ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 24 Μάρτη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Καθολική αντίδραση στα καταστροφικά κυβερνητικά σχέδια
  • Τρίωρη προειδοποιητική στάση εργασίας σήμερα και συγκεντρώσεις στην Αθήνα και άλλες πόλεις. 24ωρη πανελλαδική απεργία συμπαράστασης αρχές Απρίλη από τη ΓΣΕΕ
  • ΕΣΚ: Επιτακτική ανάγκη συντονισμού του αγώνα των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, αλλά και ευρύτερων λαϊκών στρωμάτων, για τη σωτηρία των δημοσίων επιχειρήσεων

Την καθολική τους αντίδραση στο κυβερνητικό σχέδιο διάλυσης της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και το ξεθεμελίωμα εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, σαν πρώτο βήμα πριν την ιδιωτικοποίηση, εκφράζουν σήμερα οι εργαζόμενοι στον εθνικό αερομεταφορέα με 3ωρη προειδοποιητική στάση εργασίας, που αρχίζει στις 12 το μεσημέρι, ταυτόχρονα με τη συνάντηση των εκπροσώπων τους με τη διοίκηση της εταιρίας.

Την ώρα αυτή οι εργαζόμενοι της ΟΑ στην Αθήνα θα συγκεντρωθούν έξω από τα γραφεία της ΟΑ στη Συγγρού, ενώ προγραμματίζουν και άλλες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε Θεσσαλονίκη,Ηράκλειο,Ρόδο και Κέρκυρα.Παράλληλα, κατηγορηματικά δηλώνουν ότι είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, σε συντονισμό και με τους άλλους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ, για να αποτρέψουν το σχέδιο της κυβέρνησης και του μεγάλου κεφαλαίου, να χρησιμοποιηθεί ο εθνικός αερομεταφορέας σαν "πιλότος" για το ξεπούλημα του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Σε ένδειξη συμπαράστασης προς τον αγώνα των εργαζομένων στην ΟΑ, η ΓΣΕΕ κήρυξε 3ωρη στάση εργασίας 12-3 μ.μ. για σήμερα σε όλο τον όμιλο εταιριών της "Ολυμπιακής",ενώ προγραμματίζει, επίσης, 24ωρη πανελλαδική απεργία συμπαράστασης την πρώτη βδομάδα του Απρίλη. Ανάλογη πρωτοβουλία εξήγγειλε ότι θα αναλάβει το ΕΚΑ μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα, με απεργία και συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στην Αθήνα.

Η ομόφωνη απόφαση των εργαζομένων στην ΟΑ, όπως αυτή εκφράστηκε και στο ψήφισμα του έκτακτου συνεδρίου της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), που συγκλήθηκε προχτές Κυριακή, είναι ότι τα μέτρα της κυβέρνησης είναι "αντιδραστικά, αντεργατικά και αντισυνταγματικά" και ανοίγουν το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα. Οι σύνεδροι, αλλά και πολλοί εργαζόμενοι που παραβρέθηκαν στο συνέδριο, αποφάσισαν ομόφωνα να απαιτήσουν την άμεση απόσυρση των κυβερνητικών μέτρων και να απορρίψουν κάθε συζήτηση με τη διοίκηση για τη μείωση των αποδοχών τους, την κατάργηση των ΣΣΕ και των πρακτικών συμφωνίας, την ανατροπή των εργασιακών τους δικαιωμάτων, καθώς και την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του εθνικού αερομεταφορέα και των θυγατρικών εταιριών.

