ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 29 Μάη 1998
Σελ. /48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Παιχνίδια με την ΚΟΣΜΟΤΕ

Συνεχίζεται ο θόρυβος για την πώληση μετοχών της νορβηγικής ΤΕΛΕΝΟΡ σε ελληνική εταιρία. Παρέμβαση τεσσάρων συνδικαλιστικών παρατάξεων εργαζομένων στον ΟΤΕ. Ζητούν να περάσει η ΚΟΣΜΟΤΕ κατά 100% στον ΟΤΕ

Το αίτημα για επαναφορά της ΚΟΣΜΟΤΕ κατά 100% στον ΟΤΕ, με την εξαγορά του 30%, που κατέχει η νορβηγική εταιρία ΤΕΛΕΝΟΡ, διατυπώνουν όλες - πλην ΠΑΣΚΕ - οι συνδικαλιστικές παρατάξεις των εργαζομένων στον Οργανισμό, ενώ δεν έχει κοπάσει ο θόρυβος για τις διαπραγματεύσεις της νορβηγικής πλευράς με ελληνική ιδιωτική εταιρία, προκειμένου να πωλήσει ένα μέρος των μετοχών, όπως τουλάχιστον δήλωνε προχτές ο εκπρόσωπος της εταιρίας στο Οσλο. Χτες πάντως, ο επικεφαλής της ΤΕΛΕΝΟΡ στην Ελλάδα, σε ανακοίνωση της εταιρίας, σημειώνει ότι η εταιρία του δε σχεδιάζει την αποχώρησή της από την ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, οι κινήσεις της ΤΕΛΕΝΟΡ αφορούν τη μεταβίβαση μετοχών της σε θυγατρική της που δραστηριοποιείται στη χώρα μας.

Με ανοιχτή επιστολή τους προς την ΟΜΕ - ΟΤΕ, οι τέσσερις παρατάξεις, ΕΣΚ,ΔΑΚΕ,"Αγωνιστική Συνεργασία" και ΑΣΕ,καταγγέλλουν τη στάση της κυβέρνησης και της Διοίκησης του ΟΤΕ στο θέμα της κινητής τηλεφωνίας, δηλώνοντας ότι δεν πρόκειται να σιωπήσουν μπροστά στις απαράδεκτες εξελίξεις στο χώρο της ΚΟΣΜΟΤΕ.

Συγκεκριμένα, καταγγέλλουν τη Διοίκηση για απαράδεκτη διαχείριση σε σχέση με τις προεγγραφές και εγγραφές των συνδρομητών που αποβαίνει υπέρ των εταιριών - προμηθευτών (providers) και καταρρακώνει τον ΟΤΕ στα μάτια του κόσμου. Γι' αυτό απαιτούν:

- Να ξεκαθαριστούν οι εμπορικοί στόχοι και να μάθει ο ελληνικός λαός πότε θα μπορεί να πάρει κινητό από τον ΟΤΕ.

- Η χορήγηση κινητών να γίνεται με απόλυτη διαφάνεια.

- Να ζητηθούν ποινικές ευθύνες από το ΔΣ της εταιρίας, αλλά και από τον προηγούμενο διευθύνοντα σύμβουλο, που κατασπατάλησε δισεκατομμύρια και έφυγε με "προίκα".

- Να καταγγελθούν και να λυθούν οι συμβάσεις με τους providers και, τέλος, ο ΟΤΕ να εξαγοράσει τις μετοχές της ΤΕΛΕΝΟΡ, επαναφέροντας την ΚΟΣΜΟΤΕ στον κορμό του.

Παράλληλα, οι παρατάξεις ζητούν από τους αρμόδιους του ΟΤΕ να δώσουν εξηγήσεις για το πώς χάθηκε ο πρόσφατος διαγωνισμός της Εθνικής Τράπεζας που είχε προκηρύξει για τον εκσυγχρονισμό των δικτύων της. Σημειώνεται ότι η επιτροπή αξιολόγησης έκρινε πέμπτη την προσφορά του Οργανισμού, προκρίνοντας την εταιρία "Σπέις", ενώ ο ΟΤΕ είναι σύμβουλος τηλεπικοινωνιών της εν λόγω τράπεζας. Στην ανοιχτή επιστολή απαιτείται από τους αρμόδιους ν' απαντήσουν, για το αν ο ΟΤΕ διεκδίκησε τη σωστή αξιολόγηση της προσφοράς του, αν θα λογοδοτήσουν κάποιοι για τα διαφυγόντα κέρδη και αφήνονται αιχμές για "συμφέροντα που παίζονται" και "συμμάχους" που ανταγωνίζονται τον Οργανισμό.

ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ
Ετοιμοι να διαφημίσουν και το "μεγάλο φαγοπότι"!

