ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Φλεβάρη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΘΗΤΕΣ
Αρχισαν αγωνιστικά τη βδομάδα

Κινητοποιήσεις χτες σε Πέραμα και Μυτιλήνη. Συνεχίζονται σ' όλη τη χώρα οι γενικές συνελεύσεις, ενόψει της διήμερης πανελλαδικής κινητοποίησης στις 12 και 13 Φλεβάρη

Πυρετωδώς ετοιμάζουν οι μαθητές τη διήμερη κινητοποίηση που έχουν αποφασίσει από τα Συντονιστικά Μαθητών 14 πόλεων της χώρας για την Πέμπτη 12 και Παρασκευή 13 Φλεβάρη. Χτες, οι μαθητές στο Πέραμα και τη Μυτιλήνη, ξεκινώντας αγωνιστικά τη βδομάδα, έκαναν μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις.

Δυναμική πορεία πραγματοποίησαν, χτες, οι μαθητές από το 2ο ΤΕΛ Περάματος, το οποίο βρίσκεται σε κατάληψη, μαζί με μαθητές των λυκείων και γυμνασίων της πόλης, σε μια προσπάθεια να βάλουν φραγμό στις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας, να εφαρμόσει το νόμο 2525, που αλλάζει ριζικά το περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα γενικά λύκεια, ενώ διαλύει την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση.

"Βγαίνουμε στο δρόμο για να δικαιωθούμε", "Κάτω τα χέρια από τα ΤΕΛ",έγραφαν τα πανό των μαθητών, οι οποίοι, για μια ώρα, κατέλαβαν συμβολικά τη λεωφόρο Δημοκρατίας στο ύψος του Σκλαβενίτη, απαιτώντας αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15%, σχολεία, βιβλία, καθηγητές, ουσιαστική αναβάθμιση της παιδείας. Ο Θανάσης Χατζής,πρόεδρος του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου του ΤΕΛ, επισήμανε: "διεκδικούμε μέσα από αγώνες και απαιτούμε να μην εφαρμοστεί ο νόμος 2525, ο οποίος θέτει φραγμούς στη δημόσια δωρεάν μόρφωση της νεολαίας και πετάει έξω από τα σχολεία τα παιδιά της εργατικής τάξης που φοιτούν στα τεχνικά σχολεία". "Εμείς, τόνισε, θα συνεχίσουμε την κατάληψη και δηλώνουμε ότι θα συμμετέχουμε δυναμικά στις κινητοποιήσεις που αποφάσισε το συντονιστικό όργανο των μαθητών για τις 12 και 13 Φλεβάρη, για συμβολικές καταλήψεις πανελλαδικά και συγκέντρωση στα προπύλαια". Ανάλογες αποφάσεις έχουν πάρει και άλλα σχολεία στον Πειραιά όπως τα ΕΠΛ Κορυδαλλού και Πειραιά, 1ο, 2ο 4ο Γυμνάσιο Κερατσινίου και 1ο 2ο 3ο Λύκειο Κερατσινίου.

Στην κινητοποίηση των μαθητών παραβρέθηκαν, ο δήμαρχος Περάματος Γ. Πατσιλινάκος,ο πρόεδρος της επιτροπής παιδείας του Δήμου Λ. Παπαδαντωνάκης,οι αντιδήμαρχοι Σ. Μιχαλονάκος και κ. Λογοθετίδου και ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Ιορδ. Πουντίδης.

Μιλώντας στο "Ρ", ο Γ. Πατσιλινάκος επισήμανε ότι, "το Δημοτικό Συμβούλιο συμπαραστέκεται στον αγώνα των παιδιών, γιατί πράγματι σκοπός του νόμου, είναι οι φραγμοί στη μόρφωση και η "προσαρμογή" της παιδείας στις κατευθύνσεις της ΕΕ".

Στη Μυτιλήνη

Στη Μυτιλήνη, οι μαθητές κλιμακώνοντας τον αγώνα τους, ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης, πραγματοποίησαν χτες μαζική παμμαθητική πορεία, στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές όλων των σχολείων της Μυτιλήνης και όσων τελούν υπό κατάληψη στα χωριά (Ιππειος, Πάμφιλα, Καλλονή). Οι μαθητές ξεκίνησαν στις 11 π.μ. από τα Τεχνικά Λύκεια, που είναι εδώ και δύο βδομάδες σε κατάληψη, με κατεύθυνση τη νομαρχία, κλείνοντας συμβολικά το δρόμο για δύο ώρες, φωνάζοντας συνθήματα όπως, "το 7% είναι κοροϊδία, με ψίχουλα δε γίνεται δωρεάν παιδεία", "Θέλουμε σχολεία, καθηγητές, κι όχι διαβατήρια για την ανεργία".