Αντίθετα, συμφώνησαν να προσέλθουν στη σημερινή συνάντηση με τη διοίκηση της ΟΑ, με τις βασικές θέσεις του συνδικαλιστικού κινήματος, που αφορούν:

  • Τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα με όλες της τις δραστηριότητες, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους.
  • Την ανάπτυξη της ΟΑ με βάση τις προτάσεις της ΟΣΠΑ και άλλων φορέων, που είχε παλιότερα αποδεχτεί και το ΠΑΣΟΚ.
  • Την έναρξη συζήτησης για την αποτροπή και αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την "απελευθέρωση" των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης ("χάντλινγκ"), που για την ΟΑ είναι ιδιαίτερα κερδοφόρα δραστηριότητα, με ετήσια έσοδα άνω των 35 δισ. δραχμών. Επίσης, οι εργαζόμενοι στην ΟΑ εκτιμούν ότι άμεσα, θα πρέπει να δοθούν λύσεις από την κυβέρνηση:
  • Στην καταβολή των οφειλών του Δημοσίου και των κομμάτων προς την ΟΑ, που φτάνουν τα 12 δισ. δραχμές.
  • Στην καταβολή των 35 δισ. δραχμών για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας και στην παροχή των οφειλόμενων εγγυήσεων του Δημοσίου, για την ανανέωση του στόλου (378 εκατ. δολάρια).
  • Στην άμεση εφαρμογή των γενικών διατάξεων του Κανονισμού Προσωπικού, που συμφωνήθηκε μεταξύ ΟΑ και ΟΣΠΑ και άμεση συζήτηση της διοίκησης με τα σωματεία, για την κατάληξη των ειδικών διατάξεων.
  • Στην άμεση αναπροσαρμογή του κομίστρου του ελληνικού Τύπου, που προκαλεί ετήσια ζημιά στην ΟΑ, περίπου 2,5 δισ. δραχμές.
Η ΟΣΠΑ

Με χτεσινή της ανακοίνωση η ΟΣΠΑ, καταγγέλλει ότι η κατευθυνόμενη προπαγάνδα της κυβέρνησης για κλείσιμο της ΟΑ, είναι καταστροφική για τον εθνικό αερομεταφορέα, ενώ αντίθετα αβαντάρει τις ανταγωνίστριες εταιρίες, που καραδοκούν να "αρπάξουν" το επιβατικό του κοινό. Παράλληλα, επισημαίνει η ΟΣΠΑ, η καταστροφική αυτή κυβερνητική προπαγάνδα, έχει προκαλέσει εκρηκτικό κλίμα αβεβαιότητας στους εργαζόμενους, με επακόλουθο τη μαζική υποβολή αιτήσεων συνταξιοδότησης όσων θεμελιώνουν δικαίωμα με το υπάρχον καθεστώς. Η ΟΣΠΑ καλεί για μια ακόμα φορά κυβέρνηση και διοίκηση να προσέλθουν σε ειλικρινή και ισότιμο διάλογο με τους εργαζόμενους, για να βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση για την επιβίωση και ανάπτυξη του εθνικού αερομεταφορέα.

Τα κυβερνητικά μέτρα για την ΟΑ καταγγέλλουν με ανακοινώσεις τους η ΓΣΕΕ και το ΕΚΑ, με την επισήμανση ότι αν η κυβέρνηση δεν αναθεωρήσει τη στάση της για την ΟΑ και τις άλλες ΔΕΚΟ, θα φέρει ακέραια την ευθύνη για την ένταση και τη σύγκρουση που θα έρθει.

Η ΕΣΚ

Ο Σωκ. Μαντζουράνης,μέλος του ΔΣ της ΟΣΠΑ και εκπρόσωπος της ΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), επισημαίνει ότι το σημαντικό μήνυμα που έστειλαν οι εργαζόμενοι προς κάθε κατεύθυνση μέσα από το έκτακτο συνέδριο της Ομοσπονδίας, είναι ότι τα μέτρα αυτά απορρίπτονται στο σύνολό τους και δεν μπορούν να αποτελέσουν βάση για καμιά συζήτηση. Προσθέτει ότι η ομόφωνη αυτή απόφαση, είναι καλή αρχή για να μπορέσουν να αντισταθούν στην κυβερνητική λαίλαπα ενάντια στα εργασιακά τους δικαιώματα και ενάντια στον εθνικό αερομεταφορέα. Ξεκαθαρίζει ότι η κυβέρνηση όχι μόνο δεν έχει πρόθεση να εξυγιάνει την ΟΑ, αλλά, αντίθετα, επιχειρεί να εξοφλήσει γραμμάτια προς την Ευρωπαϊκή Ενωση και τις μεγάλες αεροπορικές εταιρίες της Ευρώπης, όπως είναι η "Λουφτχάνσα",υλοποιώντας το σχέδιο για την κυριαρχία στους αιθέρες, μετά το 2000, τριών - τεσσάρων αεροπορικών εταιριών - κολοσσών, που γύρω απ' αυτές θα ενσωματωθούν οι μικρότερες αεροπορικές εταιρίες.

