ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Ιούλη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Οι φοιτητές τσάκισαν τα ΠΣΕματα

Σήμερα οι αγωνιζόμενοι φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης φτάνουν στην 131η μέρα κατάληψης, συνεχίζοντας τον αγώνα τους κατά της καθιέρωσης των ΠΣΕ. Μια κατάληψη που είναι η μακροβιότερη στα χρονικά, όσον αφορά πανεπιστημιακό ίδρυμα και τα δίκαια αιτήματα των φοιτητών συνάντησαν όλο αυτό το διάστημα την προκλητική και σκόπιμη αδιαφορία της πρυτανικής αρχής και του υπουργείου Παιδείας. Οι φοιτητές που, από τις 23 Φλεβάρη, έστησαν μπλόκο στις αντιεκπαιδευτικές μεθοδεύσεις, χάνουν το εαρινό εξάμηνο. Ωστόσο, όπως οι ίδιοι δηλώνουν, αυτό δεν τους πτοεί. Συνεχίζουν τον αγώνα τους για την κατάργηση των ΠΣΕ και ενάντια στην υποβάθμιση του περιεχομένου σπουδών και των πτυχίων και την επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και κάποιοι που υπολόγιζαν ότι στο Πολυτεχνείο Κρήτης θα περνούσαν χωρίς αντιδράσεις οι μεθοδεύσεις τους, γελάστηκαν οικτρά.

Στην ερώτηση γιατί ξεκίνησαν και συνεχίζουν αυτό τον αγώνα μερικές από τις απαντήσεις που πήραμε ήταν:

Ο Βασίλης Παπαδάκης άρχισε λέγοντας: "Η κινητοποίηση οφείλεται στην αντίδρασή μας στην προτεινόμενη πολιτική του υπουργείου Παιδείας και στην αποδοχή της από την πρυτανική αρχή, στην εφαρμογή των ΠΣΕ. Η πρυτανική αρχή, παρόλο που το ίδρυμα τελούσε υπό κατάληψη, συνέχισε την υλοποίηση του σχεδίου της, με ευθύνη του υπουργείου που έβγαλε τις υπουργικές αποφάσεις για τρία ΠΣΕ. Στις 30 του Μάρτη και με διαδικασίες καθ' όλα διαβλητές έφερε τους εισαχθέντες στα ΠΣΕ και τους χρησιμοποίησε ως μέσο άσκησης πίεσης των φοιτητών. Κωφεύει σε όλες τις εκκλήσεις και συνεχίζει να ακολουθεί την αυθαίρετη αυτή πολιτική της αδιαλλαξία".

"Εμείς - συνέχισε ο Β. Παπαδάκης - από την αρχή διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για ψευτοεκπαιδευτικές δραστηριότητες. Μέσω των προγραμμάτων θα επιβληθούν δίδακτρα και τέλη εγγραφής, που σημαίνει ότι ιδιωτικοποιείται η ανώτατη εκπαίδευση. Εξισώνονται τα πτυχία, αφού στις σχετικές υπουργικές αποφάσεις αναφέρεται η ισοτιμία των πτυχίων των ΠΣΕ με αυτά των δημόσιων ιδρυμάτων. Αυτό σημαίνει ότι απαξιώνεται και εκμηδενίζεται η αξία των πτυχίων συνολικά και των σπουδών. Το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών των ΠΣΕ είναι πολύ χαμηλό και το γνωστικό αντικείμενο δεν αντικατοπτρίζει τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, ούτε προβλέπεται καμία επαγγελματική κατοχύρωση. Αρα είναι μια απόπειρα εφαρμογής ενός θεσμού που αποσκοπεί στην ιδιωτικοποίηση και στην αποσύνδεση του πτυχίου από τα επαγγελματικά δικαιώματα. Αποσκοπεί στη δημιουργία ενός ευέλικτου εργατικού δυναμικού, καταρτίσιμου, όχι με ουσιαστικές επαγγελματικές γνώσεις, απασχολήσιμου, αυτοασφαλιζόμενου και τελικά διά βίου ανέργου".

