ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Απρίλη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Θύελλα αντιδράσεων από τους εργαζόμενους

Την απόφασή τους να μην αφήσουν να περάσει το απαράδεκτο νομοσχέδιο, διαδήλωσαν χτες σε δυο μαζικές και μαχητικές συγκεντρώσεις. "Σήμερα εμείς, αύριο εσείς", βροντοφώναζαν, καλώντας έτσι και τους εργαζόμενους στις άλλες ΔΕΚΟ σε ενιαίους συντονισμένους αγώνες

Την απόφασή τους να μην αφήσουν να περάσει το αντιδραστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την "Ολυμπιακή Αεροπορία" διατράνωσαν χτες οι εργαζόμενοι στην εταιρία. Εστειλαν το μήνυμα αυτό προς κάθε κατεύθυνση, με δύο μαζικές και δυναμικές συγκεντρώσεις, το πρωί στο Δυτικό Αεροδρόμιο και το απόγευμα έξω από τη Βουλή. Από σήμερα προγραμματίζονται συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και στα περιφερειακά αεροδρόμια, σε συντονισμό με τα κατά τόπους Εργατικά Κέντρα.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση εμφανίζεται αμετακίνητη στην πολιτική της για εφαρμογή του εργασιακού μεσαίωνα στην "Ολυμπιακή", πρώτη πράξη για την επέκτασή του σε όλες τις ΔΕΚΟ. Ταυτόχρονα, επιδιώκει να "καθαρίσει" την εταιρία, για να την παραδώσει μετά στο ξένο πολυεθνικό κεφάλαιο, όπως επιβεβαίωσαν και χτες με δηλώσεις τους τόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όσο και ο υπουργός Μεταφορών.

Οι δύο χτεσινές συγκεντρώσεις και η τρίωρη στάση εργασίας (5 - 8 το απόγευμα που κήρυξε η ΓΣΕΕ) αποφασίστηκαν στη συνεδρίαση της ΟΣΠΑ τις πρώτες πρωινές ώρες χτες, παρουσία εκπροσώπων των πρωτοβάθμιων σωματείων, αλλά και της ΓΣΕΕ και του ΕΚΑ.

Στη χτεσινή πρωινή συγκέντρωση πήραν μέρος χιλιάδες εργαζόμενοι της ΟΑ και κατά τις εκτιμήσεις των συνδικαλιστών πρόκειται για "μεγαλειώδη" συγκέντρωση, αν αναλογιστεί κανείς ότι έγινε σε ώρα εργασίας, χωρίς να κηρυχτεί στάση εργασίας και για το λόγο αυτό, ήταν αδύνατη η συμμετοχή εργαζομένων στην πρωινή βάρδια. Το ίδιο μαζική ήταν και η συγκέντρωση το απόγευμα έξω απ' τη Βουλή. Κρατώντας τα πανό τους έφτασαν στο χώρο της συγκέντρωσης και για τρεις και πλέον ώρες διαδήλωσαν την απόφασή τους να μη δεχτούν τους εκβιασμούς της κυβέρνησης. Με το σύνθημα "Η Ολυμπιακή θα μείνει κρατική κι ας λένε ό,τι θέλουν οι κυβερνητικοί",σχολίασαν τις απροκάλυπτες μεθοδεύσεις της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας, που την ίδια ώρα επαναλάμβανε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Τάσος Μαντέλης σε συνέντευξη Τύπου. Δίνοντας το στίγμα του νομοσχεδίου οι διαδηλωτές βροντοφώναξαν "Μείωση μισθών, αύξηση ωρών, αυτός είναι ο νόμος των εκσυγχρονιστών",ενώ στέλνονταςμήνυμα στους εργαζόμενους των άλλων ΔΕΚΟ, αλλά και συνολικά στην κοινωνία, επαναλάμβαναν "Σήμερα εμείς, αύριο εσείς, αυτός είναι ο Σημίτης ο εκσυγχρονιστής".Απευθυνόμενοι προς τους βουλευτές, τους κάλεσαν να καταψηφίσουν το νομοσχέδιο, φωνάζοντας "Ντροπή, ντροπή για κάθε βουλευτή, το νόμο αν ψηφίσει στη Βουλή".