Αυτό είναι το σχέδιο του μεγάλου αεροπορικού κεφαλαίου της Ευρώπης και αυτό προσπαθεί να εφαρμόσει σήμερα η κυβέρνηση,υπογραμμίζει ο Σωκ. Μαντζουράνης και προσθέτει ότι προτάσεις για την πραγματική ανάπτυξη και εξυγίανση της ΟΑ υπάρχουν πολλές και έχουν κατατεθεί στους αρμόδιους από την ΟΣΠΑ χρόνια τώρα, αλλά τις έχουν πετάξει στο καλάθι των αχρήστων. Για τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα, τονίζει ότι το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει τη μεταφορά του εθνικού αερομεταφορέα με φτηνό άλλα έμπειρο εργατικό δυναμικό και κομμένες σημαντικές δραστηριότητες, που θα εκχωρηθούν στους ιδιώτες. Για τη σκληρή αντεργατική επίθεση και την εκστρατεία τρομοκράτησης των εργαζομένων που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση, επισημαίνει ότι είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσουν όλοι ότι δεν πρέπει να περάσουν και υπογραμμίζει πως τις ολέθριες επιπτώσεις από τυχόν επιστροφή των εργασιακών σχέσεων στο Μεσαίωνα θα τις υποστούν όλοι οι εργαζόμενοι στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, καθώς η ΟΑ σήμερα χρησιμοποιείται σαν "πιλότος" για την κατεδάφιση εργασιακών κατακτήσεων στην Ελλάδα.

Καταλήγοντας ο Σωκ. Μαντζουράνης επισημαίνει με έμφαση την επιτακτική ανάγκη συντονισμού του αγώνα των εργαζομένων στην ΟΑ με τους εργαζόμενους στις άλλες ΔΕΚΟ, αλλά και ευρύτερα λαϊκά στρώματα για τη σωτηρία των δημοσίων επιχειρήσεων, που η κυβέρνηση έχει προγραμματίσει να ξεπουλήσει στο μεγάλο κεφάλαιο.

Στο πλευρό της κυβέρνησης η ΝΔ

Στο πλευρό της κυβέρνησης τάχθηκε χθες, άλλη μια φορά, η ηγεσία της ΝΔ. Με χθεσινές δηλώσεις του αρμόδιου τομεάρχη Β. Μεϊμαράκη,ζητά την άμεση έναρξη της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης "με άμεση ανάληψη της διαχείρισης από στρατηγικό επενδυτή". Ταυτόχρονα, ενίσχυσε την κυβερνητική κινδυνολογία και τρομοκρατία διαπιστώνοντας ότι η "Ολυμπιακή" "οδηγείται ουσιαστικά σε κλείσιμο", ενώ επέκρινε την κυβέρνηση γιατί δεν πήρε νωρίτερα τα αναγκαία μέτρα, όπως ο κανονισμός εργασίας. Ταυτόχρονα, δεν έκρυψε ότι η ΝΔ "θεωρεί ότι σαφώς πρέπει να υπάρξουν κάποιες περικοπές και να μπει τάξη σε όλη αυτή την αναρχία"!.

Προκειμένου να ρίξει στάχτη στα μάτια των εργαζομένων και του λαού, ανακοίνωσε ότι η ΝΔ θα ζητήσει τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για να διαπιστωθούν οι συνθήκες που οδήγησαν την "Ολυμπιακή" στη σημερινή κατάσταση.

