ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 9 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Αντιδρούν στα σχέδια διάλυσης

Συγκέντρωση σήμερα έξω από τα κεντρικά γραφεία της υπηρεσίας

Αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις το αμέσως προσεχές διάστημα είναι οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αν η κυβέρνηση εμμείνει στα σχέδιά της για τη διάλυση της υπηρεσίας και την εκχώρηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων της στους ιδιώτες.

Σε μια πρώτη αντίδραση ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια για την ΥΠΑ, οι εργαζόμενοι έχουν προγραμματίσει για σήμερα στις 10.30 π.μ. προσυγκέντρωση στα γραφεία της ομοσπονδίας τους (ΟΣΥΠΑ) στη Λεωφ. Βουλιαγμένης (εγκαταστάσεις της πρώην αμερικανικής βάσης, κτίριο 223) και στη συνέχεια με αυτοκινητοπομπή θα κατευθυνθούν στην κεντρική υπηρεσία, όπου έχει οριστεί συγκέντρωση όλων των εργαζομένων, για να διαδηλώσουν την κατηγορηματική τους αντίθεση στο προωθούμενο νομοσχέδιο για την αλλαγή του νομικού πλαισίου της ΥΠΑ και να καθορίσουν την παραπέρα στάση τους.

Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο διάλυσης της ΥΠΑ, που βασίζεται στη μελέτη Γερμανών "συμβούλων", μεταξύ άλλων, προβλέπει την κατάργηση της υπηρεσίας και την ίδρυση, στη θέση της, δύο ανωνύμων εταιριών (αεροναυτιλίας και αεροδρομίων) και μιας Γενικής Γραμματείας, που θα υπάγεται στο υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών. Το 51% των μετοχών της ΑΕ Αεροδρομίων θα ανήκει στο Δημόσιο, ενώ το υπόλοιπο 49% θα μπορεί, κατά την κρίση του ΔΣ της εταιρίας, να εκχωρηθεί στους ιδιώτες. Με την κατάργηση της ΥΠΑ, αυτόματα καταργούνται οι οργανικές θέσεις και κατ' επέκταση διαλύεται και η υπαλληλική σχέση των 2.700 εργαζομένων. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι περίπου 200 άτομα θα στελεχώσουν τη Γενική Γραμματεία, άγνωστο με ποια κριτήρια, ενώ για τους υπόλοιπους 2.500 εργαζόμενους θα αποφασίσουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια των ΑΕ, πόσοι και ποιοι θα προσληφθούν και, βέβαια, με σχέση Ιδιωτικού Δικαίου πλέον. Επί της ουσίας, δηλαδή, το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει την απόλυση 2.500 υπαλλήλων της ΥΠΑ!

Είναι αξιοσημείωτο ότι η διοίκηση της ΥΠΑ εξέδωσε χτες καθησυχαστική ανακοίνωση, στην οποία αν και έμμεσα ομολογεί ότι το νομοσχέδιο είναι έτοιμο, εντούτοις επιχειρεί να ρίξει "στάχτη στα μάτια των εργαζομένων", υποστηρίζοντας ότι ακόμα δεν έχει "σχηματοποιηθεί, οριστικοποιηθεί". Για το... λόγο αυτό τους συνιστά να μην ανησυχούν και τους διαβεβαιώνει να αισθάνονται "απόλυτα ασφαλείς" για: Τις θέσεις εργασίας τους, τα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα και τα εισοδήματά τους. Καταλήγοντας η διοίκηση της ΥΠΑ, ζητά από τους εργαζόμενους να δείξουν συναίνεση ή τουλάχιστον ανοχή, για να... κερδηθεί το μεγάλο στοίχημα της ανάπλασης των υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας στην Ελλάδα!

Στάσεις εργασίας σήμερα σε τρόλεϊ και "ηλεκτρικό"

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν την κυβερνητική πολιτική ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών

Οι πρώτες αντιδράσεις στα σχέδια της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων εκδηλώνονται σήμερα, με τις στάσεις εργασίας των εργαζομένων στα τρόλεϊ (10 π.μ. - 4 μ.μ.), στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τα πράσινα λεωφορεία (11 π.μ. - 4 μ.μ.).

Τις απεργιακές κινητοποιήσεις κήρυξαν οι διοικήσεις των σωματείων ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, καταγγέλλοντας ότι τελικός στόχος της κυβέρνησης με τα δύο νομοσχέδια, που ετοίμασε ερήμην των εργαζομένων, είναι η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και η κατάργηση συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων, όπως είναι το 8ωρο, οι ΣΣΕ, οι όροι αμοιβής και απασχόλησης κλπ. Σε περίπτωση που η κυβέρνηση εμμείνει στα σχέδιά της, οι εργαζόμενοι προειδοποιούν ότι θα υπάρξει κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ έχουν προγραμματίσει για σήμερα στις 10 π.μ., γενική συνέλευση στο θέατρο "Γκλόρια" και στη συνέχεια συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, όπου έχει οριστεί ευρεία υπουργική σύσκεψη, με αντικείμενο την προώθηση στη Βουλή των δύο νομοσχεδίων για το ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών και το νέο κανονισμό εργασίας, μέσω του οποίου επιχειρείται η πλήρης ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.

