ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 7 Απρίλη 1998
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Η διαίρεση της εργατικής τάξης δε βοηθάει

Εκτενής συζήτηση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με τους κατοίκους της Πετρούπολης για την "αλβανοφοβία"

Η "αλβανοφοβία" είναι κατευθυνόμενη και το καλύτερο που έχουν να κάνουν Ελληνες και Αλβανοί εργάτες είναι να παλέψουν μαζί μέσα από τα σωματεία για τα δικαιώματά τους.

Σ' αυτή τη φράση θα μπορούσε να συνοψιστεί μια εκτενής συζήτηση που είχε για το θέμα με κατοίκους της Πετρούπολης η Γενική Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλ. Παπαρήγα,όταν κλήθηκε να σχολιάσει τις σχετικές εξελίξεις. Παραθέτουμε αποσπάσματα αυτής της παρέμβασης:

"Ορισμένα πράγματα, είπε, είναι κατευθυνόμενα και έχουν σχέση και με το Κοσσυφοπέδιο και με τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Αλλά τώρα βγήκε κι άλλο. Τι βγήκε; Οι Αλβανοί εργάτες άρχισαν να διεκδικούν οχτάωρα και αμοιβές με βάση τη δουλιά τους και ό,τι παίρνουν οι Ελληνες εργάτες. Οι τελευταίες εξελίξεις έχουν σχέση μ' αυτό το ζήτημα. Ιδιαίτερα στην ύπαιθρο, γιατί κυρίως στην ύπαιθρο δουλεύουν. Και ήδη βγήκαν ορισμένοι και το είπαν: Εμείς ζητήσαμε ωράρια και κανονικό μισθό. Χρόνια τώρα, να το πούμε καθαρά, τους εκμεταλλεύονταν στην ύπαιθρο. Ορισμένοι δούλευαν 1, 2 και 3 μήνες και δεν τους έδιναν ούτε τα λεφτά τους. Και όταν τους τα ζητούσαν, μετά πήγαιναν και τους κατάγγελναν.

Η ουσία, δηλαδή, των τελευταίων γεγονότων έχει να κάνει με τη διεκδίκηση, γιατί στο μεταξύ οργανώνονται σε σωματεία και ζητούν εφαρμογή της νομοθεσίας. Και τους πετσόκοψαν. Θα μου πείτε, δεν υπάρχει αλβανική μαφία; Βεβαίως υπάρχει. Δεν υπάρχει ελληνική μαφία; Μα υπάρχει. Δε στρατολογούνται στο οργανωμένο έγκλημα και Αλβανοί πεινασμένοι και εξαθλιωμένοι; Βεβαίως. Οπου υπάρχει εξαθλίωση και ανεργία, θα υπάρχει και στρατολόγηση στο οργανωμένο έγκλημα, εκτελεστών κτλ. Αυτά βεβαίως υπάρχουν. Αλλο πράγμα αυτό και δεν αντιμετωπίζεται με το "πας μη Ελλην βάρβαρος".

Ενα μέρος των γεγονότων, σημαντικό, έχει σχέση με αυτό το ζήτημα. Συμβαίνει, επίσης, και το εξής: όταν ένας λαός μεταναστεύει μαζικά, πεινασμένος, και εξαθλιωμένος, αν θέλετε, χάνει πολλές αξίες, και αυτές που είχε τις χάνει. Ζούσαν στη χώρα τους, στη γειτονιά τους, στο συγγενικό τους περιβάλλον, τώρα χάνουν και κάποιες δεσμεύσεις που είχαν, άγνωστοι μεταξύ αγνώστων. Αλλά δεν είναι έτσι η μεγάλη πλειοψηφία και πρέπει να σηκώσουμε σταυροφορία, να έχουμε χτυπήματα του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Για μας ο Αλβανός, ο Ρουμάνος, ο Πολωνός, ανεξάρτητα από την υποκειμενική του συμπεριφορά, για μας είναι μέρος της εργατικής τάξης. Πρέπει να ξέρετε ότι και οι Ελληνες μετανάστες εργάτες έτσι αντιμετωπίζονταν τα πρώτα χρόνια και για πολλά χρόνια ακόμα και σήμερα έτσι τους βλέπουν οι ξένοι και τα κρύβουν εδώ οι αρμόδιοι. Τη χειρότερη φήμη έχουν οι Ελληνες στην Αμερική και τη Γερμανία, κι όχι μόνο οι Ελληνες, οι Τούρκοι κι οι άλλοι. Το ότι μας εκτιμούν το λένε εδώ για κατανάλωση, έτσι μας αντιμετωπίζουν. Βεβαίως, άμα μείνεις 50 - 60 χρόνια σε μια χώρα είναι διαφορετικό, ενσωματώνεσαι αλλά τα κύματα των μεταναστών τα πρώτα χρόνια τα ίδια αντιμετώπιζαν που αντιμετωπίζουν τώρα οι Αλβανοί. Δεν υπήρχε τότε, ίσως, η ανεργία, τόσο μεγάλη, αλλά τέτοια φαινόμενα υπήρχαν. Επομένως, δε χωράει δεύτερη κουβέντα: Υπεράσπιση των δικαιωμάτων και πάλη, βεβαίως, εναντίον των αιτιών που δημιουργούν το οργανωμένο έγκλημα ή το ανοργάνωτο και το σκόρπιο.

