Το μόνο που κατάφερε να ψελλίσει ο Ελληνας πρωθυπουργός στις ιταμές απειλές του "συμμάχου" του, ήταν πως ο Κλίντον κάνει λάθος στην εκτίμησή του για τις διαθέσεις και τις προθέσεις της Τουρκίας, στην οποία - όπως ο ίδιος εκτίμησε - λόγω των επικείμενων εκλογών, δεν μπορούν να ληφθούν αποφάσεις "μακράς πνοής" για τα Ελληνοτουρκικά. Λες και δε γνωρίζει ότι οι Αμερικανοί ξέρουν καλύτερα από τον καθένα τις προθέσεις της γείτονος, αφού από τους ίδιους ξεκινά η οριοθέτησή τους, τις πατρονάρουν κι ότι οι αποφάσεις "μακράς πνοής" λαμβάνονται στην Ουάσιγκτον και υλοποιούνται με την προσαρμογή των συμφερόντων της Αγκυρας σ' αυτές. Λες και δε γνωρίζει πως οι Αμερικανοί ανάβουν φωτιές έντασης στο Αιγαίο, για να έρχονται μετά σαν "πυροσβέστες" και "επιδιαιτητές", εξασφαλίζοντας τη δική τους επικυριαρχία.
* * *
Οποιο από τα τρία ενδεχόμενα ισχύει - μάλλον ισχύουν και τα τρία μαζί - είναι το ίδιο αλόγιστο ως "επιχείρημα" αποδοχής αυτής της κατάστασης και το ίδιο επικίνδυνο για τα συμφέροντα του ελληνικού λαού. Κανένα τοπικό "πλεονέκτημα" στην ιμπεριαλιστική "σκακιέρα" δεν αποτελεί κέρδος για το λαό μας και δεν αναπληρώνει την απώλεια εθνικής ανεξαρτησίας και κυριαρχίας.
* * *
Κι όμως, εντός της χώρας μας, καταβάλλονται, από διάφορους "καλοθελητές", προσπάθειες να εμφανιστεί ο Κ. Σημίτης ως μαχόμενος για τα εθνικά δίκαια και αντιστεκόμενος στις πιέσεις. Κι αυτό, τη στιγμή που είναι "ηλίου φαεινότερον" πως τη μόνη "μάχη" που δίνει - κι απ' την οποία ελπίζει να επιστρέψει νικητής - είναι αυτή των προσχημάτων και των διατυπώσεων, ώστε να έχουν, όσο το δυνατόν, λιγότερο πολιτικό κόστος για την κυβέρνησή του οι υποχωρήσεις.
Ποιον πείθει ότι κάνει αντίσταση ο πρωθυπουργός μιας κυβέρνησης, που:
Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ
Η κυβέρνηση, όχι μόνον έχει δώσει, πολλές φορές, επιτυχείς εξετάσεις σύμπλευσης και συμμόρφωσης με τους ξένους συμμάχους της, αλλά και διακηρύσσει τη φιλοδοξία της ν' αναλάβει το ρόλο του "επιστάτη" τους για την εμπέδωση της "νέας τάξης πραγμάτων" στην περιοχή μας
- Τρία καλλιτεχνικά σωματεία, η Ενωση Τραγουδιστών Ελλάδας, ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος και η Πανελλαδική Ενωση Διοργανωτών Παραγωγών Συναυλιών, καταγγέλλετε την ενορχηστρωμένη κρατική επίθεση κατά του ελληνικού τραγουδιού. Πώς αυτή εκφράζεται, με ποια μέτρα;
- Η κυβέρνηση προκειμένου να υλοποιήσει την απόφαση, που αποδεδειγμένα έχει πάρει για αφελληνισμό των πάντων και κυρίως της μουσικής μας παράδοσης κι επειδή δεν μπορεί να φανεί ότι ευθέως κυνηγάει το ελληνικό τραγούδι, βρήκε πλάγιους τρόπους να το κάνει, χτυπώντας το με φοροεισπρακτικά μέτρα και εισφορές στο ΙΚΑ. Εχουμε τη φορολόγηση των καλλιτεχνών σε ό,τι αφορά την έκδοση δίσκου, που γίνεται με την κοπή και όχι την πώληση, τη φορολόγηση τραγουδιστών και μουσικών στα κέντρα διασκέδασης, με τρόπο τέτοιο, που τους εξισώνει με τους βιομηχάνους, εφοπλιστές κ.ο.κ., τις εισφορές στο ΙΚΑ, τις κρατήσεις για ΑΕΠΙ, ακόμη και το "χαράτσι" της Φρειδερίκης, που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε.
