ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 15 Γενάρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Ομολογούν την αποτυχία της "εξυγίανσης"

Την αποτυχία του αποκαλούμενου "προγράμματος εξυγίανσης" της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" ομολογεί τώρα η κυβέρνηση και προαναγγέλλει την εφαρμογή νέου, "ταχείας διάρκειας"!

Η ομολογία αποτυχίας του "προγράμματος εξυγίανσης" που έληξε στις 31 Δεκέμβρη 1997 και η προαναγγελία νέου, περιέχονται σε λακωνική επιστολή που απέστειλε χτες στον Πρόεδρο της Βουλής ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης.Σ' αυτή, αναφέρεται επί λέξει ότι "η ανάγκη να προχωρήσει η ΟΑ σε ταχύ πρόγραμμα εξυγίανσης, επιβάλλει, τουλάχιστον στα πρώτα βήματα, να συμπίπτουν οι ιδιότητες του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας".

Υπενθυμίζεται ότι για τη θέση του Προέδρου της ΟΑ ο υπουργός Μεταφορών είχε ανακοινώσει επίσημα, αρχικά τον Εμμ. Φθενάκη και λίγες μέρες μετά τονΒασ. Στεφανή,ενώ για τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου είχε επιλέξει τονΝ. Καρδάση.Οι επιλογές αυτές κατέληξαν σε "ναυάγιο", χωρίς να γίνουν επίσημα γνωστοί οι λόγοι. Ετσι, η τελική πρόταση ήταν αυτή του Γ. Τσακιρίδη και για τις δύο θέσεις. Μέχρι αργά χτες βράδυ συνεχιζόταν η εξέτασή του από την επιτροπή της Βουλής για τις ΔΕΚΟ. Ο Γ. Τσακιρίδης πρώην διοικητικό στέλεχος του ΟΑΣ και των ΗΛΠΑΠ, απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών, δήλωσε ότι θα κινηθεί στη λογική του προγράμματος εξυγίανσης που έχει μέχρι τώρα εφαρμοστεί ενώ υποστήριξε ότι οι συχνές αλλαγές διοικήσεων δεν ωφελούν μια επιχείρηση όπως η ΟΑ.

Η επιλογή προσώπων για την ηγεσία του εθνικού αερομεταφορέα, κυοφορήθηκε επί πέντε μήνες εν μέσω κομματικού και συνδικαλιστικού παρασκηνίου στο ΠΑΣΟΚ. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπουργοί και άλλα στελέχη της κυβέρνησης, κατηγορούν τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη για "διαβλητές" διαδικασίες στην επιλογή των προσώπων και ζητούν την απομάκρυνσή του από το υπουργείο. Βέβαια, ο καβγάς δε γίνεται επί της ουσίας, καθώς κανείς στην κυβέρνηση δεν εκφράζει αντιρρήσεις για την ακολουθούμενη καταστροφική πολιτική για τον εθνικό αερομεταφορέα. Αντίθετα, ερίζουν για το ποιος θα κάνει κουμάντο στην ΟΑ και θα αναλάβει τη διαχείριση εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δραχμών, ενόψει της μετεγκατάστασης της εταιρίας στα Σπάτα, της αγοραπωλησίας αεροσκαφών κλπ.

Τα στελέχη της ΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) στην ΟΑ, επισημαίνουν ότι για τη σωτηρία του εθνικού αερομεταφορέα είναι αναγκαίο ν' αλλάξει άμεσα η σημερινή αδιέξοδη και καταστροφική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση, ενώ προσθέτουν ότι η επιλογή προσώπων στην ηγεσία της εταιρίας, είναι δευτερεύουσας σημασίας και αφορά μόνο το ποιες ομάδες εξουσίας προσεγγίζει ο καθένας.