Είμαστε αδέρφια και η διαίρεση της εργατικής τάξης δε βοηθάει. Βάλτε και τη λογική: Να φύγουνε, λοιπόν, τώρα οι Ελληνες από τη Γερμανία, κρατάνε ή δεν κρατάνε δουλιά Γερμανών ανέργων; Να γυρίσουν στην Ελλάδα; Οταν θα διώχνουν τους Ελληνες, να γυρίσουν οι Ελληνες στην Ελλάδα;

Αυτό το πράγμα εμείς δεν μπορούμε να το δεχτούμε, αυτό είναι που θέλει σήμερα το σύστημα. Το σύστημα παίρνει τον ξένο εργάτη, τον ξεζουμίζει και μετά τον πετάει. Αλλά παίρνει και τον Ελληνα εργάτη. Αύριο αν υπάρξουν εξελίξεις στο Κοσσυφοπέδιο και φτιάξουν τη μεγάλη Αλβανία και κάνουν τα Βαλκάνια άνω - κάτω, άλλοι θα φεύγουν απ' την Ελλάδα και άλλοι θα μπαίνουν στην Ελλάδα. Γιατί ο πεινασμένος δεν έχει άλλη λύση. Οι Ιρακινοί μπαίνουν στα πλοία και τους βυθίζουν. Ξέρουν ότι μπορεί να μη φτάσουν στη χώρα. Αυτή είναι η εκμετάλλευση της εργατικής τάξης και το οργανωμένο έγκλημα καλλιεργείται και έτσι. Κι όταν πάμε στο "ο θάνατός σου η ζωή μου" χαθήκαμε.

Τι πρέπει να κάνουμε; Δε λέω να χαϊδεύουμε τους Αλβανούς και τους Ρουμάνους. Από μια άποψη, μάλιστα, εμείς θα τους λέγαμε να πάτε στην πατρίδα σας να παλέψετε γι' αυτά τα ζητήματα και να κάνετε και την επανάσταση. Αλλά δεν μπορείς να τους φερθείς με αυτόν τον τρόπο. Λέμε να οργανωθούν σε σωματεία, σε συνδικάτα, να συνδικαλιστούν, ακριβώς για να μη φτάνουν σε τέτοιες καταστάσεις".

Ξαναδικάζονται οι αποκαλύψεις Γιαταγάνα

Στο 5μελές Εφετείο της Λάρισας εκδικάζεται η έφεση της πρώην εισαγγελέα, που την καταδίκασαν γιατί αποκάλυψε αποφυλάκιση μεγαλέμπορου ναρκωτικών και κυκλώματα στις φυλακές

Εκδικάζεται, αύριο Τετάρτη στις 9.00 το πρωί, στο Πενταμελές Εφετείο Λάρισας, η Εφεση κατά της πρωτόδικης καταδικαστικής απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Θεσσαλονίκης με την οποία είχε επιβληθεί ποινή: 18μηνης φυλάκισης με τριετή αναστολή, 300 χιλιάδων δραχμών πρόστιμου και στέρησης των πολιτικών της δικαιωμάτων για δύο χρόνια στη γνωστή εισαγγελέα Χρυσούλα - Μαρία Γιαταγάνα.Κι αυτό, επειδή το δικαστήριο θεώρησε "ψευδή καταμήνυση, συκοφαντική δυσφήμιση, εξύβριση και ψευδορκία" όσα είχε αποκαλύψει η πρώην εισαγγελέας με μήνυση που είχε καταθέσει κατά δικαστών που απελευθέρωσαν παράνομα, το 1986, το μεγαλέμπορο ναρκωτικών Σαϊτ Σαμπάν και για ύποπτα κυκλώματα των φυλακών και τις άθλιες συνθήκες κράτησης των φυλακισμένων στις φυλακές Επταπυργίου Θεσσαλονίκης.

