ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 9 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /32
ΔΙΕΘΝΗ
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ "SWISSAIR"
Παράταση του μυστηρίου

ΤΟΡΟΝΤΟ - ΧΑΛΙΦΑΞ.-

Παράταση στην αγωνία των οικείων τους για να βρουν ό,τι απέμεινε από τα αγαπημένα τους πρόσωπα, μια και οι έρευνες είναι βασανιστικά αργές, αλλά και των ελπίδων για να φωτιστούν οι αιτίες της τραγωδίας από το μαύρο κουτί που βρέθηκε.

Οι τελευταίες ελπίδες έχουν πια εναποτεθεί στο δεύτερο μαύρο κουτί του μοιραίου αεροσκάφους "ΜD-11" της "Swissair" που συνετρίβη την περασμένη Τετάρτη στον Ατλαντικό, αφού το ανευρεθέν πρώτο μαύρο κουτί δεν έχει καταγράψει κανένα στοιχείο σε ύψος "κάτω των 10.000 ποδών" (3.000 μέτρων), δήλωσε ο επικεφαλής των ερευνών που διεξάγονται για τη διαλεύκανση του τραγικού δυστυχήματος, Βικ Τζέρντεν,δηλαδή τη στιγμή εκείνη που τα ραντάρ του πύργου ελέγχου έχασαν την επαφή με το αεροπλάνο. Πάντως, δήλωσε ακόμα ότι περιέχεται πλήθος στοιχείων και τεχνικών δεδομένων της πτήσης, γεγονός που τα χρήζει χρήσιμα στις έρευνες και πιθανά μπορεί να συμβάλουν στη διαλεύκανση των αιτίων της τραγωδίας.

Πάντως ακόμα ένα ελβετικό αεροσκάφος που εκτελούσε πτήση τσάρτερ από τη Ζυρίχη με τελικό προορισμό το Βανκούβερ του Καναδά υποχρεώθηκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο του Χάλιφαξ όταν αναφέρθηκε η ύπαρξη καπνού στο κυλικείο του αεροπλάνου, δήλωσε εκπρόσωπος του καναδικού υπουργείου Μεταφορών. Μάλιστα, είναι το τρίτο παρόμοιο περιστατικό σε διάστημα μόλις μίας βδομάδας, πάντα όμως σε ελβετικά αεροπλάνα.

Το αεροσκάφος τύπου "Αϊρ Μπας" της εταιρίας "Μπαλέρ 88" είχε προσγειωθεί στο Χάλιφαξ του Καναδά καθ' οδόν για το Βανκούβερ. Λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του το πλήρωμα ανέφερε στον πύργο ελέγχου ότι υπήρχε καπνός στο κυλικείο του αεροσκάφους. Οι υπεύθυνοι του πύργου ελέγχου διέταξαν τον πιλότο να επιστρέψει και να προσγειωθεί.

Το αεροσκάφος που μετέφερε 149 επιβάτες "επέστρεψε για προληπτικούς λόγους" σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του αεροδρομίου, ενώ παρέμεινε στο αεροδρόμιο του Χάλιφαξ για τεχνικό έλεγχο.

ΙΝΔΟΝΗΣΙΑ
Η "φωτιά" εξακολουθεί να σιγοκαίει

ΤΖΑΚΑΡΤΑ.-

Οι διαδηλώσεις και ταραχές δε λένε να κοπάσουν και εξακολουθούν να δονούν την απέραντη νησιωτική χώρα, υπενθυμίζοντας με "έντονο" τρόπο την τραγική οικονομική κατάσταση του πληθυσμού.

