ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Οχτώβρη 1997
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ιδού το "όραμά" τους!

Μέχρι τώρα η ανατίναξη του οχτάωρου και η επιβολή του "ελαστικού" χρόνου απασχόλησης, προβαλλόταν κυρίως ως "μονόδρομος", ενίοτε μάλιστα ως "επώδυνος, πλην όμως υποχρεωτικός, μονόδρομος". Να, όμως, που τώρα πια άρχισε να λανσάρεται και ως όραμα! Ως η "αυγή μιας άλλης κοινωνίας"! Ως η "απελευθέρωση" των νέων! Ως ένας "νέος τρόπος ζωής, πιο ευέλικτος χρονικά και με μεγαλύτερη ποικιλία, που αναδύεται και φαίνεται να κατακτά τη νεολαία". Ακόμα ακόμα και ως η "νέα επανάσταση στο ωράριο της εργασίας"!

Αυτά και άλλα τέτοια... επαναστατικά διαβάσαμε σε "περισπούδαστο" άρθρο της "Καθημερινής" της περασμένης Κυριακής. Αλλα ως δικές της διαπιστώσεις, άλλα ως αναδημοσίευση αποσπασμάτων "άκρως αποκαλυπτικού" δημοσιεύματος του "ΤΙΜΕ" και άλλα ως αποτέλεσμα "μεγάλης έρευνας" που διενεργήθηκε στη Μ. Βρετανία. Ολες μαζί οι πιο πάνω "επαναστατικές δυνάμεις", μαζί βεβαίως με τις αντίστοιχες των πολυεθνικών και πάντα υπό το... φως της νέας "επαναστατικής θεωρίας" της παγκοσμιοποίησης της οικονομίας, αποφαίνονται και αναφωνούν: Κάτω η "εργάσιμη μέρα"! Ζήτω η "εικοσιτετράωρη κοινωνία"!

Οχι, δεν είναι απλώς διεστραμμένοι. Δεν είναι απλώς κατάπτυστοι. Είναι αυτοί που, ενώ επιχειρούν να σκοτώσουν ακόμα και την ελπίδα, τολμάνε να πουλάνε οράματα. Είναι αυτοί που, ενώ ερωτοτροπούν με τον Μεσαίωνα, μιλάνε για "νέα εποχή". Είναι αυτοί που, ενώ ρίχνουν ομαδικά τη νεολαία στην πυρά της ανεργίας, κοιτάζουν πώς θα την αλείψουν "μέλι" πριν την κάψουν. Είναι αυτοί που, ενώ - στην καλύτερη περίπτωση - μετατρέπουν κυρίως τους νέους σε εργατικό δυναμικό δεύτερης κατηγορίας με μισή δουλιά, μισές αποδοχές, μισή έως καθόλου ασφάλιση, δε διστάζουν να τους εμφανίζουν και ως... χειροκροτητές της επεκτεινόμενης εξαθλίωσης, που στη γλώσσα του πρωθυπουργού πήρε το χαρακτηρισμό του "απασχολήσιμου νέου". Να τους εμφανίζουν ακόμα και ως πειραματόζωα πρωτοφανούς αντοχής. Να τι γράφει σχετικά το συγκεκριμένο δημοσίευμα: "Οι εργαζόμενοι και ιδιαίτερα οι νέοι έχουν επιδείξει μια πρωτοφανή ευελιξία και προσαρμοστικότητα", "έχουν μεταβάλει πλήρως καθεστώτα και συνήθειες περί την εργασία"..!