Συναντήσεις

Κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης αντιπροσωπεία της ΟΣΠΑ με συνδικαλιστές απ' τη ΓΣΕΕ και το ΕΚΑ επισκέφτηκε όλα τα κόμματα της Βουλής και επέδωσε ψήφισμα με τα αιτήματά τους. Στις συναντήσεις αυτές επιβεβαιώθηκε η στάση των κομμάτων απέναντι στο πρόβλημα, ενώ στη συνάντηση με τον πρόεδρο της Βουλής, από τον οποίο ζήτησαν το απαράδεκτο νομοσχέδιο να μην εισαχθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, ο Απ. Κακλαμάνης τους είπε ότι αυτό είναι θέμα της κυβέρνησης.

Το ψήφισμα

Ολόκληρο το ψήφισμα έχει ως εξής:

"Εμείς οι εργαζόμενοι στον Ομιλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, απεργούμε και διαδηλώνουμε σήμερα, απαιτώντας:

  • Την απόσυρση του σχεδίου νόμου "Για την ολοκλήρωση της εξυγίανσης και την ανάπτυξη της Ολυμπιακής Αεροπορίας ΑΕ"
  • Την άμεση διεξαγωγή ουσιαστικού διαλόγου:

1. Για τη διαμόρφωση του νέου Γενικού Κανονισμού Προσωπικού και τις Ειδικές Διατάξεις αυτού, με βάση την ομόφωνη απόφαση του προηγούμενου Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΑ και τις προτάσεις των Σωματείων, ώστε να διασφαλιστούν τα συνταγματικά και δημοκρατικά δικαιώματα των εργαζομένων.2. Για τη σύναψη επιχειρησιακού σχεδίου που να διασφαλίζει:

  • Τη μετεγκατάσταση του Εθνικού Αερομεταφορέα στα Σπάτα με όλες του τις δραστηριότητες, με ευθύνη και δαπάνες του κράτους.
  • Την ανάπτυξη της ΟΑ σύμφωνα με τις προτάσεις της ΟΣΠΑ.
  • Την αποτροπή και αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την "απελευθέρωση" του handling.

Το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου δεν απαντά σε κανένα από τα ουσιαστικά ζητήματα για την εξυγίανση και ανάπτυξη της ΟΑ.

Είναι αποτέλεσμα προειλημμένων αποφάσεων, που επιχειρήθηκε να καλυφθούν με τον μανδύα ενός κατ' επίφασην διαλόγου και το διασυρμό των εργαζομένων στην "Ολυμπιακή Αεροπορία". Μέσω του συγκεκριμένου σχεδίου επιχειρείται η ανατροπή του τοπίου των εργασιακών σχέσεων, με πιλότο την "Ολυμπιακή".

  • Η κατάργηση του 8ώρου,
  • Η κατάργηση των ελεύθερων διαπραγματεύσεων,
  • Η προσπάθεια απομόνωσης και διάλυσης του συνδικαλιστικού κινήματος,

Είναι επί της ουσίας, κατάργηση της δημοκρατίας για τον κόσμο της εργασίας.

Εμείς, οι εργαζόμενοι, με συνέπεια στις αρχές μας, με ενότητα και αγώνα, με κάθε τρόπο θα επιβάλουμε την εξυγίανση, την ανάπτυξη και τη λειτουργία του Ομίλου της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" με Δημόσιο και Ενιαίο χαρακτήρα".

Η πρωινή συγκέντρωση

"Αγώνας διαρκείας θα είναι η απάντηση της αεροπορίας", "είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι", "αυτή η εταιρία ανήκει στο λαό και όχι στο Σημίτη το φιλογερμανό", ήταν τα κυρίαρχα συνθήματα που βροντοφώναζαν οι εργαζόμενοι, στην πρωινή συγκέντρωση, διακόπτοντας συχνά τους ομιλητές. Χαρακτηριστικό της αγωνιστικής διάθεσης των εργαζομένων στην ΟΑ, αλλά και της δυσπιστίας τους προς την πλειοψηφία στην ηγεσία της ΟΣΠΑ, ήταν το σύνθημα "θέλουμε αγώνα και όχι κοροϊδία",εκφράζοντας μ' αυτό τον τρόπο τις αντιρρήσεις τους για τη μέχρι τώρα συναινετική στάση που ακολούθησε η Ομοσπονδία απέναντι στις κυβερνητικές επιλογές.