Εκπαίδευση - γραμμή παραγωγής

Ο Βασίλης Γκούμπλιας συμπλήρωσε: "Επρεπε να αντιδράσουμε. Εγώ κατ' αρχήν θέλω να πω ότι ο νόμος Αρσένη είναι "φωτοτυπία" της έκθεσης του ΟΟΣΑ και έχει άμεση σχέση με τις επιδιώξεις της ΕΕ. Ο ΟΟΣΑ όπως ξέρουμε είναι ένας οικονομικός οργανισμός που δεν έχει καμία σχέση με την εκπαίδευση και αν διαβάσει κανείς το νόμο, θα δει ότι αναφέρεται σε κάθε κομμάτι της ελληνικής εκπαίδευσης σα να πρόκειται για προβληματική επιχείρηση. Η λογική αυτή δε στηρίζεται σε ανθρωπιστική βάση. Αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση σαν πρόβλημα παραγωγικότητας, σαν μια τεράστια γραμμή παραγωγής. Δεν είναι πρόβλημα γι' αυτούς ότι δε φτιάχνουν ανθρώπους με κοινωνική συνείδηση, πολίτες και όχι υπήκοους. Βλέπει κανείς ότι αυτή η εκπαίδευση δεν παρέχει την πρώτη ύλη που χρειάζεται η οικονομία και επιβάλλουν τα προβλήματα. Προβλήματα που αυτοί έχουν δημιουργήσει. Με αυτά τα δεδομένα η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ούτε εκπαιδευτική είναι, ούτε μεταρρύθμιση. Μεταρρύθμιση σημαίνει να κάνεις κάτι καλύτερο, να προχωράς. Αυτό που γίνεται είναι καθαρά πισωγύρισμα".

Ο Κώστας Κοσουλός είναι πρωτοετής και λέει: "Οταν πρωτόρθα εδώ πέρα εγώ δε σκεφτόμουν τίποτα άλλο εκτός από τις σπουδές και ήθελα να αφοσιωθώ στο αντικείμενο που ήθελα να σπουδάσω. Ξαφνικά μπαίνει αυτό το θέμα των ΠΣΕ στο προσκήνιο. Αρχικά δεν ήξερα τίποτα, αλλά κάθισα και ασχολήθηκα, διάβασα το νόμο και συνειδητοποίησα ότι τα ΠΣΕ δεν μπορούν να εφαρμοστούν στο Πολυτεχνείο Κρήτης και ότι διαφωνούσα και με το θεσμό των ΠΣΕ. Από εκείνη τη στιγμή κατάλαβα ότι κάτι πρέπει να γίνει για σωθεί κυριολεκτικά το Πολυτεχνείο Κρήτης από την εφαρμογή αυτών των προγραμμάτων. Η κατάληψη έτσι όπως εξελίχτηκε είναι ό,τι καλύτερο για να μπορέσουμε να το αποτρέψουμε".

Ξυπνούν συνειδήσεις

Ο Μιχάλης Λασηθιωτάκης σημειώνει: "Ο αγώνας μας δεν είναι συντεχνιακός. Αυτός ο αγώνας γίνεται για την προάσπιση της παιδείας ως αγαθό και ενάντια στη μετατροπή της σε προϊόν. Εχουμε αγανακτήσει όλοι από τη στάση της πρυτανείας και του υπουργείου Παιδείας που συνεργάζονται φανερά για την εδραίωση του καθεστώτος των ΠΣΕ και όπλο τους είναι η αδιαφορία και η αδιαλλαξία. Δηλαδή και καλά, ό,τι και να κάνετε εσείς, εμείς θα προχωρήσουμε και δε σας λαμβάνουμε καθόλου υπόψη. Θέλουν έτσι να μας αναγκάσουν να εγκαταλείψουμε τον αγώνα μας. Αλλά το έχουμε καταλάβει και εμείς ότι τους καίει το ζήτημα και συνεχίζουμε την κατάληψη και ο αγώνας μας θα συνεχιστεί είτε λήξει η κατάληψη είτε όχι. Οι συνειδήσεις έχουν ξυπνήσει πια".