ΟΣΕ
Πέντε θυγατρικές, μείον 40% εργαζόμενοι

Τον κατακερματισμό του ΟΣΕ με την ίδρυση πέντε θυγατρικών σε σημαντικούς τομείς της δραστηριότητάς του και τη σταδιακή μείωση του προσωπικού του κατά 40%, προβλέπει το νέο "εκσυγχρονισμένο" Επιχειρησιακό Σχέδιο του Οργανισμού, το οποίο ήδη απορρίπτουν οι εργαζόμενοι. Χτες σε συνεδρίασή του το ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), αποφάσισε να απαντήσει με αγωνιστικές κινητοποιήσεις στα σχέδια της κυβέρνησης και εξουσιοδότησε το προεδρείο για το συγκεκριμένο πρόγραμμα αγώνων.

Σύμφωνα με το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο, πέντε βασικές δραστηριότητες αποκόπτονται από τον Οργανισμό και ιδρύεται αντίστοιχος αριθμός θυγατρικών.Ξεχωριστή θυγατρική ιδρύεται για την εκμετάλλευση των περιφερειακών και τοπικών γραμμών (Διακοφτού, Πηλίου, Νέστου, Κρυονερίου - Αγρινίου), ενώ μια δεύτερη θα εκμεταλλεύεται τον προαστικό σιδηρόδρομο (Αθήνα - Πειραιάς, Αθήνα - Κόρινθος - Λουτράκι, Αθήνα - Σπάτα). Βέβαια, στην πορεία αφού εκσυγχρονιστούν οι συγκεκριμένες γραμμές, τίποτα δεν αποκλείει μέρος των θυγατρικών να παραχωρηθεί σε ιδιώτες. Οι άλλες 3 θυγατρικές θα δραστηριοποιηθούν στις εμπορευματικές μεταφορές, στην ανάπτυξη και αξιοποίηση των σταθμών και στη δημιουργία του τηλεπικοινωνιακού δικτύου οπτικών ινών.

Σημαντικές μειώσεις σχεδιάζονται και στο προσωπικό. Σύμφωνα με το "Σχέδιο", από 12.000 που είναι σήμερα οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, το 2002 προβλέπεται μείωση στους 9.439, το 2004 στους 8.122, ενώ το 2007 ο αριθμός τους θα πέσει στις 7.698. Οπως σχολίαζαν οι συνδικαλιστές, τόσο ο κατακερματισμός του ΟΣΕ, όσο και η συρρίκνωση του έργου του, μαζί με τη μείωση του προσωπικού του, θα τροφοδοτήσουν το φαύλο κύκλο των ελλειμμάτων και σε κάθε περίπτωση το Επιχειρηματικό Σχέδιο αντιστρατεύεται την ανάπτυξη του Οργανισμού.

  • Μεγάλη συγκέντρωση πραγματοποίησαν το περασμένο Σάββατο στο σταθμό του Βόλου οι σιδηροδρομικοί της Θεσσαλίας. Οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο απαίτησαν να μην κλείσει η γραμμή Καλαμπάκας - Παλαιοφάρσαλου - όπως σχεδιάζει η διοίκηση του Οργανισμού - για το διάστημα των δύο ετών κατά το οποίο θα γίνονται τα έργα διαπλάτυνσης της γραμμής. Τη συμπαράστασή του στο αίτημα των σιδηροδρομικών εξέφρασε ο βουλευτής Μαγνησίας του ΚΚΕ, Νίκος Γκατζής, ο οποίος παραβρέθηκε στη συγκέντρωση. Στη συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Τάσο Μαντέλη, ο τελευταίος χωρίς να δεσμευτεί σε τίποτα παρέπεμψε στη διοίκηση του Οργανισμού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΟΝΤΙΚΑΣ
Ο λαός έχει τη δύναμη να αντισταθεί

"Αποδείχνεται με τον πιο κρυστάλλινο τρόπο πως κάθε βήμα που γίνεται στη βαθύτερη ένταξη της χώρας στην ΕΕ, αντιστοιχεί με πολλαπλάσια βήματα πισωδρόμησης της χώρας, μεγαλύτερη φτώχεια και εξαθλίωση για τους πολλούς" υπογράμμισε ο Δημήτρης Γόντικας μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, στη διάρκεια χτεσινής συνέντευξης Τύπου στο Ηράκλειο, αναφερόμενος στα μέτρα που εξάγγειλε η κυβέρνηση με την υποτίμηση της δραχμής και ιδιαίτερα σ' αυτά που αφορούν στην "Ολυμπιακή".

