ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Φλεβάρη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΡΕΣΤΗΣ ΚΟΛΟΖΩΦ
Φοβούνται την αντίδραση των εργαζομένων

"Φεύγω ανήσυχος", δήλωσε μετά την περιοδεία του στο αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ, στην οδό Θηβών, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ

Η κυβέρνηση φοβάται το λόγο σας! Για να αντιμετωπιστούν όμως τα μονοπώλια και η αντιλαϊκή πολιτική που επιβάλλουν, χρειάζεται οργάνωση του αγώνα από τα κάτω. Τα παραπάνω τόνισε μιλώντας στους εργαζόμενους της ΕΘΕΛ ο Ορέστης Κολοζώφ,μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κόμματος. Ο Ορ. Κολοζώφ πραγματοποίησε περιοδεία στο αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ, στην οδό Θηβών, όπου μίλησε σε συγκέντρωση των εργαζομένων και είχε συνάντηση με τη διοίκηση της επιχείρησης.

Η ανάγκη αντίστασης των εργαζομένων στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών, που προωθεί η κυβέρνηση στα πλαίσια της πολιτικής της ΕΕ, κυριάρχησε στις συζητήσεις που έγιναν με τους εργαζόμενους. Η τροπολογία για τις ΔΕΚΟ - είπε ο Ορ. Κολοζώφ, μιλώντας στους εργαζόμενους, που είχαν κατακλύσει το κυλικείο του αμαξοστασίου - ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Στόχος της κυβερνητικής πολιτικής, τόνισε, είναι να εκχωρηθούν σε ιδιώτες τα πλέον παραγωγικά τμήματα της επιχείρησης, ενώ τα άλλα, τα ζημιογόνα, θα παραμείνουν στο δημόσιο για να εξυπηρετούν κι αυτά τους ιδιώτες. "Αυτό δεν μπορεί να γίνει, αν δεν αλλάξουν οι εργασιακές σχέσεις, αν δεν αποδυναμωθούν τα σωματεία και τα συνδικάτα", προειδοποίησε ο ομιλητής, προσθέτοντας ότι "οι πολυεθνικές προωθούν τις ευέλικτες σχέσεις εργασίας", που στην πράξη σημαίνουν κατάργηση του οχτάωρου και άλλων εργασιακών δικαιωμάτων.

Στη συνέχεια σημείωσε ότι μια επιχείρηση κοινωνικού χαρακτήρα, όπως η ΕΘΕΛ, δεν μπορεί από τη φύση της να έχει κέρδη, εκτός αν μετακυλιστεί το κόστος στους πολίτες. "Από τη στιγμή που έχει κοινωνικό χαρακτήρα η επιχείρηση, θα έχει έλλειμμα, που μπορεί να επωμιστεί μόνο το κράτος", παρατήρησε και πρόσθεσε ότι κάτι τέτοιο δεν έγινε, με αποτέλεσμα να ανοίξει ο δρόμος στο δανεισμό, μεγαλώνοντας με αυτό τον τρόπο το έλλειμμα. Ο Ορ. Κολοζώφ χαρακτήρισε αυτή την τακτική σαν πολιτική επιλογή. Παράλληλα, ο βουλευτής του Κόμματος κάλεσε τους εργαζόμενους της ΕΘΕΛ να εκδηλώσουν την αλληλεγγύη τους στους αγώνες των αγροτών, στα πλαίσια της δημιουργίας ενός μετώπου που θα συγκρουστεί με τα μονοπώλια και την πολιτική τους, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι "έχει μεγάλη σημασία να μην αντιδρούμε μόνο όταν πάρει φωτιά το σπίτι μας"!

Ο Χρ. Σταμούλος

Στη συνέχεια μίλησε ο Χρήστος Σταμούλος,μέλος της διοίκησης του σωματείου εργαζομένων ΟΑΣΑ, αιρετό μέλος της διοίκησης της ΕΘΕΛ και εκπρόσωπος της ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), ο οποίος τόνισε πως η διέξοδος βρίσκεται στο αγωνιστικό ενιαίο μέτωπο για ενιαίο φορέα αστικών συγκοινωνιών, ενιαία πολιτική συγκοινωνιών, ενιαία πολιτική ανανέωσης στόλου, ενιαία συλλογική σύμβαση εργασίας, ενιαίο οργανισμό, ενιαίο ωράριο, απάντηση στα σχέδια της λιτότητας και τα σχέδια για ελαστικό ωράριο. Ακολούθησε συζήτηση με τους εργαζόμενους, οι οποίοι ενδιαφέρθηκαν ιδιαίτερα για τις θέσεις και τις προτάσεις του ΚΚΕ για τη συγκοινωνία.