Η Σταυρούλα Καψαλάκη τονίζει: "Πρέπει να βλέπουν τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και να τις ακολουθούν και όχι φασιστικά να επιχειρούν να περάσουν ένα θεσμό που σκοπό δεν έχει την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Δεν είναι εκσυγχρονισμός αυτό. Είναι πισωγύρισμα στο Μεσαίωνα. Εμείς αντιστεκόμαστε και μέσα από μια παράνομη κατάσταση, την κατάληψη, όπως μας λένε, και παλεύουμε για την αποκατάσταση της νομιμότητας. Δεν περίμενα ποτέ ότι θα φτάσουμε μέχρι εδώ και ποτέ άλλοτε οι φοιτητές δεν ήταν τόσο συνειδητοποιημένοι όπως τώρα".

Ρωτήσαμε την Σταυρούλα αν την πειράζει που έχασε το εξάμηνο. "Με πειράζει αρκετά, ήταν η απάντηση, αλλά αν γυρνούσε ο χρόνος πίσω πάλι το ίδιο θα έκανα". Τα ίδια λόγια είπε και ο Κώστας Παταριάς,που είναι στο πτυχίο. Για το ζήτημα αυτό ο Βασίλης Γκούμπλιας πρόσθεσε σχετικά: "Το τίμημα ενός χαμένου εξαμήνου δεν είναι πολύ μεγάλο. Αλλοι σε αυτή την υπόθεση κατά του νόμου Αρσένη έχουν δώσει πολύ περισσότερα".

Το κέρδος του πολυήμερου αγώνα

Ρωτήσαμε τους φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης, που συναντήσαμε, αν τελικά έχουν βγει ζημιωμένοι ή κερδισμένοι από αυτήν την κινητοποίησή τους. Οι απαντήσεις τους ήταν αφοπλιστικές.

"Η κινητοποίηση των φοιτητών πρώτα από όλα έχει πετύχει τη μη είσοδο στο Πολυτεχνείο Κρήτης των εισαχθέντων στα ΠΣΕ και την προσωποποίηση του θεσμού", τόνισε ο Β. Παπαδάκης και συνέχισε: "Το μεγάλος όφελος είναι για μένα ότι αυτή η άνοιξη έκανε πολλούς φοιτητές να συνειδητοποιηθούν και να ξεπεράσουν τις όποιες αναστολές και σκοπιμότητες συντεχνιακού χαρακτήρα. Στη διάρκεια του αγώνα μας, ανακαλύψαμε ότι δεν είναι μόνο οι φοιτητές που πλήττονται, αλλά είναι και οι εκπαιδευτικοί και οι εργαζόμενοι. Ανακαλύψαμε ότι έχουμε να κάνουμε με μια ενορχηστρωμένη επίθεση της κυβέρνησης".

"Ο αγώνας στη διάρκεια της κατάληψης ήταν ένα μεγάλο σχολείο, τόνισε ο Κ. Κοσουλός,που με έκανε να καταλάβω πράγματα που μπορεί να μην τα καταλάβαινα ποτέ, αν όχι μέχρι το πέμπτο έτος της φοίτησής μου, γύρω από τη λειτουργία του Πολυτεχνείου και γενικότερα του κράτους. Και μπορώ πλέον να ασχοληθώ με πράγματα, που πιο πριν ήμουν αδιάφορος. Μπορεί να μην ασχολούμουν καθόλου με τα πολιτικά δρώμενα και γενικότερα τα της παιδείας". Και ο Μ. Κοτρωνάκης πρόσθεσε ότι μέσα από την κινητοποίηση αναπτύχθηκαν οι σχέσεις των φοιτητών: "Ο ανταγωνισμός, ο καριερισμός και ατομικισμός, που πάνε να επιβάλουν, χάθηκαν. Γίναμε σαν μια οικογένεια και φτάσαμε να έχουμε κοινοκτημοσύνη".

