ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 14 Γενάρη 1995
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Βροχή οι παρατυπίες στις εργολαβίες της ΕΥΔΑΠ

Επιβεβαιώνονται με πρόσθετα στοιχεία οι αποκαλύψεις του "Ρ" για αδιαφανείς διαδικασίες που ακολουθούνται στην Επιχείρηση

Οργιο συναλλαγών και διασπάθισης του δημοσίου χρήματος γίνεται με τις διάφορες εργολαβίες της ΕΥΔΑΠ, την ώρα που οι επικεφαλής της ζητούν ανενδοίαστα να επιβληθούν νέα χαράτσια και αυξήσεις στους καταναλωτές της πρωτεύουσας!

Να υπενθυμίσουμε ότι για το θέμα των παρατυπιών στις εργολαβίες της ΕΥΔΑΠ είχε γράψει και πάλι ο "Ρ" στις 15 και στις 22 Ιούλη 1994. Τότε είχαμε παραθέσει καταγγελίες του Συλλόγου Προσωπικού της ΕΥΔΑΠ για απαράδεκτες και αδιαφανείς διαδικασίες που ακολουθούνταν στις εργολαβίες της Επιχείρησης. Είχαμε αποκαλύψει επίσης ότι γίνονται ομαδοποιήσεις των εργολάβων και ότι με απόφασή του το ΔΣ της ΕΥΔΑΠ ενέκρινε 13 εργολαβίες προϋπολογισμού 2,5 δισ. δρχ., οι οποίες δεν έγιναν με ανοιχτό διαγωνισμό, αλλά με περιορισμένο αριθμό εργολάβων και ύστερα από απευθείας διαπραγματεύσεις με τον γενικό διευθυντή Γ. Ιωαννίδη, ο οποίος υπήρξε και ο ίδιος εργολάβος!

Οπως αποκαλύφθηκε όμως χτες, ύστερα από επίκαιρη επερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή πέντε βουλευτές της ΝΔ, μαζί με συγκεκριμένα έγγραφα και στοιχεία, η Διοίκηση της ΕΥΔΑΠ προχώρησε τον Οκτώβρη και σε νέο κύκλο απευθείας αναθέσεων διαφόρων εργολαβιών στους ίδιους επιλεγμένους εργολάβους και μάλιστα με νέες αυξημένες τιμές μέχρι και 50% περίπου από τις προηγούμενες!

Προς το παρόν όμως, ο νέος αυτός κύκλος των εργολαβιών που θα προκαλούσε ξανά "διαρροή" δισεκατομμυρίων "πάγωσε", αφού μετά από καταγγελίες των εργαζομένων στην ΕΥΔΑΠ αναγκάστηκε να επέμβει και να σταματήσει τις παράνομες απευθείας αναθέσεις ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ με το έγγραφό του με αριθμό Δ17α/06/66/22.10.94.

Πάντως, οι ατασθαλίες που πραγματοποιήθηκαν παραμένουν, ενώ οι βουλευτές της ΝΔ, παραθέτοντας χτες σε συνέντευξη Τύπου τα σχετικά έγγραφα - προφανώς και σε μία προσπάθεια να προσδώσουν από την πλευρά τους νέα διάσταση στη δικομματική σκανδαλοθηρική αντιπαράθεση - ζήτησαν από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να να απομακρύνει τους υπευθύνους και να παραπέμψει το σχετικό φάκελο στον εισαγγελέα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι υπεύθυνοι της ΕΥΔΑΠ "πρόλαβαν" να κάνουν τις εξής παρατυπίες, εκτός από αυτές που είχε αποκαλύψει ο "Ρ":

