ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 9 Οχτώβρη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Πολλαπλά επιζήμια η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων

Μια μέρα, μετά την κατάθεση σχετικής Ερώτησης βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή, η κυβέρνηση προχώρησε στην ανάκληση της άδειας εκμετάλλευσης από ιδιωτική αεροπορική εταιρία

Στην ανάκληση της άδειας εκμετάλλευσης της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας"Princes Airlines" (μετονομασία της "VEVUS"), έσπευσε χτες η κυβέρνηση, μόλις λίγες ώρες μετά την κατάθεση σχετικής Ερώτησης βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή!

Η ανάκληση της άδειας έγινε με την υπ' αριθμ. 42499/216/8/10/98 απόφαση του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, η οποία εκκρεμούσε από τα τέλη του περασμένου Αυγούστου. Και σίγουρα, δεν είναι τυχαίο το ότι υπογράφτηκε χτες, δηλαδή μια μέρα μετά την προώθηση του θέματος στη Βουλή. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, η άδεια εκμετάλλευσης της ιδιωτικής εταιρίας, ανακαλείται, μεταξύ των άλλων: Για ληξιπρόθεσμες οφειλές πολλών εκατομμυρίων δραχμών προς το Ελληνικό Δημόσιο, από τις 31/12/1997. Για πλαστά τιμολόγια, ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δραχμών, σύμφωνα με την υπ' αριθμ. 126 έκθεση του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ). Το πρόστιμο που επιβλήθηκε στην εταιρία για τα πλαστά τιμολόγια ανέρχεται σε πέντε δισεκατομμύρια δραχμές.

Οσον αφορά τον... αμαρτωλό βίο της εν λόγω εταιρίας, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, έχει αξία να επισημανθούν και τα εξής:

  • Υπάρχουν αλλεπάλληλες αποφάσεις απαγόρευσης εξόδου από την Ελλάδα, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο, σε βάρος του προέδρου της εταιρίαςΘ. Καραμπάτη,με τελευταία την υπ' αριθμ. 2710, που εκδόθηκε την 1η Ιούνη 1998. Ανάλογη απόφαση υπάρχει από τις αρχές του 1998 και σε βάρος του Χρ. Λάλα,διευθύνοντα συμβούλου και διαχειριστικού υπεύθυνου της εταιρίας έναντι του Δημοσίου και του ΙΚΑ. Πάντως, σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, ο Θ. Καραμπάτης με εξασφαλισμένη, άγνωστο πώς, την κάρτα κίνησης σε ελεγχόμενους χώρους του αεροδρομίου, μπορούσε να μπαινοβγαίνει στην Ελλάδα.
  • Υπάρχει η επιβαρυντική απόφαση του πολυμελούς πρωτοδικείου Αθηνών (1347/98), μετά από προσφυγή της "Ολύμπικ Κέτερινγκ", για την έκδοση τεσσάρων ακάλυπτων επιταγών, ύψους 40 εκατ. δραχμών, πέραν των τόκων, σε διαταγή της "Αλφα Μπαγκ" του Λονδίνου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε βάρος της εταιρίας, υπάρχει προσφυγή και από το γαλλικό Δημόσιο, για οφειλές 471 εκατ. δραχμών.

Αξιοπερίεργο, επίσης, είναι, ότι το ένα και μοναδικό αεροπλάνο που δρομολογεί η εταιρία, δε φέρει στην άτρακτό του τα διακριτικά στοιχεία που υποδηλώνουν το νηολόγιό του, κάτι, που είναι υποχρεωτικό για όλα τα αεροπλάνα, όλων των αεροπορικών εταιριών.

Μετά απ' όλα αυτά, εύλογα ανακύπτει το εξής ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν μια εταιρία, μ' αυτό το βίο και την πολιτεία, να συνεχίζει να διατηρεί σε ισχύ το πιστοποιητικό πλοϊμότητας, το οποίο έχει άμεση σχέση με την ασφάλεια του επιβατικού κοινού;

Η Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ

Πολλαπλά επιζήμια για τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου, αλλά και για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού, είναι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, που εφαρμόζει η κυβέρνηση στο πλαίσιο των εντολών του Διευθυντηρίου των Βρυξελλών.