Ο Χρ. Νίκου,γενικός γραμματέας της ΟΣΠΑ, στην ομιλία του επισήμανε ότι το μήνυμα που στέλνουν οι εργαζόμενοι είναι ότι δε θα επιτρέψουν το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα. Ανέφερε ότι για τη σημερινή εικόνα της ΟΑ αποκλειστικά υπεύθυνες είναι οι κυβερνήσεις και η πολιτική που εφάρμοσαν και όχι οι εργαζόμενοι, που έχουν δώσει ακόμα και την ψυχή τους για την εταιρία. Κατήγγειλε "τα σχέδια που θέλουν την ΟΑ να εκχωρείται", αλλά απέφυγε και πάλι κάθε αναφορά στην κυβέρνηση. Αντίθετα, επιτέθηκε προσωπικά κατά του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη,επισημαίνοντας πως "ψεύδεται" όταν λέει ότι παρέδωσε στους εργαζόμενους το νομοσχέδιο, πριν το καταθέσει στη Βουλή.

"Κανένας διάλογος, καμιά διαπραγμάτευση... "

Ο Σωκρ. Μαντζουράνης,μέλος του ΔΣ της ΟΣΠΑ και εκπρόσωπος της ΕΣΚ, επισήμανε ότι από δω και πέρα, δεν υπάρχει άλλος δρόμος για όλους τους εργαζόμενους, παρά μόνο ο δρόμος του αγώνα και της αντίστασης σ' αυτή την πολιτική του ξεπουλήματος του εθνικού αερομεταφορέα στη "Λουφτχάνσα" και της υποταγής στις εντολές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του μεγάλου κεφαλαίου. Τόνισε ότι κανένας διάλογος και καμία διαπραγμάτευση δεν μπορεί να φέρει αποτελέσματα, αν οι εργαζόμενοι δεν κατέβουν στο πεζοδρόμιο, δεν πιέσουν, δεν οργανώσουν τη δράση τους με τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα κλπ. Για το νομοσχέδιο, υπογράμμισε ότι είναι απαράδεκτο, αντιδραστικό και πρέπει να αποσυρθεί άμεσα, όπως, άλλωστε, αποφάσισαν ομόφωνα όλοι οι εργαζόμενοι στο έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ, στις 22 Μάρτη 1998. "Εμείς δε συζητάμε για κατάργηση ΣΣΕ, εργασιακών δικαιωμάτων, για ιδιωτικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα κλπ. Ενα μόνο θέμα μας απασχολεί τώρα: Πώς, με τον αγώνα μας, θα κρατήσουμε την "Ολυμπιακή", δημόσια, αναπτυγμένη, επιτελώντας τον εθνικό και κοινωνικό της ρόλο", τόνισε ο συνδικαλιστής της ΕΣΚ. Αναφερόμενος στο κλίμα τρομοκρατίας, που επιχειρεί να καλλιεργήσει μήνες τώρα η κυβέρνηση, με τα ψευτοδιλήμματα ότι όσοι δεν αποδεχτούν τα μέτρα θα απολυθούν ή ότι, αν δεν υπάρξει "συναίνεση" η ΟΑ θα κλείσει, υπογράμμισε ότι αν οι αρμόδιοι διαπιστώσουν ότι οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν τέτοιες εξελίξεις, δε θα κάνουν τίποτα απ' αυτά που σήμερα προαναγγέλλουν, με ξεκάθαρο σκοπό να εκβιάσουν τους εργαζόμενους για την άνευ όρων αποδοχή των κυβερνητικών σχεδίων. Καταλήγοντας ο Σωκρ. Μαντζουράνης επισήμανε ότι η ΟΑ επιλέχτηκε σαν "πιλότος" για την εφαρμογή των κυβερνητικών μέτρων και στις υπόλοιπες ΔΕΚΟ, ενώ τόνισε ότι για το λόγο αυτό είναι επιτακτική η ανάγκη συγκρότησης ενιαίου και πανίσχυρου μετώπου όλων των εργαζομένων, το οποίο θα υπερασπίσει τις δημόσιες επιχειρήσεις και θα αποτρέψει το ξεπούλημά τους στο μεγάλο κεφάλαιο.