"Η ευθύνη όσων υποστηρίζουν αυτό το δρόμο είναι μεγάλη, ιστορική" επισήμανε, και σημείωσε με έμφαση: "Ο λαός πρέπει να αντιδράσει. Να μη δεχτεί μοιρολατρικά αυτά τα μέτρα και να μην τρέφει αυταπάτες. Να στηριχτεί στις δυνάμεις του. Εχει τη δύναμη και τα όπλα να εμποδίσει μια τέτοια εξέλιξη: Να αντισταθεί. Να καταδικάσει στις προσεχείς δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές αυτή την πολιτική. Να στηρίξει την πρόταση του ΚΚΕ για τη συγκρότηση ενός ισχυρού αντιιμπεριαλιστικού αντιμονοπωλιακού δημοκρατικού μετώπου πάλης".

"Η πολιτική της κυβέρνησης για την ΟΑ αποκαλύπτει χειροπιαστά τις βαριές συνέπειες που θα έχουν, για τον τόπο και τους εργαζόμενους, τα μέτρα που εξάγγειλε η κυβέρνηση με την υποτίμηση της δραχμής" τόνισε ο Δ. Γόντικας. Και συνέχισε:

"Αποκαλύπτουν ειδικά τις νέες υποδουλωτικές δεσμεύσεις και συμφωνίες που έχει κάνει με τους ηγεμόνες των Βρυξελλών, και το σπουδαιότερο, αποκαλύπτουν ότι η διακυβέρνηση της χώρας από την κυβέρνηση Σημίτη, διολισθαίνει σε έναν κατήφορο πρωτοφανούς αυταρχισμού και αυθαιρεσίας. Με τελεσίγραφα και αποφασίζουμε και διατάζουμε επιχειρεί να επιβάλει τον πιο άγριο καπιταλισμό και να καθυποτάξει, με κάθε μέσο, την αντίσταση της εργατικής τάξης και του λαού.

Αυτό που γίνεται σήμερα στην Ολυμπιακή θα ακολουθήσει και για τις άλλες υπό δημόσιο έλεγχο επιχειρήσεις, αλλά και για τον ευρύτερο τομέα της οικονομίας. Συγκεκριμένα: Η ΟΑ ετοιμάζεται να πουληθεί στη "Λουφτχάνσα" και απ' ό,τι φαίνεται έχει γίνει ειδική συμφωνία με τους Γερμανούς, αφού πρώτα ξεκαθαρίσει με τους εργαζόμενους το λογαριασμό, δηλαδή αφού επιβάλει ειδικό εργασιακό καθεστώς. Αυτού του είδους την εξυγίανση θα κάνει και στην ΟΑ και γενικότερα στις υπόλοιπες ΔΕΚΟ.

Ποιος, λοιπόν, θα ωφεληθεί από μια τέτοια πολιτική; Οι εργαζόμενοι χάνουν. Ο τόπος χάνει έναν υπολογίσιμο τομέα της οικονομίας και ένα ισχυρό μέσο για την ανάπτυξή της. Ο μόνος ωφελημένος είναι το γερμανικό κεφάλαιο.Είναι ή δεν είναι ξεπούλημα αυτό που γίνεται και παραπέρα υποδούλωση της οικονομίας στο πολυεθνικό κεφάλαιο; Αν η ΟΑ ήταν ζημιογόνα, θα είχε κανένας ενδιαφέρον; Η κυβέρνηση, με τρόπο γκανγκστερικό συκοφαντεί και εκβιάζει τους εργαζόμενους και ξεπουλά ξεδιάντροπα τον πλούτο της χώρας. Γι' αυτό υπογραμμίζουμε, ότι το παράδειγμα της ΟΑ αποτελεί πιλότο για όλες τις ΔΕΚΟ και γενικότερα δείχνει το χαρακτήρα των μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση και τα συμφέροντα τίνος εξυπηρετεί.

