ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 17 Γενάρη 1995
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πάλι καθίζηση στη Λ. Κηφισού!

Θα παραμείνει κλειστή μέχρι την Τετάρτη

Κλειστή παρέμεινε χτες η Λεωφόρος Κηφισού, ύστερα από αλλεπάλληλες καθιζήσεις που σημειώθηκαν στο τμήμα της προς τον Πειραιά, καταταλαιπωρώντας χιλιάδες οδηγούς από το κυκλοφοριακό κομφούζιο που δημιουργήθηκε.

Είναι προφανές ότι οι καθιζήσεις αυτές οφείλονται σε διάφορες κακοτεχνίες που έγιναν στο παρελθόν στην κατασκευή της Λεωφόρου. Ωστόσο, το ΥΠΕΧΩΔΕ με χτεσινή του ανακοίνωση ρίχνει τα βάρη για τις καθιζήσεις αυτές στην... παλαιότητα της κατασκευής! Συγκεκριμένα, το "πρωτότυπο" επιχείρημα του υπουργείου έχει ως εξής: "Πρόκειται - λέει - για έργο παλαιάς κατασκευής (έγινε προ εικοσαετίας) που εμφανίζει μετά τις φθινοπωρινές βροχοπτώσεις συχνές τοπικές καθιζήσεις". Μήπως όμως κάποιος θα πρέπει να εξηγήσει στους αρμόδιους του ΥΠΕΧΩΔΕ ότι τα οδικά έργα ούτε πρέπει ούτε είναι δυνατόν να έχουν... ημερομηνία λήξεως τα είκοσι χρόνια; Και ότι αν συμβεί αυτό κάποιος έχει την ευθύνη;

Πάντως, το ΥΠΕΧΩΔΕ πληροφορεί ότι οι εργασίες αποκατάστασης της Λεωφόρου άρχισαν αμέσως και θα διαρκέσουν τρεις μέρες, δηλαδή μέχρι την Τετάρτη, οπότε θα δοθεί ξανά στην κυκλοφορία.

Η κυκλοφορία στη λεωφόρο Κηφισού έχει διακοπεί μεταξύ της Π. Ράλλη και της Αγίας Αννης και διεξάγεται πλέον μέσω της οδού Π. Ράλλη προς Πειραιά και Αθήνα, όπως δείχνει και η σήμανση που έχει τοποθετηθεί.

Το υπουργείο αναφέρει επίσης ότι οι εργασίες αποκατάστασης γίνονται σε δύο επίπεδα, τα εξής:

  • Αμεση αποκατάσταση της επιμέρους βλάβης για την ταχύτερη και ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων.
  • Την έναρξη γεωτεχνικών ερευνών για τον εντοπισμό των αιτίων και της έκτασης του προβλήματος προκειμένου να γίνει, με βάση πλήρη μελέτη, επανακατασκευή του οδοστρώματος.

Τέλος, παρακαλεί τους οδηγούς να ακολουθούν το τριήμερο αυτό προσεκτικά τα σήματα και να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις της Τροχαίας.

ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ
Εμειναν τα προβλήματα!

Η κακοκαιρία, που από χτες άρχισε να υποχωρεί, άφησε πίσω της αποκλεισμένα χωριά και δρόμους, κλειστά σχολεία και προβλήματα στην ηλεκτροδότηση και τις επικοινωνίες. Η Σαμοθράκη θα παραμείνει χωρίς ρεύμα τουλάχιστον για μια βδομάδα!

Μπορεί ο καιρός από χτες να βελτιώθηκε, αλλά τα προβλήματα που προκάλεσε η κακοκαιρία, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, εξακολούθησαν να υπάρχουν. Εκατοντάδες χωριά ήταν χτες αποκλεισμένα, πολύ δύσκολη ή και αδύνατη ήταν η κυκλοφορία σε πολλούς επαρχιακούς δρόμους, προβλήματα υπήρχαν στις επικοινωνίες και στην ηλεκτροδότηση, ενώ κλειστά παρέμειναν αρκετά σχολεία στη Μακεδονία και τη Θράκη.