Ριζοσπαστικός πόλος

"Ενα ακόμα μεγάλο όφελος για τους φοιτητές, τόνισε ο Β. Παπαδάκης, είναι ότι δημιουργήθηκε ένας ριζοσπαστικός πόλος, που θα διατηρηθεί και στο μέλλον και θα προβάλει συγκεκριμένο και ουσιαστικό πολιτικό λόγο, όπως κάναμε κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης. Η διατήρηση αυτού του ριζοσπαστικού πόλου θα έχει σαν αποτέλεσμα κατά κάποιο τρόπο την αλλαγή του Πολυτεχνείου Κρήτης. Ποτέ πια το Πολυτεχνείο δε θα είναι το ίδιο. Δεν πρόκειται να επανέλθουμε στην προηγούμενη λήθη. Γιατί είχαμε εγκλωβιστεί στον μικροπολιτικάντικο συντεχνιασμό και η φοιτητική κοινότητα είχε παραδοθεί άνευ όρων στους κομματικούς συνδικαλιστές της ΠΑΣΠ και της ΔΑΠ. Αυτοί κάθε παρά άλλο θα επιθυμούσαν τη διεύρυνση της κοινωνικής κριτικής των φοιτητών και των πολιτικών οριζόντων τους. Οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΠ και της ΔΑΠ μας έλεγαν και λένε συνεχώς "να μείνουμε στα δικά μας προβλήματα", δηλαδή στο συντεχνιασμό στο Πολυτεχνείο, στο ΤΕΕ και τίποτα παραπάνω. Αυτοί, όμως, ξεβράστηκαν από την κινητοποίησή μας, βγήκαν στο περιθώριο και αποδείχτηκε ο αντιδραστικός ρόλο τους. Είναι οι σφογγοκωλάριοι της πρυτανικής αρχής και του υπουργείου Παιδείας, είναι αυτοί που προσπάθησαν λυσσαλέα να μας αποτρέψουν από τον αγώνα μας".

Ξεδιαλύθηκαν αυταπάτες

"Ενα από τα αποτελέσματα της κινητοποίησής μας είναι ότι οι φοιτητές διευρύναμε το οπτικό πεδίο μας, όσον αφορά το κοινωνικό γίγνεσθαι", πρόσθεσε ο Β. Γκούμπλιας. "Απόδειξη γι' αυτό είναι ότι πολλοί φοιτητές του ιδρύματος συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις των αδιόριστων εκπαιδευτικών στα εξεταστικά κέντρα του Ρεθύμνου, στη διάρκεια του επαίσχυντου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, για να συμβάλουμε έτσι σε έναν αγώνα που τον είχαμε ταυτίσει με το δικό μας αγώνα. Εκεί γνωρίσαμε από πρώτο χέρι τη βαρβαρότητα της κυβέρνησης και των ΜΑΤ. Μέσα από τον αγώνα μας, έπεσαν οι μάσκες. Λίγο - λίγο, ξεδιαλύθηκαν οι αυταπάτες που ένα κομμάτι του κινήματος κάπως πιο μετριοπαθές, αν θέλετε και εγώ κάπου εκεί πέρα ανήκα, που έλεγε να βάλουμε κάτω τα πράγματα να τα συζητήσουμε, να τα βρούμε, εντάξει, υπάρχουν προβλήματα, να δούμε τι μπορεί να μας δώσουνε. Οι ιστορίες περί κοινωνικού διαλόγου κατέρρευσαν πλέον. Η κυβέρνηση έχει επιλέξει. Πρέπει να κατανοήσει ο κόσμος και πιστεύω ότι τα προσεχή χρόνια θα βρεθούν πολλοί στο δρόμο. Δε θα είναι μόνο οι ναυτεργάτες, οι αγρότες, οι υπάλληλοι της Ιονικής, οι καθηγητές. Πρέπει να κατανοήσει ο κόσμος ότι μόνο μέσα από μια ενιαία λαϊκή δράση, μέσα από ένα ενιαίο λαϊκό κίνημα, μπορούμε να κάνουμε κάτι και χωρίς αυταπάτες".

Συντονισμός

"Ζήσαμε την αγωνία, τις προσπάθειες και τις κινητοποιήσεις άλλων φορέων, όπως είναι οι εκπαιδευτικοί, συμπλήρωσε ο Β. Παπαδάκης και είναι αξιοθαύμαστο το επίπεδο συνεργασίας, που υπάρχει πια μεταξύ των φοιτητών, των αδιόριστων εκπαιδευτικών και των δασκάλων σε επίπεδο Χανίων. Μέσα από τον αγώνα μας, η χανιώτικη κοινωνία έμαθε τι σημαίνουν τα ΠΣΕ και υπήρξε η αντίδραση και συμπαράσταση πολλών φορέων της πόλης, καθώς και μεμονωμένων ανθρώπων".