Η κυβέρνηση, προκειμένου να δικαιολογήσει την αντιλαϊκή της πολιτική, ετοιμάζεται το επόμενο διάστημα να διαφημίσει το "μεγάλο φαγοπότι" των λεγόμενων μεγάλων έργων και ανύπαρκτες "επιτυχίες" στον τομέα των δημοσίων έργων! Ο τρόπος που θα εξελιχτεί η επιχείρηση αυτή ήταν κυρίως το αντικείμενο της χτεσινής συνάντησης του πρωθυπουργού, Κ. Σημίτη, με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη. Ο τελευταίος σε μια λακωνική του δήλωση αμέσως μετά τη συνάντηση είπε ότι αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των ανά τρίμηνο τακτικών ενημερωτικών επαφών του με τον πρωθυπουργό, ενώ χαρακτήρισε θετική την πορεία υλοποίησης των δημοσίων έργων.

Κι όλα αυτά, όταν επισήμως η απορροφητικότητα των κοινοτικών κονδυλίων για τις "προσβάσεις και τους οδικούς άξονες" την τετραετία 1994 - '97 μόλις που φτάνει το 36%! Οταν είναι επίσης γνωστό ότι:

  • Η ανάθεση για το έργο του δευτεροβάθμιου βιολογικού καθαρισμού της Ψυττάλειας εκκρεμεί εδώ και ενάμιση χρόνο.
  • Μέχρι το τέλος του 1997 η απορροφητικότητα κονδυλίων για την κατασκευή της Εγνατίας οδού μόλις που έφτανε το 10%.
  • Από το Εθνικό Κτηματολόγιο έχουν ήδη αφαιρεθεί κονδύλια 8 δισ. δρχ., επειδή το έργο έχει ουσιαστικά σταματήσει κάτω από την επίδραση των αδιαφανών αναθέσεων.
  • Δεν έχει ακόμη παραληφθεί επίσημα κανένα τμήμα από τα οδικά έργα της Εθνικής οδού Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ούτε καν αυτά που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Α "πακέτου Ντελόρ"), εξαιτίας των κακοτεχνιών. Χρειάστηκε μάλιστα να περάσουν 3,5 χρόνια για να ανατεθεί η αποκατάσταση της κακοτεχνίας στη Μαλακάσα, για την οποία θα διατεθούν γύρω στα 5 δισ. δρχ. πρόσθετα κονδύλια, χωρίς να τιμωρηθεί κανείς εργολάβος ή άλλος υπεύθυνος.
  • Το μετρό της Αθήνας με βάση την αρχική σύμβαση θα έπρεπε να είναι έτοιμο από τον περασμένο Δεκέμβρη, ενώ τώρα μόνο ένα τμήμα του υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο στις αρχές του 2000.
  • Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ακόμη στις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της σύμβασης με τους Γάλλους (για να ανταμειφθούν και αυτοί, αφού έχασαν το έργο των Σπάτων, όπου επικράτησαν οι Γερμανοί στη μοιρασιά).
  • Η Λεωφόρος Ελευσίνας - Σταυρού - Σπάτων δεν έχει ακόμη αρχίσει να κατασκευάζεται, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, ενώ δεν έχουν υπογραφεί ακόμη οι δανειακές συμβάσεις.
ΟΣΕ
Κλείνει και το θεσσαλικό δίκτυο

Στο κλείσιμο του θεσσαλικού δικτύου του ΟΣΕ προχωρά το επόμενο διάστημα η κυβέρνηση, σε εφαρμογή του σχεδίου της για τη συρρίκνωση των ελληνικών σιδηροδρόμων και το ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του Οργανισμού στους ιδιώτες. Παράλληλα, με εντολή της κυβέρνησης, η διοίκηση του ΟΣΕ επιταχύνει τις διαδικασίες για την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, με προοπτική το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από τις αρχές Ιούλη.

Οσον αφορά το κλείσιμο του θεσσαλικού δικτύου, οι αρμόδιοι του ΟΣΕ ισχυρίζονται ότι γίνεται για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής και ότι θα επαναλειτουργήσει μετά από 18 μήνες περίπου, που, όπως υποστηρίζουν, θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα. Να σημειωθεί, πάντως, ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), που είναι ο διά νόμου τεχνικός σύμβουλος του κράτους, έχει επισημάνει ότι τα έργα εκσυγχρονισμού του θεσσαλικού δικτύου μπορούν να εκτελούνται παράλληλα, χωρίς να σταματήσει η λειτουργία του δικτύου. Επ' αυτού, ο ισχυρισμός της διοίκησης του ΟΣΕ είναι ότι η λύση αυτή είναι ασύμφορη οικονομικά, γιατί θα αυξήσει το κόστος των έργων. Οσον αφορά την τύχη των σιδηροδρομικών που εργάζονται στο θεσσαλικό δίκτυο, η διοίκηση του ΟΣΕ υποστηρίζει ότι δε θα υπάρξουν απολύσεις, αλλά μεταθέσεις σε "γειτονικά δίκτυα" ή όπου αλλού "υπάρχουν ανάγκες"!