Η πρώην εισαγγελέας Χρυσούλα - Μαρία Γιαταγάνα είχε μηνύσει τους δικαστές Αθανάσιο Νατσιόπουλο, Βασιλική Μπούρα και Μαρία Βασματζή πως άφησαν ελεύθερο τον μεγαλέμπορο ναρκωτικών ο οποίος εξέτιε ποινή φυλάκισης 24 χρόνων γιατί θεώρησαν πως είχε εκτίσει ποινή 19 ετών, ενώ ήταν στη φυλακή μόλις 19 μήνες! Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως μετά τις καταγγελίες της εισαγγελέα Γιαταγάνα, σε έρευνα που έκανε ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ανδρέας Φλούδας σχετικά με το αποτέλεσμα δικών που αφορούσαν υποθέσεις εμπορίου ναρκωτικών, διαπίστωνε ότι 9 στις 10 υποθέσεις παρουσίαζαν ελλείψεις...

Ωστόσο, η μήνυση της Γιαταγάνα τελικά τέθηκε στο Αρχείο, ενώ κατέθεσε μήνυση εναντίον της ο πρόεδρος του δικαστηρίου που άφησε ελεύθερο τον μεγαλέμπορο ναρκωτικών! Στη σχετική δίκη τόσο ο Α. Νατσιόπουλος όσο και οι άλλοι δύο δικαστές υποστήριξαν, πως έγινε λάθος και η απελευθέρωση του μεγαλέμπορου ναρκωτικών Σαμπάν δεν είχε δόλο, αλλά στηρίχτηκε σε ένα δικαστικό έγγραφο, το οποίο, όμως μυστηριωδώς εξαφανίστηκε... Η πρώην εισαγγελέας, τελικά, δικάστηκε χωρίς δικηγόρο υπεράσπισης καθώς, μια μέρα πριν τη δίκη, ο συνήγορός της δήλωσε "κώλυμα", ενώ η ίδια αρνήθηκε να υποβάλει ερωτήσεις στους μάρτυρες κατηγορίας, θεωρώντας προσβλητική και εχθρική τη στάση τους.

Στην απολογία της, τότε, η Χρυσούλα - Μαρία Γιαταγάνα τόνισε πως τα ίδια τα γεγονότα την έχουν δικαιώσει καθώς, όπως αποδείχτηκε και από την Ιντερπόλ, ο Σαμπάν ανήκει σε κύκλωμα που διοχετεύει το 80 - 90% των ναρκωτικών που διακινούνται στα Βαλκάνια! Επίσης, επεσήμανε το γεγονός πως η δική της μήνυση μπήκε στο αρχείο, ενώ παραπέμφθηκε η ίδια και καταδικάστηκε.

ΓΙΑΝΝΙΤΣΟΧΩΡΙ
Οι βαθύτερες αιτίες του ρατσιστικού παροξυσμού

Συμφέροντα, που εκμεταλλεύονται Ελληνες και Αλβανούς, δημιουργούν ένταση για να συνεχίσουν να κερδοσκοπούν

