ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Φλεβάρη 1995
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΑΕΙ - ΤΕΙ
Γραμμή ενιαίας υποβάθμισης

Κρίσεις για τα νομοσχέδια που αφορούν την παιδεία και οι προτάσεις των κομμουνιστών

Οι όποιες "εκ πρώτης όψεως" θετικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για τα ΤΕΙ αποτελούν αποπροσανατολιστικό ελιγμό της κυβέρνησης, κάτω από την πίεση των σπουδαστικών αγώνων, που, όπως φαίνεται, δεν έπιασε. Πράγματι:

  • Παρά την επέκταση των απαιτούμενων προσόντων του διδακτικού προσωπικού που θεσμοθετείται, οι κατηγορίες των διδασκόντων, με μοναδικό προσόν το πτυχίο ΑΕΙ, θα εξακολουθήσουν να καλύπτουν το μεγάλο κομμάτι του εκπαιδευτικού έργου, με άλλη ονομασία.
  • Το δικαίωμα πρόσβασης των αποφοίτων σε μεταπτυχιακά, δεν προσδίδεται κατόπιν αναβάθμισης των σπουδών, γι' αυτό προϋποθέτει όρους που θα καθορίζονται από τα ΑΕΙ. Οπως φαίνεται, πρόκειται για καθιέρωση δεύτερου κύκλου σπουδών, με πιθανή επέκτασή του και στα ΑΕΙ. Ο υπουργός Παιδείας ενισχύει αυτή την εκδοχή, χαρακτηρίζοντας το πτυχίο των ΤΕΙ, Α ακαδημαϊκό τίτλο.
  • Ολες οι ελπίδες αναβάθμισης των ΤΕΙ εναποθέτονται σε χρηματοδότηση 5 δισ. από το 2ο Πακέτο Ντελόρ, ποσό που μόλις και μετά βίας επαρκεί για τη συντήρηση της υπάρχουσας κατάστασης, μετά και την ονομαστική μείωση των λειτουργικών δαπανών για τα ΤΕΙ που προβλέπει ο προϋπολογισμός.
  • Η αντικατάσταση του ΣΤΕ και του ΣΑΠ με ενιαίο και αντιπροσωπευτικό όργανο, το ΕΣΥΠ (Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας), θα μπορούσε να χαρακτηριστεί θετικό βήμα. Από το νομοσχέδιο όμως προκύπτει έντονα η προοπτική υποκατάστασής του από την, ελεγχόμενης σύνθεσης, ολιγομελή Γραμματεία του.Σε μια έξαρση μάλιστα ΕΟΚικής δουλοφροσύνης της εισηγητικής έκθεσης, ως πρωταρχικός σκοπός της ύπαρξής του καθορίζεται "η ανταπόκριση του εκπαιδευτικού μας συστήματος στις ανάγκες και στις προτεραιότητες που θέτει η Ευρωπαϊκή Ενωση"! Κατά τα άλλα, το ΕΣΥΠ "αποτελεί όργανο εθνικού σχεδιασμού της παιδείας".

Η ουσία, όμως, του νομοσχεδίου κρύβεται στην "εκ του πονηρού" εισαγωγή του όρου "Ενιαία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση" στη θέση του αιτήματος για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση. Οσοι "καλοπροαίρετα" αποδίδουν τον όρο σε τέχνασμα εξαπάτησης του σπουδαστικού κινήματος, ας διαβάσουν προσεκτικά την εισηγητική έκθεση:

"Τα ΤΕΙ μπορούν καλύτερα από τα πανεπιστήμια να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες... προσφέρονται για θεσμοθετημένο διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους (στην επιλογή ειδικοτήτων, προγραμμάτων σπουδών)... ως πιο ευλύγιστος θεσμός, ανταποκρίνονται καλύτερα στις σχέσεις εκπαίδευσης αγοράς εργασίας που επικρατούν στην ΕΕ" και, εν κατακλείδι, "πρέπει να αποτελέσουν μοντέλο μίμησης για τα πανεπιστήμια".