Ομόφωνο "όχι"

Ο Κ. Ησυχος,εκπρόσωπος της "Διακλαδικής Συνεργασίας" (πρόσκειται στονΣΥΝ), ανέφερε ότι η απάντηση των εργαζομένων στην κυβερνητική τρομοκρατία είναι η ενότητα. Επισήμανε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου και πρόσθεσε ότι η ΟΑ ανήκει στον ελληνικό λαό και δεν μπορεί να πουληθεί στους Γερμανούς. Για το νομοσχέδιο, είπε ότι ανοίγει το δρόμο στους ιδιώτες και προετοιμάζει το έδαφος για να φτάσει η αλυσίδα της επίθεσης και στον τελευταίο ανειδίκευτο εργάτη. Καταλήγοντας, τόνισε ότι το μήνυμα που πρέπει να στείλουν οι εργαζόμενοι, είναι ότι το νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί εδώ και τώρα.

Ο Π. Λυκομήτρος,εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ, χαρακτήρισε "φασιστικής έμπνευσης" το νομοσχέδιο και πρόσθεσε ότι 24 χρόνια μετά, "η χούντα των συνταγματαρχών, αντικαταστάθηκε από τη χούντα των εκσυγχρονιστών".

Την κατηγορηματική τους αντίθεση στο κυβερνητικό νομοσχέδιο, εξέφρασαν στις σύντομες ομιλίες τους και οι εκπρόσωποι πρωτοβάθμιων σωματείων της ΟΑ, προβάλλοντας και αυτοί το καθολικό αίτημα όλων των εργαζομένων στον εθνικό αερομεταφορέα, για άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου-"έκτρωμα".

Στη χτεσινή συγκέντρωση των εργαζομένων της ΟΑ, παραβρέθηκαν οι Κ. Παρασκευάς και Δ. Ζάχαρης,μέλη του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ και του ΕΚΑ, καθώς και εκπρόσωποι σωματείων από άλλες ΔΕΚΟ, οι οποίοι εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους στον αγώνα που κάνουν για την ανατροπή των κυβερνητικών καταστροφικών σχεδίων για τον εθνικό αερομεταφορέα και τους εργαζόμενους.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Αυτή τη φορά θα τη διαλύσουμε!

Αμετανόητη στον αντεργατικό της κατήφορο εμφανίστηκε χτες η κυβέρνηση και διά του κυβερνητικού εκπροσώπου με αφορμή την υπόθεση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας". Ο Δ. Ρέππας δικαιολόγησε τις μεθοδεύσεις του "αποφασίζομεν και διατάσσομεν" που ακολουθεί η κυβέρνηση, στο όνομα της ανάγκης για ταχεία "εξυγίανση" της εταιρίας ενόψει της τουριστικής περιόδου του Πάσχα... ενώ υποστήριξε ότι ο διάλογος με τους εργαζόμενους έχει ολοκληρωθεί.

Ο Δ. Ρέππας δεν παρέλειψε, επίσης, να καταφύγει στην προσφιλή ΠΑΣΟΚική τακτική της υποκρισίας, αφού έφτασε στο σημείο να δηλώσει ότι δεν υπάρχει θέμα πώλησης της "Ολυμπιακής" και πως η κατάλυση των εργασιακών σχέσεων που προωθεί η κυβέρνηση μέσω του νομοσχεδίου συνιστούν "επιμέρους ζητήματα", τα οποία μπορούν να συζητηθούν με τους εργαζόμενους καθώς θα εξελίσσεται η συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή... Πιστός στο πνεύμα του "διαλόγου", ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν απέφυγε να υπενθυμίσει ότι όποιος εργαζόμενος δε συμφωνήσει με την κυβέρνηση θα απολυθεί.

Αναφερόμενος στην παραίτηση του προέδρου της εταιρίας, υποστήριξε ότι ασκεί κανονικά τα καθήκοντά του, πως δεν έχει υποβάλει γραπτώς την παραίτησή του και πως το βράδυ της κατάθεσης του νομοσχεδίου, οπότε γνωστοποιήθηκε η υποβολή παραίτησης από μέρους του, "αντέδρασε υπό καθεστώς ψυχολογικής βίας"... Για να μην αφήσει δε περιθώρια παρερμηνειών ως προς το τι μέλλει γενέσθαι, ξεκαθάρισε ότι "αυτή τη φορά υπάρχει η βούληση να προχωρήσει" η διάλυση της ΟΑ, που στην κυβερνητική γλώσσα βαφτίζεται "εξυγίανση".