  • Με απόφαση του ΔΣ ανατέθηκε εργολαβία επισκευής διαρροών 100 εκατ. δρχ. ύστερα από εισήγηση του γενικού διευθυντή σε εταιρία που μετέχει ο σύζυγος της ιδιαιτέρας γραμματέας του, που στη συνέχεια με άλλη απόφαση επεκτάθηκε απευθείας και χωρίς καμιά διαδικασία στα 150 εκατ. δρχ.!
  • Στο διάστημα από 12 έως 16 Σεπτέμβρη 1994 εργολάβος καλεί στο πολυτελές ξενοδοχείο όπου μένει τον πρόεδρο και το γενικό διευθυντή της ΕΥΔΑΠ για συνεργασία, με θέμα την ανάθεση του έργου του εντοπισμού των διαρροών της Υλίκης. Τρεις μόλις μέρες αργότερα το έργο τού ανατίθεται απευθείας, χωρίς καν την τυπική γνωμάτευση του τεχνικού συμβούλου!
  • Στις 28 Ιούλη προσφέρονται τέσσερις μελέτες με απευθείας ανάθεση και κατά παρέκκλιση των διατάξεων. Σε μία από αυτές τις τεχνικές εταιρίες μέτοχος ήταν μέχρι τις 9 Δεκέμβρη 1993 ο πρόεδρος της ΕΥΔΑΠ Γ. Ανδρεάδης!
  • Προκειμένου να αποφύγουν τις συνέπειες για τις παράνομες αναθέσεις έργων, οι υπεύθυνοι της ΕΥΔΑΠ έφτασαν στο σημείο με έγγραφά τους τον Οκτώβρη να ζητήσουν από τα τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και ΠΕΧΩΔΕ να εξαιρεθούν από τις διατάξεις των νόμων περί δημοσίων έργων!

Τέλος καταγγέλλεται ότι υπάρχει πλήρης ασυδοσία στον έλεγχο των εργολαβιών και στην επίβλεψη των έργων που γίνεται μόνο από 4 επιβλέποντες μηχανικούς από τους 130, οι οποίοι τίθενται στο "ψυγείο".

Η ΕΥΔΑΠ

Με χτεσινή της ανακοίνωση, η ΕΥΔΑΠ προσπαθεί μάταια να μειώσει τις εντυπώσεις, χωρίς να αναφέρει λέξη για τα συγκεκριμένες αποκαλύψεις. "Οι εργολαβίες - ισχυρίζεται - ανατέθηκαν με νόμιμες διαδικασίες και πλήρη διαφάνεια, μετά από διαγωνισμό μεταξύ ειδικευμένων εργοληπτικών εταιριών, οι οποίες προεπιλέγησαν (!), σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, με στόχο:

- Να διασφαλιστεί η έντεχνη εκτέλεση των έργων συντήρησης του δικτύου και τοποθέτησης νέων παροχών.

- Να περιοριστούν τα ποσοστά των εκπτώσεων σε λογικά πλαίσια, σύμφωνα και με την επικρατούσα αντίληψη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

- Να υπάρξει μεγαλύτερος αριθμός εργοληπτικών εταιριών στα εκτελούμενα από την ΕΥΔΑΠ έργα ύδρευσης και να εκλείψει το φαινόμενο να μονοπωλεί αυτά τα έργα μικρός αριθμός εργοληπτικών εταιριών"!

  • Με άλλη δήλωσή του ο πρόεδρος της ΕΥΔΑΠ Γ. Ανδρεάδης υποστηρίζει ότι από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του "δεν ανατέθηκε καμία μελέτη" στην εταιρία από την οποία αποχώρησε. Δε διευκρινίζει όμως αν το ίδιο συνέβη και στη βασικά μέτοχο της εταιρίας αυτής...
ΕΤΑΙΡΙΑ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ
Δυσμενής μετάθεση προς... όφελος των επιβατών!

Την προσωρινή αναστολή της δυσμενούς μετάθεσης του 60χρονου οδηγού, τον οποίο θεώρησε υπεύθυνο για διαρροή πληροφοριών στον Τύπο, αποφάσισε τώρα η διοίκηση της Εταιρίας Θερμικών Λεωφορείων.