Διαδηλώσεις, διαμαρτυρίες, αλλά και βίαιες ταραχές σημειώθηκαν σε τρεις τουλάχιστον πόλεις και επαρχίες, ενώ φέρεται ως δεδομένο ότι τουλάχιστον δύο φοιτητές βρήκαν φρικτό θάνατο από χτυπήματα ξιφολόγχης, παρά το γεγονός ότι η είδηση αυτή δεν επιβεβαιώνεται από το επίσημο ινδονησιακό πρακτορείο Αντάρα. Ομως, σύμφωνα με τις δηλώσεις της εκπροσώπου του νοσοκομείου Ατμα Τζάγια, Μαρία Ελένα, επιβεβαιώνεται η είδηση, αλλά όχι και ο θάνατος των φοιτητών, όπως και η μεταφορά άλλων πέντε που μεταφέρθηκαν με αναπνευστικά προβλήματα μετά την εισπνοή δακρυγόνων. Οι φοιτητές βρίσκονταν μπροστά στο κτίριο του Κοινοβουλίου, διαμαρτυρόμενοι για δεύτερα μέρα, όταν αργά τη νύχτα της Δευτέρας η αστυνομία επενέβη για να τους διαλύσει και ακολούθησαν συγκρούσεις και άγριο ανθρωποκυνηγητό.

Εκατοντάδες παρέμειναν και τη νύχτα έξω από το μέγαρο και οι συγκρούσεις άρχισαν τη στιγμή που η αστυνομία, επικουρούμενη από το στρατό και πεζοναύτες, προσπάθησε να τους απομακρύνει. Βέβαια, παρά το γεγονός ότι οι φοιτητές απωθήθηκαν κατ' αυτόν τον τρόπο, η αστυνομία εξακολουθούσε να αποκλείει τους δρόμους γύρω από το κτίριο, ενώ το σκηνικό επαναλήφθηκε και χτες όταν οι φοιτητές συγκρούστηκαν και πάλι με την αστυνομία, στην προσπάθειά τους να διαδηλώσουν έξω από το Κοινοβούλιο και ορισμένοι κατάφεραν να σπάσουν τον αστυνομικό κλοιό και να πραγματοποιήσουν την καθιστική τους διαμαρτυρία.

Οι φοιτητικές συγκεντρώσεις μπροστά από το Κοινοβούλιο είχαν κύριο αίτημα την απομάκρυνση του Προέδρου Χαμπίμπιε, στη μεγαλύτερη διαδήλωση που διοργανώθηκε στη χώρα έπειτα από τις διαδηλώσεις και καταλήψεις στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα που αποτέλεσαν το εναρκτήριο λάκτισμα για τις αναταραχές που ακολούθησαν και οδήγησαν στην αποπομπή του Προέδρου Σουχάρτο. Απόφαση στην οποία τον οδήγησε η παλλαϊκή εξέγερση που πυροδότησε η οικονομική κρίση. Φοιτητικές διαδηλώσεις έγιναν και στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας τη Σουραμπάγια,όπου οι φοιτητές διαμαρτύρονται για τη συνεχόμενη αύξηση των τιμών και ζητούσαν επίσης την αλλαγή της κυβερνητικής πολιτικής.

Η εικόνα, όμως, στην κεντρική Ιάβα είναι ιδιαίτερα έκρυθμη, κυρίως στην πόλη Καμπούμεν,όπου ο κόσμος επιδίδεται σε "μαζικές βίαιες εκτονώσεις", εξαιτίας της δεινής οικονομικής του θέσης και στρέφεται κατά της δακτυλοδεικτούμενης κινεζικής κοινότητας, η οποία δεν έχει πληγεί τόσο από την κρίση που μαστίζει τη χώρα. Στην πόλη πλέον έχουν σπεύσει ισχυρές αστυνομικές και στρατιωτικές δυνάμεις, για να προσπαθήσουν να χειραγωγήσουν το πλήθος, ενώ από προχτές έχουν γίνει περισσότερες από 100 συλλήψεις. Η χαοτική εικόνα, όμως, παραμένει.