Εκβιασμός με ψυτοδιλήμματα

Με το εκβιαστικό ψευτοδίλλημα ή αποδέχεστε τις προτάσεις μας ή η "Ολυμπιακή Αεροπορία" θα κλείσει, ο υπουργός Μεταφορών Τ. Μαντέλης με συνέντευξή του χθες επιβεβαίωσε για μία ακόμα φορά την εμμονή της κυβέρνησης στην αντιδραστική της πολιτική.

Συγκεκριμένα, είπε ότι "ή θα προωθηθούν τα μέτρα της κυβέρνησης ή η ΟΑ θα οδηγηθεί στο κλείσιμο μόνη της, θα ξεπουληθεί όσο όσο εάν υπάρξει αγοραστής στην κατάσταση που βρίσκεται και θα συρρικνωθεί με απολύσεις του προσωπικού της". Προκλητικά χαρακτήρισε "τελευταία ελπίδα τα μέτρα της κυβέρνησης" και είπε ότι πρέπει να εξεταστούν τα αίτια της αποτυχίας των μέχρι τώρα προγραμμάτων εξυγίανσης. Κατά τον ίδιο, μία από τις κύριες αιτίες αποτυχίας ήταν το ότι δεν είχαν θιχτεί τα εργατικά δικαιώματα μέσω της αλλαγής των κανονισμών εργασίας. Είπε ότι δε θα υπογραφούν ατομικές συμβάσεις εργασίας και μόνο όσοι δηλώσουν ότι δεν αποδέχονται το νέο καθεστώς θα απολυθούν.

Ο Τ. Μαντέλης ισχυρίστηκε ότι δεν έχει στα χέρια του παραίτηση του προέδρου της "Ολυμπιακής", ούτε γραπτή, ούτε προφορική και για να στηρίξει τον ισχυρισμό του είπε ότι χθες συναντήθηκε μαζί του.

Σχολιάζοντας τα όσα είπε ο Δ. Ρέππας, ότι υπάρχουν τέσσερις εταιρίες του εξωτερικού που ενδιαφέρονται για την "Ολυμπιακή", τόνισε ότι δεν πρόκειται για κάποιο ενδιαφέρον τους για την "Ολυμπιακή" - αφού στην κατάσταση που αυτή είναι σήμερα κανένας δεν τη θέλει - αλλά για αναφορά στις στρατηγικές συμμαχίες που υφίστανται σήμερα στην Ευρώπη. Αυτές είπε κινούνται γύρω από την ελβετική "Σουίσερ", τη γερμανική "Λουφτχάνσα", την αγγλική "Μπρίτις Εργουέις" και την ολλανδική "KLM".

Μόλις επανακάμψει η ΟΑ, είπε, τότε θα αναζητηθούν στρατηγικές συμμαχίες και διευκρίνισε ότι το 51% της εταιρίας θα μείνει στο κράτος. Ενδιαφέρον είπε υπάρχει για τις θυγατρικές της "Ολυμπιακής", την "Ολύμπικ Κέτεριγκ" και την "Τουριστική", για τις οποίες έχουν ενδιαφερθεί από το εξωτερικό η "Air Goume" και η CSG.

To νομοσχέδιο συζητήθηκε χθες και στον Κοινοβουλευτικό Τομέα Εργασίας του ΠΑΣΟΚ, όπου ο Θ. Τσούρας είπε ότι υπάρχουν πολιτικές ευθύνες για όλους όσοι χειρίστηκαν τα θέματα της "Ολυμπιακής" το 1996 - 97, όταν σημειωτέον υπουργός ήταν ο Χ. Καστανίδης.

Ο Χ. Καστανίδης

"Ας ελπίσουμε ότι η κυβέρνηση δε θα διαλύσει την "Ολυμπιακή" μέχρι να την εξυγιάνει", ήταν η απάντηση από το Ηράκλειο του πρώην υπουργού Μεταφορών Χάρη Καστανίδη,ο οποίος έκανε έκκληση για ολιγοήμερη συνέχιση του διαλόγου, προκειμένου, όπως είπε, "να εκτονωθεί η εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί".

Ο Χ. Καστανίδης διευκρίνισε ότι είναι ορθή η πολιτική εξυγίανση, αρκεί να οργανωθεί με "συνθήκες κοινωνικής συναίνεσης", ενώ άφησε σαφείς υπαινιγμούς κατά της πρακτικής που ακολουθεί ο σημερινός υπουργός Τάσος Μαντέλης.

