Σάββατο 14 Γενάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Οπισθεν" ο Δήμος Αθηναίων για το τραμ

Ανακοίνωση του συνδυασμού "Αγωνιστική Συνεργασία για την Αθήνα", με αφορμή τη νέα μελέτη του δήμου

Για οπισθοχώρηση σε συντηρητικότερες θέσεις και για τορπιλισμό της λύσης του τραμ, κατήγγειλε με ανακοίνωσή της η "Αγωνιστική Συνεργασία για την Αθήνα" τη δημοτική αρχή της πόλης, με αφορμή την τελευταία μελέτη του δήμου για το τραμ. Η οπισθοχώρηση αυτή, σύμφωνα με το συνδυασμό, είναι συμβατή με τα συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχανιών και των εταιριών πετρελαίου, ο τζίρος των οποίων στη χώρα μας υπολογίζεται σε πολλά τρισεκατομμύρια δραχμές.

Ο συνδυασμός τονίζει πως η μελέτη του δήμου είναι πιο συντηρητική από την προμελέτη που είχε εκπονηθεί το 1992. Την ίδια στιγμή, σημειώνεται, "χρηματοδοτούνται από το κράτος με τρισεκατομμύρια κάθε είδους οδικά έργα, ενώ για το τραμ τα 90 δισ. δεν έχουν βρεθεί ακόμη ούτε από το 2ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ούτε από τον κρατικό προϋπολογισμό". Οσον αφορά στο οικονομικό κόστος, ο συνδυασμός δίνει στοιχεία από το διεθνές διήμερο του Ινστιτούτου Γκαίτε, στο οποίο αναφέρθηκε ότι το ποσό των 700 δισ. που έχει προς το παρόν υπολογιστεί σαν κόστος για 18 χιλιόμετρα γραμμών μετρό, είναι 50 φορές μεγαλύτερο από το κανονικό κόστος του τραμ. Ο συνδυασμός πιστεύει πως "το τραμ αποτελεί το μόνο μέσο, σε πλατιά κλίμακα, που μπορεί να λύσει ουσιαστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα και τα συνοδεύοντα προβλήματα του νέφους και του πολεοδομικού χάους, γιατί μπορεί να εκτοπίσει το ΙΧ από την πόλη και να την απαλλάξει από το 90% του νέφους και το 80% της κατάληψης της οδικής της επιφάνειας".

Με βάση τα στοιχεία που παρατίθενται, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μπορούν να μεταφέρουν 4.500 επιβάτες ανά ώρα και κατεύθυνση, το τραμ 4.000 έως 15.000 και το μετρό από 12.000 έως 40.000. Αυτό σημαίνει πως στο δίκτυο του τραμ πρέπει να ενταχθούν οι αρτηρίες με φόρτους από 4.000 έως 20.000 επιβάτες και από αυτή την άποψη ο συνδυασμός συμφωνεί με την επιλογή των οδών Π. Ράλλη και Κηφισίας,που είχαν προβλεφτεί στην προκαταρκτική μελέτη. Συγχρόνως προτείνει τη Συγγρού,τη Λένορμαν και τη Βουλιαγμένης.Με τη νέα μελέτη, όμως, τα σχέδια αυτά θα μείνουν απραγματοποίητα.

Ο συνδυασμός αναρωτιέται μετά από όλα αυτά, "μήπως τορπιλίζεται για μια ακόμη φορά το τραμ, πράγμα που θα ωφελήσει μόνο τα πολυεθνικά συμφέροντα που προαναφέρθηκαν", ενώ ζητά "την αντιμετώπιση του συγκοινωνιακού προβλήματος της Αθήνας σε ολοκληρωμένη και καθολική βάση, με άξονα τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς και τον περιορισμό των ΙΧ".

Τέλος, καλεί τους επιστήμονες που "κατέχουν πολιτικές ή ηγετικές θέσεις σε αρμόδιους φορείς, να αναλάβουν τις ευθύνες τους προς το κοινωνικό σύνολο" και να μην υπηρετήσουν τα πολυεθνικά συμφέροντα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