Με λίγα λόγια, χρησιμοποιείται ο όρος Ενιαία Τριτοβάθμια αντί του Ενιαία Ανώτατη, γιατί, όχι μόνο δεν πρέπει να αναβαθμιστούν τα ΤΕΙ, αλλά αντίθετα θα πρέπει τα ΑΕΙ να υποβαθμιστούν περισσότερο, ώστε να τους μοιάσουν.Το "υπόμνημα κοινών προτάσεων", που κατέθεσαν πριν τη δημοσίευση του νομοσχεδίου οι εκπρόσωποι των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, Πολιτικής Ανοιξης, διευκρινίζει πως "θα ήταν κρίμα, την ώρα που τα αρμόδια όργανα της ΕΕ "συνιστούν" στα παραδοσιακά πανεπιστήμια περισσότερο εφαρμοσμένο χαρακτήρα στις σπουδές τους, εμείς να πανεπιστημιοποιήσουμε τα ΤΕΙ χάριν λαθεμένων κοινωνικών προκαταλήψεων".

Αυτό πράγματι είναι το εκπαιδευτικό μοντέλο της ΕΕ για τη μεγάλη μάζα του επιστημονικού εργατικού δυναμικού. Γνώσεις στενές, τεμαχισμένες, αποσπασμένες από το επιστημονικό τους υπόβαθρο εφαρμογές, σύμφωνα με τις εκάστοτε ιδιαίτερες ανάγκες των επιχειρήσεων, παράλληλα με μια γενική και αφηρημένη θεωρητική βάση, λίγο από όλα. Στη χώρα μας μάλιστα, προορισμένη από τον ΕΟΚικό καταμερισμό για το ρόλο του φτωχού συγγενή, ακόμη φτωχότερη θέση επιφυλάσσεται για την επιστήμη.

Ως μοχλός διοχέτευσης αυτής της κατεύθυνσης χρησιμοποιείται ο οικονομικός στραγγαλισμός. "Δεν είναι πλέον δυνατόν το βάρος της χρηματοδότησης των ΑΕΙ και ΤΕΙ να το σηκώνει μόνο το κράτος", τονίζει η εισηγητική έκθεση, καλώντας ΑΕΙ και ΤΕΙ να παραχωρούν, "έναντι αντιτίμου", στους "κοινωνικούς εταίρους" το δικαίωμα καθορισμού του περιεχομένου των σπουδών, των ειδικοτήτων, της έρευνας κλπ. Να μετατραπούν, δηλαδή, σε παραρτήματα του "Μπαρμπα - Στάθη", της "ΦΑΓΕ", της "Κόκα - Κόλα". Και επειδή οι παραινέσεις ποτέ δεν αρκούν, προβλέπονται και μέτρα. Με κριτήριο την ωφελιμότητα και την αποδοτικότητα των ιδρυμάτων στις επιχειρήσεις, το νομοσχέδιο θεσμοθετεί "σύστημα αξιολόγησης" και τη "σύνδεση της κατανομής των κονδυλίων μα την αξιολόγηση αυτή".

Η αξιολόγηση, από μέθοδος προσέγγισης αδυναμιών με στόχο την αντιμετώπισή τους, μετατρέπεται σε απειλή. Γίνεται σύστημα ελέγχου συνειδήσεων διδακτικού προσωπικού και φοιτητών, εργαλείο κατάλυσης όποιας ελευθερίας σκέψης και λόγου έχει απομείνει στα πανεπιστήμια.

Η άρση της συνταγματικής επιταγής που απαγορεύει την είσοδο του ιδιωτικού τομέα στην Ανώτατη Εκπαίδευση, είτε με αναθεώρηση του Συντάγματος, όπως ζητά η ΝΔ, είτε διαφορετικά, είναι ο άλλος στόχος που υποκρύπτει ο όρος Ενιαία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επιδιώκεται έτσι η διαμόρφωση ενός συνονθυλεύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου θα συνυπάρχουν παράλληλα δημόσιος και ιδιωτικός τομέας με ΑΕΙ, ΤΕΙ, ιδιωτικά πανεπιστήμια και σχολές, ΙΕΚ κλπ. Οι "νέοι", δηλαδή, "δίαυλοι πρόσβασης στη τριτοβάθμια εκπαίδευση", που, κατά την εισηγητική έκθεση, θα αμβλύνουν τα αδιέξοδα των εισαγωγικών εξετάσεων, θα 'ναι για κείνους που θα μπορούν να πληρώσουν. Ταυτόχρονα όμως, θα δημιουργούνται πολλές κατηγορίες ιδρυμάτων και αποφοίτων, η κατάταξη των οποίων θα γίνεται με κριτήρια της "αγοράς" μέσω Φορέα Πιστοποίησης Τίτλων και Σπουδών. ΣΕΒ και πολυεθνικές σύντομα θα αναγορευτούν σε απ' ευθείας αποτιμητές πτυχίων και αξιών.