Ο Β. Παπαδάκης, εκτός αυτών, αναφέρθηκε και σε άλλους όψιμους φίλους των αγωνιζομένων φοιτητών του Πολυτεχνείου Κρήτης, όπως ο "Σύλλογος φίλων Πολυτεχνείου", στον οποίο συμμετέχουν διάφοροι φορείς των Χανίων (Νομαρχία, δήμαρχος, εκκλησία, δικηγορικός σύλλογος κ.ά.), τονίζοντας ότι οι κινήσεις τους δείχνουν πως ενδιαφέρονται επιφανειακά για το πρόβλημα. Επίσης, αναφορικά με τη στάση της νομάρχη Χανίων, επισήμανε ότι κρατά μια επαμφοτερίζουσα στάση, αφού δεν έχει πάρει μέχρι τώρα ξεκάθαρη θέση για τα ΠΣΕ.

Πάντως, ξεκάθαρη θέση κατά του αγώνα των φοιτητών πήρε την περασμένη Τετάρτη το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων, που έλαβε μια απαράδεκτη απόφαση, καλώντας τους υποκριτικά να σταματήσουν την κατάληψη, για να σωθεί, τάχα, το ίδρυμα...

Ολοι οι φοιτητές, με τους οποίους συνομιλήσαμε, απηύθυναν μήνυμα στους υπόλοιπους φοιτητές πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων να αντιδράσουν με όποιο τρόπο κρίνουν σκόπιμο, πριν είναι αργά και καθιερωθούν τα ΠΣΕ.

Δίκαιος ο αγώνας τους

Στο πλευρό των αγωνιζομένων φοιτητών του Πολυτεχνείου Χανιών στέκονται με δηλώσεις τους στο "Ρ":

Ο Μιχάλης Καμαριωτάκης,αντιπρόεδρος ΕΛΜΕ Χανίων, τόνισε: "Είναι πρωτοφανές στην ιστορία της εκπαίδευσης αυτό που συμβαίνει σήμερα στο Πολυτεχνείο Κρήτης. Οι φοιτητές του ιδρύματος επί τέσσερις μήνες αγωνίζονται σωστά προσανατολισμένοι για κατάργηση των ΠΣΕ και συγχρόνως του Νόμου 2525. Με συλλογικές διαδικασίες και έχοντας σύμμαχο την κοινή γνώμη και συμπαραστάτες στον αγώνα τους όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της παιδείας, επιμένουν στο δίκαιο του αγώνα τους. Είναι πράγματι συγκινητική η προσπάθειά τους και στέλνουν μήνυμα αντίστασης και πάλης, όχι μόνο στους άλλους φοιτητές, αλλά γενικά σ' όλους τους εργαζόμενους".

Ο Νίκος Παπαντωνάκης,υποψήφιος δήμαρχος Χανίων της "Δημοτικής Αγωνιστικής Συνεργασίας" και αντιπρόεδρος της Ενωσης Γονέων του Δήμου Χανίων, δήλωσε: "Η κυβέρνηση πιθανώς πίστευε ότι θα περνούσε εύκολα τα ΠΣΕ σε ένα μικρό ίδρυμα όπως το Πολυτεχνείο Κρήτης. Βρέθηκε όμως αντιμέτωπη με τον αγώνα των φοιτητών που, με τη συμπαράσταση των εκπαιδευτικών και άλλων μαζικών φορέων, χάλασαν τα σχέδια της κυβέρνησης και αποκάλυψαν το ρόλο της πρυτανείας.

Η "Δημοτική Αγωνιστική Συνεργασία" υποστηρίζει το δίκαιο αγώνα των φοιτητών για τα ΠΣΕ, αλλά και τον αγώνα του μετώπου για την κατάργηση του νόμου του Αρσένη, καθώς και όλους τους αγώνες των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων που αντιτίθενται στην αντιλαϊκή οικονομική πολιτική της κυβέρνησης. Επίσης καταγγέλλει την πρακτική που ακολουθεί σημερινή η δημοτική αρχή Χανίων".