- Αναφερόμενοι στο ασφαλιστικό το χαρακτηρίζετε μέτρο άδικο, παράνομο κι αντισυνταγματικό. Γιατί;
- "Στις συναυλίες μάς ασφαλίζουν με βάση το τεκμαρτό ημερομίσθιο της κατώτερης ασφαλιστικής κλάσης κι όχι της ανώτερης, με αποτέλεσμα δυσμενείς επιπτώσεις στη συνταξιοδότηση και ασφάλισή μας. Επιπλέον, ενώ ο νόμος λέει ότι δεν επιτρέπεται την ίδια μέρα παραπάνω από ένα ένσημο, για κάθε συναυλία μας απαιτούν ν' ασφαλιζόμαστε για περισσότερες μέρες, με αποτέλεσμα να υπερβαίνουμε το όριο των 300 ενσήμων το χρόνο. Καθώς ο μέσος όρος είναι 55 ημέρες ασφάλισης για κάθε συναυλία, με έξι συναυλίες το χρόνο υπερβαίνεις το όριο. Αφού, όπως ισχυρίζονται, θέλουν να μας προστατεύσουν, γιατί δε σταματούν στο όριο των 300 ενσήμων και συνεχίζουν τις κρατήσεις; Κι ακόμη, γιατί η ασφάλιση γίνεται με βάση την κατώτερη κλάση; Μα, γιατί αν μας ασφαλίσουν με την ανώτερη κλίμακα θα πρέπει βάση αυτής να μας αποζημιώνουν και να μας συνταξιοδοτούν. Φαίνεται, λοιπόν, καθαρά ο εισπρακτικός και μόνο χαρακτήρας του μέτρου. Επιπλέον, λόγω των φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων το κόστος μιας συναυλίας ανεβαίνει κατά 120%, με αποτέλεσμα να γίνεται πλέον ασύμφορη η πραγματοποίησή της και δήμοι, κοινότητες, πολιτιστικοί φορείς και ιδιώτες που ασχολούνται με τις συναυλίες, να μειώνουν τον αριθμό των συναυλιών, ακόμη και να τις ακυρώνουν. Φαίνεται ότι τους ενοχλούν οι συναυλίες, που είναι εστίες ουσιαστικής ψυχαγωγίας και προβληματισμού κι όχι εκτόνωσης.
- Πώς θ' αντιδράσετε;
- "Εχουμε ήδη εξαντλήσει όλα τα στάδια και δε βρήκαμε ανταπόκριση. Με κοινή επιστολή μας απευθυνόμαστε στον πρωθυπουργό, ο οποίος πριν από τις εκλογές μας προσκάλεσε σε συνάντηση στη "Μεγάλη Βρετανία" για να μας ανακοινώσει τα προγράμματά του για τον πολιτισμό, ζητώντας του να παρέμβει, αφού οι συνεργάτες του, υπουργοί και μη, δε θέλουν να καταλάβουν το δίκιο μας. Αν δε μας δεχτεί, τότε είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε δυναμικότερες λύσεις. Ηδη σκεφτόμαστε να οργανώσουμε μια συναυλία διαμαρτυρίας μπροστά στη Βουλή. Ισως τελικά χρειαστεί να κατέβουμε κι εμείς, οι μόνοι που απομείναμε, στο πεζοδρόμιο. Δεν έχουμε άλλη λύση.
Ρ. Σ.
ΚΟΝΤΑ στην ανανέωση της σύμβασης με τον Σ. Κόκκαλη για το ΞΥΣΤΟ βρίσκεται η κυβέρνηση μετά το "πράσινο φως" που άναψε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους σε πρόσφατη γνωμάτευσή του (σελίδα 13).
ΚΑΤΑ των κυβερνητικών σχεδιασμών μετατροπής του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων σε Ανώνυμη Εταιρία, τάχθηκε στην προχθεσινή συνεδρίασή του, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας (σελίδες 24 - 25).
ΤΑ ΝΗΜΑΤΑ μιας ακόμα δίωξης αντιδημοκρατικού χαρακτήρα κινεί ο Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής Δαμασκηνός. Σήμερα δικάζεται η καθηγήτρια της γερμανικής φιλολογίας Εύα Ανδρουστοπούλου, με την κατηγορία ότι προσπάθησε να προσηλυτίσει τους μαθητές της και να τους ωθήσει προς το βουδισμό! (σελίδα 28).
ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ Μουσείο, το οποίο υπάρχει πάνω από 30 χρόνια χάρη στην αυταπάρνηση ανθρώπων που το υπηρέτησαν, "λυγίζει" εξαιτίας της κυβερνητικής αναλγησίας και άλλων "προτεραιοτήτων" του υπουργείου Πολιτισμού (σελίδα 31).
ΠΡΕΜΙΕΡΑ αύριο των Γενικών Εξετάσεων για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας, με το μάθημα της Εκθεσης, που θα διαγωνιστούν οι υποψήφιοι των Α', Β' και Γ' Δέσμεων (σελίδα 40).