Σε ρήξη με την πολιτική της μορφωτικής συρρίκνωσης και σε σύνδεση με την ανάγκη μιας άλλης προοπτικής για το λαό και τον τόπο, το κόμμα μας προβάλλει τη θέση για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΑΕ). Η θέση μας αυτή πηγάζει από την ανάγκη να εφοδιαστούμε με επιστημονικό δυναμικό, ικανό να προσφέρει, με τις γνώσεις, αλλά και τον αγώνα του, στο μετασχηματισμό της κοινωνίας μας.

Απαραίτητη προϋπόθεση της ΕΑΕ είναι να παρέχεται μέσα απ' αυτήν, όσο το δυνατόν, ολόπλευρη και βαθύτερη γνώση της κάθε επιστήμης, που σημαίνει όλο το απαιτούμενο θεωρητικό υπόβαθρο, συνδυασμένο με την εφαρμογή του σε μια προπτυχιακή ειδίκευση. Ειδίκευση, που δε θα αποσκοπεί μόνο στην εξασφάλιση επαγγελματικής διεξόδου, αλλά κυρίως στο να εμπεδώνεται η διαλεκτική σχέση θεωρίας και πράξης, που είναι απαραίτητη στον επιστήμονα. Γι' αυτό, άλλωστε, δε θα πρέπει να περιορίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα που προσδίδει η αρχική επιστήμη.

Επιδιώκουμε, ταυτόχρονα, ανώτατη εκπαίδευση, που θα διευρύνει τους ορίζοντες της σκέψης και θα συμβάλει στη διαμόρφωση ανεξάρτητων προσωπικοτήτων. Χρειαζόμαστε επιστήμονες, που θα μπορούν να αντιστέκονται στις πιέσεις της παραγωγής και όχι ευάλωτα εξαρτήματα με μειωμένες απαιτήσεις, στόχο που κατέχει κεντρική θέση στην πολιτική υποβάθμισης και κατακερματισμού της γνώσης.

Γι ' αυτό είμαστε αντίθετοι στη στενή πινακοποιημένη ειδίκευση που δεν πατά σε θεωρητικές βάσεις, όπως είμαστε αντίθετοι στη γενική και αφηρημένη θεωρητική γνώση που αποκόπτει από τα συγκεκριμένα προβλήματα της παραγωγής.Στην πρότασή μας αυτή αποκλείονται οι επικαλύψεις σχολών. Δε νοείται ύπαρξη δύο σχολών στο ίδιο επιστημονικό αντικείμενο, που η μια θα εκπαιδεύει θεωρητικά και η άλλη επαγγελματικά.

Η ανάγκη της παραγωγής για μεσαία στελέχη θα καλύπτεται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με προσάρτηση της επαγγελματικής κατάρτισης στο Ενιαίο Λύκειο.

Είναι φανερό πως οι βασικές αυτές προϋποθέσεις της Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης δεν καλύπτονται από τα ΤΕΙ, ούτε, όμως, και από τα ΑΕΙ. Η ΕΑΕ προϋποθέτει κεντρικό σχεδιασμό μιας ριζικής αναδιάρθρωσης των δομών και ιδιαίτερα του περιεχομένου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ, ΤΕΙ), στην κατεύθυνση της ποιοτικής αναβάθμισής της.

Πέρα από την ανασυγκρότηση και αναβάθμιση υπαρχόντων τμημάτων και σχολών, την κατάργηση κάποιων, απαιτείται η δημιουργία νέων σε σύγχρονους τομείς της επιστήμης και της τεχνολογίας, η λήψη μέτρων για διεπιστημονική πρόσβαση στη γνώση, για κάλυψη των αναγκών της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, για σύνδεση της έρευνας με τις πραγματικές ανάγκες του λαού μας.

Οι σπουδαστές των ΤΕΙ, δίκαια, βρίσκονται πάλι στους δρόμους. Οι φοιτητές των ΑΕΙ, σύντομα, θα πρέπει να ακολουθήσουν, γιατί η μοίρα της υποβάθμισης και των αυριανών αδιεξόδων στη ζωή τους, είναι κοινή.

Ελένη ΜΗΛΙΑΡΟΝΙΚΟΛΑΚΗ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΣΕΛΕΤΕ
Καταργούν τη δωρεάν χορήγηση συγγραμμάτων

Πρόβα για την κατάργηση και στα άλλα ΤΕΙ και ΑΕΙ;

Η διακηρυγμένη βούληση του υπουργείου Παιδείας για περικοπή της δωρεάν χορήγησης των συγγραμμάτων στους φοιτητές και τους σπουδαστές βρήκε ήδη τους πρώτους υποστηρικτές μέσα στην εκπαίδευση, οι οποίοι ανέλαβαν την εφαρμογή της.

