Πέμπτη 2 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΤΩΣΗ "ΜΙΡΑΖ 2000"
Ανησυχία και ερωτηματικά
  • Σε πνιγμό αποδίδεται ο θάνατος του χειριστή Δημήτρη Στρατάκια
  • Διατάχθηκαν έκτακτοι έλεγχοι στα συστήματα των μαχητικών

Πολλά ερωτηματικά αλλά και ανησυχίες προκαλεί η πτώση του "Μιράζ 2000" της Πολεμικής Αεροπορίας προχτές το βράδυ στη θαλάσσια περιοχή κοντά στο αεροδρόμιο της Σκύρου. Τα ευρήματα που εντοπίστηκαν, αλλά και η νεκροψία του πτώματος του άτυχου χειριστή υποσμηναγού Δημήτρη Στρατάκια που ανασύρθηκε από το βυθό χτες το πρωί στις 8.20, ανατρέπουν τις αρχικές εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της νεκροψίας, που έδωσε στη δημοσιότητα το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο θάνατός του πιλότου επήλθε από πνιγμό. Αυτό σημαίνει ότι η πρόσκρουση στη θάλασσα δεν ήταν τόσο βίαιη και ότι το αεροσκάφος πριν βυθιστεί προσθαλασσώθηκε με ενέργειες του χειριστή. Σε αυτό συνηγορεί, σύμφωνα με πηγές του ΓΕΑ, η κατάσταση στην οποία βρέθηκε ο πιλότος. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι είχε ανοίξει την καλύπτρα του σκάφους και είχε αρχίσει να λύνει τις ζώνες του για να μπορέσει να απελευθερωθεί, ενέργειες που προϋποθέτουν την παρέμβαση του χειριστή. Στο σημείο αυτό όμως το ερωτηματικό είναι γιατί δεν έδωσε κάποιο σήμα.

Το συμπέρασμα που προκύπτει, με βάση αυτά τα δεδομένα, σύμφωνα πάντα με πηγές του ΓΕΑ, είναι ότι ο χειριστής προσπάθησε να προσγειώσει το αεροσκάφος σε λάθος χώρο. Ως πιθανότερη αιτία του λάθος θεωρείται ο αποπροσανατολισμός του από τα φώτα ενός ή δύο ψαροκάικων που έπλεαν στη θαλάσσια περιοχή που αποτελεί την προέκταση του διαδρόμου προσγείωσης. Δηλαδή ότι θεώρησε πως τα φώτα αυτά είναι τα ειδικά φώτα που σημαίνουν την αρχή του διαδρόμου. Να σημειωθεί πάντως ότι η άσκηση δεν πρόβλεπε προσγείωση, αλλά απλώς προσέγγιση του διαδρόμου και άμεση απομάκρυνση, άρα στο βαθμό που ισχύει η υπόθεση αυτή το πρόβλημα εντοπίζεται στο ύψος που είχε το "Μιράζ 2000". Επίσης η ταχύτητα που είχε υπολογίζεται στα 110 μίλια την ώρα, ενώ ή άτρακτος του σκάφους σύρθηκε στη θάλασσα με ακόμα μικρότερη ταχύτητα, αφού αυτή εκτονώθηκε στους τροχούς. Τα συντρίμμια βρέθηκαν σε απόσταση 1,5 μιλίου από το τέλος του διαδρόμου που βρίσκεται στα όρια της ακτογραμμής και σε βάθος περίπου 12 μέτρων. Το αεροσκάφος δεν έχει διαλυθεί και πρόκειται να γίνει ανέλκυσή του τις επόμενες ημέρες.

Η πτώση του πέμπτου κατά σειρά μαχητικού αεροσκάφους μέσα στο 1997 έχει προκαλέσει ανησυχία και προβληματισμό στο υπουργείο Αμυνας. Για το λόγο αυτό ως πρώτη ενέργεια, διατάχθηκε χτες να μην πετάξει κανένα από τα 35 "Μιράζ 2000" και να γίνουν έκτακτοι έλεγχοι στα συστήματά τους, όπως το σύστημα οξυγόνου, το υδραυλικό και το ηλεκτρικό σύστημα. Οι ανησυχίες εντείνονται από το γεγονός ότι από την "αγορά του αιώνα" έχουν χαθεί πέντε "Μιράζ 2000" και τέσσερα "F-16", δηλαδή πάνω από 10% του συνόλου που αντιστοιχεί σε 80 περίπου δισ. δραχμές. Επίσης μετά το τελευταίο ατύχημα ο δείκτης ατυχημάτων για τους εννέα μήνες του 1997 έφθασε τον αντίστοιχο περσινό για το σύνολο της χρονιάς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