"Εικοσιτετράωρη κοινωνία" (!) λοιπόν, είναι ο τίτλος του "ΤΙΜΕ", που θα μπορούσε να είναι ένα σύνθημα που τα λέει όλα. Ολα, όσα θέλουν να επιβάλουν οι απανταχού καπιταλιστές, πολύ περισσότερο αν συμπληρωθεί και με τον υπότιτλο που καταρρίπτει την "εργάσιμη μέρα"! Γιατί, εργάσιμη μέρα θα πει οχτάωρο. Θα πει κανονικό ωράριο εργασίας. Θα πει - στην προέκτασή της - κοινωνική ασφάλιση, Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, κανόνες και δικαιώματα. Ενώ, αντίθετα, "εικοσιτετράωρη κοινωνία", θα πει αυτό που ο Μαρξ - προκειμένου να περιγράψει τις συνθήκες εργασίας της Αγγλίας του περασμένου αιώνα - αποκαλούσε "εργοστασιακή μέρα", στα πλαίσια της οποίας ο εργοδότης έχει πλήρη δικαιοδοσία πάνω στον εργάτη. Θα πει δουλιά χωρίς δικαιώματα. Θα πει δουλική εργασία. Αυτό ακριβώς είναι το όραμά τους. Η μετατροπή των εργαζομένων σε μηχανές που μιλάνε. Που θα είναι "ελεύθεροι" να αναλαμβάνουν μόνοι τους την κοινωνική τους ασφάλιση ή να πεθαίνουν ανασφάλιστοι. Που θα είναι "ελεύθεροι" να λύσουν μόνοι τους το στεγαστικό τους πρόβλημα ή να ξεπαγιάσουν στις στοές των μεγαλουπόλεων. Που θα είναι "ελεύθεροι" να δουλεύουν... μερικώς σε όσες δουλιές βρουν χωρίς να συμπληρώνουν ένα κανονικό μεροκάματο ή να περάσουν στο περιθώριο της μακράς ανεργίας.

ΠΤΩΣΗ "ΜΙΡΑΖ 2000"
Ανησυχία και ερωτηματικά
  • Σε πνιγμό αποδίδεται ο θάνατος του χειριστή Δημήτρη Στρατάκια
  • Διατάχθηκαν έκτακτοι έλεγχοι στα συστήματα των μαχητικών

Πολλά ερωτηματικά αλλά και ανησυχίες προκαλεί η πτώση του "Μιράζ 2000" της Πολεμικής Αεροπορίας προχτές το βράδυ στη θαλάσσια περιοχή κοντά στο αεροδρόμιο της Σκύρου. Τα ευρήματα που εντοπίστηκαν, αλλά και η νεκροψία του πτώματος του άτυχου χειριστή υποσμηναγού Δημήτρη Στρατάκια που ανασύρθηκε από το βυθό χτες το πρωί στις 8.20, ανατρέπουν τις αρχικές εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της νεκροψίας, που έδωσε στη δημοσιότητα το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο θάνατός του πιλότου επήλθε από πνιγμό. Αυτό σημαίνει ότι η πρόσκρουση στη θάλασσα δεν ήταν τόσο βίαιη και ότι το αεροσκάφος πριν βυθιστεί προσθαλασσώθηκε με ενέργειες του χειριστή. Σε αυτό συνηγορεί, σύμφωνα με πηγές του ΓΕΑ, η κατάσταση στην οποία βρέθηκε ο πιλότος. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι είχε ανοίξει την καλύπτρα του σκάφους και είχε αρχίσει να λύνει τις ζώνες του για να μπορέσει να απελευθερωθεί, ενέργειες που προϋποθέτουν την παρέμβαση του χειριστή. Στο σημείο αυτό όμως το ερωτηματικό είναι γιατί δεν έδωσε κάποιο σήμα.

Το συμπέρασμα που προκύπτει, με βάση αυτά τα δεδομένα, σύμφωνα πάντα με πηγές του ΓΕΑ, είναι ότι ο χειριστής προσπάθησε να προσγειώσει το αεροσκάφος σε λάθος χώρο. Ως πιθανότερη αιτία του λάθος θεωρείται ο αποπροσανατολισμός του από τα φώτα ενός ή δύο ψαροκάικων που έπλεαν στη θαλάσσια περιοχή που αποτελεί την προέκταση του διαδρόμου προσγείωσης. Δηλαδή ότι θεώρησε πως τα φώτα αυτά είναι τα ειδικά φώτα που σημαίνουν την αρχή του διαδρόμου. Να σημειωθεί πάντως ότι η άσκηση δεν πρόβλεπε προσγείωση, αλλά απλώς προσέγγιση του διαδρόμου και άμεση απομάκρυνση, άρα στο βαθμό που ισχύει η υπόθεση αυτή το πρόβλημα εντοπίζεται στο ύψος που είχε το "Μιράζ 2000". Επίσης η ταχύτητα που είχε υπολογίζεται στα 110 μίλια την ώρα, ενώ ή άτρακτος του σκάφους σύρθηκε στη θάλασσα με ακόμα μικρότερη ταχύτητα, αφού αυτή εκτονώθηκε στους τροχούς. Τα συντρίμμια βρέθηκαν σε απόσταση 1,5 μιλίου από το τέλος του διαδρόμου που βρίσκεται στα όρια της ακτογραμμής και σε βάθος περίπου 12 μέτρων. Το αεροσκάφος δεν έχει διαλυθεί και πρόκειται να γίνει ανέλκυσή του τις επόμενες ημέρες.

