ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 26 Φλεβάρη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Η κυβέρνηση δε διαψεύδει το ξεπούλημα

Απέφυγε χτες στη Βουλή ο αρμόδιος υφυπουργός να απαντήσει σε συγκεκριμένα ερωτήματα του βουλευτή του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλου

Απέφυγε χτες στη Βουλή ο υφυπουργός Μεταφορών, Μ. Λουκάκης,να απαντήσει σε συγκεκριμένα ερωτήματα για την τύχη της "Ολυμπιακής", που έθεσε με Επίκαιρη Ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος,ενώ δε διέψευσε και την πιθανότητα να πωληθεί όλη ή μέρος της σε ξένους και, συγκεκριμένα, στους Γερμανούς.

Ο υφυπουργός στην απάντησή του είπε ότι έχει προκηρυχτεί διαγωνισμός για τη μεταφορά στα Σπάτα του τομέα συντήρησης και εμπορευμάτων και μέσα στο Μάρτη θα εγκατασταθεί ο σύμβουλος διαχείρισης του έργου. Οσον αφορά στο θέμα του ανεφοδιασμού καυσίμων στο νέο αεροδρόμιο, τόνισε ότι η "Ολυμπιακή" συμμετείχε στο σχετικό διαγωνισμό, όπως μετέχει και στις συνεδριάσεις που γίνονται για το θέμα της μετεγκατάστασής της στα Σπάτα. Η κυβέρνηση, είπε, ως μέρος της όλης διαδικασίας μετεγκατάστασης, θα αξιοποιήσει και την αξία των εγκαταστάσεων της ΟΑ στο αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Για μία ακόμα φορά προσπάθησε να εμφανίσει ως υπεύθυνους της κατάστασης τους εργαζόμενους, λέγοντας ότι πέρσι πήραν αυξήσεις μέχρι και 30%, με αποτέλεσμα να υπάρξουν δυσμενή οικονομικά αποτελέσματα για την εταιρία. Ανακοίνωσε ότι από την 1.1.1999 θα απελευθερωθούν οι υπηρεσίες "χάλτινγκ" στην αρχή στα αεροδρόμια της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου και είπε ότι θα ληφθούν μέτρα, στο πλαίσιο αυτής της κατάστασης, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις στην ΟΑ και τους εργαζόμενους. Καταλήγοντας είπε ότι η εταιρία έχει μία τελευταία ευκαιρία και υπενθύμισε ότι σε δύο μήνες από τώρα η κυβέρνηση θα προχωρήσει μονομερώς τις αποφάσεις της.

"Πιλότο" για το τι πρόκειται να ακολουθήσει και στις άλλες ΔΕΚΟ, χαρακτήρισε τους κυβερνητικούς χειρισμούς στο θέμα της ΟΑ ο Μ. Κωστόπουλος, καταγγέλλοντας ότι ορισμένοι μεθοδεύουν την παράδοσή της στη "Λουφτχάνσα" (τη γερμανική αεροπορική εταιρία). Δεν είναι νοικοκύρεμα αυτό που κάνετε, τόνισε, αλλά αντίθετα είναι πολιτικό σαμποτάζ σε βάρος της "Ολυμπιακής".

Ανατρέποντας τον κυβερνητικό ισχυρισμό ότι για όλα φταίνε οι εργαζόμενοι, υπογράμμισε ότι οι μόνοι που έχουν πληρώσει τα διάφορα προγράμματα "εξυγίανσης" είναι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι κατέβαλαν ήδη 120 δισ. δρχ. Ανακοίνωσε επίσης ότι το 1976 οι εργαζόμενοι ήταν 7.500 με κίνηση 3,5 εκατ. επιβατών και σήμερα με τριπλάσια κίνηση οι εργαζόμενοι είναι 7.200.

ΕΛΤΑ
Αυξήσεις τιμολογίων μέχρι και 80%

Αυξήσεις - φωτιά στα ταχυδρομικά τέλη αποφασίζει σήμερα το ΔΣ των ΕΛΤΑ, που σε ορισμένες κατηγορίες φτάνει μέχρι και 80% των ισχυόντων τιμολογίων. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις προβλέπονται στις 3 κατηγορίες του επιστολικού ταχυδρομείου, αλλά και σε ορισμένες οικονομικές επιστολές (ομαδικά), ενώ σταθερά μένουν τα τιμολόγια των νέων υπηρεσιών.

Σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση που αναμένεται να εγκριθεί από το ΔΣ των ΕΛΤΑ, τα τέλη των επιστολών μικρού μεγέθους διαμορφώνοντα ως εξής: Για τις επιστολές των 50 γρ. από 140 δραχμές στις 150, των 100 γρ. από 140 δραχμές στις 200, ενώ στις 100 δραχμές παραμένει το τέλος της επιστολής των 20 γραμμαρίων. Στις επιστολές των 20 γραμμαρίων (μεγάλου μεγέθους), το τέλος διαμορφώνεται από 100 δραχμές στις 140, των 50 γρ. από 140 στις 180 δραχμές, των 100 γρ. από 140 στις 230 δραχμές, δηλαδή αύξηση 64%, των 250 γρ. από 200 δραχμές στις 300 και των 500 γρ. από 330 δραχμές στις 450, αύξηση 36%.

Για τις επιστολές με ογκώδες μέγεθος, με βάρος 20 γραμμάρια θα κοστίζουν 180 δραχμές από 100, αύξηση 80%, 50 γρ. από 140 το τέλος ανεβαίνει στις 200 δραχμές, 100 γρ. από 140 δραχμές θα κοστίζει 250, αύξηση 79% και η επιστολή των 250 γραμμαρίων από 200 δραχμές θα κοστίζει 350, δηλαδή αύξηση 75%.

Από τις παραπάνω τιμολογιακές αυξήσεις που θα επιβαρύνουν κυρίως τα εκατομμύρια μισθωτών, τα ΕΛΤΑ θα αντλήσουν επιπλέον έσοδα 10 δισεκατομμυρίων δραχμών, και αναμένουν να "πετύχουν" για το 1998 συνολικά έσοδα 100 δισ. περίπου. Ας σημειωθεί πως τα ΕΛΤΑ προβαίνουν σε αυτές τις αυξήσεις, χωρίς ακόμα να διαθέτουν στοιχεία για το πραγματικό κόστος της κάθε υπηρεσίας, γεγονός που αποδεικνύει το "βάθος" του "εκσυγχρονισμού" που επιχειρείται, αλλά και τον προσανατολισμό της κυβέρνησης προς τα πού αναζητά τα χρήματα για τα ελλείμματα των ΔΕΚΟ.

  • Ενόψει της κατάθεσης των φορολογικών δηλώσεων, τα ΕΛΤΑ ανακοίνωσαν πως καθιερώνουν ειδικό τέλος αποστολής 540 δραχμές για όλες τις δηλώσεις, ενώ θα διανεμηθεί και ειδικό έντυπο για την κατάθεση των δηλώσεων.
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΛΠΑΠ
Στάση εργασίας και συνέλευση σήμερα

Ακινητοποιημένα τα τρόλεϊ από 12 μ. μέχρι 5 μ.μ.

Για πέντε ώρες θα ακινητοποιηθούν σήμερα τα τρόλεϊ, από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 5 μ.μ., λόγω στάσης εργασίας των εργαζομένων στα ΗΛΠΑΠ. Τη στάση εργασίας κήρυξε η διοίκηση της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ,με κύρια αιτήματα την ορθή εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας που έχουν υπογράψει, καθώς και την άμεση καταβολή της αμοιβής για την υπερωριακή απασχόληση. Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, αν και εργάζονται 45 ώρες τη βδομάδα, έναντι των 38 που ορίζουν οι συλλογικές συμβάσεις, η διοίκηση αυθαίρετα θεωρεί ότι εργάζονται σε βάρδιες και τους υποχρεώνει καθημερινά να εργάζονται υπερωριακά, χωρίς, ωστόσο να καταβάλλει την αμοιβή για την υπερωριακή απασχόληση!

Τις ώρες της στάσης εργασίας, οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν Γενική Συνέλευση, για να καθορίσουν την παραπέρα στάση τους, ενώ δηλώνουν ότι είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, για να υπερασπίσουν τα εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα, που επιχειρεί να σαρώσει η κυβέρνηση μετά την ψήφιση της διάταξης για τις ΔΕΚΟ στο φορολογικό νομοσχέδιο.

Με χτεσινή της προκλητική ανακοίνωση η διοίκηση των ΗΛΠΑΠ, εναρμονισμένη με την κυβερνητική γραμμή συκοφάντησης των εργαζομένων, αναφέρει ότι η στάση εργασίας "γίνεται με μοναδικό σκοπό να ταλαιπωρήσει το επιβατικό κοινό, δεδομένου ότι η αντιδικία διοίκησης και εργαζομένων είναι μια κλασική εργασιακή διαφορά, η οποία βρίσκεται στο αρμόδιο δικαστήριο, το οποίο πρωτοδίκως δικαιώνει τις θέσεις της διοίκησης"! Κατά τη διοίκηση των ΗΛΠΑΠ, μοναδικός σκοπός της στάσης εργασίας είναι η "συντήρηση απεργιακού κλίματος για την ψηφισθείσα τροπολογία". Στην ανακοίνωση που εξέδωσε, αναφέρεται, τέλος, ότι τις ώρες της στάσης εργασίας θα κυκλοφορήσουν λίγα τρόλεϊ, με συχνότητα ανά 40 λεπτά, στις γραμμές 1, 3, 4, 6, 10, 11, 12, 13, 17 και 20.

