ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 25 Μάρτη 1998
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Κρίσιμες εκλογές στην ΠΕΣΙΝΕ

Με ανοιχτή της επιστολή προς τους εργαζόμενους η ΤΕ της ΕΣΑΚ τούς καλεί να καταδικάσουν τις συμβιβασμένες ηγεσίες και να αλλάξουν τους συσχετισμούς στο σωματείο τους

ΛΙΒΑΔΕΙΑ (του ανταποκριτή μας).-

Να καταδικάσουν με την ψήφο τους τις συμβιβασμένες ηγεσίες των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, να δώσουν τη μάχη για την αλλαγή των συσχετισμών στο σωματείο και να ενισχύσουν την ΕΣΑΚ,καλεί τους εργαζόμενους της επιχείρησης Αλουμίνιον της Ελλάδος,με ανοιχτή της επιστολή η Τοπική Επιτροπή της ΕΣΑΚ ενόψει των αρχαιρεσιών στις 31/3 και 1/4/98.

Απευθυνόμενη η ΤΕ της ΕΣΑΚ προς τους εργαζόμενους, επισημαίνει ότι: "Αυτές οι εκλογές αποκτούν μεγάλη βαρύτητα και σημασία γιατί γίνονται σε μια περίοδο που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει περάσει σε μια συνολική και ολομέτωπη επίθεση ενάντια στα δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργαζομένων". "Είναι χαρακτηριστική - συνεχίζει - η προσπάθεια της κυβέρνησης να καταργήσει το 8ωρο, μια κατάκτηση που σηματοδότησε παγκόσμια την πάλη του συνδικαλιστικού κινήματος. Η επίθεση της κυβέρνησης επιδιώκει τη διαιώνιση της κυριαρχίας του κεφαλαίου και το βάθεμα της εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης για να γεμίσουν περισσότερο τα πουγκιά των βιομηχάνων, των μεγαλεμπόρων και των εφοπλιστών". Δεν είναι τυχαίο, τονίζει σε άλλο σημείο η ΤΕ της ΕΣΑΚ, ότι η ΠΕΣΙΝΕ είναι μια από τις πρώτες μονοπωλιακές επιχειρήσεις που αξιοποιεί αυτή την πολιτική (ελαστικές μορφές απασχόλησης, συμβάσεις ορισμένου χρόνου, συρρίκνωση προσωπικού, εντατικοποίηση). Σ' αυτά τα πλαίσια επιχειρεί να επιβάλει το πρόγραμμα "ΠΡΟΚΛΗΣΗ".Σ' αυτόν τον προγραμματισμό η ΠΕΣΙΝΕ έχει ως "χειριστή κομπιούτερ" την "εκσυγχρονιστική" κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τους υπουργούς της".

Στη συνέχεια αναφερόμενη η ΤΕ της ΕΣΑΚ στη στάση της πλειοψηφίας του σωματείου (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), σημειώνει: "Πίσω από τα μεγάλα λόγια και τις κορόνες, κρύβεται η υποχώρηση, ο συμβιβασμός και τα μικροκομματικά συμφέροντα ορισμένων".Δεν πρέπει να διαφεύγει από την προσοχή κανενός η στάση της πλειοψηφίας στις προειδοποιήσεις της ΕΣΑΚ, για το τι επιφύλασσε η ιδιωτικοποίηση της ΠΕΣΙΝΕ, για τις παροχές και κατακτήσεις των εργαζομένων αλλά και για το θέμα της απασχόλησης.

"Τελευταία, τονίζει στην "ανοιχτή της επιστολή" η ΤΕ της ΕΣΑΚ, στη γενική συνέλευση και με αφορμή την "έγκριση" από τα μέλη του πακέτου των αιτημάτων, είχαμε διατυπώσει την άποψη ότι η συγκεκριμένη πλειοψηφία δε θέλει και δεν μπορεί να πετύχει διμερή προς όφελος των εργαζομένων αφού κινείται στην κατεύθυνση της κυβερνητικής πολιτικής, γι' αυτό την καλέσαμε να παραιτηθεί και να προκηρύξει εκλογές. Τα γεγονότα, δυστυχώς, μάς δικαίωσαν. Οχι μόνο η διμερής έμεινε πίσω, αλλά από τη διεύθυνση έγινε μια απίστευτη, θρασύτατη, προκλητικότατη ενέργεια που ήρθε να τραυματίσει πιο πολύ το ήδη τραυματισμένο, με ευθύνη της πλειοψηφίας, θεσμό του σωματείου. Η διοίκηση της εταιρίας επικαλούμενη αναξιοπιστία του ΔΣ του σωματείου, όρισε αντιπρόσωπο για τις μελλοντικές συζητήσεις "μέχρις ότου έμπρακτα δείξει το ΔΣ ότι έγινε αξιόπιστος συνομιλητής της"".

