Μια μέρα, μετά την κατάθεση σχετικής Ερώτησης βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή, η κυβέρνηση προχώρησε στην ανάκληση της άδειας εκμετάλλευσης από ιδιωτική αεροπορική εταιρία
Στην ανάκληση της άδειας εκμετάλλευσης της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας"Princes Airlines" (μετονομασία της "VEVUS"), έσπευσε χτες η κυβέρνηση, μόλις λίγες ώρες μετά την κατάθεση σχετικής Ερώτησης βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή!
Η ανάκληση της άδειας έγινε με την υπ' αριθμ. 42499/216/8/10/98 απόφαση του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, η οποία εκκρεμούσε από τα τέλη του περασμένου Αυγούστου. Και σίγουρα, δεν είναι τυχαίο το ότι υπογράφτηκε χτες, δηλαδή μια μέρα μετά την προώθηση του θέματος στη Βουλή. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, η άδεια εκμετάλλευσης της ιδιωτικής εταιρίας, ανακαλείται, μεταξύ των άλλων: Για ληξιπρόθεσμες οφειλές πολλών εκατομμυρίων δραχμών προς το Ελληνικό Δημόσιο, από τις 31/12/1997. Για πλαστά τιμολόγια, ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δραχμών, σύμφωνα με την υπ' αριθμ. 126 έκθεση του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ). Το πρόστιμο που επιβλήθηκε στην εταιρία για τα πλαστά τιμολόγια ανέρχεται σε πέντε δισεκατομμύρια δραχμές.
Οσον αφορά τον... αμαρτωλό βίο της εν λόγω εταιρίας, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, έχει αξία να επισημανθούν και τα εξής:
Σύμφωνα με πληροφορίες, σε βάρος της εταιρίας, υπάρχει προσφυγή και από το γαλλικό Δημόσιο, για οφειλές 471 εκατ. δραχμών.
Αξιοπερίεργο, επίσης, είναι, ότι το ένα και μοναδικό αεροπλάνο που δρομολογεί η εταιρία, δε φέρει στην άτρακτό του τα διακριτικά στοιχεία που υποδηλώνουν το νηολόγιό του, κάτι, που είναι υποχρεωτικό για όλα τα αεροπλάνα, όλων των αεροπορικών εταιριών.
Μετά απ' όλα αυτά, εύλογα ανακύπτει το εξής ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν μια εταιρία, μ' αυτό το βίο και την πολιτεία, να συνεχίζει να διατηρεί σε ισχύ το πιστοποιητικό πλοϊμότητας, το οποίο έχει άμεση σχέση με την ασφάλεια του επιβατικού κοινού;
Πολλαπλά επιζήμια για τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου, αλλά και για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού, είναι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, που εφαρμόζει η κυβέρνηση στο πλαίσιο των εντολών του Διευθυντηρίου των Βρυξελλών.
Αυτό τονίζουν σε Ερώτηση, που κατέθεσαν προχτές στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος,Στρ. Κόρακας και Μπ. Αγγουράκης,με την επισήμανση ότι πολλά και κρίσιμα ερωτήματα ανακύπτουν για τη λειτουργία ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών στην Ελλάδα, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που λογικά θα έπρεπε να είχε παρέμβει Εισαγγελέας, απαγορεύοντας την πτήση αεροπλάνων "ως άκρως επικίνδυνα για τη ζωή των επιβατών". Σύμφωνα με διάφορες πληροφορίες και δημοσιεύματα, αναφέρεται στην Ερώτηση, οι άδειες λειτουργίας τέτοιων εταιριών υποτάσσονται σε σκοπιμότητες, σε ιδιοτελή συμφέροντα, στο κυνήγι του μέγιστου και εύκολου κέρδους και δεν καλύπτουν στοιχειώδεις όρους ασφαλείας, καθώς, επίσης, οι έλεγχοι που γίνονται στα αεροσκάφη των ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών συχνά και για λόγους άσχετους από τους τεχνικούς στην ΥΠΑ και στην ΟΑ, δεν ικανοποιούν τις διεθνείς προδιαγραφές. Μια τέτοια εταιρία, για την οποία έχουν γραφεί πολλά, είναι η "Venus" (έχει μετονομαστεί πρόσφατα, προφανώς, για λόγους φοροοικονομικούς σε "Princes Airlines"). Επειδή υπάρχουν υπόνοιες ότι η εν λόγω εταιρία λειτουργεί με έναν τρόπο που δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά, οι βουλευτές του ΚΚΕ απαιτούν από τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και Μεταφορών να προσκομίσουν τα παρακάτω έγγραφα - στοιχεία:
Καταλήγοντας, οι τρεις βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν να τους παρασχεθεί ενημέρωση αν ενεργά στελέχη, μισθωτοί υπάλληλοι της ΥΠΑ και της ΟΑ προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, έναντι αμοιβής στην "Princes Airlines" και αν αυτό είναι σύννομο και ρωτούν τι θα πράξει η κυβέρνηση, ώστε να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου και η ασφάλεια των επιβατών τέτοιων εταιριών.