Απελευθερώνονται οι θαλάσσιες μεταφορές

Απελευθερώνεται η παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές, επιβάτες και εμπορεύματα, με Προεδρικό Διάταγμα που κατέθεσε για επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, στα πλαίσια προσαρμογής της ελληνικής νομοθεσίας στις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Σύμφωνα με το σχέδιο ΠΔ θα είναι ελεύθερη η παροχή υπηρεσιών μεταξύ των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Από την 1η Γενάρη του 1987 ισχύει ο 4055/86 κανονισμός της ΕΟΚ για την αρχή της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τρίτων χωρών. Σύμφωνα με τον ΕΟΚικό κανονισμό το μέτρο αυτό ισχύει για όλους τους υπηκόους των κρατών που είναι εγκαταστημένοι σε ευρωπαϊκό έδαφος και για τους κοινοτικούς υπηκόους που είναι εγκαταστημένοι εκτός της Ευρωπαϊκής Ενωσης ή ακόμη και για ναυτιλιακές εταιρίες που έχουν την έδρα τους εκτός της Κοινότητας, αλλά ελέγχονται από υπηκόους κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Τέλος, με το ίδιο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος γίνεται τροποποίηση του άρθρου 165, παρ. 2 του Κώδικα Ναυτικού Δικαίου (ΚΔΝΔ) για να προσαρμοστεί στον κοινοτικό κανονισμό και καταργείται η αρχή της αμοιβαιότητας. Με το άρθρο 165 του ΚΔΝΔ επιβαλλόταν ως απαραίτητη προϋπόθεση ο όρος της αμοιβαιότητας για τη μεταξύ ελληνικών και ξένων λιμανιών και τανάπαλιν απευθείας μεταφορά επιβατών με πλοία ξένης σημαίας. Με την τροποποίηση δεν απαιτείται πλέον η αμοιβαιότητα για τους υπηκόους κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Παράλληλα, η τροποποίηση θα ισχύει και για τους υπηκόους των χωρών που υπάγονται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών, εκτός της Ελβετίας.

ΠΑΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
Η νέα αναβολή στο ΣτΕ ευνοεί την καταστροφή

Το καταστροφικό του έργο στα απομεινάρια του Πάρκου Ελευθερίας συνεχίζει ανενόχλητος ο μεγαλοεκδότης Χρ. Λαμπράκης, αφού χτες αναβλήθηκε εκ νέου από το ΣτΕ η εκδίκαση της προσφυγής μελών της Συντονιστικής Επιτροπής κατά της οικοδομικής αδείας του Μεγάρου Μουσικής για την επέκτασή του στο πάρκο.

Η υπόθεση, που εκκρεμεί από το Σεπτέμβρη του 1996 στο Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο, επρόκειτο να συζητηθεί χτες, ωστόσο η νέα αναβολή προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Επιτροπής. "Η εκδίκαση της υπόθεσης αναβλήθηκε για δεύτερη φορά και ο Λαμπράκης συνεχίζει ανενόχλητος τις εργασίες εκσκαφών, αντιστηρίξεων και σκυροδετήσεων των θεμελίων, χωρίς να έχει επιλεγεί ακόμα ούτε καν ο ανάδοχος του έργου με βάση τη δημοπρασία που προκηρύχτηκε για μελέτη - κατασκευή", επισημαίνει η Συντονιστική Επιτροπή για τη Σωτηρία του Πάρκου.

Υπενθυμίζεται ότι εκκρεμεί και η έκδοση της απόφασης του ΣτΕ επί της προσφυγής κατά του Διατάγματος Λαλιώτη - βάσει του οποίου εκδόθηκε η οικοδομική άδεια - που είχε εκδικαστεί για πρώτη φορά τον Ιούνη του 1996 και στη συνέχεια το Νοέμβρη του ίδιου χρόνου. "Πού είναι το κράτος δικαίου; ", τονίζει στην ανακοίνωσή της η Συντονιστική Επιτροπή. "Η Δικαιοσύνη και τα όργανα της πολιτείας θα επιτελέσουν το καθήκον τους ή θα καλύπτουν τις αυθαιρεσίες των ισχυρών; Καλούμε τους πολίτες να ευαισθητοποιηθούν για μια ακόμα φορά και να απαιτήσουν δικαιοσύνη, ηθική, σεβασμό της φύσης και της ιστορικής μνήμης", καταλήγει η ανακοίνωση.

