Τετάρτη 1 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Θύελλα αντιδράσεων από τους εργαζόμενους

Την απόφασή τους να μην αφήσουν να περάσει το απαράδεκτο νομοσχέδιο, διαδήλωσαν χτες σε δυο μαζικές και μαχητικές συγκεντρώσεις. "Σήμερα εμείς, αύριο εσείς", βροντοφώναζαν, καλώντας έτσι και τους εργαζόμενους στις άλλες ΔΕΚΟ σε ενιαίους συντονισμένους αγώνες

Την απόφασή τους να μην αφήσουν να περάσει το αντιδραστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την "Ολυμπιακή Αεροπορία" διατράνωσαν χτες οι εργαζόμενοι στην εταιρία. Εστειλαν το μήνυμα αυτό προς κάθε κατεύθυνση, με δύο μαζικές και δυναμικές συγκεντρώσεις, το πρωί στο Δυτικό Αεροδρόμιο και το απόγευμα έξω από τη Βουλή. Από σήμερα προγραμματίζονται συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και στα περιφερειακά αεροδρόμια, σε συντονισμό με τα κατά τόπους Εργατικά Κέντρα.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση εμφανίζεται αμετακίνητη στην πολιτική της για εφαρμογή του εργασιακού μεσαίωνα στην "Ολυμπιακή", πρώτη πράξη για την επέκτασή του σε όλες τις ΔΕΚΟ. Ταυτόχρονα, επιδιώκει να "καθαρίσει" την εταιρία, για να την παραδώσει μετά στο ξένο πολυεθνικό κεφάλαιο, όπως επιβεβαίωσαν και χτες με δηλώσεις τους τόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όσο και ο υπουργός Μεταφορών.

Οι δύο χτεσινές συγκεντρώσεις και η τρίωρη στάση εργασίας (5 - 8 το απόγευμα που κήρυξε η ΓΣΕΕ) αποφασίστηκαν στη συνεδρίαση της ΟΣΠΑ τις πρώτες πρωινές ώρες χτες, παρουσία εκπροσώπων των πρωτοβάθμιων σωματείων, αλλά και της ΓΣΕΕ και του ΕΚΑ.

Στη χτεσινή πρωινή συγκέντρωση πήραν μέρος χιλιάδες εργαζόμενοι της ΟΑ και κατά τις εκτιμήσεις των συνδικαλιστών πρόκειται για "μεγαλειώδη" συγκέντρωση, αν αναλογιστεί κανείς ότι έγινε σε ώρα εργασίας, χωρίς να κηρυχτεί στάση εργασίας και για το λόγο αυτό, ήταν αδύνατη η συμμετοχή εργαζομένων στην πρωινή βάρδια. Το ίδιο μαζική ήταν και η συγκέντρωση το απόγευμα έξω απ' τη Βουλή. Κρατώντας τα πανό τους έφτασαν στο χώρο της συγκέντρωσης και για τρεις και πλέον ώρες διαδήλωσαν την απόφασή τους να μη δεχτούν τους εκβιασμούς της κυβέρνησης. Με το σύνθημα "Η Ολυμπιακή θα μείνει κρατική κι ας λένε ό,τι θέλουν οι κυβερνητικοί",σχολίασαν τις απροκάλυπτες μεθοδεύσεις της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας, που την ίδια ώρα επαναλάμβανε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Τάσος Μαντέλης σε συνέντευξη Τύπου. Δίνοντας το στίγμα του νομοσχεδίου οι διαδηλωτές βροντοφώναξαν "Μείωση μισθών, αύξηση ωρών, αυτός είναι ο νόμος των εκσυγχρονιστών",ενώ στέλνονταςμήνυμα στους εργαζόμενους των άλλων ΔΕΚΟ, αλλά και συνολικά στην κοινωνία, επαναλάμβαναν "Σήμερα εμείς, αύριο εσείς, αυτός είναι ο Σημίτης ο εκσυγχρονιστής".Απευθυνόμενοι προς τους βουλευτές, τους κάλεσαν να καταψηφίσουν το νομοσχέδιο, φωνάζοντας "Ντροπή, ντροπή για κάθε βουλευτή, το νόμο αν ψηφίσει στη Βουλή".

Συναντήσεις

Κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης αντιπροσωπεία της ΟΣΠΑ με συνδικαλιστές απ' τη ΓΣΕΕ και το ΕΚΑ επισκέφτηκε όλα τα κόμματα της Βουλής και επέδωσε ψήφισμα με τα αιτήματά τους. Στις συναντήσεις αυτές επιβεβαιώθηκε η στάση των κομμάτων απέναντι στο πρόβλημα, ενώ στη συνάντηση με τον πρόεδρο της Βουλής, από τον οποίο ζήτησαν το απαράδεκτο νομοσχέδιο να μην εισαχθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, ο Απ. Κακλαμάνης τους είπε ότι αυτό είναι θέμα της κυβέρνησης.