Πολλοί αναρωτιούνται τι προκαλεί την έξαρση βίας, ξενοφοβίας και ρατσιστικών εκδηλώσεων, εναντίον των ξένων μεταναστών, που τελευταία πολλαπλασιάζονται ραγδαία. Μικρές κοινωνίες, που μέχρι πρόσφατα ήταν άγνωστες και ανώνυμες στους πολλούς, σήμερα λούζονται από τα φώτα της δημοσιότητας, εξαιτίας των "πρωτοβουλιών" που αναλαμβάνουν, στο κυνήγι των ξένων μεταναστών: Το Κεραμίδι Πιερίας, η Πουλλίτσα Κορινθίας, το Γιαννιτσοχώρι Ηλείας και αύριο ίσως κάποιο άλλο χωριό να πάρει τη σκυτάλη της τυφλής βίας. Κάποιοι ισχυρίζονται πως αιτία γι' αυτήν την έξαρση των επεισοδίων είναι η αύξηση της εγκληματικότητας, που προκαλείται από τους "βάρβαρους", "αιμοσταγείς", "εγκληματίες" Αλβανούς. Ομως, μια προσεκτική ματιά δείχνει πως τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι. Φαίνεται πως πίσω από την έξαρση της βίας, υπάρχει η αγανάκτηση για τη μείωση του εισοδήματος του λαού, εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής, η οποία έντεχνα στρέφεται από τους κρατικούς φορείς και τα ΜΜΕ εναντίον των εύκολων θυμάτων, των Αλβανών. Εκτός από αυτήν την αιτία, υπάρχουν και τοπικά συμφέροντα, που προκαλούν την υστερία για να κερδίσουν όσα περισσότερα μπορούν από το κυνήγι μαγισσών.

Μια επίσκεψη του "Ρ" στην τελευταία εστία τριβών, το Γιαννιτσοχώρι, αποδεικνύει πολλές από τις παραπάνω εκτιμήσεις.

Η ιστορία που συνέβη στο Γιαννιτσοχώρι είναι λίγο - πολύ γνωστή. Θερμόαιμοι κάτοικοι συγκέντρωσαν ομάδα Αλβανών και επιχείρησαν να τους φορτώσουν στα τρένα και να τους "απελάσουν" από την περιοχή τους. Με την επέμβαση της αστυνομικής δύναμης, η οποία δεν είναι μεγάλη, οι Αλβανοί αφέθηκαν ελεύθεροι, αλλά το κλίμα έντασης συνεχίστηκε για αρκετές μέρες. Μάλιστα, το Κοινοτικό Συμβούλιο Γιαννιτσοχωρίου πήρε απόφαση, με την οποία καλεί τους κατοίκους να "υιοθετήσουν" όσους Αλβανούς χρειάζονται, παρέχοντάς τους στέγη και τροφή και οι υπόλοιποι να μεταφερθούν αλλού.

Το παρασκήνιο της υπόθεσης είναι άλλο. Σύμφωνα με τους κατοίκους, στο χωριό δεν υπάρχουν ρατσιστικές διαθέσεις. Σαν απόδειξη επικαλούνται το γεγονός πως τόσα χρόνια δέχονταν την παρουσία Αλβανών, τους οποίους χρησιμοποιούσαν σε αγροτικές εργασίες. Αιτία γι' αυτήν την έξαρση, σύμφωνα μ' αυτούς, είναι η πρόσφατη άφιξη ομάδας Αλβανών προερχόμενων από το αλβανικό χωριό Μπουρέλι. Αυτή η ομάδα "προκάλεσε" τους κατοίκους, γράφοντας στο σιδηροδρομικό σταθμό το σύνθημα "Γιαννιτσοχώρι = Μπουρέλι). Ομως, η κύρια αιτία δυσαρέσκειας ήταν πως η ομάδα αυτή ζητούσε 8ωρη απασχόληση και εξίσωση μισθών των Αλβανών με τους Ελληνες εργάτες, προβαίνοντας μάλιστα σε δυναμικές ενέργειες: Εκανε εφόδους σε χωράφια όπου δούλευαν Αλβανοί και τους ανάγκαζε να φεύγουν, όταν συμπλήρωναν 8ωρο ή τους έδιωχνε, όταν αυτοί δε συμμορφώνονταν. Οπως γίνεται αντιληπτό, αυτές οι ενέργειες "χαλούσαν την πιάτσα" και προκάλεσαν την έκρηξη των κατοίκων που είχαν συνηθίσει στο καθεστώς υπερεκμετάλλευσης. Σύμφωνα με ψύχραιμους κατοίκους, που θέλησαν να κρατήσουν την ανωνυμία τους για το φόβο των ..."Ιουδαίων", το αίτημα για 8ωρο σε αγροτικές εργασίες είναι μάλλον ανέφικτο, καθώς και οι Ελληνες αγρότες, λόγω της φύσης της εργασίας, δουλεύουν ήλιο με ήλιο. Ωστόσο, πρόσθεταν πως το αίτημα της εξίσωσης των απολαβών ήταν σωστό, γιατί "τον ίδιο ιδρώτα χύνουν Ελληνες και Αλβανοί". Αυτό, όμως, προκάλεσε την οργή μερικών μεγαλοκτηματιών της περιοχής, που είναι εθισμένοι στην εκμετάλλευση, τόσο των Αλβανών, όσο και των Ελλήνων εργατών. Ετσι, ανατέθηκε σε μια ομάδα περίπου 10 "θερμόαιμων" το ξεκαθάρισμα της κατάστασης και η επαναφορά των ...δοκιμασμένων και επικερδών "εργασιακών σχέσεων". Αρκετοί κάτοικοι σημειώνουν πως, με την άφιξη των Αλβανών, αυξήθηκαν η εγκληματικότητα και οι κλοπές στην περιοχή. Προσθέτουν πως οι Αλβανοί, οι οποίοι μένουν σε πρόχειρα παραπήγματα στα χωράφια ή και κάτω από γέφυρες, κλέβουν ρουχισμό, τρόφιμα και κουβέρτες για να τα βγάλουν πέρα. Ισως σε πολλές περιπτώσεις να έχουν δίκιο. Ομως, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να αποδοθούν στους Αλβανούς ετικέτες, πως "όλοι είναι κλέφτες" ή πως ευθύνονται για όλα τα περιστατικά κλοπών. Χαρακτηριστικά αναφέρουν πως οι Αλβανοί κατηγορήθηκαν ότι έκλεψαν ρίζες από ελιές, κάτι που τους ήταν άχρηστο. Μετά από τις κατάλληλες "ανακρίσεις" των θερμόαιμων, αποκαλύφτηκε πως κάποιοι ντόπιοι υπόσχονται χρήματα στους Αλβανούς, προκειμένου αυτοί να κλέβουν ελιές και λαχανικά από τα διπλανά χωράφια για να τα πουλούν οι "εργοδότες" τους στις λαϊκές.