Λόγω του χιονιού, η πρόσβαση στο τελωνείο των Κήπων Εβρου ήταν προχτές αδύνατη, με συνέπεια να αποκλειστούν πολλά πούλμαν και ΙΧ. Μετά από ολονύχτια επιχείρηση έγινε δυνατή, χτες τα ξημερώματα, η απεγκλώβισή τους. Εξάλλου 17 ώρες ταλαιπωρήθηκαν 200, περίπου, επιβάτες της 605 αμαξοστοιχίας που είχε ξεκινήσει από τα Δίκαια Εβρου για την Αθήνα και που, λόγω βλάβης του εκχιονιστικού μηχανήματος του ΟΣΕ, παρέμεινε στα Λαγυνά Εβρου, ώσπου ν' ανοίξει η γραμμή. Ερπυστριοφόρο του στρατού επιστρατεύτηκε για να μεταφερθεί η ετοιμόγεννη Γ. Χουτζάρ από το χωριό Αιμόνιο στο νοσοκομείο Ξάνθης, όπου έφερε στον κόσμο ένα αγοράκι. Ο νομάρχης Εβρου, Γ. Ντόλιας, παραδέχτηκε πως στο νομό του δεν υπάρχει επάρκεια μηχανημάτων για τα έκτακτα συμβάντα.

Από την Παρασκευή το βράδυ, η Σαμοθράκη είναι χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα από βλάβη που προκλήθηκε μετά την πτώση 15 πυλώνων από τη χιονοθύελλα. Χθες το μεσημέρι, αναχώρησε από την Αλεξανδρούπολη πλοίο που μεταφέρει στη Σαμοθράκη τεχνικούς της ΔΕΗ, οι οποίοι θα χρειαστούν τουλάχιστον μια βδομάδα για να αποκαταστήσουν τις βλάβες...

Στο επαρχιακό δίκτυο του Νομού Θεσσαλονίκης, η κυκλοφορία και χτες γινόταν μόνο με αντιολισθητικές αλυσίδες, όπως επίσης και σε ορισμένες περιοχές μέσα στην πόλη, ενώ σημειώθηκαν αρκετές μικροσυγκρούσεις εξαιτίας της ολισθηρότητας των δρόμων.

Ακόμα λόγω της κακοκαιρίας, ο "904", όπως και πολλοί άλλοι ραδιοσταθμοί, δεν εξέπεμψε το τελευταίο διήμερο, αφού οι εγκαταστάσεις του στο Χορτιάτη καλύφθηκαν τελείως από το χιόνι, που σ' ορισμένα σημεία έφθανε τα δύο μέτρα. Να σημειώσουμε πως μέχρι χτες το απόγευμα η Νομαρχία δεν είχε στείλει μηχανήματα για να ανοιχτεί ο δρόμος προς το πάρκο κεραιών του Χορτιάτη.

Στη Θεσσαλία, πάνω από 70 χωριά - 25 στο Πήλιο και στον Αλμυρό Μαγνησίας, 22 στα Τρίκαλα, 15 στην Αργιθέα Καρδίτσας και 15 στη Λάρισα - παρέμειναν χτες αποκλεισμένα παρά τις προσπάθειες των Νομαρχιών να ανοίξουν οι δρόμοι, ενώ με αλυσίδες διεξάγεται η συγκοινωνία σχεδόν σε όλες τις ορεινές και ημιορεινές περιοχές. Επίσης αποκλεισμένα ήταν χτες πέντε χωριά της Φωκίδας, πέντε της Κορινθίας και ένα της Χαλκίδας, ενώ αδύνατη ήταν η κυκλοφορία στην Εθνική Οδό Ελευσίνας - Θηβών (30ό - 66ο χιλιόμετρο) και Αθηνών - Θηβών από το 52ο χιλιόμετρο και μετά.