Είναι μεγάλη απάτη το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι τα μέτρα αυτά υπηρετούν το έθνος και ότι μακροπρόθεσμα θα υπάρχει όφελος αφού η χώρα θα μπει στην ΟΝΕ.

Το μόνο αληθινό που υπάρχει, είναι ότι το ελληνικό κεφάλαιο για να διασφαλίσει τα συμφέροντά του χώνεται κάτω από την ομπρέλα της ΟΝΕ, με αντάλλαγμα των παραχώρηση της υψηλής κυριότητας της χώρας και των εργαζομένων στις πολυεθνικές. Αλλά αυτοί δεν αποτελούν το έθνος.

Αυτή την υπηρεσία προσφέρει η κυβέρνηση. Για να στηριχτεί άμεσα και μακροπρόθεσμα το κεφάλαιο, θυσιάζει έναν ολόκληρο λαό.

Είναι ολοφάνερο πως τα νέα μέτρα που εξάγγειλε η κυβέρνηση θα έχουν ως συνέπεια:

- Ο Γερμανός τραπεζίτης και γενικότερα το πολυεθνικό κεφάλαιο γίνονται απόλυτοι κυρίαρχοι στην οικονομική και πολιτική ζωή του τόπου.

- Από οικονομική άποψη: Ο πλούτος της χώρας, τα εισοδήματα και τα δικαιώματα των εργαζομένων θα γνωρίσουν την πιο μεγάλη λεηλασία των μεταπολεμικών χρόνων.

- Η διακυβέρνηση της χώρας θα οδηγηθεί σε ένα ακόμη πιο αυταρχικό σύστημα "αποφασίζουμε και διατάζουμε" και η Ελλάδα θα μετατραπεί σε ένα απέραντο "αγροτοδικείο" και "εργατοδικείο".

- Ο λαός πρέπει να περιμένει και νέα τελεσίγραφα για το ασφαλιστικό, τις εργασιακές σχέσεις κλπ.

"Μεσαίωνας" και στον ΟΑΣΑ

Στην εκ θεμελίων ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, κατά το πρότυπο της "Ολυμπιακής", στοχεύουν κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΑΣΑ, με την τροποποίηση του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού.

Από τον ΟΑΣΑ ανακοινώθηκε χτες ότι ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί το σχέδιο νέου κανονισμού προσωπικού και ότι "δεν εκφράζει τη διοίκηση" το σχέδιο αλλαγών που δημοσιεύτηκε σε εφημερίδες, σύμφωνα με το οποίο, προωθείται το διετές πάγωμα των μισθών, η καθιέρωση ελαστικού ωραρίου εννιά ωρών ημερήσιας απασχόλησης και η αύξηση κατά 50% της λεγόμενης "κατσαρής βάρδιας", η καθιέρωση μόνιμου προσωπικού μερικής απασχόλησης, μαζικές μετατάξεις κ. ά.

Πάντως, χτες στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας πραγματοποιήθηκε σύσκεψη, με αποκλειστικό θέμα τις υποχρεωτικές μετατάξεις του "πλεονάζοντος προσωπικού" των αστικών συγκοινωνιών σε οδηγούς!

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, προβλέπει μεταξύ άλλων.

