Παρασκευή 9 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Πολλαπλά επιζήμια η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων

Μια μέρα, μετά την κατάθεση σχετικής Ερώτησης βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή, η κυβέρνηση προχώρησε στην ανάκληση της άδειας εκμετάλλευσης από ιδιωτική αεροπορική εταιρία

Στην ανάκληση της άδειας εκμετάλλευσης της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας"Princes Airlines" (μετονομασία της "VEVUS"), έσπευσε χτες η κυβέρνηση, μόλις λίγες ώρες μετά την κατάθεση σχετικής Ερώτησης βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή!

Η ανάκληση της άδειας έγινε με την υπ' αριθμ. 42499/216/8/10/98 απόφαση του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, η οποία εκκρεμούσε από τα τέλη του περασμένου Αυγούστου. Και σίγουρα, δεν είναι τυχαίο το ότι υπογράφτηκε χτες, δηλαδή μια μέρα μετά την προώθηση του θέματος στη Βουλή. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, η άδεια εκμετάλλευσης της ιδιωτικής εταιρίας, ανακαλείται, μεταξύ των άλλων: Για ληξιπρόθεσμες οφειλές πολλών εκατομμυρίων δραχμών προς το Ελληνικό Δημόσιο, από τις 31/12/1997. Για πλαστά τιμολόγια, ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δραχμών, σύμφωνα με την υπ' αριθμ. 126 έκθεση του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ). Το πρόστιμο που επιβλήθηκε στην εταιρία για τα πλαστά τιμολόγια ανέρχεται σε πέντε δισεκατομμύρια δραχμές.

Οσον αφορά τον... αμαρτωλό βίο της εν λόγω εταιρίας, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, έχει αξία να επισημανθούν και τα εξής:

  • Υπάρχουν αλλεπάλληλες αποφάσεις απαγόρευσης εξόδου από την Ελλάδα, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο, σε βάρος του προέδρου της εταιρίαςΘ. Καραμπάτη,με τελευταία την υπ' αριθμ. 2710, που εκδόθηκε την 1η Ιούνη 1998. Ανάλογη απόφαση υπάρχει από τις αρχές του 1998 και σε βάρος του Χρ. Λάλα,διευθύνοντα συμβούλου και διαχειριστικού υπεύθυνου της εταιρίας έναντι του Δημοσίου και του ΙΚΑ. Πάντως, σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, ο Θ. Καραμπάτης με εξασφαλισμένη, άγνωστο πώς, την κάρτα κίνησης σε ελεγχόμενους χώρους του αεροδρομίου, μπορούσε να μπαινοβγαίνει στην Ελλάδα.
  • Υπάρχει η επιβαρυντική απόφαση του πολυμελούς πρωτοδικείου Αθηνών (1347/98), μετά από προσφυγή της "Ολύμπικ Κέτερινγκ", για την έκδοση τεσσάρων ακάλυπτων επιταγών, ύψους 40 εκατ. δραχμών, πέραν των τόκων, σε διαταγή της "Αλφα Μπαγκ" του Λονδίνου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε βάρος της εταιρίας, υπάρχει προσφυγή και από το γαλλικό Δημόσιο, για οφειλές 471 εκατ. δραχμών.

Αξιοπερίεργο, επίσης, είναι, ότι το ένα και μοναδικό αεροπλάνο που δρομολογεί η εταιρία, δε φέρει στην άτρακτό του τα διακριτικά στοιχεία που υποδηλώνουν το νηολόγιό του, κάτι, που είναι υποχρεωτικό για όλα τα αεροπλάνα, όλων των αεροπορικών εταιριών.

Μετά απ' όλα αυτά, εύλογα ανακύπτει το εξής ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν μια εταιρία, μ' αυτό το βίο και την πολιτεία, να συνεχίζει να διατηρεί σε ισχύ το πιστοποιητικό πλοϊμότητας, το οποίο έχει άμεση σχέση με την ασφάλεια του επιβατικού κοινού;

Η Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ

Πολλαπλά επιζήμια για τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου, αλλά και για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού, είναι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, που εφαρμόζει η κυβέρνηση στο πλαίσιο των εντολών του Διευθυντηρίου των Βρυξελλών.