Συγκεκριμένα, το διορισμένο από το υπουργείο Παιδείας διοικητικό συμβούλιο της Παιδαγωγικής Τεχνικής Σχολής, της ΣΕΛΕΤΕ, με απόφασή του κατάργησε από το τρέχον σχολικό έτος την επί εικοσαετία περίπου δωρεάν χορήγηση συγγραμμάτων στους σπουδαστές της σχολής με πρόσχημα μάλιστα την αναβάθμιση των σπουδών!

Οι σπουδαστές της σχολής είναι πτυχιούχοι μέσων σχολών, πτυχιούχοι ΤΕΙ και ΑΕΙ οι οποίοι εκπαιδεύονται στη ΣΕΛΕΤΕ πάνω στην παιδαγωγική επιστήμη για να διοριστούν καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Να σημειωθεί ότι όλα τα προηγούμενα διοικητικά συμβούλια αλλά και το σημερινό εφαρμόζοντας τις κείμενες διατάξεις ενέκριναν τη δωρεάν χορήγηση των απαραίτητων για την εκπαίδευση των σπουδαστών συγγραμμάτων. Ξαφνικά φέτος και χωρίς καμία νεότερη νομοθετική ρύθμιση δύο περίπου μήνες μετά την έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων, αποφασίστηκε η κατάργηση της δωρεάν χορήγησης των συγγραμμάτων στους σπουδαστές χωρίς προηγουμένως να ενημερωθεί ο σύλλογος των καθηγητών και χωρίς να ερωτηθεί κάποιο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο ή όργανο για τη νομιμότητα ή μη των ενεργειών αυτών του διοικητικού συμβουλίου. Σημειωτέον ότι το ίδιο διοικητικό συμβούλιο κατά το προηγούμενο σχολικό έτος ενέκρινε τη δωρεάν χορήγηση των βιβλίων.

Σύμφωνα με την απόφαση, οι σπουδαστές υποχρεούνται να επιστρέψουν τα χορηγούμενα βιβλία με το πέρας των σπουδών τους και σε αντίθετη περίπτωση δε θα τους χορηγείται τίτλος σπουδών.

Με την απόφαση αυτή η ΠΑΤΕΣ αποτελεί το μοναδικό φαινόμενο σχολής οποιασδήποτε βαθμίδας όπου οι αποφοιτούντες σπουδαστές επιστρέφουν τα βασικά τους διδακτικά βιβλία δεδομένου μάλιστα ότι αυτά τους είναι εντελώς απαραίτητα κατά τη διάρκεια της άσκησης του διδακτικού τους έργου.

Την έντονη αντίθεσή τους στην παραπάνω απόφαση εξέφρασαν ήδη οι σπουδαστές της σχολής, ενώ διαμαρτυρήθηκαν με ομόφωνη απόφασή τους και οι καθηγητές. Ζήτησαν δεν την άμεση ανάκληση της σχετικής πράξης του διοικητικού συμβουλίου και μάλιστα σε ένδειξη διαμαρτυρίας καθηγητής παραιτήθηκε από τα καθήκοντά του, ως προϊσταμένος του τμήματος ανωτάτων σχολών της ΠΑΤΕΣ.

ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΤΕΙ
Επιμένουν αγωνιστικά

Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις για να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και για ενιαία ανώτατη εκπαίδευση. Καμία δέσμευση δεν ανέλαβε το υπουργείο Παιδείας. Απέχουν από τις εξετάσεις μέχρι την Τρίτη οι εκπαιδευτικοί

"Οχι λόγια και υποσχέσεις, ήρθε η ώρα για δεσμεύσεις", έγραφε ένα από τα πανό της χθεσινής πορείας των σπουδαστών, αλλά η κυβέρνηση δε φαίνεται διατεθειμένη να προχωρήσει στην ικανοποίηση των αιτημάτων των σπουδαστών, οι οποίοι ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου και την καθιέρωση της ενιαίας ανώτατης εκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση επιμένει στις διατάξεις του νομοσχεδίου της και έτσι η χθεσινή συνάντηση του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Φ. Πετσάλνικου, με αντιπροσωπεία των σπουδαστών από 19 σχολές των ΤΕΙ απέβη άκαρπη. Οι σπουδαστές υπογράμμισαν ότι η πλειοψηφία των γενικών συνελεύσεων των σχολών ζητάει την απόσυρση του νομοσχεδίου και τόνισαν ότι δεν μπορούν να κάνουν διάλογο πάνω στο νομοσχέδιο, γιατί ζητάνε ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, κάτι που δεν προβλέπεται από τις διατάξεις του νομοσχεδίου. ΟΙ αντιπρόσωποι των σπουδαστών ζήτησαν ένα νομοσχέδιο που να ικανοποιεί τα αιτήματά τους.