"Φεύγω ανήσυχος"

Σε δήλωσή του, μετά την περιοδεία στην ΕΘΕΛ, ο Ορέστης Κολοζώφ είπε: "Μίλησα με τους εργαζόμενους και με τη διοίκηση της επιχείρησης. Πρέπει να πω ότι φεύγω ανήσυχος, γιατί δε βλέπω να υπάρχουν πολλά περιθώρια εξυγίανσης της επιχείρησης, στα πλαίσια που ο κάθε πολίτης θα μπορούσε να σκεφτεί. Δηλαδή, την ανάπτυξή της και μία ορθολογική διαχείρισή της. Οταν η επιχείρηση αυτή έχει τέτοια ελλείμματα, που ουσιαστικά οφείλονται στην πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση και η κυβέρνηση δε θέλει να αναλάβει τις ευθύνες της για να δώσει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να αναπτυχθεί και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του κοινού του Λεκανοπεδίου, καταλαβαίνετε ότι το πρόβλημα θα διαιωνίζεται. Και στην προσπάθεια που θα κάνει η όποια διοίκηση να λύσει αυτές τις δυσκολίες, οπωσδήποτε θα πάρει μέτρα που θα θίξουν και τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων, αλλά και τις συνθήκες που δουλεύουν. Ο δρόμος που ακολουθείται πάει προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης. Πιστεύω ότι στο άμεσο μέλλον ίσως αυτή η επιχείρηση μπορέσει να κρατηθεί στο δημόσιο, γιατί υπάρχει μια ενότητα στους εργαζόμενους γύρω από αυτό το ζήτημα, αντιστέκονται και ελπίζω ότι θα αντισταθούν και στο μέλλον ενωμένοι, αποκρούοντας τέτοιου είδους σχεδιασμούς που οπωσδήποτε υπάρχουν σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο".

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
"Αλυσοδεμένα" στους ιδιώτες

Περιοδεία αντιπροσωπείας της "Δημοκρατικής Συνεργασίας" στο Ταχυδρομείο Μακρυγιάννη

"Η κυβέρνηση θέλει να παραδώσει τα ΕΛΤΑ στην ιδιωτική πρωτοβουλία "αλυσοδεμένα"", με τη φράση αυτή ξεκίνησε η χτεσινή περιοδεία στο Ταχυδρομείο Μακρυγιάννη της αντιπροσωπείας της "Δημοκρατικής Συνεργασίας", με τον επικεφαλής του ψηφοδελτίου της Βασίλη Βήτο και τον γγ της ΓΣΕΕ Γιώργο Μαυρίκο,ενόψει των εκλογών που θα γίνουν στο Σωματείο Ταχυδρόμων Αθήνας στις 19 και 20 του Φλεβάρη. Οι εργαζόμενοι έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις θέσεις της "Δημοκρατικής Συνεργασίας" και εκδήλωσαν την ανησυχία τους για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ΕΛΤΑ.

"Οι ταχυδρόμοι συνεχίζουν να δουλεύουν ήλιο με ήλιο, χωρίς όμως η δουλιά τους να χαρακτηρίζεται βαριά και ανθυγιεινή. Οι κόποι τους είναι ανώφελοι, αφού η ανάπτυξη των ΕΛΤΑ είναι ένα όνειρο απραγματοποίητο, με τα νέα σχέδια της κυβέρνησης", επισήμανε ο Β. Βήτος. Παράλληλα, τόνισε πως οι "μισθοφόροι" διευθυντές, που διορίζονται από την κυβέρνηση, δεν μπορούν να βοηθήσουν την ανάπτυξη των ΕΛΤΑ, καθώς η δουλιά τους είναι να προωθήσουν την πολιτική ξεπουλήματος της κυβέρνησης για τις ΔΕΚΟ.

Ο Β. Βήτος μίλησε για το νέο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού (ΓΚΠ), που εφαρμόζεται από το περασμένο καλοκαίρι στα ΕΛΤΑ. Ο καινούριος ΓΚΠ προωθεί την κατάργηση των κλάδων εργασίας και μετατρέπει τους εργαζόμενους στα Ταχυδρομεία σε... απασχολήσιμους. Ταυτόχρονα, προωθείται η κατάργηση της μονιμότητας των υπαλλήλων και το ωράριο, το οποίο μετατρέπεται σε ελαστικό. "Βρισκόμαστε σε μια περίοδο σοβαρών εξελίξεων, ειδικά όσον αφορά τις ΔΕΚΟ. Τα κεκτημένα των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα απειλούνται άμεσα, ενώ οι ΔΕΚΟ λεηλατούνται και διαλύονται από την κυβέρνηση, έτσι ώστε να ιδιωτικοποιηθούν με μεγαλύτερη ευκολία", επισήμανε ο γγ της ΓΣΕΕ Γιώργος Μαυρίκος. Παράλληλα, υπενθύμισε στους εργαζόμενους, που παρευρέθηκαν στη συζήτηση, ότι πριν έξι χρόνια το ΚΚΕ έλεγε πως η Συνθήκη του Μάαστριχτ θα έφερνε τέτοιες επιλογές - κατάργηση της μονιμότητας, κατάργηση της ασφάλισης και του ωραρίου - και η τωρινή κατάσταση δυστυχώς το δικαιώνει.