Αυτό τονίζουν σε Ερώτηση, που κατέθεσαν προχτές στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος,Στρ. Κόρακας και Μπ. Αγγουράκης,με την επισήμανση ότι πολλά και κρίσιμα ερωτήματα ανακύπτουν για τη λειτουργία ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών στην Ελλάδα, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που λογικά θα έπρεπε να είχε παρέμβει Εισαγγελέας, απαγορεύοντας την πτήση αεροπλάνων "ως άκρως επικίνδυνα για τη ζωή των επιβατών". Σύμφωνα με διάφορες πληροφορίες και δημοσιεύματα, αναφέρεται στην Ερώτηση, οι άδειες λειτουργίας τέτοιων εταιριών υποτάσσονται σε σκοπιμότητες, σε ιδιοτελή συμφέροντα, στο κυνήγι του μέγιστου και εύκολου κέρδους και δεν καλύπτουν στοιχειώδεις όρους ασφαλείας, καθώς, επίσης, οι έλεγχοι που γίνονται στα αεροσκάφη των ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών συχνά και για λόγους άσχετους από τους τεχνικούς στην ΥΠΑ και στην ΟΑ, δεν ικανοποιούν τις διεθνείς προδιαγραφές. Μια τέτοια εταιρία, για την οποία έχουν γραφεί πολλά, είναι η "Venus" (έχει μετονομαστεί πρόσφατα, προφανώς, για λόγους φοροοικονομικούς σε "Princes Airlines"). Επειδή υπάρχουν υπόνοιες ότι η εν λόγω εταιρία λειτουργεί με έναν τρόπο που δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά, οι βουλευτές του ΚΚΕ απαιτούν από τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και Μεταφορών να προσκομίσουν τα παρακάτω έγγραφα - στοιχεία:

  • Το καταστατικό και την άδεια εκμετάλλευσης της συγκεκριμένης εταιρίας, μαζί με τα ονόματα των μελών του ΔΣ, καθώς, επίσης, την απόφαση χορήγησης πιστοποιητικού αερομεταφορέα (ΑΟC).
  • Τον ισολογισμό της εταιρίας το 1997, όπως υποχρεούται να υποβάλει στην ΥΠΑ:
  • Τα σχετικά έγγραφα του υπουργείου Οικονομικών για τις οφειλές της εταιρίας προς το δημόσιο, καθώς, επίσης και τα έγγραφα της αρμόδιας υπηρεσίας της ΥΠΑ για τον οικονομικό έλεγχο της "Princes".
  • Τα σχετικά έγγραφα για τυχόν απαγόρευση εξόδου στο εξωτερικό και για ποιους λόγους, του προέδρου (ή διευθυντή) της εταιρίας αυτής Θ. Καραμπάτη.
  • Τα σχετικά έγγραφα για τους τεχνικούς ελέγχους των ετών 1997 - 1998 για την πτητική ικανότητα του αεροπλάνου της εταιρίας Β 737 - 300 με τα διακριτικά SX - BFT και αριθμό νηολογίου 419 και αν αυτό πετά με ασφάλεια.
  • Ολα τα έγγραφα πτητικού τεχνικού ελέγχου του ίδιου αεροπλάνου για την πτήση τους στις 30 Σεπτέμβρη 1998, μέρα Τετάρτη προς Αγγλία, τόσο από την αρμόδια υπηρεσία της ΥΠΑ όσο και από την αρμόδια τεχνική υπηρεσία της Ολυμπιακής Αεροπορίας και τα ονόματα αυτού ή αυτών, που υπέγραψαν για να πετάξει το αεροπλάνο αυτή τη μέρα.
  • Τα στοιχεία - έγγραφα, αν το αεροπλάνο στις 30/9/98 είχε βλάβη, τι βλάβη και αν επιδιορθώθηκε.
  • Τα τυχόν έγγραφα ξένων υπηρεσιών ελέγχου, που αφορούν την εταιρία αυτή.

Καταλήγοντας, οι τρεις βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν να τους παρασχεθεί ενημέρωση αν ενεργά στελέχη, μισθωτοί υπάλληλοι της ΥΠΑ και της ΟΑ προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, έναντι αμοιβής στην "Princes Airlines" και αν αυτό είναι σύννομο και ρωτούν τι θα πράξει η κυβέρνηση, ώστε να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου και η ασφάλεια των επιβατών τέτοιων εταιριών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