ΟΔΗΓΟΙ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΕΕ
Προειδοποιούν για μεγάλες πανευρωπαϊκές κινητοποιήσεις

Με ολιγόωρο αποκλεισμό των μεγαλύτερων αυτοκινητόδρομων της Ευρώπης, διαδήλωσαν την αγανάκτησή τους για τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας τους

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ.-

Επί πολλές ώρες παρέμειναν, χτες, αποκλεισμένοι οι μεγαλύτεροι αυτοκινητόδρομοι της Ευρώπης, καθώς και τα σύνορα των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών από τους οδηγούς φορτηγών, οι οποίοι πραγματοποίησαν μία πρώτη"ενδεικτική", όπως τόνισαν, διαμαρτυρία για τις σκληρές συνθήκες εργασίας τους.

Τεράστιες ουρές αυτοκινήτων δημιουργήθηκαν, χθες, στη Γαλλία, στη Γερμανία, στο Βέλγιο, στο Λουξεμβούργο, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην Πολωνία, στην Αυστρία και στην Πορτογαλία καθώς οι οδηγοί - μέλη της Ομοσπονδίας Ενώσεων Εργαζομένων στις Μεταφορές της ΕΕ, προχώρησαν σε ολιγόωρους αποκλεισμούς διαμαρτυρόμενοι για τις απάνθρωπες, όπως υπογράμμισαν, συνθήκες εργασίας τους. Οπως υπογράμμισε ο ΓΓ της Ομοσπονδίας Ρομόλο Βιβαρέλι, οι εργοδότες δεν ενδιαφέρονται διόλου για τις συνθήκες εργασίας των οδηγών και αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλοί Ευρωπαίοι οδηγοί να βρίσκονται στο τιμόνι περισσότερες από 60 ώρες την βδομάδα.

Κατά τον Βιβαρέλι, το ακραίο όριο κούρασης το οποίο αγγίζουν οι περισσότεροι οδηγοί, είναι η αιτία των χιλιάδων αυτοκινητιστικών δυστυχημάτων, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα, μόνο το 1996, να χάσουν τη ζωή τους περισσότεροι από 1.300 οδηγοί στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους. Ο ΓΓ της Ομοσπονδίας τόνισε ότι, σύμφωνα με τους υπάρχοντες κανονισμούς, ο κάθε οδηγός πρέπει να κάνει 45λεπτο διάλειμμα κάθε 4,5 ώρες που οδηγεί, κανόνας που δεν ακολουθείται σχεδόν ποτέ. Ο Βιβαρέλι υπογράμμισε ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί έχουν αγανακτήσει και είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας με όλα τα μέσα που έχουν, ενώ χαρακτήρισε τη χθεσινή κινητοποίηση ως "απλό δείγμα των προθέσεών τους και της αποφασιστικότητάς τους".

Από την πλευρά του, ο Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Νιλ Κίνοκ, καλούσε οδηγούς και εργοδότες να εγκρίνουν το σχέδιο συμφωνίας που έχει εκπονηθεί από την ΕΕ κατά τη, μεταξύ τους προγραμματισμένη, συνάντηση στις 18 του μήνα. Οπως έγινε γνωστό, το σχέδιο προβλέπει μείωση ωρών οδήγησης (εξαιρούνται οι ώρες της φόρτωσης, εκφόρτωσης και συντήρησης του αυτοκινήτου) σε 45 ώρες εβδομαδιαίως.

ΙΡΑΝ - ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ
75.000 Ιρανοί επίλεκτοι στα σύνορα

ΤΕΧΕΡΑΝΗ.-

Ο αρχηγός των Φρουρών της Επανάστασης στο Ιράν, Γιαχία Ραχίμ Σαφαβί, χαρακτήρισε χθες "επιτυχείς" τις στρατιωτικές ασκήσεις της χώρας του κοντά στα σύνορα με το Αφγανιστάν, προσθέτοντας ότι τα ιρανικά στρατεύματα θα παραμείνουν εκεί προκειμένου να αντιμετωπίσουν "ενδεχόμενη ξένη απειλή".