Η πτώση του πέμπτου κατά σειρά μαχητικού αεροσκάφους μέσα στο 1997 έχει προκαλέσει ανησυχία και προβληματισμό στο υπουργείο Αμυνας. Για το λόγο αυτό ως πρώτη ενέργεια, διατάχθηκε χτες να μην πετάξει κανένα από τα 35 "Μιράζ 2000" και να γίνουν έκτακτοι έλεγχοι στα συστήματά τους, όπως το σύστημα οξυγόνου, το υδραυλικό και το ηλεκτρικό σύστημα. Οι ανησυχίες εντείνονται από το γεγονός ότι από την "αγορά του αιώνα" έχουν χαθεί πέντε "Μιράζ 2000" και τέσσερα "F-16", δηλαδή πάνω από 10% του συνόλου που αντιστοιχεί σε 80 περίπου δισ. δραχμές. Επίσης μετά το τελευταίο ατύχημα ο δείκτης ατυχημάτων για τους εννέα μήνες του 1997 έφθασε τον αντίστοιχο περσινό για το σύνολο της χρονιάς.

ΚΚΕ
Υπό κοινοβουλευτικό έλεγχο τα πορίσματα

Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση, σχετικά με την προχτεσινή πτώση ενός ακόμα μαχητικού αεροσκάφους:

"H πτώση ενός ακόμα Μιράζ - 2000, μαζί με την οδύνη για το χαμό του χειριστή του, προκαλεί αισθήματα αγανάκτησης για την απαράδεκτη στάση της κυβέρνησης και ειδικά του υπουργού Αμυνας.

Πρόκειται για το πέμπτο Μιράζ - 2000 που χάνεται, από την ημέρα της παράδοσής τους στην Πολεμική Αεροπορία. Με τον αφανισμό δύο ακόμα αεροπλάνων Α7 και ενός F - 16, ο συνολικός απολογισμός δείχνει ότι ένα σημαντικό μέρος της αγοράς του αιώνα έγινε, ήδη, συντρίμμια σε καιρό ειρήνης. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι για πολλοστή φορά υπόλογη απέναντι στους στρατευμένους και στους εργαζόμενους, επειδή ενεργεί εν κρυπτώ και παραβύστω, δίχως να δίνει λογαριασμό σε κανένα για τις αιτίες των δυστυχημάτων, για την κατάσταση των αεροσκαφών, για τις συνθήκες εργασίας, εκπαίδευσης και γενικά διαβίωσης των χειριστών.

Απαράδεκτες είναι και οι δηλώσεις αρμοδίων που δικαιολογούν αυτή τη φρίκη με το λεγόμενο "τίμημα των ασκήσεων".

Οι εκφράσεις λύπης για το θάνατο τόσων χειριστών, οι τιμητικές κηδείες και τα παχιά λόγια για το πατριωτικό καθήκον, δείχνουν την υποκρισία της κυβέρνησης και την καθιστούν ακόμα πιο ένοχη στα μάτια του λαού.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους να υψώσουν φωνή διαμαρτυρίας. Καλεί την κυβέρνηση να θέσει υπό κοινοβουλευτικό έλεγχο τα σχετικά πορίσματα των ερευνών για τα αίτια της πτώσης των αεροσκαφών".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