Οι εργαζόμενοι στους ΗΣΑΠ καταγγέλλουν ότι η κυβέρνηση προωθεί έναν κανονισμό εργασίας - τερατούργημα, που, εκτός των άλλων, παρέχει την απόλυτη εξουσία στον διευθύνοντα σύμβουλο να αποφασίζει αυθαίρετα για τα πάντα, ακόμα και να απολύει προσωπικό κατά την κρίση του! Επίσης, καταγγέλλουν ότι, στο όνομα της εξυγίανσης και της νέας οργάνωσης των αστικών συγκοινωνιών, η κυβέρνηση, αντί να πάρει μέτρα εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιακών μέσων (επενδύσεις για τροχαίο υλικό και ανανέωση του στόλου, εξασφάλιση χρηματοδότησης, έργα για τη συμβατότητα των ΗΣΑΠ με το υπό κατασκευή μετρό κλπ.), προωθεί νομοσχέδιο, με το οποίο αναθέτει την εκμετάλλευση και λειτουργία του μετρό στην κατασκευάστρια εταιρία "Αττικό Μετρό", χωρίς να προωθεί μέτρα άμεσης ένταξης του νέου έργου στο πλέγμα των αστικών συγκοινωνιών.

Αλλαγή φρουράς στον ΟΤΕ

Να κινηθεί η διαδικασία διορισμού νέου προέδρου στον ΟΤΕ, μετά την παραίτηση του Δ. Παπούλια,ζήτησε χτες, με επιστολή του, από τον πρόεδρο της Βουλής, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Τάσος Μαντέλης. Για τη θέση του προέδρου του Οργανισμού, η κυβέρνηση προορίζει τον μέχρι σήμερα διοικητή της Κτηματικής Τράπεζας Β. Ράπανο, ο οποίος αποδέχτηκε σχετική πρόταση, ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έσπευσε να υποστηρίξει ότι η παραίτηση του προέδρου του ΟΤΕ "δεν έχει πολιτικά κίνητρα ούτε οδηγεί σε κάποιες άλλες πολιτικές συνέπειες".

Ανεξάρτητα, πάντως, από τις επίσημες διαβεβαιώσεις ότι ο Δ. Παπούλιας παραιτήθηκε για να επιστρέψει στα πανεπιστημιακά του καθήκοντα, είναι γεγονός ότι γίνεται σε μια κρίσιμη περίοδο για την πορεία του ΟΤΕ. Πορεία, που σημαδεύεται από την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει, με κάθε τρόπο, στην παραπέρα μετοχοποίηση - ιδιωτικοποίηση του κερδοφόρου Οργανισμού, ανοίγοντας, έτσι, το δρόμο στο ξένο πολυεθνικό κεφάλαιο και αναπότρεπτα στον "στρατηγικό επενδυτή".

Παράλληλα, γίνονται πλέον ορατές οι δυσκολίες του ΟΤΕ στον επενδυτικό τομέα και οι τυχοδιωκτικές ενέργειες του μικροϊμπεριαλιστή, που χαρακτηρίζουν την πολιτική του στα Βαλκάνια και στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Την ίδια στιγμή, τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 1998 με την πτώση της κερδοφορίας του στο 4,5% από 15% και πλέον, που εκτιμούνταν στον προϋπολογισμό, η μικρή απορροφητικότητα που παρουσιάζει το πρόγραμμα "Τηλεπικοινωνίες", η στασιμότητα στην παροχή νέων υπηρεσιών και η απώλεια σημαντικού μεριδίου από την αγορά στο εσωτερικό της χώρας, είναι στοιχεία που επιβεβαιώνουν ότι ο Οργανισμός σπρώχνεται σιγά - σιγά σε βαθιά νερά...

Και σίγουρα από την άβυσσο της ιδιωτικοποίησης και της απελευθέρωσης, που σπρώχνει τον ΟΤΕ η κυβέρνηση, λίγη σημασία πλέον έχει η επιλογή της άλφα ή βήτα ηγετικής ομάδας στον Οργανισμό, πολύ περισσότερο, που η τοποθέτησή της εκεί προϋποθέτει την πλήρη συμφωνία της στην πολιτική αυτή. Η δύναμη να ανακόψει αυτή την πορεία του ΟΤΕ, κατοχυρώνοντας το δημόσιο και κοινωφελή χαρακτήρα του, είναι μόνο οι εργαζόμενοι και τα συνδικάτα σ' αυτόν, οι ηγεσίες, όμως, των οποίων παραδόξως σιωπούν...