Το ψήφισμα

Ολόκληρο το ψήφισμα έχει ως εξής:

"Εμείς οι εργαζόμενοι στον Ομιλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, απεργούμε και διαδηλώνουμε σήμερα, απαιτώντας:

  • Την απόσυρση του σχεδίου νόμου "Για την ολοκλήρωση της εξυγίανσης και την ανάπτυξη της Ολυμπιακής Αεροπορίας ΑΕ"
  • Την άμεση διεξαγωγή ουσιαστικού διαλόγου:

1. Για τη διαμόρφωση του νέου Γενικού Κανονισμού Προσωπικού και τις Ειδικές Διατάξεις αυτού, με βάση την ομόφωνη απόφαση του προηγούμενου Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΑ και τις προτάσεις των Σωματείων, ώστε να διασφαλιστούν τα συνταγματικά και δημοκρατικά δικαιώματα των εργαζομένων.2. Για τη σύναψη επιχειρησιακού σχεδίου που να διασφαλίζει:

  • Τη μετεγκατάσταση του Εθνικού Αερομεταφορέα στα Σπάτα με όλες του τις δραστηριότητες, με ευθύνη και δαπάνες του κράτους.
  • Την ανάπτυξη της ΟΑ σύμφωνα με τις προτάσεις της ΟΣΠΑ.
  • Την αποτροπή και αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την "απελευθέρωση" του handling.

Το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου δεν απαντά σε κανένα από τα ουσιαστικά ζητήματα για την εξυγίανση και ανάπτυξη της ΟΑ.

Είναι αποτέλεσμα προειλημμένων αποφάσεων, που επιχειρήθηκε να καλυφθούν με τον μανδύα ενός κατ' επίφασην διαλόγου και το διασυρμό των εργαζομένων στην "Ολυμπιακή Αεροπορία". Μέσω του συγκεκριμένου σχεδίου επιχειρείται η ανατροπή του τοπίου των εργασιακών σχέσεων, με πιλότο την "Ολυμπιακή".

  • Η κατάργηση του 8ώρου,
  • Η κατάργηση των ελεύθερων διαπραγματεύσεων,
  • Η προσπάθεια απομόνωσης και διάλυσης του συνδικαλιστικού κινήματος,

Είναι επί της ουσίας, κατάργηση της δημοκρατίας για τον κόσμο της εργασίας.

Εμείς, οι εργαζόμενοι, με συνέπεια στις αρχές μας, με ενότητα και αγώνα, με κάθε τρόπο θα επιβάλουμε την εξυγίανση, την ανάπτυξη και τη λειτουργία του Ομίλου της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" με Δημόσιο και Ενιαίο χαρακτήρα".

Η πρωινή συγκέντρωση

"Αγώνας διαρκείας θα είναι η απάντηση της αεροπορίας", "είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι", "αυτή η εταιρία ανήκει στο λαό και όχι στο Σημίτη το φιλογερμανό", ήταν τα κυρίαρχα συνθήματα που βροντοφώναζαν οι εργαζόμενοι, στην πρωινή συγκέντρωση, διακόπτοντας συχνά τους ομιλητές. Χαρακτηριστικό της αγωνιστικής διάθεσης των εργαζομένων στην ΟΑ, αλλά και της δυσπιστίας τους προς την πλειοψηφία στην ηγεσία της ΟΣΠΑ, ήταν το σύνθημα "θέλουμε αγώνα και όχι κοροϊδία",εκφράζοντας μ' αυτό τον τρόπο τις αντιρρήσεις τους για τη μέχρι τώρα συναινετική στάση που ακολούθησε η Ομοσπονδία απέναντι στις κυβερνητικές επιλογές.

Ο Χρ. Νίκου,γενικός γραμματέας της ΟΣΠΑ, στην ομιλία του επισήμανε ότι το μήνυμα που στέλνουν οι εργαζόμενοι είναι ότι δε θα επιτρέψουν το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα. Ανέφερε ότι για τη σημερινή εικόνα της ΟΑ αποκλειστικά υπεύθυνες είναι οι κυβερνήσεις και η πολιτική που εφάρμοσαν και όχι οι εργαζόμενοι, που έχουν δώσει ακόμα και την ψυχή τους για την εταιρία. Κατήγγειλε "τα σχέδια που θέλουν την ΟΑ να εκχωρείται", αλλά απέφυγε και πάλι κάθε αναφορά στην κυβέρνηση. Αντίθετα, επιτέθηκε προσωπικά κατά του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη,επισημαίνοντας πως "ψεύδεται" όταν λέει ότι παρέδωσε στους εργαζόμενους το νομοσχέδιο, πριν το καταθέσει στη Βουλή.