Ο Γιώργος Νταγκουνάκης,γραμματέας της ΝΕ Χανίων του ΚΚΕ,δήλωσε: "Στην πόλη μας οι φοιτητές του Πολυτεχνείου, εδώ και τέσσερις μήνες, με τον αγώνα τους "βαράνε στο ψαχνό" την περιβόητη... επανάσταση στην παιδεία με το νόμο Αρσένη, δίνοντας μαθήματα για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζεται η γενικότερη επίθεση της κυβέρνησης στα διάφορα μέτωπα.

Η λεγόμενη "μεταρρύθμιση" είναι στην ουσία μια μετατροπή του συστήματος της παιδείας, η οποία χάνει το δημόσιο χαρακτήρα της και θεσμοθετεί τον κύκλο ειδίκευση, επανειδίκευση, ανεργία, εργασία. Οι αγωνιζόμενοι φοιτητές του Πολυτεχνείου κατάφεραν να ξεσκεπάσουν τα ψέματα που τους "πλάσαρε" η κυβέρνηση και να ξεκαθαρίσουν στην κοινωνία των Χανίων, ότι η υποτιθέμενη ελεύθερη είσοδος στα Πανεπιστήμια είναι ένα εμπόριο ψεύτικων ελπίδων. Οι τοπικοί παράγοντες (Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και δημοτική αρχή κ.ά.) η κυβέρνηση και τα υπόλοιπα κόμματα, αλλά και η πρυτανεία στηρίζουν το μέτρο αυτό, αλλά δεν έχουν το θάρρος να το πουν στα ίσα. Προτίμησαν να χρησιμοποιήσουν τη μέθοδο του "περίμενε και θα σπάσουν". Ομως ο αγώνας των φοιτητών αντέχει. Γιατί και σωστό προσανατολισμό έχει και δίκαια αιτήματα. Οι φοιτητές, σύσσωμοι, με μια γροθιά και με τη συμπαράσταση του μεγαλύτερου μέρους του λαού των Χανίων, πέτυχαν να κάνουν έναν αγώνα προς παραδειγματισμό. Αγώνα κοινό, για δημόσια παιδεία, δεμένη με τα συμφέροντα του λαού και όχι με τα συμφέροντα των μονοπωλίων, που υπηρετεί η κυβέρνηση και προσπαθεί να εφαρμόσει και στο χώρο της παιδείας. Εμείς - κατέληξε ο γραμματέας της ΝΕ Χανίων του ΚΚΕ - θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να στηρίξουμε τον αγώνα των φοιτητών. Ηδη στην κατεύθυνση αυτή το ΚΚΕ έφερε το θέμα στη Βουλή".

Τι ζητούν

Το πλαίσιο αγώνα της κινητοποίησης των φοιτητών του Πολυτεχνείου Κρήτης είναι:

Η άμεση σύγκληση της Συγκλήτου για να αποφασίσει σχετικά με το θέμα αυτό. Η ακύρωση της πράξης εφαρμογής των ΠΣΕ και να μη γίνει η υλοποιήσει από κανέναν άλλο φορέα εντός του ιδρύματος και η διασφάλιση της μη εφαρμογής των ΠΣΕ για το μέλλον. Οι αγωνιζόμενοι φοιτητές τάσσονται κατά του νόμου Αρσένη, στον οποίο περιλαμβάνονται τα ΠΣΕ και συσχετίζεται και με τις υπόλοιπες αντιδραστικές αλλαγές, όπως είναι η κατάργηση των πανελληνίων, της επετηρίδας. Δηλώνουν απερίφραστα όχι στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας παιδείας και στην άμεση και έμμεση εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Παράλληλα ζητούν την έμπρακτη συμπαράσταση όλων των φοιτητών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ για τη δημιουργία πανεκπαιδευτικού μετώπου για την ανατροπή του νόμου Αρσένη.

Αντιμέτωποι με τρομοκρατικές μεθοδεύσεις

Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα τους οι αγωνιζόμενοι φοιτητές βρέθηκαν αντιμέτωποι με τρομοκρατικές και εκβιαστικές πρακτικές και με μια ενορχηστρωμένη επίθεση κατασυκοφάντησης του αγώνα τους.