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Απέναντι στους εργαζόμενους

Η ηγεσία του κόμματος πιέζει για ξεπούλημα τώρα, ενώ ο Κ. Καραμανλής προβοκάρει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, ως "ενέργειες βίας"!

Σε στήριγμα της αντιδραστικής κυβερνητικής πολιτικής για την "Ολυμπιακή" μετατρέπεται η ηγεσία της ΝΔ, η οποία παράλληλα ασκεί έντονες πιέσεις για πιο σκληρά μέτρα, στην κατεύθυνση της άμεσης ιδιωτικοποίησης και του ξεπουλήματος της εταιρίας.

Μάλιστα ο Κ. Καραμανλής δε δίστασε να ταχθεί ανοιχτά ενάντια στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, τις οποίες εμφάνισε προβοκατόρικα ως "καταλήψεις και άλλες ενέργειες βίας"!

Ταυτόχρονα, προχωρά σε μια εντυπωσιοθηρική κίνηση για μικροκομματικά οφέλη, δηλώνοντας ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, γιατί δεν είναι αρκετά νεοφιλελεύθερο, καθώς δεν αναθέτει σε "στρατηγικό επενδυτή" την "εξυγίανση" της ΟΑ και ο κανονισμός εργασίας δεν είναι πιστό αντίγραφο αυτών που ισχύουν στη "Λουφτχάνσα" και τις άλλες μεγάλες ξένες αεροπορικές εταιρίες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αρχικά, σύμφωνα με πληροφορίες, στην ηγεσία του κόμματος υπήρχε η άποψη ότι πρέπει να στηριχτεί το κυβερνητικό νομοσχέδιο για να περάσει το μήνυμα ότι στηρίζει την κυβέρνηση στην αναμέτρηση με τα συνδικάτα, αλλά τελικά επικράτησε η γραμμή της καταψήφισης, γιατί "δεν μπορεί να στηριχτεί τώρα μια κυβέρνηση που παραπαίει".

Ο πρόεδρος της ΝΔ μιλώντας χτες σε εκδήλωση της ΔΑΠ στη Νομική, έκανε κριτική στην κυβέρνηση από τη σκοπιά ότι "δεν τολμά" να προχωρήσει να ιδιωτικοποιήσει την "Ολυμπιακή", σε αντίθεση με το κόμμα του, που όχι μόνο ζητά το ξεπούλημά της στις πολυεθνικές, αλλά "είμαστε οι πρώτοι που λέμε ότι πρέπει να αλλάξει ο κανονισμός εργασίας". Ακόμα "είμαστε οι πρώτοι που λέμε ότι δεν πρέπει οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αυτή τη στιγμή επειδή έχουν σύγκρουση με την κυβέρνηση να στραφούν εναντίον του πολίτη, γιατί καταλήψεις και άλλες ενέργειες βίας τελικά τις πληρώνει ο πολίτης"!

"Δεκανίκια" της κυβέρνησης εμφανίζονται, ακόμα μια φορά, οι διαγραμμένοι από τη ΝΔ. Ο Γ. Σουφλιάς αποσαφήνισε ότι δεν πρόκειται να εμποδίσει την εφαρμογή του νομοσχεδίου, πράγμα που ερμηνεύεται με "παρών" ή "απών" από την ψηφοφορία, ενώ ο Στ. Μάνος έθεσε ορισμένες προϋποθέσεις - όπως 100% ιδιωτικοποίηση της ΟΑ, στρατηγικός επενδυτής κλπ. - προκειμένου να στηρίξει το νομοσχέδιο.

"Αντίθεση" επί της... διαδικασίας

Η νέα... "αντιπολιτευτική" ανακάλυψη της λεγόμενης "εσωκομματικής αντιπολίτευσης" του ΠΑΣΟΚ έγκειται στη διαφωνία τους, όχι με την ουσία του νομοσχεδίου διάλυσης των πάντων στην Ολυμπιακή, αλλά με τη διαδικασία του κατεπείγοντος... Σε μια προσπάθεια, λοιπόν, να εμφανιστούν στο προσκήνιο, οι "διαφωνούντες" συνέταξαν χτες επιστολή προς τον Απ. Κακλαμάνη, την οποία υπογράφουν 16 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ καθώς και ο Μ. Γικόνογλου όπου εκφράζουν τη διαφωνία τους στην "προωθούμενη από την κυβέρνηση ψήφιση του νομοσχεδίου για την ΟΑ ως κατεπείγοντος".