"Κανένας διάλογος, καμιά διαπραγμάτευση... "

Ο Σωκρ. Μαντζουράνης,μέλος του ΔΣ της ΟΣΠΑ και εκπρόσωπος της ΕΣΚ, επισήμανε ότι από δω και πέρα, δεν υπάρχει άλλος δρόμος για όλους τους εργαζόμενους, παρά μόνο ο δρόμος του αγώνα και της αντίστασης σ' αυτή την πολιτική του ξεπουλήματος του εθνικού αερομεταφορέα στη "Λουφτχάνσα" και της υποταγής στις εντολές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του μεγάλου κεφαλαίου. Τόνισε ότι κανένας διάλογος και καμία διαπραγμάτευση δεν μπορεί να φέρει αποτελέσματα, αν οι εργαζόμενοι δεν κατέβουν στο πεζοδρόμιο, δεν πιέσουν, δεν οργανώσουν τη δράση τους με τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα κλπ. Για το νομοσχέδιο, υπογράμμισε ότι είναι απαράδεκτο, αντιδραστικό και πρέπει να αποσυρθεί άμεσα, όπως, άλλωστε, αποφάσισαν ομόφωνα όλοι οι εργαζόμενοι στο έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ, στις 22 Μάρτη 1998. "Εμείς δε συζητάμε για κατάργηση ΣΣΕ, εργασιακών δικαιωμάτων, για ιδιωτικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα κλπ. Ενα μόνο θέμα μας απασχολεί τώρα: Πώς, με τον αγώνα μας, θα κρατήσουμε την "Ολυμπιακή", δημόσια, αναπτυγμένη, επιτελώντας τον εθνικό και κοινωνικό της ρόλο", τόνισε ο συνδικαλιστής της ΕΣΚ. Αναφερόμενος στο κλίμα τρομοκρατίας, που επιχειρεί να καλλιεργήσει μήνες τώρα η κυβέρνηση, με τα ψευτοδιλήμματα ότι όσοι δεν αποδεχτούν τα μέτρα θα απολυθούν ή ότι, αν δεν υπάρξει "συναίνεση" η ΟΑ θα κλείσει, υπογράμμισε ότι αν οι αρμόδιοι διαπιστώσουν ότι οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν τέτοιες εξελίξεις, δε θα κάνουν τίποτα απ' αυτά που σήμερα προαναγγέλλουν, με ξεκάθαρο σκοπό να εκβιάσουν τους εργαζόμενους για την άνευ όρων αποδοχή των κυβερνητικών σχεδίων. Καταλήγοντας ο Σωκρ. Μαντζουράνης επισήμανε ότι η ΟΑ επιλέχτηκε σαν "πιλότος" για την εφαρμογή των κυβερνητικών μέτρων και στις υπόλοιπες ΔΕΚΟ, ενώ τόνισε ότι για το λόγο αυτό είναι επιτακτική η ανάγκη συγκρότησης ενιαίου και πανίσχυρου μετώπου όλων των εργαζομένων, το οποίο θα υπερασπίσει τις δημόσιες επιχειρήσεις και θα αποτρέψει το ξεπούλημά τους στο μεγάλο κεφάλαιο.

Ομόφωνο "όχι"

Ο Κ. Ησυχος,εκπρόσωπος της "Διακλαδικής Συνεργασίας" (πρόσκειται στονΣΥΝ), ανέφερε ότι η απάντηση των εργαζομένων στην κυβερνητική τρομοκρατία είναι η ενότητα. Επισήμανε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου και πρόσθεσε ότι η ΟΑ ανήκει στον ελληνικό λαό και δεν μπορεί να πουληθεί στους Γερμανούς. Για το νομοσχέδιο, είπε ότι ανοίγει το δρόμο στους ιδιώτες και προετοιμάζει το έδαφος για να φτάσει η αλυσίδα της επίθεσης και στον τελευταίο ανειδίκευτο εργάτη. Καταλήγοντας, τόνισε ότι το μήνυμα που πρέπει να στείλουν οι εργαζόμενοι, είναι ότι το νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί εδώ και τώρα.

Ο Π. Λυκομήτρος,εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ, χαρακτήρισε "φασιστικής έμπνευσης" το νομοσχέδιο και πρόσθεσε ότι 24 χρόνια μετά, "η χούντα των συνταγματαρχών, αντικαταστάθηκε από τη χούντα των εκσυγχρονιστών".

Την κατηγορηματική τους αντίθεση στο κυβερνητικό νομοσχέδιο, εξέφρασαν στις σύντομες ομιλίες τους και οι εκπρόσωποι πρωτοβάθμιων σωματείων της ΟΑ, προβάλλοντας και αυτοί το καθολικό αίτημα όλων των εργαζομένων στον εθνικό αερομεταφορέα, για άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου-"έκτρωμα".

Στη χτεσινή συγκέντρωση των εργαζομένων της ΟΑ, παραβρέθηκαν οι Κ. Παρασκευάς και Δ. Ζάχαρης,μέλη του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ και του ΕΚΑ, καθώς και εκπρόσωποι σωματείων από άλλες ΔΕΚΟ, οι οποίοι εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους στον αγώνα που κάνουν για την ανατροπή των κυβερνητικών καταστροφικών σχεδίων για τον εθνικό αερομεταφορέα και τους εργαζόμενους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