Ενα άλλο - ίσως το σημαντικότερο - στοιχείο, που αποκαλύφθηκε, είναι πως οι εγχώριοι εργοδότες χρωστούν στους Αλβανούς μεγάλα ποσά. Τους προσλαμβάνουν και τους υπόσχονται πως θα τους εξοφλήσουν μετά το τέλος των εργασιών. Ετσι, μαζεύονται μεγάλα ποσά. Υπάρχουν υποψίες πως πολλοί "αετονύχηδες" προκαλούν επεισόδια με στόχο να απελαύνονται Αλβανοί, ώστε να γλιτώνουν τα ποσά που τους χρωστούν. Υπήρξαν περιπτώσεις που Αλβανοί που επρόκειτο να απελαθούν, ζήτησαν από την Αστυνομία τα δεδουλευμένα τους και η Αστυνομία ανάγκασε εργοδότες να τους εξοφλήσουν. Βέβαια, υπήρξαν και περιπτώσεις όπου εργοδότες που πληροφορήθηκαν την επικείμενη απέλαση, προσήλθαν αυτοβούλως στην Αστυνομία και προσφέρθηκαν να τους εξοφλήσουν, ωστόσο το γεγονός υπάρχει...

Επίσης, υπάρχουν πληροφορίες πως, για τον ίδιο λόγο, πολλοί ντόπιοι που μέχρι τώρα απλώς κατάγγειλαν τους Αλβανούς σαν λαθρομετανάστες τώρα επιχειρούν να τους διώξουν σαν κλέφτες. Ετσι, αγοράζουν από τις λαϊκές παλιά ρούχα και παπούτσια, τα τοποθετούν στα παραπήγματα των Αλβανών και, στη συνέχεια, ειδοποιούν την Αστυνομία να συλλάβει τους "κλέφτες".

Από τα παραπάνω, φαίνεται πως η έξαρση του ρατσισμού έχει άλλους στόχους: Αφ' ενός, τη μετάθεση των ευθυνών, για την ανέχεια που επικρατεί, από την κυβέρνηση στους Αλβανούς και, αφ' ετέρου, τη συνέχιση της εκμετάλλευσης των τελευταίων. Κάποιοι θέλουν τους Αλβανούς υποζύγια που τα εκμεταλλεύονται και μετά τα αφήνουν στη μοίρα τους. Αυτό φαίνεται και από την απόφαση του Κοινοτικού Συμβουλίου Γιαννιτσοχωρίου, το οποίο δεν κάνει λόγο για μαζικές απελάσεις, αλλά για επιλογή των "καλών" (σ. σ. δηλαδή των υποταγμένων) Αλβανών. Αυτό φαίνεται επίσης και από το γεγονός πως τα πρώτα χρόνια της μετανάστευσης, οι ίδιοι οι κάτοικοι, μόλις μάθαιναν πως η Αστυνομία θα κάνει εφόδους, έκρυβαν τους Αλβανούς εργάτες τους.

