήταν αυτή - για τα λαϊκά εισοδήματα, την επαύριο των εκλογών. Ηδη από τις 17 Ιούλη, ο "Ρ" έλεγε στην πρώτη του σελίδα ότι "Κοροϊδεύουν εργαζόμενους και συνταξιούχους" με αφορμή θρασύτατες δηλώσεις του Γ. Παπαντωνίου, ο οποίος υποστήριζε ότι "κάθε χρόνο οι αμοιβές των εργαζόμενων αυξάνονται λίγο περισσότερο από το στόχο του πληθωρισμού"!!! Ενα μήνα περίπου μετά τις εκλογές και αφού η κυβέρνηση Σημίτη, έκανε μέρα με τη μέρα όλο και πιο σαφή τα αντιλαϊκά της σχέδια, ο "Ρ" αποσαφήνιζε στην πρώτη του σελίδα ότι η κυβέρνηση μελετά "μηδενικές αυξήσεις" στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων με το προωθούμενο νέο μισθολόγιο.

Οσο για το αν ο "Ρ" επιβεβαιώθηκε - με το παραπάνω αυτή τη φορά - αρκεί να ρίξετε μια ματιά στα υπόλοιπα κείμενα και πίνακες του σημερινού αφιερώματος.

Βάσω ΜΠΑΡΜΠΑ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