Αυτό τονίζουν σε Ερώτηση, που κατέθεσαν προχτές στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος,Στρ. Κόρακας και Μπ. Αγγουράκης,με την επισήμανση ότι πολλά και κρίσιμα ερωτήματα ανακύπτουν για τη λειτουργία ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών στην Ελλάδα, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που λογικά θα έπρεπε να είχε παρέμβει Εισαγγελέας, απαγορεύοντας την πτήση αεροπλάνων "ως άκρως επικίνδυνα για τη ζωή των επιβατών". Σύμφωνα με διάφορες πληροφορίες και δημοσιεύματα, αναφέρεται στην Ερώτηση, οι άδειες λειτουργίας τέτοιων εταιριών υποτάσσονται σε σκοπιμότητες, σε ιδιοτελή συμφέροντα, στο κυνήγι του μέγιστου και εύκολου κέρδους και δεν καλύπτουν στοιχειώδεις όρους ασφαλείας, καθώς, επίσης, οι έλεγχοι που γίνονται στα αεροσκάφη των ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών συχνά και για λόγους άσχετους από τους τεχνικούς στην ΥΠΑ και στην ΟΑ, δεν ικανοποιούν τις διεθνείς προδιαγραφές. Μια τέτοια εταιρία, για την οποία έχουν γραφεί πολλά, είναι η "Venus" (έχει μετονομαστεί πρόσφατα, προφανώς, για λόγους φοροοικονομικούς σε "Princes Airlines"). Επειδή υπάρχουν υπόνοιες ότι η εν λόγω εταιρία λειτουργεί με έναν τρόπο που δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά, οι βουλευτές του ΚΚΕ απαιτούν από τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και Μεταφορών να προσκομίσουν τα παρακάτω έγγραφα - στοιχεία:

  • Το καταστατικό και την άδεια εκμετάλλευσης της συγκεκριμένης εταιρίας, μαζί με τα ονόματα των μελών του ΔΣ, καθώς, επίσης, την απόφαση χορήγησης πιστοποιητικού αερομεταφορέα (ΑΟC).
  • Τον ισολογισμό της εταιρίας το 1997, όπως υποχρεούται να υποβάλει στην ΥΠΑ:
  • Τα σχετικά έγγραφα του υπουργείου Οικονομικών για τις οφειλές της εταιρίας προς το δημόσιο, καθώς, επίσης και τα έγγραφα της αρμόδιας υπηρεσίας της ΥΠΑ για τον οικονομικό έλεγχο της "Princes".
  • Τα σχετικά έγγραφα για τυχόν απαγόρευση εξόδου στο εξωτερικό και για ποιους λόγους, του προέδρου (ή διευθυντή) της εταιρίας αυτής Θ. Καραμπάτη.
  • Τα σχετικά έγγραφα για τους τεχνικούς ελέγχους των ετών 1997 - 1998 για την πτητική ικανότητα του αεροπλάνου της εταιρίας Β 737 - 300 με τα διακριτικά SX - BFT και αριθμό νηολογίου 419 και αν αυτό πετά με ασφάλεια.
  • Ολα τα έγγραφα πτητικού τεχνικού ελέγχου του ίδιου αεροπλάνου για την πτήση τους στις 30 Σεπτέμβρη 1998, μέρα Τετάρτη προς Αγγλία, τόσο από την αρμόδια υπηρεσία της ΥΠΑ όσο και από την αρμόδια τεχνική υπηρεσία της Ολυμπιακής Αεροπορίας και τα ονόματα αυτού ή αυτών, που υπέγραψαν για να πετάξει το αεροπλάνο αυτή τη μέρα.
  • Τα στοιχεία - έγγραφα, αν το αεροπλάνο στις 30/9/98 είχε βλάβη, τι βλάβη και αν επιδιορθώθηκε.
  • Τα τυχόν έγγραφα ξένων υπηρεσιών ελέγχου, που αφορούν την εταιρία αυτή.