Οπως είναι γνωστό, η διοίκηση της ΕΘΕΛ τιμώρησε με δυσμενή μετάθεσητον εν λόγω οδηγό, από το αμαξοστάσιο του Ελληνικού στο αμαξοστάσιο του Πειραιά, με την ανυπόστατη κατηγορία ότι διέρρευσε στον Τύπο πληροφορίες για παρ' ολίγον ατύχημα με λεωφορείο τύπου "Μερσεντές", στις αρχές του περασμένου Δεκέμβρη. Το περιστατικό αποκάλυψε ο "Ρ" στις 22.12.94 και λίγες μέρες μετά έγινε και η μετάθεση του οδηγού.

Ο πρόεδρος της ΕΘΕΛ, Γ. Τσούφης,με επιστολή του στο "Ρ" αποφεύγει να απαντήσει επί της ουσίας. Εντάσσει τη δυσμενή μετάθεση του οδηγού σε άλλες 27 μεταθέσεις οδηγών, οι οποίες, όπως ισχυρίζεται, αποφασίστηκαν "για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και τη μείωση των μη παραγωγικών οχηματοχιλιομέτρων". Ομως, οι μεταθέσεις αυτές ανακλήθηκαν γιατί, όπως υποστηρίζει στην επιστολή του ο Γ. Τσούφης, μεσολαβούσαν οι γιορτές των Χριστουγέννων. Από τις απαντήσεις του προέδρου της ΕΘΕΛ, όπως είναι προφανές, σε καμία περίπτωση δεν αποδεικνύεται ότι η μετάθεση του 60χρονου οδηγού ήταν επιβεβλημένη και δεν έγινε για τιμωρία. Αλλά ούτε η επιχειρηματολογία για την αναστολή των μεταθέσεων, λόγω Χριστουγέννων, είναι πειστική. Στην περίπτωση αυτή, δεν υπήρχε λόγος να εκδοθεί εσπευσμένη απόφαση μεταθέσεων οδηγών παραμονές γιορτών. Επίσης, ο Γ. Τσούφης ισχυρίζεται ότι μέχρι σήμερα όσες μετακινήσεις οδηγών έγιναν, έγιναν μόνο με αιτήσεις των ίδιων, αλλά αποφεύγει να πει ευθέως ότι ο εν λόγω οδηγός έχει υποβάλει αίτηση μετάθεσης.

Ο Χρ. Σταμούλος, με δήλωσή του στο "Ρ", θεωρεί αξιοπερίεργο το γεγονός ότι μέσα στους δύο οδηγούς που μετατέθηκαν από το Ελληνικό στον Πειραιά ήταν και ο οδηγός στον οποίο είχε συμβεί το τρίτο πανομοιότυπο ατύχημα με αυτό της Ακαδημίας. "Είναι υπηρεσιακό απλά θέμα, διερωτάται ο Χρ. Σταμούλος, ή φίμωση των οδηγών, με στόχο να συγκαλυφτεί η παθητικότητα των λεωφορείων της "Μερσεντές", με βάση τα μέχρι τώρα ατυχήματα;"

"Ας ανοιχτεί ο φάκελος αγοράς των λεωφορείων, συνεχίζει ο Χρ. Σταμούλος, για να φανεί με ποιον τρόπο αγοράστηκαν τα λεωφορεία και αν πληρούν τους απαραίτητους όρους ασφαλείας. Τότε μόνο θα δούμε τι σχέση έχει η μετακίνηση του οδηγού, αφού όποιος πει το παραμικρό για αυτά τα λεωφορεία μπαίνει στη μαύρη λίστα των κυκλωμάτων της ΕΘΕΛ. Εκτός αν η εταιρία διοικεί τύποις και όχι επί της ουσίας".