Η αυτοδικία και η εμφάνιση των Ελλήνων vigilantes (σ.σ. ο όρος είναι εισαγόμενος από τις ΗΠΑ, όπου στις αρχές του αιώνα σχηματίζονταν ομάδες "εκδικητών" στα πρότυπα των "αγανακτισμένων πολιτών" και έπαιρναν το νόμο στα χέρια τους, κρεμώντας και λιντσάροντας όποιον δεν τους ήταν αρεστός) εξυπηρετούν αυτό το σκοπό: Τη διαιώνιση της εκμετάλλευσης και την απομάκρυνση των απείθαρχων "υποζυγίων", που "ξυπνούν" και ζητούν το δίκιο τους.

Δεν πρέπει καθόλου να υποτιμάται ο ρόλος των ΜΜΕ στη γιγάντωση του φαινομένου. Είναι χαρακτηριστικό πως πολλοί ψύχραιμοι κάτοικοι του Γιαννιτσοχωρίου σημειώνουν πως "αν δεν υπήρχε αυτό το κλίμα, οι αντιδράσεις των λίγων θερμοκέφαλων, θα είχαν περιοριστεί σε λεκτικούς λεονταρισμούς στα καφενεία". Ούτε είναι τυχαίο πως ξαφνικά και χωρίς ιδιαίτερο λόγο γίνονται προσπάθειες στον Πύργο να δημιουργηθεί από ακραία στοιχεία "Επιτροπή Πολιτών", που θα ασχοληθεί με την "εγκληματικότητα των Αλβανών".

Είναι φανερό πως αυτοί που ευθύνονται για τη συρρίκνωση του εισοδήματος των εργαζομένων και την υποβάθμιση της ζωής τους, έχουν συμφέρον από τη συντήρηση της έντασης και την εκτόνωσή της σε θύματα της ίδιας τους της πολιτικής. Από αυτήν την άποψη, ο ρατσισμός και η αλβανοφοβία συμβάλλει στον αποπροσανατολισμό των εργαζομένων από τα προβλήματά τους. Και σαν τέτοια πρέπει να αντιμετωπιστεί από τους εργαζόμενους πριν φαινόμενα τύπου Κεραμιδίου, Πουλλίτσας και Γιαννιτσοχωρίου πολλαπλασιαστούν και εκκολάψουν μικρά φασιστικά φιδάκια.

Παναγιώτης ΖΑΒΟΥΔΑΚΗΣ

Εκδηλώσεις ΚΟ του ΚΚΕ

Με αφορμή την επέτειο των 80 χρόνων από την ίδρυση του ΚΚΕ και στα πλαίσια της Πολιτικής Εξόρμησης του Κόμματος για την ενημέρωση των εργαζομένων, όσον αφορά στα επίκαιρα και γενικότερα προβλήματα και τις θέσεις του ΚΚΕ, Κομματικές Οργανώσεις διοργανώνουν τις επόμενες μέρες τις παρακάτω εκδηλώσεις - συγκεντρώσεις - συνεστιάσεις:

Αύριο Τετάρτη
  • Οι ΚΟ Αγ. Βαρβάρας του ΚΚΕ οργανώνουν συγκέντρωση - συζήτηση στο Πνευματικό Κέντρο του δήμου "ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ" (πρώην "Κουκλάκι") στις 7.00 μ.μ. με ομιλήτρια την Φρόσω Κορτζίδου,μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.
  • H Κομματική Οργάνωση Αμαρουσίου του ΚΚΕ προσκαλεί σε εκδήλωση που διοργανώνει, στα γραφεία της Επιτροπής Ειρήνης (Μιλτιάδου 4), με θέμα: "Ρατσισμός - ξενοφοβία, φαινόμενα του καπιταλισμού".
  • Οι ΚΟ 4ου Διαμερίσματος Αθήνας του ΚΚΕ διοργανώνουν συγκέντρωση - συζήτηση, ώρα 6.30 μμ στο ξενοδοχείο "Στάνλεϊ" (Πλ. Καραϊσκάκη) με θέμα: "Οι πολιτικές εξελίξεις και οι θέσεις του ΚΚΕ". Θα μιλήσει ο Γιώργος Σκιαδιώτης,μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.
  • Οι ΚΟ Χαϊδαρίου του ΚΚΕ διοργανώνουν συγκέντρωση - συζήτηση στα ΚΑΠΗ Κέντρου (Καρδίτσας 6) στις 7.00 μ.μ. με ομιλητή τον Γιάννη Σταυρόπουλο,μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.
  • Οι ΚΟ Πετραλώνων του ΚΚΕ οργανώνουν συγκέντρωση στα γραφεία τους (Τρώων 45) ώρα 6.30 μμ με θέμα: "Για μια Τοπική Αυτοδιοίκηση σύμμαχο στις λαϊκές διεκδικήσεις".
  • Η Κομματική Επιτροπή Αρκάδων Αθήνας του ΚΚΕ καλεί τους συντρόφους και φίλους να πάρουν μέρος στη συγκέντρωση που γίνεται, ώρα 7 μ.μ. στα γραφεία της ΚΟΑ, με θέμα: "Τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις και δημοτικές εκλογές".
  • Η ΚΟ Ελληνικού του ΚΚΕ διοργανώνει συγκέντρωση - συζήτηση στο Δημαρχείο Ελληνικού, ώρα 6.30 μ.μ., με θέμα: "Πολιτικές εξελίξεις". Θα μιλήσει στέλεχος του Κόμματος.
Τις επόμενες μέρες
  • Η ΚΟΒ Αϊ - Γιώργη Κοκκινιάς του ΚΚΕ καλεί σε σύσκεψη - συζήτηση που θα γίνει την Πέμπτη ώρα 7 μ.μ. στα γραφεία της (πλ. Αϊ - Γιώργη). Θέμα της συζήτησης είναι: "Η αντιλαϊκή λαίλαπα της κυβέρνησης. Θέσεις και προτάσεις του ΚΚΕ".
  • Οι ΚΟ Γιαννιτσών του ΚΚΕ διοργανώνουν εκδήλωση - συνεστίαση στο κέντρο "Πανόραμα" στο Πενταπλάτανο Γιαννιτσών την Παρασκευή 10 Απρίλη στις 9μ.μ.Ομιλητής θα είναι ο Α. Χατζηκώστας, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.
  • Η Επιτροπή Ετεροδημοτών από τη Χίο προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του ΚΚΕ σε σύσκεψη που οργανώνει στα γραφεία της ΚΟΑ το Σάββατο 11 Απρίλη και ώρα 7 μ.μ.
  • Στα πλαίσια της Πολιτικής Εξόρμησης η ΝΕ Μεσσηνίας του ΚΚΕ πραγματοποιεί τις παρακάτω εκδηλώσεις συσκέψεις:

Αύριο Τετάρτηώρα 7 μ.μ. γίνεται σύσκεψη με επαγγελματοβιοτέχνες στην Καλαμάτα (γραφεία της ΝΕ). Το Σάββατο 11.4 ώρα 8 μ.μ. στα Φιλιατρά στα γραφεία της ΚΟΒ. Την Κυριακή 12/4 ώρα 7 μ.μ. στο ΧΑΝΔΡΙΝΟ.Τη Δευτέρα 13/4 ώρα 7 μ.μ. στο ΠΕΤΑΛΙΔΙ και την Τρίτη 14/4 ώρα 8 μμ στους ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΟΥΣ στα γραφεία της ΚΟΒ.

  • Οι ΚΟ Αλίμου του ΚΚΕ διοργανώνουν συγκέντρωση - συζήτηση την Κυριακή 12.4.98 στις 11.00 π.μ. στο Πολιτιστικό Κέντρο Αλίμου (Ιωνίας 96) με θέμα: "Πολιτικές εξελίξεις".
Εκκληση της "Δημοκρατικής Μέριμνας"

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ενωσης Συμπαράστασης προς τα θύματα της Πολιτικής Δίωξης "Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ" πραγματοποιεί και φέτος την πασχαλιάτικη Οικονομική Εξόρμησή της, προς άντληση πόρων για την ενίσχυση των θυμάτων πολιτικών διώξεων που περιθάλπουμε για τις γιορτές του Πάσχα.