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ - ΕΡΓΑΤΕΣ ΖΩΝΗΣ
Σε κοινό μέτωπο αγώνα

Από τις 5 Μάρτη οι ναυτεργάτες και οι εργατοτεχνίτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος - Πειραιά,στέλνοντας το μήνυμα και στους άλλους εργαζόμενους, έχουν συγκροτήσει μέτωπο αγώνα, ενάντια στην εφοπλιστική ασυδοσία, υπερασπίζοντας από κοινού το δικαίωμά τους στην εργασία, απαιτώντας να παρθούν πίσω τα αντιναυτεργατικά μέτρα, κλαδική πολιτική και άμεση παραγωγική ανασυγκρότηση για τη Ζώνη. Παράλληλα χτυπούν το δουλεμπορικό κύκλωμα που δρα σε βάρος τους τόσο με τις εταιρίες των ναυτιλιακών πρακτόρων, όσο και με τις επισκευαστικές εταιρίες "μαϊμού", που όλες στηρίζονται στο ίδιο νομικό πλαίσιο των Αναγκαστικών Νόμων. Στα πλαίσια του προγράμματος δράσης που έχουν χαράξει από κοινού τα σωματεία της Ζώνης με την ΠΕΜΕΝ και τη ναυτεργατική Ενωση Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ,καθημερινά εξορμούν στα πλοία που επισκευάζονται στη Ζώνη διενεργώντας ελέγχους για να διαπιστώσουν αν τηρείται η νόμιμη οργανική σύνθεση και να πατάξουν τη "μαύρη εργασία", αποκλείουν τις εισόδους του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας για τους ναυτιλιακούς πράκτορες απαιτώντας να σταματήσει η συναλλαγή του Γραφείου με τους δουλεμπόρους, ενώ έχουν προγραμματιστεί ανάλογες κινητοποιήσεις και στον ΟΑΕΔ.

Οι ναυτεργάτες βρίσκονται επί ποδός από τις 16 Φλεβάρη. Μία από τις σημαντικές στιγμές των κινητοποιήσεών τους, ήταν η "εισβολή" τους στις 19 Μάρτη, στη μία το μεσημέρι, στον οίκο του εφοπλιστικού κεφαλαίου, την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών,για να διατρανώσουν την απόφασή τους να υπερασπιστούν με κάθε τρόπο το δικαίωμά τους στην ίδια τη ζωή, καταγγέλλοντας ταυτόχρονα ότι την ίδια ώρα που αυξάνονται τα υπερκέρδη των εφοπλιστών, ναυτεργάτες στέλνονται στα συσσίτια. Τα μέλη της εφοπλιστικής Ενωσης είχαν συγκεντρωθεί στην αίθουσα συνεδριάσεων, αναμένοντας την Εκτελεστική Επιτροπή τηςΠανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για να συζητήσουν για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.Ομως αντί της Εκτελεστικής, στην αίθουσα εισέβαλαν ναυτεργάτες - άνεργοι στην πλειοψηφία τους - αιφνιδιάζοντας τους εφοπλιστές.

Στη διάρκεια της συνάντησης διαδραματίστηκαν και ορισμένα πρωτοφανή περιστατικά, που αξίζει να αναφερθούν για να αποδειχθεί για πολλοστή φορά, ποια είναι η σχέση της νόθας πλειοψηφίας της ΠΝΟ και ειδικά του γενικού γραμματέα της Ομοσπονδίας με τους εφοπλιστές. Μέσα σε αυτή την αίθουσα άκουσαν οι ναυτεργάτες τον Γ. Χαλά να απολογείται μπροστά στους εφοπλιστές και να ζητά από αυτούς να... τον υπερασπίσουν και να πείσουν τους ναυτεργάτες ότι ο ίδιος είναι καλός συνδικαλιστής και ότι τους μεταφέρει τα προβλήματα των ναυτεργατών: "Δε γίνομαι πειστικός - είπε χαρακτηριστικά - ότι σας έχω μεταφέρει το πρόβλημα της ανεργίας και ότι κάθε μέρα διογκώνεται το κατάντημα των Ελλήνων ναυτικών που σιτίζονται στον Αγιο Νικόλαο. Θεωρούν ότι αντί αυτού έχω προχωρήσει σε ένα δρόμο εξαφάνισής τους χωρίς να τους υπολογίζω"! Ετσι την υπεράσπιση του Χαλά ανέλαβε ο εφοπλιστής Χρήστος Νομικός,ο οποίος είναι και αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοϊας λέγοντας: "Ναι το πρώτο θέμα που συζητάμε με τον κ. Χαλά είναι η ανεργία, που με επιμονή θέτει"!