Εκδηλώσεις αντιστασιακών

Την πρωτοχρονιάτικη πίτα τους κόβουν και καλούν τα μέλη τους και τους φίλους της Αντίστασης τα παρακάτω Παραρτήματα της ΠΕΑΕΑ, την Κυριακή 18/1/98:

  • ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ στις 10 π.μ., στην αίθουσα του Παλαιού Δημαρχείου Χαλανδρίου.
  • ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ στις 10 π.μ., στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δημαρχείου της πόλης.
  • ΚΟΥΚΑΚΙΟΥ στις 10.30 π.μ., στα γραφεία του (Ματρόζου 32).
  • ΠΕΙΡΑΙΑ στις 10.30 π.μ., στο εντευκτήριο της ΠΕΜΕΝ (Μπουμπουλίνας 21).
  • ΔΑΦΝΗΣ στις 10 π.μ.,στα γραφεία του Παρ/τος (Ελευθ. Βενιζέλου 25).
  • ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ στις 10 π.μ. στα γραφεία του Παρ/τος (Σοφοκλή Βενιζέλου 109).
  • ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ στις 11 π.μ., στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου (Αγίου Ιωάννου 58 Β). Θα ακολουθήσει απονομή "Τίτλου Τιμής του Βετεράνου Αγωνιστή", σε αγωνιστές της ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης.
  • ΒΟΥΛΑΣ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ - ΒΑΡΗΣ στις 11 π.μ.,στα γραφεία του Παρ/τος (Λευκάδος 1).
  • ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ στις 10.30 π.μ. στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου "Βίλα Στέλλα" (Γαλήνης 1, Ν. Ηράκλειο).
  • ΠΑΤΡΑΣ στις 11 π.μ. στην αίθουσα των Επαγγελματοβιοτεχνών Πάτρας.
Συσκέψεις

Η Νομαρχιακή Επιτροπή Δυτικής Αττικής της ΠΕΑΕΑ καλεί την Τρίτη 20 - 1 - 98 στις 10 π.μ. τις Διοικούσες Επιτροπές των Παραρτημάτων της σε σύσκεψη με θέμα τις Απολογιστικές Συνελεύσεις, στην αίθουσα συνεδριάσεων της ΠΕΑΕΑ (Λυκούργου 10, 4ος όρ.).

  • Το Παράρτημα ΧΟΛΑΡΓΟΥ πραγματοποιεί την Τετάρτη 21 - 1 - 98 από τις 7 μ.μ. έως 9.30 μ.μ. τη χρονιάτικη απολογιστική συνέλευση, στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Χολαργού. Θα ακολουθήσει το κόψιμο της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Καλούνται όλα τα μέλη του Παρ/τος να παραβρεθούν.
"Διενέξεις" στην ΕΡΓΟΣΕ

Στα "μαχαίρια" βρίσκεται η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ με τους αποκαλούμενους "πρότζεκτ μάνατζερ", στους οποίους ανέθεσε η κυβέρνηση να εκσυγχρονίσουν τους ελληνικούς σιδηροδρόμους και να διαχειριστούν κονδύλια 780 δισ. δρχ., που έχουν προϋπολογιστεί για την εκτέλεση σιδηροδρομικών έργων μέχρι το 2003.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αιχμή της διένεξης είναι η ανάθεση υπερκοστολογημένων έργων, όπως έκρινε το Τεχνικό Συμβούλιο. Η υπόθεση δεν αποκλείεται να φτάσει στον εισαγγελέα, ενώ στις προθέσεις της ηγεσίας της ΕΡΓΟΣΕ είναι να ζητήσουν κατά την αυριανή συνεδρίαση του ΔΣ της εταιρίας, να παρθεί απόφαση για τον περιορισμό των αρμοδιοτήτων των "πρότζεκτ μάνατζερ". Οπως είναι γνωστό, στην ΕΡΓΟΣΕ, που είναι θυγατρική του ΟΣΕ και έχει αναλάβει όλα τα σιδηροδρομικά έργα, επικεφαλής της Διεύθυνσης Εργου, δηλαδή της διεύθυνσης - "κλειδί" για όλα τα έργα και τις προμήθειες, είναι Αγγλος και ο ένας από τους δυο αναπληρωτές του Γερμανός. Η διεύθυνση αυτή, με τους δύο αλλοδαπούς επικεφαλής, έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο, για το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο και προμήθεια.