ΚΗΔΕΙΑ

Το λατρεμένο μας σύζυγο, πατέρα, παππού και αδελφό

Δρ. ΕΥΑΓΓΕΛΟ Γ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟ

πρ. Βουλευτή - Υπουργό

Αντιπρόεδρο Συμβουλίου Ευρώπης

που έφυγε στις 15 Ιανουαρίου 1995 από κοντά μας, κηδεύουμε σήμερα Τρίτη 17 - 1 - 95 στις 3.30 μ.μ. από τον ιερό ναό Αγίας Τριάδος Πειραιώς.

Η σύζυγος: Ερσα.

Τα παιδιά του: Ζωή Καράντζαλη - Σαββοπούλου, Γιώργος και Αννα Σαββοπούλου.

Τα εγγόνια του: Ερσηλιάνα, Ευάγγελος.

Η αδελφή: Μαρίκα Ζέη. Οι φίλοι του, οι λοιποί συγγενείς.

Ληστεία τράπεζας στην Ηλιούπολη

Η έβδομη από την αρχή του χρόνου ληστεία, έγινε χτες στην Ηλιούπολη. Στις 8.45 το πρωί τρία άτομα μπήκαν στο υποκατάστημα της Ιονικής (Βενιζέλου 117 - 119) και ακινητοποίησαν υπαλλήλους και πελάτες. Φορούσαν γυαλιά ηλίου, κουκούλες, γάντια και κρατούσαν δυο κοντόκαννες καραμπίνες και πιστόλι. Από τα ταμεία πήραν 23 εκατομμύρια, τα οποία πριν από λίγο είχε καταθέσει ένας πελάτης. Στη συνέχεια πήραν από τον πελάτη Γ. Καραπιστόλη δύο εκατομμύρια και από το διευθυντή του υποκαταστήματος Μ. Χριστόπουλο το τσαντάκι του που περιείχε δύο αποθετήρια μετοχών της Ιονικής ύψους δύο εκατομμυρίων. Ξέφυγαν αφού επιβιβάστηκαν σε ΙΧ που οδηγούσε συνεργάτης τους. Η Ασφάλεια εξετάζει το ενδεχόμενο μέλος της σπείρας να είναι ο δραπέτης Κώστας Δαμαβολίτης.

Στάση εργασίας πραγματοποιούν αύριο οι τραπεζικοί απαιτώντας την υλοποίηση του συνόλου των μέτρων που έχουν προτείνει για την ασφάλεια των τραπεζών. Αιχμή της κινητοποίησής τους είναι η συγκρότηση της ειδικής αστυνομικής δύναμης. Η στάση θα γίνει από τις 12.30 το μεσημέρι, μέχρι τις 3.30μμ. Φέτος οι ληστές έχουν αποκομίσει 65 εκατομμύρια δραχμές περίπου. Το 1994 μεγάλη έξαρση γνώρισε το φαινόμενο της ομηρίας. Σε εφτά περιπτώσεις οι οπλοφόροι την ώρα που προσπαθούσαν να ξεφύγουν, κρατούσαν όμηρο κάποιον υπάλληλο ή πελάτη. Επίσης, τραυματίστηκαν ένας υπάλληλος και ένας ληστής.

Εξιχνιάστηκε η δολοφονία της 78χρονης

Εξιχνιάστηκε χτες η δολοφονία της 78χρονης Ειρήνης Αθανασιάδου, που είχε βρεθεί στραγγαλισμένη την περασμένη Κυριακή, μέσα στο διαμέρισμά της στον Ταύρο (Βενιζέλου 53Α). Σύμφωνα με την Αστυνομία δράστης είναι ο γιος της Γεώργιος Αθανασιάδης, 40 χρόνων, ο οποίος έχει ψυχολογικά προβλήματα.