Α. Ζ.

ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Πληθαίνουν τα καράβια, αλλά και οι άνεργοι

Οσο περισσότεροι εφοπλιστές συγκαταλέγονται στους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου, τόσο μεγαλώνουν οι ουρές στα συσσίτια των ανέργων! Αποκαλυπτικά στοιχεία του ΚΟΜΙΤΙ και των υπηρεσιών του ΥΕΝ

Οσο διώχνονται οι Ελληνες ναυτεργάτες από τα καράβια και "στήνονται" συσσίτια, στο όνομα της... "ανταγωνιστικότητας" του ελληνικού πλοίου, τόσο οι Ελληνες εφοπλιστές αυξάνουν τον στόλο τους και κατά συνέπεια τα υπερκέρδη τους, σταθεροποιώντας όλο και πιο πολύ τη θέση τους μεταξύ των πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα στις 12 Μαρτίου η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ΚΟΜΙΤΙ,από το 1990 μέχρι και τον Φλεβάρη 1998, οι Ελληνες εφοπλιστές αύξησαν τον στόλο τους κατά 932 πλοία (ο λόγος γίνεται για πλοία άνω των 1.000 κόρων)! Δηλαδή από2.426 πλοία που ήταν τον Φλεβάρη του 1990, τον Φλεβάρη του 1998 έφτασαν τα3.358!Η Στατιστική Υπηρεσία του ΥΕΝ από τις 20 Σεπτέμβρη 1990 μέχρι και τις 20 Σεπτέμβρη 1996 που έγινε η τελευταία απογραφή ναυτεργατών σε πλοία άνω των 100 ΚΟΧ - τα αποτελέσματα της απογραφής ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί - δείχνει ότι οι Ελληνες ναυτεργάτες μειώθηκαν από τον ελληνικό εμπορικό στόλο(πλοία με ελληνική και ξένη σημαία) κατά 2.774!Το ίδιο χρονικό διάστημα οι χαμηλόμισθοι αλλοδαποί αυξήθηκαν κατά 2.709 και από 10.065 το 1990 έφτασαν τους 12.774 το 1996.

Οσον αφορά την κατάσταση του ναυτεργατικού δυναμικού για το χρονικό διάστημα 1997 και 1998, ορισμένα συμπεράσματα μπορούν να βγουν από την εικόνα που δίνουν έστω και τα ελλιπή στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας.Τον Γενάρη του 1997 είχαν ενταχτεί στους καταλόγους του ΓΕΝΕ 1.787 άνεργοι ναυτεργάτες, ενώ τον Γενάρη του 1998 έφτασαν τους 3.138 που σημαίνει ότι το ποσοστό της αύξησης της εγγεγραμμένης ανεργίας μέσα σε ένα χρόνο, σχεδόν διπλασιάστηκε! Βέβαια οι αριθμοί υπολογίζεται ότι είναι κατά πολύ μεγαλύτεροι, αφού δεν εντάσσονται όλοι οι άνεργοι στους καταλόγους του Γραφείου. Το ίδιο χρονικό διάστημα και συγκεκριμένα, από τον Μάρτη του 1997 μέχρι τον Φλεβάρη του 1998, τα καράβια των Ελλήνων εφοπλιστών αυξάνονται κατά 154 και από 3.204 φτάνουν τα 3.358! Μάλιστα το ΚΟΜΙΤΙ στη σχετική του έκθεση σχολιάζοντας το γεγονός αυτό, το χαρακτηρίζει "άλμα που επραγματοποίησε η Ελληνόκτητος ναυτιλία, έναντι στους αμέσως προηγούμενου έτους, που αντιπροσωπεύει μία αύξηση του αριθμού των πλοίων κατά 154, ποσοστό 4,8%, σε τόνους dw 5.864.264, ποσοστό 4,59% και σε κόρους ολικής χωρητικότητας 3.918.733, ποσοστό 5,23%"! Επιπλέον αυτών, ήδη ναυπηγούνται για λογαριασμό Ελλήνων εφοπλιστών άλλα 89 πλοία όλων των ειδών, συνολικού τονάζ (dw) 6.889.748!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