ΠΕΝΘΟΣ

Τον πολυαγαπημένο μας σύζυγο, πατέρα, αδελφό και θείο

ΧΡΗΣΤΟ ΝΤΟΜΟΡΑ

ετών 80

εκηδεύσαμε χτες Τετάρτη 14.1.98 από τον Ιερό Ναό Αγίου Ισιδώρου του Β Κοιμητηρίου Πατησίων

Η σύζυγος: Μάρθα

Η κόρη: Αφροδίτη

Τα αδέλφια. Τα ανίψια. Οι λοιποί συγγενείς

ΛΑΡΙΣΑ
Ενας νεκρός σε σύγκρουση φορτηγού με λεωφορείο

H πυκνή ομίχλη που επικρατεί τις τελευταίες μέρες στην περιοχή της Λάρισας, είναι ένας από τους λόγους που προκάλεσαν τροχαίο δυστύχημα έξω από τη Λάρισα, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα να σκοτωθεί ένα άτομο και να τραυματιστούν, ευτυχώς ελαφρά, 12 άλλα.

Το δυστύχημα έγινε χτες το πρωί στην παλιά εθνική οδό Λάρισας - Βόλου, κοντά στο Μελισσοχώρι, όταν φορτηγό συγκρούστηκε με λεωφορείο του ΚΤΕΛ που εκτελούσε το δρομολόγιο Λάρισα - Αγιά. Από τη σύγκρουση σκοτώθηκε ο οδηγός του λεωφορείου Θ. Μαντέλας,από τον Τύρναβο και τραυματίστηκαν ελαφρά ο οδηγός του φορτηγού Γ. Κέκιας και 11 επιβάτες του λεωφορείου. Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Λάρισας, όπου παρέμειναν μόνο δύο για προληπτικούς λόγους. Στο λεωφορείο επέβαιναν και μαθητές που πήγαιναν στο σχολείο τους, καθώς και γιατροί του Κέντρου Υγείας Αγιάς. Κάτοικοι της περιοχής επισημαίνουν ότι στο συγκεκριμένο σημείο του δρόμου έγιναν και παλιότερα τροχαία δυστυχήματα.

Η πίτα της ΠΕΑΕΑ

Η Πανελλήνια Ενωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης (ΠΕΑΕΑ) θα κόψει την πρωτοχρονιάτικη πίτα της αύριο Παρασκευή 16-1-98 ώρα 10.30 π.μ.,στην αίθουσα συνεδρίων της Ενωσης, οδός Λυκούργου 10, 4ος όροφος.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Μετακινείται ο παλιός σιδηροδρομικός σταθμός

Σε δύο εβδομάδες αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταφορά του κτιρίου του παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Θεσσαλονίκης, που ξεκίνησε χτες, μετά από επίπονες μελέτες και προσπάθειες για την επιτυχία της πρώτης τέτοιου μεγέθους προσπάθειας.

Το κτίριο κτίστηκε το 1909 με σχέδια Γερμανών μηχανικών. Εχει εμβαδό 320 τετραγωνικά μέτρα και περιλαμβάνει ημιυπόγειο, ισόγειο, πρώτο όροφο και σοφίτα. Από το σημείο όπου βρίσκεται από τις αρχές του αιώνα, προβλέπεται να περάσει η νέα δυτική οδική είσοδος της πόλης. Ετσι αποφασίστηκε αντί να κατεδαφιστεί να μεταφερθεί στο απέναντι σημείο σε μια απόσταση 40 μέτρων. Το βάρος του κτιρίου ξεπερνά τους 2.000 τόνους και σε συνδυασμό με τα άλλα χαρακτηριστικά που προαναφέραμε, κάνουν το έργο της μεταφοράς του δύσκολο. Είναι το τέταρτο κτίριο που μεταφέρεται ολόκληρο στη χώρα μας, αποτελεί όμως το πρώτο τόσο μεγάλου βάρους.

Το κτίριο υπερυψώθηκε στηριζόμενο σε 60 ειδικούς γρύλους και τοποθετήθηκε πάνω σε λείες επιφάνειες. Από χτες ξεκίνησε η μετακίνησή του με τη βοήθεια και το συνεχή έλεγχο μηχανημάτων λέιζερ. Η ταχύτητα μεταφοράς του υπολογίζεται σε 2 μέτρα την ημέρα.

Ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί η προοπτική χρήσης του, όμως δεν αποκλείεται να γίνει μουσείο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