Προετοιμάζονται

Συνεχίζονται και αυτή τη βδομάδα σε όλη τη χώρα οι γενικές συνελεύσεις των πενταμελών και δεκαπενταμελών Μαθητικών Συμβουλίων, ενόψει της διήμερης πανελλαδικής προειδοποιητικής κατάληψης, που θα γίνει την Πέμπτη και Παρασκευή, με συλλαλητήρια κατά τόπους την πρώτη μέρα και ενημερωτικές συσκέψεις και εκδηλώσεις με γονείς, καθηγητές και συνδικάτα την Παρασκευή, ενώ οι μαθητές πρόκειται να ζητήσουν συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας στις 14 Φλεβάρη. Ηδη, τα συντονιστικά μαθητών Αθήνας και Πειραιά έχουν προγραμματίσει για την Πέμπτη συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 10.30 το πρωί και πορεία στο υπουργείο Παιδείας. Απόφαση, επίσης, για συμμετοχή στη διήμερη κινητοποίηση 12 και 13 Φλεβάρη, έχουν πάρει τα συντονιστικά των μαθητών από Ηράκλειο, Λευκάδα, Αρτα, Μεσολόγγι, Βόλο, Καρδίτσα, Λάρισα, Αλεξανδρούπολη, Χαλκίδα και Κέρκυρα.

Το Σάββατο 14 Φλεβάρη, θα συνεδριάσουν τα συντονιστικά μαθητών στην Αθήνα για να αποφασίσουν την παραπέρα δράση τους και θα ζητήσουν συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας. Επίσης, η ΕΛΜΕ Πειραιά, αποφάσισε τηνΠέμπτη την πραγματοποίηση 3ωρης στάσης εργασίας από τις 11 - 5 μ.μ. σε ένδειξη συμπαράστασης και αλληλεγγύης στον αγώνα των μαθητών.

ΝΙΚΟΣ ΣΟΦΙΑΝΟΣ
"Το να διεκδικείς είναι στάση πολιτική"

Κοντά στους μαθητές του Περάματος βρέθηκε την Κυριακή ο γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ

Τη στήριξη και συμπαράσταση στον αγώνα των μαθητών του Περάματος εξέφρασε, την Κυριακή το πρωί, ο γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Νίκος Σοφιανός,σε εκδήλωση - συζήτηση που διοργάνωσε η ΟΒ Περάματος της ΚΝΕ, με θέμα τις επιπτώσεις του νόμου 2525/97 για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Ο γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ κάλεσε τους μαθητές να συντονίσουν τον αγώνα τους, για ανατροπή του αντιεκπαιδευτικού νόμου, με τον αγώνα των καθηγητών, των εργατών που παλεύουν για τη σωτηρία και ανάπτυξη της Ζώνης, των γονιών, καθώς και της δημοτικής αρχής.

"Ο νέος άνθρωπος βλέπει το σχολείο παράλληλα με το φροντιστήριο, το οποίο τελικά γίνεται απαραίτητο για να πάρει τις στοιχειώδης γνώσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι μετά την ανακοίνωση του νέου νόμου αυξήθηκαν τα φροντιστήρια, τόσο από τις μικρότερες τάξεις, όσο και σε περισσότερα μαθήματα", σημείωσε στην ομιλία του ο Ν. Σοφιανός και συνέχισε: "Ο μαθητής λοιπόν αντιδρά σε αυτή την κατάσταση. Εκείνο που θέλουμε εμείς είναι να διεκδικεί και να ξέρει τι διεκδικεί, να ξέρει ποιος φταίει, ενάντια σε ποιον πρέπει να στραφεί. Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι μπροστά στους αγώνες που αναπτύσσονται ακούγεται από όλες τις μεριές η φιλολογία περί βρόμικης πολιτικής. Δε λένε όμως ποια πολιτική είναι βρόμικη. Είναι η κυρίαρχη πολιτική, που τον εχθρεύεται, που δε σκέφτεται το δικό του μέλλον, αλλά θέλει να τον ξεζουμίσει, να τον πετάξει στο περιθώριο της κοινωνίας, γι' αυτό του στερεί μορφωτικά, εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα.