Οι βουλευτές αναφέρουν ότι καλούνται "να παρακολουθήσουν τη συζήτηση ως βουβοί ακροατές" και ότι η συνοπτική διαδικασία "έρχεται σε κραυγαλέα αντίθεση με τις διακηρύξεις για την αναβάθμιση του ρόλου της Βουλής". Σύμφωνα με την επιστολή, η σημασία του νομοσχεδίου δεν περιορίζεται στην περίπτωση της ΟΑ, "διότι διαγράφεται σαφώς το ενδεχόμενο να επηρεάσει παραπέρα εξελίξεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα". Οι βουλευτές που υπογράφουν το κείμενο ζητώντας από τον Απ. Κακλαμάνη να απευθυνθεί στην κυβέρνηση με τη σύσταση "να μην επιμείνει σε μία τέτοια διαδικασία", είναι οι: Γ. Ανωμερίτης,Ε. Βερυβάκης,Μ. Γικόνογλου,Α. Δαμιανίδης,Ν. Κατσέλη,Ι. Καψής,Ε. Ανουσάκη,Π. Οικονόμου,Η. Παπαηλίας,Σ. Παπαθεμελής,Απ. Πεπονής,Ν. Σιφουνάκης,Β. Τσιλίκας,Γ. Χαραλαμπόπουλος,Γ. Ποττάκης,Α. Χρυσανθακόπουλος,ενώ τη στήριξή του φέρεται να έχει παράσχει και ο Λ. Κανελλόπουλος.

Πριν τη δημοσιοποίηση της επιστολής είχε εκδώσει προσωπική ανακοίνωση ο Π. Οικονόμου, όπου εξέφραζε τη διαφωνία του με το νομοσχέδιο. Πάντως συνεργάτες του πρωθυπουργού έλεγαν ότι δε θα ακολουθηθεί η μεθόδευση της επιβολής κομματικής πειθαρχίας για την ψήφιση του νομοσχεδίου και υποβάθμιζαν τη σημασία της εμφάνισης της "εσωκομματικής αντιπολίτευσης". Τα μέλη της τελευταίας, φέρονται δε, να βρίσκονται σε επικοινωνία μεταξύ τους ώστε να συντονιστούν σε μια επιχείρηση κατάθεσης... εποικοδομητικών προτάσεων κατά τη διαδικασία της συζήτησης του νομοσχεδίου.

Τέλος ας σημειωθεί ότι σήμερα συνεδριάζουν από κοινού η Κυβερνητική Επιτροπή και η Πολιτική Γραμματεία του ΠΑΣΟΚ, ενώ χτες ο Δ. Ρέππας αφού υποβάθμισε πλήρως τις δηλώσεις Τσοχατζόπουλου στη Θεσσαλονίκη, κάλεσε τους δημοσιογράφους να μην αποδίδουν "αυτοκαταστροφική στάση" στον υπουργό...

Αντίθετο το ΔΗΚΚΙ

Σχετικά με τις εξελίξεις στην "Ολυμπιακή Αεροπορία" ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ,Δ. Τσοβόλας,με μήνυμά του, χτες αναφέρει: "Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, σε παροξυσμό νεοφιλελευθερισμού, κατεδαφίζει τις ΔΕΚΟ, ξεκινώντας από την Ολυμπιακή Αεροπορία", ενώ συμπληρώνει αναφορικά με τις προθέσεις της κυβέρνησης, ότι "στην αγωνιώδη προσπάθεια να φανούν αρεστοί στους πολιτικούς τους προϊσταμένους των Βρυξελλών, καταργούν συλλογικές συμβάσεις και εργασιακά δικαιώματα συνταγματικά κατοχυρωμένα".

Προκλητικός ο υπουργός Μεταφορών

"Ούτε μια ώρα δεν αναβάλω την ψήφιση του νομοσχεδίου. Ο,τι έχετε να πείτε, πέστε το μέχρι την Πέμπτη".

Την προκλητική αυτή απάντηση έδωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης,στους εκπροσώπους της ΓΣΕΕ και της ΟΣΠΑ, που τον επισκέφτηκαν με πρωτοβουλία τους για να του ζητήσουν να αναστείλει για δύο - τρεις μέρες την ψήφιση του νομοσχεδίου και ν' αρχίσει ουσιαστικός διάλογος με τους εργαζόμενους, για την αναζήτηση κοινών λύσεων.