Ο Σαφαβί δήλωσε στην κρατική τηλεόραση πως το Ιράν θα υπερασπιστεί σθεναρά τα εθνικά του συμφέροντα έναντι οιασδήποτε έξωθεν απειλής.

"Προκειμένου να ενισχύσουν την αποτρεπτική δύναμη (του Ιράν) έναντι έξωθεν απειλών, οι μάχιμες δυνάμεις θα παραμείνουν στην περιοχή", τόνισε.

Η ρητορική προστίθεται στο κλίμα έντασης που επικρατεί εδώ και αρκετές βδομάδες μεταξύ του Ιράν και του καθεστώτος των φανατικών ισλαμιστών Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν, λόγω της εξαφάνισης 11 Ιρανών διπλωματών και δημοσιογράφων μετά την κατάληψη του προπυργίου της αφγανικής αντιπολίτευσης Μαζάρ - ι - Σαρίφ από δυνάμεις των Ταλιμπάν την 8η Αυγούστου.

Το Ιράν πραγματοποίησε την περασμένη βδομάδα στρατιωτικές ασκήσεις με τη συμμετοχή δεκάδων χιλιάδων επίλεκτων στρατιωτών της δύναμης των Φρουρών της Επανάστασης κοντά στα αφγανικά σύνορα.

ΒΡΑΖΙΛΙΑ
Πολύνεκρο τροχαίο

ΣΑΟ ΠΑΟΛΟ.-

Τουλάχιστον 50 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 40 τραυματίστηκαν χτες στη Νοτιοανατολική Βραζιλία, όταν δυο τουριστικά λεωφορεία με επιβάτες καθολικούς προσκυνητές συγκρούστηκαν με δυο βυτιοφόρα βενζίνης, τα οποία και εξερράγησαν, ανακοίνωσαν οι αρχές. Οι 40 επιζώντες, μεταξύ των οποίων πολλοί σε σοβαρή κατάσταση, διακομίστηκαν σε τοπικά νοσοκομεία. Υπάλληλοι των σωστικών συνεργείων που βρίσκονται στην περιοχή του δυστυχήματος είπαν ότι τα πτώματα είναι καμένα σε τέτοιο σημείο, ώστεείναι πολύ δύσκολο να αναγνωριστούν. Δυστυχώς, η Βραζιλία έχει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά τροχαίων δυστυχημάτων παγκοσμίως.

Από τα μπλόκα στους δρόμους της Βόρειας Γαλλίας

ΤΟΥΡΚΙΑ
Κλίμα αβεβαιότητας για τις εκλογές

ΑΓΚΥΡΑ. -

Τα ήξεις - αφήξεις των Μπαϊκάλ και Γιλμάζ για τις εκλογές στην Τουρκία (έχουν εγκριθεί από τη Βουλή για τον Απρίλη του 1999) δημιουργούν αίσθημα "αβεβαιότητας" στην πολιτική σκηνή της χώρας.

Χτες η μεγαλύτερη συνδικαλιστική ομοσπονδία αντιτάχθηκε στα κυβερνητικά σχέδια για αναβολή της διεξαγωγής των πρόωρων εκλογών στην Τουρκία. Μια τέτοια απόφαση θα "βύθιζε τη χώρα στο χάος", δήλωσε ο αξιωματούχος της ομοσπονδίας Τουρκ-Ις, Σεμσί Ντενιζέρ.

Ο εξωκυβερνητικός σύμμαχος του πρωθυπουργού Μεσούτ Γιλμάζ, Ντενίζ Μπαϊκάλ, ο οποίος πίεσε από τον Απρίλη και πέτυχε τον Ιούλη τη διεξαγωγή πρόωρων εκλογών, τώρα δεν απορρίπτει την πρόταση αναβολής τους.

Ο Γιλμάζ πάντως αντιμετωπίζει την αντίθεση του κύριου εταίρου του, Μπουλέντ Ετσεβίτ, ο οποίος επιμένει στη διεξαγωγή των πρόωρων εκλογών τελεσίδικα τον Απρίλη...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