Στο δύσκολο αυτό έργο μας ζητάμε και τη δική σας συμπαράσταση και βοήθεια.

Σας ευχαριστούμε προκαταβολικά και σας ευχόμαστε καλό Πάσχα.

Οι προσφορές σας γίνονται δεκτές στα γραφεία του Σωματείου μας, Ακαδημίας 78, τηλέφωνο 3822.776 και στην Εθνική Τράπεζα (Υποκατάστημα Κάνιγγος) στο λογαριασμό 480210/14.

Το Διοικητικό Συμβούλιο.

Περιοδεία στα ΕΛΤΑ Πειραιά

Περιοδεία στα ΕΛΤΑ Πειραιά πραγματοποιεί σήμερα Τρίτη ο Μπάμπης Αγγουράκης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος, στις 7 το πρωί.

Νέα γραφεία και τηλέφωνα

Τα νέα γραφεία της Επιτροπής Περιοχής Δυτικής Πελοποννήσου και Νήσων και της ΝΕ Αχαϊας του ΚΚΕ βρίσκονται στη διεύθυνση: Γούναρη 7 και Αγ. Ανδρέου, στην Πάτρα.

Τα τηλέφωνα είναι: (061) 222.291, 278.255, 275.481 και ΦΑΞ 225100.

Πασχαλιάτικη εκδρομή του ΚΜΕ

Το Κέντρο Μαρξιστικών Ερευνών (ΚΜΕ) πραγματοποιεί πασχαλιάτικη, 5ήμερη εκδρομή (17 - 21.4.98) στην Ανατολική Μακεδονία, στις περιοχές: Καβάλα, Δράμα, Αρχαίους Φιλίππους, Θάσο, Ξάνθη, Κομοτηνή. Οι θέσεις είναι περιορισμένες (τηλέφωνο για πληροφορίες: 8810.046, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 7 το βράδυ).

Το νέο ΔΣ των αντιστασιακών δημοσιογράφων

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελληνίου Συνδέσμου Δημοσιογράφων Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης 1941 - 1944,που προήλθε από τις αρχαιρεσίες της 19ης Μάρτη 1998, συγκροτήθηκε σε Σώμα ως ακολούθως:

Πρόεδρος: Καραντηνός Νίκος.

Αντιπρόεδρος: Πετιμεζάς Ηρακλής.

Γεν. Γραμματέας: Καζάκος Βασίλης.

Ταμίας: Γονατοπούλου Ελένη.

Μέλη: Νίτσος Κώστας, Τσαπόγας Γιώργος, Γεωργίου Βάσος, Αρσενίου Λάζαρος, Καρυκόπουλος Παναγιώτης, Μπόντζος Λεωνίδας, Βουλδής Γιάννης.

Για την Εξελεγκτική Επιτροπή έχουν εκλεγεί: Γιαλαμάς Ασημάκης, Μελετζής Σπύρος, Σέρβος Δημήτριος.

"Εφυγε" ο Γιάννης Πετρόπουλος

Πέθανε προχτές την Κυριακή και κηδεύτηκε χτες Δευτέρα στις 4 το απόγευμα από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου Περάματος, ο αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης και μέλος του ΚΚΕ Γιάννης Πετρόπουλος.Ο Γιάννης Πετρόπουλος μέχρι την τελευταία του πνοή πάλευε για το Κόμμα που αγάπησε, το ΚΚΕ. Με το υστέρημά του κατάφερε να συγκεντρώσει ένα μεγάλο ποσό, το οποίο έδωσε στην Οργάνωση Περάματος του ΚΚΕ για να αποκτήσει τα ιδιόκτητα γραφεία της. Επίσης με δικά του χρήματα "στήθηκε" και το άγαλμα του Αντάρτη στην "είσοδο" του Δήμου Περάματος. Η Οργάνωση Περάματος του ΚΚΕ εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένειά του. Στην κηδεία του Γιάννη Πετρόπουλου παραβρέθηκε ο δήμαρχος Περάματος, το Δημοτικό Συμβούλιο και αντιπροσωπεία του ΚΚΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