  • Δυνατότητα πρόσληψης "μόνιμου προσωπικού μερικής απασχόλησης, δηλαδή, να χρησιμοποιείται λιγότερες ώρες από το κανονικό ωράριο, ανάλογα με τις μόνιμες ή έκτακτες ανάγκες της εταιρίας".
  • Το χρονικό διάστημα από την πρόσληψη μέχρι την ένταξη του νεοπροσληφθέντος στο μόνιμο προσωπικό αποτελείδοκιμαστική περίοδουπηρεσίας, που δεν μπορεί να υπερβεί τους 24 μήνες.
  • Με τη συμπλήρωση 22 μηνών από την πρόσληψη ο Προϊστάμενος της Οργανωτικής Μονάδας, στην οποία υπηρετεί ο νεοπροσληφθείς συντάσσει έκθεση αξιολόγησης της δοκιμαστικής περιόδου.
  • Το μέσο ημερήσιο ωράριο εργασίας είναι 7 ώρες και 45 λεπτά. Το προσωπικό κίνησης, το βοηθητικό και τεχνικό προσωπικό δικαιούνται ημερησίως 20-30 λεπτά διάλειμμα, στη μέση περίπου της βάρδιας.
  • Καθιερώνεται το διακεκομμένο ωράριο. "Η ενδιάμεση διακοπή διαρκεί κατά ανώτατο όριο τέσσερις ώρες ημερησίως και μπορεί να προγραμματιστεί μέχρι και 36 φορές ετησίως".
  • Μπορεί να αυξάνεται το ημερήσιο ωράριο έως 1.15 ώρα την ημέρα και ως 5 φορές την εβδομάδα και να μειώνονται οι ώρες εργασίας κατά το επόμενο αντίστοιχο χρονικό διάστημα.
  • Αν απαιτηθεί από την εταιρία η υπέρβαση τού ως άνω ανώτατου ορίου των 9 ωρών ημερησίως, η παροχή της εργασίας είναι μεν υποχρεωτική για το προσωπικό, αλλά τότε οι πλέον των 9 ωρών ημερησίως ώρες απασχόλησης αποζημιώνονται σύμφωνα με την ισχύουσα εργατική νομοθεσία.
  • Η μεταξύ των 38.45 έως τις 45.00 ώρες απασχόληση θεωρείται πρόσθετη κανονική εργασία και αμείβεται χωρίς καμία προσαύξηση του ωρομισθίου. Η πέραν των 45.00 ωρών απασχόληση αμείβεται σύμφωνα με την ισχύουσα εργατική νομοθεσία.
  • Το προσωπικό δικαιούται ετησίως 104 τακτικές αναπαύσεις (ρεπό) και 14 έκτακτες (επίσημες αργίες).
  • Η εταιρία μπορεί κατά την κρίση της να προγραμματίζει την εργασία του προσωπικού σε εναλλασσόμενη βάρδια ή απογευματινή σε σταθερή πρωινή ή απογευματινή βάρδια σε πενθήμερη ή εξαήμερη βάση.
  • Ο αριθμός των οργανικών θέσεων ανά κατηγορία προσωπικού και θέση εργασίας καθορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Το προσωπικό που χαρακτηρίζεται ως πλεονάζον μετατάσσεται στο προσωπικό κίνησης και κατά προτεραιότητα στην ειδικότητα του οδηγού! Οι πλεονάζοντες πρέπει να καταθέτουν υποχρεωτικά αντίγραφο του διπλώματος οδήγησης που κατέχουν και η"Εταιρία δύναται κατά την κρίση της και τις ανάγκες της να επεκτείνει με δικές της δαπάνες την άδεια οδήγησης του χαρακτηριζόμενου ως πλεονάζοντος προσωπικού, στις κατηγορίες Δ και Ε και εν συνεχεία να το μετατάσσει στην ειδικότητα του οδηγού. Η αποδοχή της επέκτασης είναι υποχρεωτική για το προσωπικό και η άρνησή της συνιστά άρνηση εργασίας. Η κάλυψη της δαπάνης από την Εταιρία θα γίνεται για μια μόνο φορά, ενώ σε περίπτωση αποτυχίας οι δαπάνες των επαναλαμβανόμενων εξετάσεων θα βαρύνουν τον μισθωτό".
  • Τροποποιείται η σύνθεση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων ως εξής:

- Πρωτοβάθμιο: Ο καθ' ύλην αρμόδιος Γενικός Δ/ντής, ο δεύτερος Γενικός Δ/ντής, ο Δ/ντής Διοικητικών Υπηρεσιών και δύο αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων.

- Δευτεροβάθμιο: Ο Δ/νων Σύμβουλος, δύο μέλη του ΔΣ και δύο αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων.