Απεργούν οι εργαζόμενοι στη Βιομηχανία Ζάχαρης

Σε 24ωρες επαναλαμβανόνενες απεργίες προχωρούν από αύριο οι εργαζόμενοι στην Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης (ΕΒΖ), αντιδρώντας στις αντεργατικές μεθοδεύσεις της διοίκησης του εργοστασίου, που προχωράει σε περαιτέρω μείωση των αποδοχών τους, καταστρατηγώντας τις συλλογικές συμβάσεις.

Η απόφαση για την κήρυξη απεργίας διαρκείας στα πέντε εργοστάσια και σε όλες της υπηρεσίες της βιομηχανίας πάρθηκε προχτές στη Λάρισα στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας των εργαζομένων στην ΕΒΖ, ενώ οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Λάρισας ξεκίνησαν ήδη από την περασμένη Παρασκευή να απεργούν, με ποσοστό συμμετοχής που φτάνει το 99%.

Να σημειωθεί ότι η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας των εργαζομένων που υποτάχτηκε στις αρχικές απαιτήσεις της διοίκησης της ΕΒΖ, υπέγραψε πέρυσι τριετή συλλογική σύμβαση με τον όρο οι αποδοχές των εργαζομένων να είναι 5% κάτω από την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση και δέχτηκε το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου των εργαζομένων. Οπως έχει γίνει γνωστό με τα μέτρα αυτά η μισθοδοσία των εργαζομένων μειώθηκε μέσα σε ένα χρόνο κατά 3,7 δισ. δραχμές, αλλά η διοίκηση της ΕΒΖ ζητάει ακόμα περισσότερα. Εκτός από τις ευθύνες που βαραίνουν τη διοίκηση της ΕΒΖ που επιχειρεί να μετακυλήσει το κόστος των πολιτικών εντολών της κυβέρνησης στους εργαζόμενους, αλλά και στους αγρότες και να οδηγήσει τη βιομηχανία στην ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημα, μεγάλες είναι και οι ευθύνες της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας των εργαζομένων. Με την υποχωρητικότητα που έδειξε το προηγούμενο διάστημα μπρος στις πασιφανείς μεθοδεύσεις της διοίκησης της ΕΒΖ και των αρμοδίων κυβερνητικών επιτελείων, άνοιξε την όρεξη για επιπρόσθετη αφαίρεση κεκτημένων δικαιωμάτων των εργαζόμενων στη βιομηχανία αυτή. Ετσι οφείλει, έστω και αυτή τη στιγμή, να ακολουθήσει αγωνιστική ταξική κατεύθυνση, ώστε να ανατραπούν οι όποιες καταστροφικές μεθοδεύσεις σχεδιάζονται σε βάρος της βιομηχανίας ζάχαρης, των εργαζομένων της και των αγροτών.

Μόνο από ειδικούς οι περιβαλλοντικές μελέτες

Οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) θα εκπονούνται πλέον μόνο από εξειδικευμένους επιστήμονες με εμπειρία σε θέματα προστασίας και διαχείρισης του περιβάλλοντος, αφού με καθυστέρηση αρκετών ετών το ΥΠΕΧΩΔΕ με το Προεδρικό Διάταγμα 256 (ΦΕΚ 190Α/12-8-98) θεσμοθετεί νέα κατηγορία μελετών με τίτλο "Κατηγορία 27 Μελέτες Περιβάλλοντος".

Αντικείμενο των μελετητών αυτών, σύμφωνα με το ΠΔ, είναι η εκπόνηση των ΜΠΕ για όλα τα δημόσια ή ιδιωτικά έργα, που απαιτεί η σχετική νομοθεσία. Επίσης, οι ίδιοι θα αναλαμβάνουν τις μελέτες προστασίας και διαχείρισης περιβάλλοντος και τις μελέτες αποκατάστασης περιβάλλοντος και ρυπασμένων αποδεκτών.

Με το ίδιο ΠΔ προβλέπεται η κατηγοριοποίηση των ειδικών αυτών επιστημόνων που θα αναλαμβάνουν τις περιβαλλοντικές μελέτες σε τρεις τάξεις πτυχίου.

Η εφαρμογή του ΠΔ αρχίζει δύο μήνες μετά τη δημοσίευσή του. Μέσα στο διάστημα αυτό το ΥΠΕΧΩΔΕ καλεί τους ενδιαφερόμενους επιστήμονες να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απόκτηση του πτυχίου τους στο Γραφείο Εμπειρίας Μελετητών του υπουργείου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