Καταλήγοντας, οι τρεις βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν να τους παρασχεθεί ενημέρωση αν ενεργά στελέχη, μισθωτοί υπάλληλοι της ΥΠΑ και της ΟΑ προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, έναντι αμοιβής στην "Princes Airlines" και αν αυτό είναι σύννομο και ρωτούν τι θα πράξει η κυβέρνηση, ώστε να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου και η ασφάλεια των επιβατών τέτοιων εταιριών.

ΑΜΥΓΔΑΛΟΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
Δεν "είδε" ζημιές ο ΕΛΓΑ...

Την αδικία σε βάρος τους καταγγέλλει με Ερώτηση στη Βουλή το ΚΚΕ

Οργή και αγανάκτηση προκαλεί στους αμυγδαλοπαραγωγούς της περιφέρειας του Δήμου Ν. Αγχιάλου και των Κοινοτήτων Μικροθηβών και Αϊδινίου Νομού Μαγνησίας, η μεγάλη αδικία που έγινε σε βάρος τους από τα πορίσματα των εκτιμήσεων του ΕΛΓΑ. Συγκεκριμένα, ο ΕΛΓΑ θεωρεί πως οι ζημιές που υπέστησαν οι καλλιέργειές τους από τον παγετό, στις 23/3/98, είναι μηδαμινές και συνεπώς οι παραγωγοί δε δικαιούνται ούτε καν τις ελάχιστες αποζημιώσεις.

Το θέμα αυτό έφεραν με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς τον υπουργό Γεωργίας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Βαγγέλης Μπούτας.Οπως επισημαίνεται στην Ερώτηση, οι αγρότες θεωρούν τα πορίσματα των εκτιμήσεων του ΕΛΓΑ παντελώς ανεδαφικά, άδικα και απαράδεκτα ενώ, όπως τονίζεται, έγιναν γνωστά στους παραγωγούς με μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση και συγκεκριμένα μετά τις 20/9/98. Γεγονός που καθιστά αδύνατη την επανεκτίμηση, αφού οι παραγωγοί τελείωσαν τη συλλογή του ελάχιστου εναπομείναντος καρπού.

Η μοναδική, όμως, ελπίδα των παραγωγών στις παραπάνω περιοχές - που η αμυγδαλοκαλλιέργεια είναι σχεδόν μονοκαλλιέργεια - ήταν η έγκαιρη και αντικειμενική εκτίμηση των ζημιών που υπέστησαν, αλλά και η γρήγορη αποζημίωσή τους ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, τονίζεται στην Ερώτηση.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ερωτούν τον υπουργό Γεωργίας τι μέτρα θα πάρει άμεσα ώστε να αποκατασταθεί η παραπάνω αδικία;

Δάση προς... αξιοποίηση

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Σύμφωνα με εξαγγελίες της, η κυβέρνηση προωθεί τη μετατροπή του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), που διαχειρίζεται το πανεπιστημιακό δάσος Περτουλίου και Ταξιαρχών, σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) και τη συγχώνευσή του με το Ταμείο Διοίκησης και Διαχείρισης του Αγροκτήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με στόχο τη δήθεν καλύτερη αξιοποίηση της περιουσίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το θέμα αυτό έφεραν στη Βουλή, με Ερώτηση που κατέθεσαν, οι βουλευτές του ΚΚΕ Αχιλλέας Κανταρτζής και Βαγγέλης Μπούτας.