  • Θεσπίζεται και τίθεται σε ισχύ με τη σύνταξη ΣΣ Εργασίας, ενιαίο μισθολογικό καθεστώς για το σύνολο του προσωπικού της Εταιρίας, με βάση την εκπαιδευτική βαθμίδα. Το ύψος των αποδοχών των Γενικών Διευθυντών καθορίζεται κάθε φορά με απόφαση του ΔΣ, ύστερα από εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου.
  • Το προσωπικό υποχρεούται να συμμετέχει σε οποιοδήποτε εκπαιδευτικό πρόγραμμα του υποδειχτεί από την Εταιρία, είτε εντός είτε εκτός ωραρίου εργασίας, χωρίς καμιά πρόσθετη αποζημίωση. Αρνηση συμμετοχής του θεωρείται ως άρνηση εργασίας.
  • Πειθαρχικές ποινές είναι: Γραπτή επίπληξη, πρόστιμα από 1/4 μέχρι 3 ημερομίσθια, αργία 10 ημερών, προσωρινή παύση ένα μήνα και απόλυση.
Ο εργασιακός μεσαίωνας

Τι προβλέπει ο νέος κανονισμός εργασίας που προωθεί η κυβέρνηση

Ο νέος κανονισμός εργασίας, που επιδιώκει να εφαρμόσει η κυβέρνηση, υπό τον ωμό εκβιασμό ότι αν δε γίνει αποδεκτός από τους εργαζόμενους, η ΟΑ θα κλείσει, συνιστά εκ βάθρων ανατροπή του μισθολογικού, συνταξιοδοτικού, ασφαλιστικού, εργασιακού καθεστώτος στην εταιρία.

Ακόμα και η διατύπωσή του παραπέμπει σε φασιστικό διάγγελμα!

"Από έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού καταργείται κάθε διάταξη Νόμου, κανονισμού εργασίας, ειδικής ή γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας ή απόφασης πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας διαιτητικής απόφασης ή πρακτικού συμφωνίας ή άλλης όμοιας φύσης συλλογικής συμφωνίας, όρου ατομικής σύμβασης εργασίας ρητού ή λόγω μακροχρόνιας εφαρμογής καθιερωμένου, απόφασης της διοίκησης της ΟΑ ή των εντεταλμένων οργάνων της ή γενικά κάθε συμβατικής ή μονομερούς δικαιοπραξίας της διοίκησης, η οποία συναρτάται ή ρυθμίζει ή γενικώς αναφέρεται σε οποιοδήποτε θέμα έχει σχέση με τους οριοθετούμενους από τον παρόντα κανονισμό εργασίας όρους εργασίας και απασχόλησης του προσωπικού της ΟΑ" αναφέρεται επί λέξει στη δεύτερη σελίδα του κειμένου, το οποίο, σημειωτέον, είναι ανυπόγραφο!

Μεταξύ των μέτρων - φωτιά που περιλαμβάνει είναι:

- Μείωση των αποδοχών μέχρι και 30% και διετές πάγωμα των μισθών, με παράλληλη αύξηση των ωρών απασχόλησης μέχρι και 55 ώρες τη βδομάδα.

- Θέσπιση ελαστικού και διακεκομμένου ωραρίου και καθιέρωση της μερικής απασχόλησης.

- Κατάργηση των ΣΣΕ και όλων των πρακτικών συμφωνίας και θέσπιση των ατομικών συμβάσεων εργασίας, τις οποίες θα κληθούν να υπογράψουν το επόμενο διάστημα όλοι οι εργαζόμενοι.

- Σημαντική υποβάθμιση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, δραστικές περικοπές στα επιδόματα και το εφάπαξ, αυστηρές πειθαρχικές ποινές, που φτάνουν μέχρι απόλυση, ενώ αποκλείονται από τα πειθαρχικά όργανα οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.

- Σημαντική αύξηση στις ώρες πτήσης και απασχόλησης του ιπτάμενου προσωπικού, με ταυτόχρονη μείωση των συνθέσεων στα πληρώματα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των πτήσεων.

Από το

Από το προηγούμενο Συνέδριο της ΟΣΠΑ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