Οι εργαζόμενοι στο Ταχυδρομείο της Μακρυγιάννη έθεσαν το θέμα της ανισοκατανομής του προσωπικού των ΕΛΤΑ, καθώς είναι το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Οπως τόνισαν με παρατηρήσεις τους, η ανισοκατανομή προσωπικού είναι τέτοια, που μόνο στο χώρο της διανομής στο Λεκανοπέδιο υπάρχουν 250 ελλείψεις, την ίδια ώρα που σε άλλους τομείς οι υπάλληλοι πλεονάζουν.

Στις παρατηρήσεις τους ο Β. Βήτος απάντησε: "Απέναντι στις επιλογές της κυβέρνησης, εμείς πρέπει να παρατάξουμε τη θέση μας για ένα ταχυδρομείο λειτουργικό και προσοδοφόρο.Η ισοκατανομή στα ΕΛΤΑ είναι ένα από τα βασικά αιτήματα της "Δημοκρατικής Συνεργασίας", σε αντίθεση με τις "ασπόνδυλες" ηγεσίες των συνδικαλιστικών μας οργάνων, που συνομολόγησαν σε όλες τις προτάσεις της κυβέρνησης".

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΣΑΠ
Αποφασισμένοι να συνεχίσουν

Συγκέντρωση χτες στον ηλεκτρικό σταθμό του Πειραιά

Συγκέντρωση στον ηλεκτρικό σταθμό του Πειραιά πραγματοποίησαν χτες το πρωί οι εργαζόμενοι στους ΗΣΑΠ ενάντια στην επιχειρούμενη βίαιη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων που προωθεί η κυβέρνηση.

Μιλώντας στη συγκέντρωση ο κ. Τσιούλης,πρόεδρος του Σωματείου των Ηλεκτροδηγών, τόνισε ότι οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις έχουν τεράστιες ευθύνες, όπως ευθύνες έχουν και οι συνδικαλιστικές ηγεσίες στη ΓΣΕΕ και τα Εργατικά Κέντρα. "Δε θα σκύψουμε - τόνισε - το κεφάλι και θα συντονίσουμε τον αγώνα μας με τους άλλους εργαζόμενους".

Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου ΠειραιάΓ. Μίχας,που ήταν στη συγκέντρωση, σημείωσε ότι το ΕΚΠ στέκεται στο πλευρό των εργαζομένων. Ο γραμματέας του ΕΚΠ Μ. Νουφαρίτσης τόνισε με τη σειρά του: "Αυτός ο αγώνας σας, έστειλε προς την κυβέρνηση το μήνυμα ότι οι εργαζόμενοι δεν το βάζουν κάτω. Ο αγώνας σας πρέπει να συνεχιστεί πιο αποφασιστικά, πιο ενωτικά. Το ΕΚΠ έχει αποφασίσει να καλέσει σε σύσκεψη όλα τα σωματεία της Κοινής Ωφέλειας. Ολα τα σωματεία πρέπει να έρθουν στη σύσκεψη με αποφάσεις για συνέχιση του αγώνα. Πρέπει να απαιτήσετε την κλιμάκωση του αγώνα και τον ευρύτερο συντονισμό". Τέλος, ο Γ. Γαβρίλης,πρόεδρος του Σωματείου Εργαζόμενων στους ΗΣΑΠ, δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι στους ΗΣΑΠ πρέπει να συντονίσουν τον αγώνα τους με τον αγώνα των εργαζομένων στα ΗΛΠΑΠ. "Με ιεράρχηση στόχων - κατέληξε - επιλογές κορύφωσης των αγώνων, με συνέπεια και προγραμματισμό, συνεχίζουμε έναν αγώνα διαρκείας".

Τα σωματεία στους ΗΣΑΠ, στα πλαίσια της συνέχισης του αγώνα τους, έχουν αποφασίσει κλιμάκωση των κινητοποιήσεών, εμμονή στο συντονισμό του αγώνα με όλους τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες. Ακόμα αποφάσισαν να εκδώσουν και να μοιράσουν στο επιβατικό κοινό ενημερωτικό φυλλάδιο και να δοθούν σε μεγάλους ραδιοφωνικούς σταθμούς μηνύματα των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