Στον εισαγελέα για τους λαθρομετανάστες

Στον αντιεισαγγελέα Πρωτοδικών Χαλκίδας οδηγήθηκαν χτες οι δύο συλληφθέντες Ελληνες που προσπάθησαν, την προηγούμενη Παρασκευή, να εισάγουν παράνομα λαθρομετανάστες στη χώρα μας. Πρόκειται για τους Ιωάννη Ζωγόπουλο,πλοίαρχο του σκάφους "Ντεμπέστ" και Ιωάννη Ράφτη,που συνελήφθησαν, μαζί με 66 Πακιστανούς λαθρομετανάστες, στην περιοχή Πετριών Εύβοιας. Και οι δύο ζήτησαν 48ωρη προθεσμία μέχρι την Τετάρτη, οπότε και θα απολογηθούν. Μέχρι τότε θα κρατούνται στην Ασφάλεια Χαλκίδας.

Οι 66 λαθρομετανάστες κρατούνται στο Αστυνομικό Τμήμα Αλιβερίου, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τη σύλληψη και των υπολοίπων που επέβαιναν στο σκάφος. Αναζητείται, ακόμη, ο θεωρούμενος ως εγκέφαλος της όλης επιχείρησης και σεσημασμένος για παρόμοιες πράξεις, ο οποίος φέρεται ότι κατέχει τα χρήματα που πλήρωσαν οι λαθρομετανάστες για τη μεταφορά τους στη χώρα μας. Το χρηματικό ποσό ανέρχεται στα 50 εκατομμύρια δραχμές.

ΟΣΕ
Ξανά Γάλλοι σύμβουλοι, μετά από 24 χρόνια!

Σε ελληνικές και ξένες ιδιωτικές μελετητικές εταιρίες ανέθεσε η διοίκηση του ΟΣΕ τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου!

Μετά την εξαγγελία για την αλλαγή του ιδρυτικού νόμου του ΟΣΕ και την ίδρυση τριών θυγατρικών εταιριών, με την πρόσληψη ιδιωτών συμβούλων η διοίκηση του ΟΣΕ κάνει τώρα το δεύτερο βήμα για την ταχεία ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού.

Οπως ανακοίνωσε ο ΟΣΕ, υπογράφηκε σύμβαση με κοινοπραξία μελετητικών οίκων, στην οποία μετέχουν ο γαλλικός οίκος "Σοφρερέιλ" και οι ελληνικές εταιρίες "Ιντεράξιον", "Τραντέμκο" και "Π. Μπερνίτσας". Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση του "νέου στρατηγικού σχεδιασμού του ΟΣΕ, καθώς και του αντίστοιχου 10ετούς προγράμματος επενδύσεων", αλλά και η "αναδιοργάνωση όλης της διοικητικής δομής του ΟΣΕ".

Οι προκαταρκτικές μελέτες προβλέπεται ότι θα παραδοθούν σε έξι μήνες και η τελική σε 18 μήνες, ενώ η αμοιβή του συμβούλου - όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΟΣΕ - θα καλυφθεί κατά το μεγαλύτερο μέρος από τις πιστώσεις του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης 1994 - 1999.

Σημειώνεται ότι η γαλλική εταιρία "Σοφρερέιλ" ήταν πάλι σύμβουλος του ΟΣΕ το 1970, έναντι αδρής αμοιβής, αλλά οι περισσότερες υποδείξεις της απορρίφθηκαν, ενώ όσες εγκρίθηκαν, ουδέποτε εφαρμόστηκαν.

Υπενθυμίζεται ότι επί ΝΔ, είχε προσληφθεί ως σύμβουλος στον ΟΣΕ η αγγλική εταιρία "Τράνσμαρκ", η οποία είχε προτείνει την ιδιωτικοποίηση έργου του ΟΣΕ.

Για μια ακόμα φορά η κρατική μηχανή δεν ήταν ...αρκετή ν' αντιμετωπίσει την κακοκαιρία



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