"Οπισθεν" ο Δήμος Αθηναίων για το τραμ

Ανακοίνωση του συνδυασμού "Αγωνιστική Συνεργασία για την Αθήνα", με αφορμή τη νέα μελέτη του δήμου

Για οπισθοχώρηση σε συντηρητικότερες θέσεις και για τορπιλισμό της λύσης του τραμ, κατήγγειλε με ανακοίνωσή της η "Αγωνιστική Συνεργασία για την Αθήνα" τη δημοτική αρχή της πόλης, με αφορμή την τελευταία μελέτη του δήμου για το τραμ. Η οπισθοχώρηση αυτή, σύμφωνα με το συνδυασμό, είναι συμβατή με τα συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχανιών και των εταιριών πετρελαίου, ο τζίρος των οποίων στη χώρα μας υπολογίζεται σε πολλά τρισεκατομμύρια δραχμές.

Ο συνδυασμός τονίζει πως η μελέτη του δήμου είναι πιο συντηρητική από την προμελέτη που είχε εκπονηθεί το 1992. Την ίδια στιγμή, σημειώνεται, "χρηματοδοτούνται από το κράτος με τρισεκατομμύρια κάθε είδους οδικά έργα, ενώ για το τραμ τα 90 δισ. δεν έχουν βρεθεί ακόμη ούτε από το 2ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ούτε από τον κρατικό προϋπολογισμό". Οσον αφορά στο οικονομικό κόστος, ο συνδυασμός δίνει στοιχεία από το διεθνές διήμερο του Ινστιτούτου Γκαίτε, στο οποίο αναφέρθηκε ότι το ποσό των 700 δισ. που έχει προς το παρόν υπολογιστεί σαν κόστος για 18 χιλιόμετρα γραμμών μετρό, είναι 50 φορές μεγαλύτερο από το κανονικό κόστος του τραμ. Ο συνδυασμός πιστεύει πως "το τραμ αποτελεί το μόνο μέσο, σε πλατιά κλίμακα, που μπορεί να λύσει ουσιαστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα και τα συνοδεύοντα προβλήματα του νέφους και του πολεοδομικού χάους, γιατί μπορεί να εκτοπίσει το ΙΧ από την πόλη και να την απαλλάξει από το 90% του νέφους και το 80% της κατάληψης της οδικής της επιφάνειας".

Με βάση τα στοιχεία που παρατίθενται, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μπορούν να μεταφέρουν 4.500 επιβάτες ανά ώρα και κατεύθυνση, το τραμ 4.000 έως 15.000 και το μετρό από 12.000 έως 40.000. Αυτό σημαίνει πως στο δίκτυο του τραμ πρέπει να ενταχθούν οι αρτηρίες με φόρτους από 4.000 έως 20.000 επιβάτες και από αυτή την άποψη ο συνδυασμός συμφωνεί με την επιλογή των οδών Π. Ράλλη και Κηφισίας,που είχαν προβλεφτεί στην προκαταρκτική μελέτη. Συγχρόνως προτείνει τη Συγγρού,τη Λένορμαν και τη Βουλιαγμένης.Με τη νέα μελέτη, όμως, τα σχέδια αυτά θα μείνουν απραγματοποίητα.

Ο συνδυασμός αναρωτιέται μετά από όλα αυτά, "μήπως τορπιλίζεται για μια ακόμη φορά το τραμ, πράγμα που θα ωφελήσει μόνο τα πολυεθνικά συμφέροντα που προαναφέρθηκαν", ενώ ζητά "την αντιμετώπιση του συγκοινωνιακού προβλήματος της Αθήνας σε ολοκληρωμένη και καθολική βάση, με άξονα τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς και τον περιορισμό των ΙΧ".

Τέλος, καλεί τους επιστήμονες που "κατέχουν πολιτικές ή ηγετικές θέσεις σε αρμόδιους φορείς, να αναλάβουν τις ευθύνες τους προς το κοινωνικό σύνολο" και να μην υπηρετήσουν τα πολυεθνικά συμφέροντα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