Ο Σωτ. Ραυτόπουλος,αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και εκπρόσωπος της ΔΕΣΚ - Σ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), υπογραμμίζει ότι για τους σιδηροδρομικούς είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο ότι το κυβερνητικό τρίπτυχο για τον ΟΣΕ περιλαμβάνει: Τη δραστική συρρίκνωση του δικτύου και ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων στους ιδιώτες, τη μείωση του προσωπικού και των αποδοχών του και την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Στηλιτεύει τη στάση της πλειοψηφίας στην ηγεσία της ΠΟΣ, που συμμετέχει στο διάλογο - απάτη επί ειλημμένων αποφάσεων και τονίζει ότι, απέναντι στο ...μονόδρομο της κυβέρνησης, οι σιδηροδρομικοί έχουν μια και μόνη επιλογή: Να αντιτάξουν το δικό τους μονόδρομο, του ενωμένου και συντονισμένου αγώνα, με στόχο την απόκρουση της κυβερνητικής πολιτικής. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί όλους τους εργαζόμενους να αναλάβουν πρωτοβουλίες για να συγκροτηθούν επιτροπές αγώνα σε κάθε χώρο δουλιάς, όπως έγινε στην Καλαμάτα. Αυτή είναι η θέση της ΔΕΣΚ - Σ και προς αυτήν την κατεύθυνση δραστηριοποιούνται ήδη τα στελέχη της παράταξης.

Συμφέροντα διαλύουν την ΥΠΑ

Συμφέροντα τρίτων υπαγορεύουν τη διάλυση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), που προωθεί η κυβέρνηση, με πρόσχημα τον ...εκσυγχρονισμό. Αυτό καταγγέλλει η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), με αφορμή πρόσφατες δηλώσεις του διοικητή της υπηρεσίας Δ. Καλόφωνου ότι ο τρόπος οργάνωσης της ΥΠΑ "αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία" και ότι με την αλλαγή του νομικού καθεστώτος θα ...εξορθολογιστεί η λειτουργία της.

Σε χτεσινή ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, επισημαίνεται ότι η ΥΠΑ έχει οργανωθεί με βάση τα διεθνή δεδομένα και είναι η πιο συγκροτημένη Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στην Ευρώπη, καθώς έχει πετύχει την ενότητα των υπηρεσιών της και το συντονισμό όλου του αεροπορικού έργου. Οπως καταγγέλλει η ΟΣΥΠΑ, ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό έχουν ενταθεί οι προσπάθειες υπονόμευσης του έργου της ΥΠΑ και της προσφοράς των εργαζομένων, από κυβέρνηση και διοίκηση, με στόχο να περάσουν στα ...μαλακά τα σχέδια διάλυσης και κατακερματισμού, που έχουν ετοιμάσει Γερμανοί "σύμβουλοι", κατ' εντολήν της κυβέρνησης.

3η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη της ΔΗΚΕΒΕ

Το Σαββατοκύριακο, 30 και 31 του μήνα, πραγματοποιείται η 3η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη της "Δημοκρατικής Κίνησης Επαγγελματιών - Βιοτεχνών και Εμπόρων" (ΔΗΚΕΒΕ) στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο κτίριο Γκίνη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στην αίθουσα 28 (είσοδος από Στουρνάρη). Η συνδιάσκεψη θα ξεκινήσει στις 5 το απόγευμα του Σαββάτου και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή το μεσημέρι.

"Ευρωπαίοι" σε ΟΤΕ, "Ολυμπιακή"

Ανοίγουν διάπλατα οι πόρτες για πρόσληψη των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ενωσης στον ΟΤΕ και την "Ολυμπιακή", καθώς και στις θυγατρικές τους, μετά την έγκριση των δύο Προεδρικών Διαταγμάτων που είχαν κατατεθεί για επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Σύμφωνα με τα σχέδια των Προεδρικών Διαταγμάτων, μπορούν να προσλαμβάνονται στην "Ολυμπιακή Αεροπλοϊα" και τις "Μακεδονικές Αερογραμμές" πολίτες της Ευρωπαϊκής Ενωσης ακόμη και στις ειδικότητες των ιπτάμενων χειριστών, μηχανικών, φροντιστών και συνοδών. Επίσης, στον ΟΤΕ θα προσλαμβάνονται ανεξαιρέτως σε όλες τις ειδικότητες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