Από την πλευρά του, ο Φ. Πετσάλνικος είπε ότι το νομοσχέδιο έχει θετικά σημεία και τόνισε ότι δεν προτίθεται να αποσύρει το νομοσχέδιο. Μετά τη δήλωση αυτή του αναπληρωτή υπουργού, οι σπουδαστές αποχώρησαν από τη συνάντηση και δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

Στη χθεσινή πορεία που ξεκίνησε στη 1 μ.μ. από τα Προπύλαια και κατέληξε στο υπουργείο Παιδείας συμμετείχαν σπουδαστές από σχολές του ΤΕΙ ΑΘήνας και του ΤΕΙ Λάρισας, ενώ το "παρών" έδωσαν και αντιπροσωπείες σπουδαστών από διάφορα ΤΕΙ της χώρας. Κυριάρχησαν τα συνθήματα για την καθιέρωση της ενιαίας ανώτατης εκπαίδευσης και την απόσυρση του νομοσχεδίου, ενώ διαδηλώθηκε η θέληση των σπουδαστών για τη συνέχιση της πάλης τους.

Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί των ΤΕΙ, με απόφαση της ομοσπονδίας τους, θα απέχουν από τις εξετάσεις μέχρι την ερχόμενη Τρίτη και θα επανεξετάσουν τη στάση τους, στην περίπτωση που ανακοινωθεί νέο νομοσχέδιο με τις θέσεις της ομοσπονδίας, καθοριστεί ημερομηνία κατάθεσής του και καταργηθεί η προβλεπόμενη τέταρτη βαθμίδα εκπαιδευτικού προσωπικού.

Στο μεταξύ, αποχή από τα καθήκοντά τους πραγματοποιούν σήμερα τα μέλη ΔΕΠ όλων των τμημάτων Πολιτικών Μηχανικών των Πολυτεχνείων της χώρας, με αίτημα τη μη προώθηση του νομοσχεδίου για τα ΤΕΙ. Το αίτημα, φυσικά, διατυπώνεται με πλαίσιο εντελώς αντίθετο από αυτό των σπουδαστών και, συγκεκριμένα, επειδή οι διδάσκοντες στα Πολυτεχνεία θεωρούν ότι δίνονται υπερβολικά προνόμια στα ΤΕΙ.

ΟΛΜΕ
Απεργιακοί λεονταρισμοί της ηγεσίας
  • Εισήγηση για 48ωρη και τριήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες από το ΔΣ της Ομοσπονδίας που πρόσφατα υπονόμευσε κινητοποιήσεις του κλάδου
  • ΔΕΕ: Η σημερινή διοίκηση ούτε θέλει, ούτε μπορεί να πραγματοποιήσει αγώνες διαρκείας

Πρόταση για απεργιακές κινητοποιήσεις των καθηγητών περιέχονται στην εισήγηση του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΜΕ προς τις γενικές συνελεύσεις του κλάδου που θα γίνουν από τις 12 μέχρι τις 18 Φλεβάρη οπότε και θα συγκληθεί η γενική συνέλευση των προέδρων των τοπικών ενώσεων για να πάρει την τελική απόφαση.

Η εισήγηση (ψηφίστηκε από τη ΔΑΚΕ και την παράταξη του "ΣΥΝ" ενώ διαφώνησε η ΠΑΣΚΕ) προτείνει 48ωρη απεργία στις 2 και 3 Μάρτη και "απεργιακό αγώνα διαρκείας" από τις 13 Μάρτη με τη μορφή των επαναλαμβανόμενων 3ήμερων απεργιακών κινητοποιήσεων με γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ την τρίτη μέρα κάθε τριημέρου. Τα αιτήματα που προβάλλονται από την εισήγηση είναι η αύξηση των δαπανών για την παιδεία με στόχο το 15%, η χορήγηση αυξήσεων στους καθηγητές έτσι ώστε να φτάσουν οι μηνιαίες καθαρές αποδοχές του νεοδιόριστου στις 200.000, με κλιμάκωση ανάλογη και για τους υπόλοιπους καθηγητές. Επίσης, ζητείται η ικανοποίηση διάφορων θεσμικών αιτημάτων όπως η κατάργηση του αντιασφαλιστικού - αντισυνταξιοδοτικού νομοθετικού πλαισίου, η κάλυψη των κενών σε διδακτικό προσωπικό των σχολείων, η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, η αναστολή τουλάχιστον για φέτος ορισμένων διατάξεων για την αξιολόγηση των μαθητών κ.ά.