Το νέφος ξαναχτύπησε

Η ατμοσφαιρική ρύπανση ξαναχτύπησε στην πρωτεύουσα, ποτίζοντας με ισχυρές δόσεις δηλητήριου τα εκατομμύρια των κατοίκων της.

Σύμφωνα με τις χτεσινές μετρήσεις του ΠΕΡΠΑ, το διοξείδιο του αζώτου παρουσίαζε συνεχώς υψηλές τιμές από τις 9 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι, τόσο στο κέντρο της Αθήνας, όσο και στην περιφέρεια. Οι υψηλότερες τιμές του ρύπου μετρήθηκαν στις 9 π.μ. στην οδό Αριστοτέλους (265 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, με όριο επιφυλακής τα 200) και στις 10 π.μ. στη Νέα Σμύρνη (268 μικρογραμμάρια).

Πάντως το ΥΠΕΧΩΔΕ, με βάση και τις προβλεπόμενες μετεωρολογικές συνθήκες, για σήμερα αναμένει μείωση των τιμών των ρύπων του νέφους.

Για την Εγνατία

Υπό κατασκευή ή σε διαδικασία δημοπράτησης βρίσκονται συνολικά 427 χιλιόμετρα της Εγνατίας Οδού, ενώ από τα 687 χιλιόμετρα του άξονα έχουν κατασκευαστεί και αποδοθεί σε κυκλοφορία 122. Ωστόσο, ως το τέλος αυτού του χρόνου, μόνο μερικά τμήματα της οδού που κατασκευάζονται θα δοθούν σε κυκλοφορία. Για τα έργα της Εγνατίας, έχουν εξασφαλιστεί από κοινοτικά προγράμματα 460 δισ. δραχμές. Αυτοί οι πόροι καλύπτουν την κατασκευή περίπου 424 χλμ. Πρόσφατα επίσης η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ενέκρινε δάνειο 70 δισ. δραχμών, ενώ μέρος των υπολοίπων χρημάτων θα αναζητηθούν σε άλλα κοινοτικά προγράμματα (Β Πλαίσιο Στήριξης).

Τα παραπάνω στοιχεία έδωσε ο πρόεδρος της "Εγνατία ΑΕ" Δημ. Φατούρος σε συνέντευξη Τύπου χτες, με την ευκαιρία του επιστημονικού διήμερου, με θέμα "Προβλήματα σχεδιασμού Οδογεφυρών".

ΟΣΕ
Απεργιακές κινητοποιήσεις σταθμαρχών

Απεργιακές κινητοποιήσεις εξήγγειλαν οι σταθμάρχες του ΟΣΕ για τη μεθεπόμενη Τρίτη, 10 Μάρτη 1997, αντιδρώντας στα σχέδια περικοπών της διοίκησης, με τη δικαιολογία της περιστολής των δαπανών.

Το ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ κήρυξε ομόφωνα τρεις 4ωρες προειδοποιητικές στάσεις εργασίας (πρωί, μεσημέρι, βράδυ) εκείνη την ημέρα, καταγγέλλοντας ότι η διοίκηση μεθοδεύει την κατάργηση των κεντρικών σταθμαρχών, την περικοπή βαρδιών, το κλείσιμο σταθμών, γραφείων εμπορευμάτων και εισιτηρίων κλπ. Οπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Ενωσης, το οικονομικό όφελος που θα προκύψει απ' αυτές τις περικοπές, είναι από ασήμαντο ως μηδαμινό, ενώ αντίθετα, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αυξηθούν οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια και θα μεγαλώσει η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Αυτό θα έχει ως επακόλουθο να μειωθεί η επιβατική κίνηση του ΟΣΕ και συνεπώς και τα έσοδα του Οργανισμού, καθώς πολλοί απ' αυτούς που χρησιμοποιούν σήμερα τα τρένα του ΟΣΕ θα στραφούν σε άλλα μέσα μεταφοράς.

Οι σταθμάρχες, ζητούν από τη διοίκηση του ΟΣΕ να ασχοληθεί επιτέλους ουσιαστικά με την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου και να πάψει να παίρνει αυθαίρετες αποφάσεις, που ζημιώνουν και τη χώρα και τους σιδηροδρομικούς.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