Οπως καταγγέλλουν:

  • Στις 14/3/98 ο εργολάβος Λιμογιάννης τραυμάτισε σοβαρά με το φορτηγό του έναν φοιτητή, όταν επιχείρησε να "σπάσει" το μπλόκο των φοιτητών περνώντας από πάνω τους.
  • Στις 19/5/98, ο βοηθός του πρύτανη, ονόματι Σταμαθιουδάκης, γρονθοκόπησε φοιτητή τραυματίζοντάς τον σοβαρά στο μάτι, όταν ο τελευταίος τον φωτογράφισε να σπάει πόρτες σε υπό κατάληψη κτίριο του Πολυτεχνείου.
  • Η πρυτανική αρχή επιχείρησε να ποινικοποιήσει τον αγώνα των φοιτητών, υποβάλλοντας μήνυση σε έξι από αυτούς, όταν στις 3/6/98, στα πλαίσια της κινητοποίησης, κατέλαβαν προσωρινά το γραφείο του νομικού συμβούλου του Πολυτεχνείου προκειμένου να σταματήσουν τη διεκπεραίωση της εγκατάστασης των ΠΣΕ στο ίδρυμα και να μην επιτρέψουν τη λειτουργία της παραδιοίκησης.
  • Στα πλαίσια των εκβιασμών σταμάτησε να λειτουργεί η λέσχη σίτισης, αφού πριν από το Πάσχα σταμάτησαν να πληρώνουν τη διαχειρίστρια και μετά που σημειώθηκε κάποια ηλεκτρολογική βλάβη, δεν έφεραν το συντηρητή και είπαν στον υπεύθυνο της λέσχης ότι αν συμβεί κάτι εκεί πέρα, θα είναι αποκλειστικά δική του η ευθύνη.
  • Οι πρωτοετείς φοιτητές καλούνται να εγκαταλείψουν τη φοιτητική εστία, στο όνομα δήθεν της ανταλλαγής φοιτητών και της επισκευής των δωματίων τους, με την απειλή ότι από Σεπτέμβρη θα χάσουν τα δωμάτια. Επιπλέον η φοιτητική εστία έχει μείνει χωρίς ζεστό νερό, αφού δεν επιτρέπεται και εκεί η συντήρηση της βλάβης.

Οταν στήθηκε το μπλόκο έξω από το Πολυτεχνείο, στις αρχές του Φλεβάρη, οι αγωνιζόμενοι φοιτητές προσπαθούσαν να ζεσταθούν γύρω από ένα βαρέλι. Σιγά σιγά όμως οργανώθηκαν και παραμένουν ακλόνητοι στην ίδια θέση

Να στηθεί το ίδιο σήμα και στα υπόλοιπα πανεπιστήμια και τεχνολογικά ιδρύματα, συνιστούν οι αγωνιζόμενοι φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης

Η μεσημεριανή βάρδια στο μπλόκο. Οπως μας είπαν οι φοιτητές, τέσσερις μήνες τώρα το μπλόκο τους ποτέ δεν έμεινε χωρίς "φρουρά"

"Αν γυρνούσε ο χρόνος πίσω πάλι το ίδιο θα έκανα", είπε η Σταυρούλα Καψαλάκη

"Μέσα από τον αγώνα μας έπεσαν οι μάσκες", τόνισε ο Βασίλης Γκούμπλιας

"Εχουμε αγανακτήσει όλοι από τη στάση της πρυτανείας και του υπουργείου Παιδείας, που συνεργάζονται φανερά για την εδραίωση του καθεστώτος των ΠΣΕ", σημείωσε ο Μιχάλης Λασιθιωτάκης

"Ο αγώνας στη διάρκεια της κατάληψης ήταν ένα μεγάλο σχολείο", επισήμανε ο Κώστας Κοσουλός

"Στη διάρκεια της κινητοποίησής μας ανακαλύψαμε ότι δεν είναι μόνο οι φοιτητές που πλήττονται, αλλά είναι και οι εκπαιδευτικοί και οι εργαζόμενοι", τόνισε ο Βασίλης Παπαδάκης



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