Ο Σωκρ. Μαντζουράνης,μέλος του ΔΣ της ΟΣΠΑ και εκπρόσωπος της ΕΣΚ, που μετείχε στη συνάντηση με τον υπουργό, δήλωσε: "Η σημερινή συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη απέδειξε για μια ακόμα φορά ότι οι υποχρεώσεις και οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς την Ευρωπαϊκή Ενωση και το μεγάλο κεφάλαιο και ιδιαίτερα προς τη "Λουφτχάνσα" είναι σκληρές ακόμα και στις προθεσμίες. Οι όροι του συμβολαίου εκποίησης της ΟΑ φαίνεται ότι δεν επιτρέπουν να παρεκκλίνει αυτή η υποχρέωση της κυβέρνησης ούτε για δύο μέρες. Τόσες ζητήσαμε από τον υπουργό να αναστείλει την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή και ούτε καν αυτό δέχτηκε. Νομίζω ότι από αυτή τη στιγμή και πέρα η θέση του συνδικαλιστικού κινήματος είναι η συνολική και μετωπική ρήξη με την πολιτική της κυβέρνησης και όσον αφορά ειδικά τις αερομεταφορές, αλλά και όσον αφορά τις ΔΕΚΟ γενικότερα".

"Αφορολόγητη" πολιτική

Στο πλήρες ξεπούλημα και τα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών. Συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χτες το πρωί ο Σύλλογος Εργαζομένων στα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών (ΚΑΕ) και το ΕΚΑ,καταγγέλθηκε η απόφαση της κυβέρνησης να ξεπουλήσει την κερδοφόρα δημόσια επιχείρηση σε ιδιωτικά μεγάλα συμφέροντα, χαρακτηρίζοντάς τη σαν "μέγα οικονομικό σκάνδαλο".

Οι εργαζόμενοι στα ΚΑΕ συμμετέχουν στη στάση εργασίας και στο συλλαλητήριο της Πέμπτης,ενώ προσανατολίζονται σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους. Παράλληλα θα προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας.Στη συνέντευξη επισημάνθηκε ότι η κυβέρνηση αποφάσισε αρχικά τη μερική μετοχοποίηση των ΚΑΕ (25%) με την εισαγωγή τους στο χρηματιστήριο. Ταυτόχρονα υπογράφτηκε σύμβαση για αποκλειστική εκμετάλλευση αφορολόγητων για 50 χρόνια στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Αμέσως μετά η κυβέρνηση αποφασίζει την πλήρη ιδιωτικοποίησή τους,προσφέροντας έτσι στον επίδοξο μνηστήρα επιπλέον "προίκα".

Τα ΚΑΕ είναι κερδοφόρα επιχείρηση και μόνο το '97 παρουσίασε καθαρά κέρδη ύψους 18 δισ. δραχμών. Το σύνολο των κερδών αποδίδονται στο δημόσιο. Σε αυτά απασχολούνται 426 μόνιμοι εργαζόμενοι και περίπου 700 εποχιακοί τη θερινή σεζόν. Επίσης η μέση απόδοση πωλήσεων ανά εργαζόμενο, ανέρχεται ετησίως στο ποσό των 53,6 εκατ. δραχμών. Επισημάνθηκε πως η παράδοση των ΚΑΕ σε ξένες πολυεθνικές θα έχει ευρύτερες αρνητικές επιπτώσεις και στις περισσότερες από 500 μικροβιοτεχνίες - προμηθευτές εγχώριων προϊόντων.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Π. Λαμπίρης, καταδίκασε την εμπαιχτική στάση του ΠΑΣΟΚ που σαν αντιπολίτευση είχε ταχθεί κατά της ιδιωτικοποίησης των ΚΑΕ και διάβασε σχετική Ερώτηση που είχε καταθέσει το '92 ο σημερινός υπουργός Εργασίας Μ. Παπαϊωάννου.Σημείωσε πως είναι κομματικό μέλος του ΠΑΣΟΚ, αλλά μετά απ' αυτά "δε θέλω καμιά σχέση με αυτό το κόμμα"...

Χιλιάδες εργαζόμενοι συμμετείχαν στη συγκέντρωση στο Δυτικό Αεροδρόμιο

Με πορεία έφτασαν στη Βουλή



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