Οπως τονίζουν οι βουλευτές του Κόμματος, το δάσος Περτουλίου είναι από τα καλύτερα δάση στη χώρα μας και αποτελεί πρότυπο για τον τρόπο φροντίδας του, αφού όλες οι παρεμβάσεις μέχρι σήμερα γίνονταν με αυστηρά επιστημονικές μεθόδους. Ταυτόχρονα, η περιοχή Περτουλίου διαθέτει περιοχές μοναδικού φυσικού κάλλους, όπως τα "Περτουλιώτικα λιβάδια", οι οποίες έχουν για τα καλά "μπει στο μάτι" διαφόρων που θα ήθελαν να τα πάρουν για "αξιοποίηση", καταστρέφοντας ένα από τα καλύτερα μέρη της πατρίδας μας.

Η μετατροπή του Ταμείου Διοίκησης και Διαχείρισης Πανεπιστημιακών Δασών από ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ, τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, ανοίγει το δρόμο για το ξεπούλημα του δάσους Περτουλίου στους ιδιώτες, γεγονός που θα έχει ως συνέπεια να χάσουν τη δουλιά τους οι κάτοικοι του χωριού, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, που απασχολούνται σε διάφορες δασικές εργασίες. Παράλληλα, το δάσος θα καταστραφεί αφού θα αξιοποιείται με καθαρά κερδοσκοπικά κριτήρια, ενώ έτσι ανοίγει ο δρόμος για το ξεπούλημα και την παράδοση στα αδηφάγα μεγάλα συμφέροντα, ενός τοπίου μοναδικού και απείρου φυσικού κάλλους, που κατ' αυτόν τον τρόπο θα καταστραφεί.

Επιπλέον, με τη μετατροπή του από ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ αίρεται αυτόματα η μονιμότητα του προσωπικού που απασχολείται σ' αυτό.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ερωτούν τον υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γερ. Αρσένη και Γεωργίας Στ. Τζουμάκα,εάν η κυβέρνηση προτίθεται να επανεξετάσει την απόφασή της αυτή και να μην προχωρήσει στη συγχώνευση και τη μετατροπή του Ταμείου Διοίκησης και Διαχείρισης Πανεπιστημιακών Δασών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ.

ΚΗΔΕΙΑ

Τον πολυαγαπημένο μας σύζυγο, πατέρα, παππού, αδελφό και θείο

ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΡΑΜΜΟ

ετών 69

κηδεύουμε σήμερα Παρασκευή 9.10.98 και ώρα 4 μ.μ. από τον Ιερό Ναό του Κοιμητηρίου Καλλιθέας.

Η σύζυγος: Ευαγγελία.

Οι κόρες του: Μαρία Ράμμου, Ντία Ράμμου.

Η εγγονή: Λυδία.

Τα αδέλφια του. Τα ανίψια του. Οι λοιποί συγγενείς.

Αρκετές ιδιωτικές εταιρίες αερομεταφορών ξεφύτρωσαν τα τελευταία χρόνια, στα πλαίσια της πολιτικής των "απελευθερώσεων", ενώ οι έλεγχοι, για τη λειτουργία τους και την ασφάλεια που παρέχουν, είναι τουλάχιστον αμφίβολοι. Στη φωτογραφία αεροπλάνο της "apollo", ιδιωτικής εταιρίας, που έχει ήδη κλείσει, αφού - σε ενάμιση χρόνο - έβαλε "φέσια" περίπου 3 δισ. και άφησε απλήρωτους τους εργαζόμενους.

Την προληπτική αντικατάσταση της "τάπας" του ψυγείου του συστήματος ψύξης των κινητήρων ορισμένων αυτοκινήτων, ανακοίνωσε χτες η Intercar, αποκλειστικός εισαγωγέας των αυτοκινήτων μάρκας BMW, στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η προληπτική αντικατάσταση αφορά τα μοντέλα, που παρήχθησαν από το 1988 ως το 1994 και γίνεται προληπτικά, χωρίς καμιά επιβάρυνση των ιδιοκτητών και παρότι δεν έχει παρουσιαστεί καμιά δυσλειτουργία στα αυτοκίνητα της BMW, αυτών των ετών, που κυκλοφορούν στην Ελλάδα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