Συνδικαλιστές της Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών (δεν έχει εκπρόσωπο στο ΔΣ της ΟΛΜΕ) αναφερόμενοι στην παραπάνω απόφαση, αφού αναγνώριζαν την αναγκαιότητα της ανάπτυξης των αγώνων των καθηγητών, υπογράμμιζαν ότι για την πραγματοποίησή τους απαιτούνται οι αναγκαίες πριν διεργασίες στον κλάδο και η σχετική κλιμάκωση η οποία θα βοηθούσε στην επιτυχία τους.

Τόνιζαν δε ότι η σημερινή διοίκηση της Ομοσπονδίας δεν μπορεί, δε θέλει και ούτε έχει τη δυνατότητα να στηρίξει αγώνες διαρκείας και υπενθύμιζαν την "αγωνιστική" προϊστορία του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Συγκεκριμένα στην αρχή της χρονιάς (Οκτώβρη - Νοέμβρη) δεν έκανε τίποτα, ενώ όταν το Δεκέμβρη είχε απόφαση από τον κλάδο για απεργία, μεθόδευσε την αναστολή της. Επίσης υπογράμμιζαν ότι ενώ ήταν υποχρεωμένη μέσα στον Γενάρη να συγκαλέσει γενικές συνελεύσεις του κλάδου για την αναγκαία προεργασία των αγώνων δεν το έκανε και τις μετέθεσε για το τέλος Φλεβάρη. Εξάλλου, παρά το ότι είχαν στα χέρια τους ένα ολόκληρο μήνα το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των μαθητών δεν αντέδρασαν και το έκαναν μόνο όταν κάτω από την πίεση του κλάδου υποχρεώθηκε η κυβέρνηση να υποχωρήσει.

Στην Ισπανία αντιπροσωπεία της ΚΝΕ

Αντιπροσωπεία του ΚΣ της ΚΝΕ με επικεφαλής τον γραμματέα Ν. Σοφιανό,τον υπεύθυνο του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων και μέλος του Γραφείου του ΚΣ Ηρ. Τσαβδαρίδη και τον Ν. Σερετάκη μέλος του ΚΣ, αναχωρούν σήμερα για την Ισπανία, όπου θα έχουν συνάντηση με την ηγεσία της Κομμουνιστικής Νεολαίας Ισπανίας.

Στη συνέχεια η αντιπροσωπεία του ΚΣ θα μεταβεί στη Λισαβόνα για να συμμετάσχει στις διαδικασίες της 14ης Γενικής Συνέλευσης της Παγκόσμιας Οργάνωσης Δημοκρατικών Νεολαιών (ΠΟΔΝ) που θα πραγματοποιηθεί από 10 έως 14 Φλεβάρη με τη συμμετοχή πάνω από 80 κομμουνιστικών, αριστερών προοδευτικών οργανώσεων νεολαίας.

Αντιφασιστική πορεία μαθητών

Σε συγκέντρωση και πορεία, με αφορμή τις πρόσφατες επιθέσεις που δέχτηκαν δυο μαθητές του 39ου Λυκείου Αθήνας από νεοφασίστες στην περιοχή της Κυψέλης, καλεί το 15μελές του σχολείου με ψήφισμά του.

Οι μαθητές καλούν την τοπική ΕΛΜΕ να συμμετάσχει στην εκδήλωση, καθώς και όλους τους μαζικούς φορείς της περιοχής. Η πορεία θα ξεκινήσει αύριο στη 1.00 μμ έξω από το σχολείο (Βελβενδούς και Αετών), θα περάσει έξω από το σχολικό συγκρότημα του 60ού και 15ου Γυμνασίου - Λυκείου και θα καταλήξει στην πλατεία Κυψέλης όπου θα πραγματοποιηθεί συναυλία από νεανικά συγκροτήματα.

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους, δηλώνουν οι σπουδαστές των ΤΕΙ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