Αυτά και άλλα τέτοια... επαναστατικά διαβάσαμε σε "περισπούδαστο" άρθρο της "Καθημερινής" της περασμένης Κυριακής. Αλλα ως δικές της διαπιστώσεις, άλλα ως αναδημοσίευση αποσπασμάτων "άκρως αποκαλυπτικού" δημοσιεύματος του "ΤΙΜΕ" και άλλα ως αποτέλεσμα "μεγάλης έρευνας" που διενεργήθηκε στη Μ. Βρετανία. Ολες μαζί οι πιο πάνω "επαναστατικές δυνάμεις", μαζί βεβαίως με τις αντίστοιχες των πολυεθνικών και πάντα υπό το... φως της νέας "επαναστατικής θεωρίας" της παγκοσμιοποίησης της οικονομίας, αποφαίνονται και αναφωνούν: Κάτω η "εργάσιμη μέρα"! Ζήτω η "εικοσιτετράωρη κοινωνία"!
Πολλά ερωτηματικά αλλά και ανησυχίες προκαλεί η πτώση του "Μιράζ 2000" της Πολεμικής Αεροπορίας προχτές το βράδυ στη θαλάσσια περιοχή κοντά στο αεροδρόμιο της Σκύρου. Τα ευρήματα που εντοπίστηκαν, αλλά και η νεκροψία του πτώματος του άτυχου χειριστή υποσμηναγού Δημήτρη Στρατάκια που ανασύρθηκε από το βυθό χτες το πρωί στις 8.20, ανατρέπουν τις αρχικές εκτιμήσεις.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της νεκροψίας, που έδωσε στη δημοσιότητα το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο θάνατός του πιλότου επήλθε από πνιγμό. Αυτό σημαίνει ότι η πρόσκρουση στη θάλασσα δεν ήταν τόσο βίαιη και ότι το αεροσκάφος πριν βυθιστεί προσθαλασσώθηκε με ενέργειες του χειριστή. Σε αυτό συνηγορεί, σύμφωνα με πηγές του ΓΕΑ, η κατάσταση στην οποία βρέθηκε ο πιλότος. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι είχε ανοίξει την καλύπτρα του σκάφους και είχε αρχίσει να λύνει τις ζώνες του για να μπορέσει να απελευθερωθεί, ενέργειες που προϋποθέτουν την παρέμβαση του χειριστή. Στο σημείο αυτό όμως το ερωτηματικό είναι γιατί δεν έδωσε κάποιο σήμα.
Το συμπέρασμα που προκύπτει, με βάση αυτά τα δεδομένα, σύμφωνα πάντα με πηγές του ΓΕΑ, είναι ότι ο χειριστής προσπάθησε να προσγειώσει το αεροσκάφος σε λάθος χώρο. Ως πιθανότερη αιτία του λάθος θεωρείται ο αποπροσανατολισμός του από τα φώτα ενός ή δύο ψαροκάικων που έπλεαν στη θαλάσσια περιοχή που αποτελεί την προέκταση του διαδρόμου προσγείωσης. Δηλαδή ότι θεώρησε πως τα φώτα αυτά είναι τα ειδικά φώτα που σημαίνουν την αρχή του διαδρόμου. Να σημειωθεί πάντως ότι η άσκηση δεν πρόβλεπε προσγείωση, αλλά απλώς προσέγγιση του διαδρόμου και άμεση απομάκρυνση, άρα στο βαθμό που ισχύει η υπόθεση αυτή το πρόβλημα εντοπίζεται στο ύψος που είχε το "Μιράζ 2000". Επίσης η ταχύτητα που είχε υπολογίζεται στα 110 μίλια την ώρα, ενώ ή άτρακτος του σκάφους σύρθηκε στη θάλασσα με ακόμα μικρότερη ταχύτητα, αφού αυτή εκτονώθηκε στους τροχούς. Τα συντρίμμια βρέθηκαν σε απόσταση 1,5 μιλίου από το τέλος του διαδρόμου που βρίσκεται στα όρια της ακτογραμμής και σε βάθος περίπου 12 μέτρων. Το αεροσκάφος δεν έχει διαλυθεί και πρόκειται να γίνει ανέλκυσή του τις επόμενες ημέρες.
Η πτώση του πέμπτου κατά σειρά μαχητικού αεροσκάφους μέσα στο 1997 έχει προκαλέσει ανησυχία και προβληματισμό στο υπουργείο Αμυνας. Για το λόγο αυτό ως πρώτη ενέργεια, διατάχθηκε χτες να μην πετάξει κανένα από τα 35 "Μιράζ 2000" και να γίνουν έκτακτοι έλεγχοι στα συστήματά τους, όπως το σύστημα οξυγόνου, το υδραυλικό και το ηλεκτρικό σύστημα. Οι ανησυχίες εντείνονται από το γεγονός ότι από την "αγορά του αιώνα" έχουν χαθεί πέντε "Μιράζ 2000" και τέσσερα "F-16", δηλαδή πάνω από 10% του συνόλου που αντιστοιχεί σε 80 περίπου δισ. δραχμές. Επίσης μετά το τελευταίο ατύχημα ο δείκτης ατυχημάτων για τους εννέα μήνες του 1997 έφθασε τον αντίστοιχο περσινό για το σύνολο της χρονιάς.
Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση, σχετικά με την προχτεσινή πτώση ενός ακόμα μαχητικού αεροσκάφους:
"H πτώση ενός ακόμα Μιράζ - 2000, μαζί με την οδύνη για το χαμό του χειριστή του, προκαλεί αισθήματα αγανάκτησης για την απαράδεκτη στάση της κυβέρνησης και ειδικά του υπουργού Αμυνας.
Πρόκειται για το πέμπτο Μιράζ - 2000 που χάνεται, από την ημέρα της παράδοσής τους στην Πολεμική Αεροπορία. Με τον αφανισμό δύο ακόμα αεροπλάνων Α7 και ενός F - 16, ο συνολικός απολογισμός δείχνει ότι ένα σημαντικό μέρος της αγοράς του αιώνα έγινε, ήδη, συντρίμμια σε καιρό ειρήνης. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι για πολλοστή φορά υπόλογη απέναντι στους στρατευμένους και στους εργαζόμενους, επειδή ενεργεί εν κρυπτώ και παραβύστω, δίχως να δίνει λογαριασμό σε κανένα για τις αιτίες των δυστυχημάτων, για την κατάσταση των αεροσκαφών, για τις συνθήκες εργασίας, εκπαίδευσης και γενικά διαβίωσης των χειριστών.
Απαράδεκτες είναι και οι δηλώσεις αρμοδίων που δικαιολογούν αυτή τη φρίκη με το λεγόμενο "τίμημα των ασκήσεων".
Οι εκφράσεις λύπης για το θάνατο τόσων χειριστών, οι τιμητικές κηδείες και τα παχιά λόγια για το πατριωτικό καθήκον, δείχνουν την υποκρισία της κυβέρνησης και την καθιστούν ακόμα πιο ένοχη στα μάτια του λαού.
Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους να υψώσουν φωνή διαμαρτυρίας. Καλεί την κυβέρνηση να θέσει υπό κοινοβουλευτικό έλεγχο τα σχετικά πορίσματα των ερευνών για τα αίτια της πτώσης των αεροσκαφών".