Με αυτή τη θεωρία θέλουν να πείσουν τους νέους ότι όλη η πολιτική είναι βρόμικη, να τους αναγκάσουν να πουν "δεν ασχολούμαι, δε βαριέσαι" και έτσι η πολιτική τους περνά χωρίς αντιστάσεις. Εκτός όμως από την πολιτική που γνωρίζουμε, αυτή που υλοποιούν όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, υπάρχει και η διαφορετική πολιτική. Πολιτική που μιλάει στα ίσια, που λέει τα πράγματα με το όνομά τους, που λέει στο νέο άνθρωπο πως αν θέλει να εξασφαλίσει το δικό του μέλλον, τη δική του προοπτική, πρέπει να κάνει δική του υπόθεση τον αγώνα για τη διεκδίκησή τους. Γιατί αν δε βγει στο δρόμο διεκδικώντας ό,τι του ανήκει, θα τον πετάξουν αυτοί στο δρόμο.

Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι από την αρχή της χρονιάς έχουμε μια αγωνιστική κινητικότητα στα λύκεια, έχουμε και διεκδικήσεις οι οποίες έχουν πολιτικό στίγμα και αυτό πρέπει να το προσέξουμε εμείς οι μεγαλύτεροι, όταν θα πάμε να κρίνουμε τις μορφές του αγώνα των μαθητών. Το να διεκδικείς σήμερα να μην περάσει ο νόμος της κυβέρνησης είναι στάση πολιτική. Το να διεκδικείς σήμερα να μη διαλυθούν τα ΤΕΛ, να χτυπηθεί η ιδιωτική εκπαίδευση, να χτυπηθεί η κερδοσκοπία των ΙΕΚ είναι αιτήματα πολιτικά. Το να διεκδικείς σήμερα 12ετή υποχρεωτική, δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση είναι αίτημα πολιτικό. Μπορεί αυτό να μην το καταλαβαίνει ολοκληρωμένα ο νέος, που καταλαμβάνει το λύκειό του και βγαίνει στο δρόμο, όμως αυτή του η διεκδίκηση είναι πολιτική ενέργεια. Γι' αυτό και συναντά τον αυταρχισμό, την τρομοκρατία, την προσπάθεια καταστολής από την κυβέρνηση, την αποσιώπηση και την αδιαφορία από τα άλλα πολιτικά κόμματα από τη μια μεριά, τη στήριξη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ από την άλλη".

Πολύτιμη αγωνιστική εμπειρία

"Οι αγώνες αυτοί μπορούν να δώσουν μια αγωνιστική εμπειρία στους νέους, να τους φέρουν πιο κοντά στους ενόχους και τις αιτίες, τόνισε ο Ν. Σοφιανός. Λέμε ταυτόχρονα στους νέους ότι δε φτάνουν οι αγώνες από μόνοι τους. Οσο και να καταλάβεις το λύκειό σου και να το κλείνεις ένα χρόνο, αν αυτοί οι αγώνες δε συναντηθούν με τους καθηγητές, τους γονείς, τους εργάτες τους αγρότες, αν αυτοί οι αγώνες δεν αμφισβητήσουν την ουσία της κυρίαρχης πολιτικής, θα μείνουν μισοί. Αν δε συγκρουστούν με την κυβερνητική πολιτική της ΕΕ και του ΝΑΤΟ αν δεν πετύχουν το συντονισμό και την κοινή δράση, τα όποια αποτελέσματα φέρουν θα είναι πολύ εύκολο να χαθούν.

Μέσα από την αγωνιστική εμπειρία που αποκτιέται, μπορεί ο καθένας να καταλάβει πολύ καλύτερα με ποια πολιτική πρέπει να πάει, ποια πρέπει να στηρίξει. Αυτό το λέμε γιατί εμείς έχουμε τη δυνατότητα και τα επιχειρήματα να συγκριθούμε με τους άλλους και να πείσουμε με την πολιτική μας".

Στη συζήτηση συμμετείχαν ο δήμαρχος Περάματος Γ. Πατσιλινάκος,η νομαρχιακή σύμβουλος Πειραιά Ε. Παντελάκη,ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά και μέλος του ΔΣ του Εργατικού Κέντρου Πειραιά Ι. Πουντίδης,μαθητές, γονείς και δημοτικοί σύμβουλοι. Ο δήμαρχος Περάματος στην παρέμβασή του τόνισε: "συνεχίζουμε τον αγώνα όλοι οι φορείς της παιδείας με τη συμπαράσταση και μπροστά στον αγώνα της ΤΑ, αλλά και το εργατικό κίνημα, έτσι ώστε να έχουμε σταμάτημα και να μην εφαρμοστεί αυτός ο νόμος. Ενας αγώνας με επιμονή και υπομονή, ώστε να έχει αποτέλεσμα".

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
"Νομαρχιακά φροντιστήρια"

Η τοπική ΕΛΜΕ καταγγέλλει τον Οργανισμό Εκπαίδευσης της Νομαρχίας και επικαλείται απόφαση του ΣτΕ, που τον έκρινε ως αντισυνταγματικό

Στη Ρόδο, η παραπαιδεία έχει γίνει "έργο" της Νομαρχίας, η οποία ανέλαβε το ρόλο του φορέα υλοποίησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Πριν καλά καλά το υπουργείο Παιδείας ανακοινώσει τα σχέδιά του περί "ενισχυτικής διδασκαλίας", που μεταφέρουν ουσιαστικά το πνεύμα της παραπαιδείας μέσα στα σχολεία, ο Οργανισμός Εκπαίδευσης της Νομαρχίας προχώρησε στην ίδρυση δύο κέντρων ενισχυτικής διδασκαλίας στη Ρόδο για τους μαθητές της Α Γυμνασίου και Α Λυκείου.

Σύμφωνα μάλιστα με τη Β ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, η λειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας θα γίνεται στη βάση της ανταποδοτικότητας, δηλαδή οι μαθητές θα πληρώνουν κανονικά, ανάλογα με τον αριθμό των μαθημάτων που θα παρακολουθήσουν, τα μαθήματα γίνονται σε ενοικιαζόμενες αίθουσες, ενώ η πρόσληψη και αμοιβή του διδακτικού προσωπικού θα είναι στην αρμοδιότητα της Νομαρχίας, καταστρατηγώντας έτσι τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Οι μαθητές καλούνται να πληρώνουν 10.000 δρχ. το μήνα, ενώ φυσικά παραμένει πάντα ανοιχτό το ενδεχόμενο για αύξηση των διδάκτρων.

Οπως καταγγέλλει η Β ΕΛΜΕ, η Νομαρχία Δωδεκανήσου προχωρεί σ' αυτή τη διαδικασία "παρά και ενάντια στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε αντισυνταγματικό και παράνομο τον Οργανισμό Εκπαίδευσης".Η Β ΕΛΜΕ καλεί το νομάρχη Δωδεκανήσου να σεβαστεί την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και να προχωρήσει αμέσως τώρα στη διάλυση του παράνομου Οργανισμού Εκπαίδευσης. "Σε αντίθετη περίπτωση, τονίζουν οι καθηγητές, θα μας βρει αντίθετους με μαζικούς αγώνες και με προσφυγή σε βάρος του στην ελληνική δικαιοσύνη".

Η Β ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου τονίζει ότι "τα μέτρα και οι ενέργειες αυτές της Νομαρχίας Δωδεκανήσου στοχεύουν στο να παραδώσουν από την πίσω πόρτα την παιδεία (βλ. Τοπική Αυτοδιοίκηση) στους νόμους της αγοράς και του κεφαλαίου. Σιγά - σιγά και φέτα - φέτα λοιπόν ιδιωτικοποιούν την παιδεία, αναγκάζοντας τους μαθητές αν θέλουν να μάθουν να πληρώσουν. Γίνεται φανερό λοιπόν τι είδος αποκέντρωσης και εκσυγχρονισμού μας περιμένει και στο χώρο της Παιδείας", τονίζει στην ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ.

ΔΟΕ - ΟΛΜΕ
Αποφασίζουν σήμερα

Σήμερα αποφασίζουν δάσκαλοι και καθηγητές για την πορεία των κινητοποιήσεών τους. Στις 9 το πρωί θα συνέλθει στο ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ η Γενική Συνέλευση των προέδρων των διδασκαλικών συλλόγων της χώρας, ενώ στις 10 το πρωί ξεκινά η Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ στο ξενοδοχείο "Στάνλεϊ". Στις 6 το απόγευμα, τα Διοικητικά Συμβούλια της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ και οι πρόεδροι των διδασκαλικών συλλόγων και των ΕΛΜΕ θα πραγματοποιήσουν παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας και θα παραδώσουν υπόμνημα με τις θέσεις τους στον υπουργό Παιδείας.

Αναζητούν συνενόχους στους γονείς

Σε μια προσπάθεια να κάνει τους γονείς συνένοχους στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, το υπουργείο Παιδείας καλεί τους συλλόγους γονέων των σχολείων να στείλουν τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις τους για τα σχέδια Προεδρικού Διατάγματος για τη μονιμοποίηση και υπουργικής απόφασης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Τη στιγμή μάλιστα που οι γονείς μέσα από τη συμμετοχή τους στους αγώνες για την κατάργηση του Νόμου 2525 και με επίσημες δηλώσεις των δύο μεγάλων Ομοσπονδιών Αθήνας και Πειραιά έχουν ήδη εκφράσει την αντίθεσή τους στο σύνολο του αντιεκπαιδευτικού νόμου και ζητούν την απόσυρσή του.

Υπενθυμίζεται ότι την ίδια τακτική έχει ακολουθήσει το υπουργείο Παιδείας και με τους καθηγητές, καθώς παρακάμπτοντας το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα των καθηγητών και τα πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια όργανά του έχει ήδη απευθυνθεί στους συλλόγους καθηγητών των σχολείων.

Δυναμικά

Δυναμικά διαδήλωσαν οι μαθητές του Περάματος

Προωθείται το νομοσχέδιο και για τα ΤΕΙ

Την κατάθεση στη Βουλή προς ψήφιση του σχεδίου νόμου "Ρύθμιση θεμάτων οργάνωσης και λειτουργίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και άλλες διατάξεις", ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με όσα έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο αφορούν την εξέλιξη των μελών του Εκπαιδευτικού Προσωπικού, την ένταξη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, την αναβάθμιση των προσόντων για διορισμό του Τεχνικού Προσωπικού, τη σύσταση θέσεων νομικών συμβούλων στα ΤΕΙ και τη διαδικασία εκλογής τους κ. ά.

Ωστόσο, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και ρυθμίσεις που αφορούν "τη δυνατότητα επιδότησης των φοιτητών ως εναλλακτική λύση παροχής στέγασης", καθώς και για θέματα "μεταφοράς των μαθητών των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης", "αποτελεσματικότερης οργάνωσης και λειτουργίας των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης" κλπ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Μόνο στα μεταπτυχιακά η ειδίκευση

Νομοσχέδιο για τις μεταπτυχιακές σπουδές ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, και όπως ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Παιδείας, "ελπίζει" ότι θα γίνει νόμος του κράτους το καλοκαίρι αυτού του έτους. Σύμφωνα με όσα άφησε χτες να διαφανούν ο υπουργός Παιδείας, το σχέδιο νόμου, το οποίο θα στηρίζεται στα πορίσματα των δύο επιτροπών που συγκροτήθηκαν για το θέμα, θα εισάγει και θα νομιμοποιεί την υποβάθμιση των προπτυχιακών σπουδών, τις οποίες μετατρέπει σε προπαρασκευαστικά κέντρα, ενώ η επιστημονική ειδίκευση θα παρέχεται στις μεταπτυχιακές σπουδές, ενάντια στο αίτημα των φοιτητών για ειδίκευση μέσα στο πτυχίο.

Είναι χαρακτηριστικά τα λόγια του υπουργού Παιδείας που, μιλώντας στο διήμερο Ευρωπαϊκό Συνέδριο με θέμα "Προοπτικές των μεταπτυχιακών σπουδών στην Ευρώπη", έκανε λόγο για μαζικοποίηση των προπτυχιακών σπουδών που, όπως τόνισε, "σημαίνουν κυρίως τη γενική γνώση, την πρόσβαση του πολίτη στην επιστήμη και τις εξελίξεις", ενώ επισήμανε ότι "οι μεταπτυχιακές σπουδές είναι αυτές που θα καθοδηγήσουν αργότερα το φοιτητή σε μια εμβάθυνση και εξειδίκευση".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