ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 6 Νοέμβρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΓΡΟΤΕΣ
Επεκτείνονται σ' όλη τη Θεσσαλία οι κινητοποιήσεις

Συγκεντρώσεις σε επαρχία και χωριά της Καρδίτσας και παγκαρδιτσιώτικο συλλαλητήριο. Συνεδριάζει τις επόμενες μέρες η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Τρικάλων

Μετά την πολύ πετυχημένη αρχή, την περασμένη Τρίτη στα Φάρσαλα, οι νέες αγροτικές κινητοποιήσεις επεκτείνονται σ' όλη τη Θεσσαλία. Στην Καρδίτσα συνεδρίασε η Νομαρχιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα και αποφάσισε να πραγματοποιηθούν ενημερωτικές - προειδοποιητικές συγκεντρώσεις, με τρακτέρ και άλλα αγροτικά μηχανήματα, σε Λιοντάρι,Παλαμά,Προάστειο,Σοφάδες στις 16, 18, 19 και 20 Νοέμβρη αντίστοιχα, ενώ προγραμματίζεται και παγκαρδιτσιώτικο συλλαλητήριο,μάλλον, στις 2 Δεκέμβρη.

Ανάλογες προειδοποιητικές συγκεντρώσεις έχουν προγραμματιστεί και σε άλλες επαρχίες και χωριά της Λάρισας,ενώ στις αμέσως επόμενες μέρες θα συνεδριάσει η Νομαρχιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Τρικάλων για να λάβει τις σχετικές αποφάσεις διοργάνωσης κινητοποιήσεων σε επαρχίες και χωριά του νομού. Σε ετοιμότητα βρίσκονται οι αγροτικοί φορείς και οι Συντονιστικές Επιτροπές Αλμυρού, Βελεστίνου και Πηλίου.

Η Πανθεσσαλική Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα,που συνεδρίασε πρόσφατα, θα συντονίσει αυτές τις κινητοποιήσεις και σε πανθεσσαλικό επίπεδο, εφόσον η κυβέρνηση δεν ανταποκριθεί στην απαίτηση του αγροτικού κόσμου να ικανοποιηθούν άμεσα και ζωτικά αιτήματά του.

Οι νέοι φετινοί αγώνες της αγροτιάς στη Θεσσαλία στρέφονται ξανά κατά της αντιαγροτικής πολιτικής της ΕΕ που εφαρμόζει η κυβέρνηση, η οποία, μέσω των κανονισμών της για όλα τα αγροτικά προϊόντα, δημιουργεί, διατηρεί και επαυξάνει τα προβλήματα των αγροτών. Φέτος πιο οξυμένα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι σιτοπαραγωγοί, η παραγωγή των οποίων μένει απούλητη στις αποθήκες, εξαιτίας της εξευτελιστικής τιμής του προϊόντος, ενώ δε γίνονται και εξαγωγές. Επίσης, οι βαμβακοπαραγωγοί, λόγω αύξησης της παραγωγής, κινδυνεύουν να πουλήσουν φέτος 10 έως 40 δραχμές φθηνότερα το βαμβάκι σε σχέση με πέρυσι, ενώ, ταυτόχρονα, διεκδικούν και αποζημιώσεις για τις ζημιές που προκάλεσε στην παραγωγή το "ρόδινο" σκουλήκι.

Σε εξευτελιστικές τιμές πουλούν οι παραγωγοί τεύτλων, καπνού, καλαμποκιού, βιομηχανικής ντομάτας, οπωροκηπευτικών.

Ολα αυτά τα προβλήματα είναι απόρροια των αντιαγροτικών κανονισμών της ΕΕ, της νέας αναθεώρησης, προς το χειρότερο, της ΚΑΠ, ενώ αναμένονται ακόμα χειρότερα με την εφαρμογή των αποφάσεων στα πλαίσια της "Ατζέντας 2000".

Μιλώντας στα ΜΜΕ, μετά τη συνεδρίαση της Νομαρχιακής Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Καρδίτσας, ο Β. Μπούτας αναφέρθηκε στο σύνολο των προβλημάτων που δημιουργεί η αντιαγροτική πολιτική στον αγροτικό κόσμο και υπογράμμισε τις αγωνιστικές διαθέσεις της αγροτιάς, που παλεύει για την επιβίωσή της, για να μείνει στα χωριά της και να καλλιεργεί τη γη της. Τη δέσμευσή του να συνεχίσει τον αγώνα και ως αγροτοσυνδικαλιστής, μέλος της ΠΑΣΕ και νέος νομάρχης Καρδίτσας, επαναβεβαίωσε ο Β. Αναγνωστόπουλος,υπογραμμίζοντας τις ευθύνες της κυβέρνησης, που δε δίνει λύσεις στα προβλήματα και την ανάγκη υλοποίησης έργων υποδομής στη γεωργία, όπως το αρδευτικό του Σμόκοβου κ.ά.

Στο αίτημα της αγροτιάς να ληφθούν άμεσα μέτρα για να αντιστραφεί η εικόνα εγκατάλειψης της γεωργίας από τους νέους, αναφέρθηκε ο Δ. Τσέλιος, μέλος της ΠΑΣΕ και νεοεκλεγείς νομαρχιακός σύμβουλος Καρδίτσας.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Κατατέθηκε το νομοσχέδιο "ιδιωτικοποίησης"

Να το απορρίψουν στο σύνολό του καλεί τους εργαζόμενους η ΔΑΣ

Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση για τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και την ανατροπή του συνόλου των υφιστάμενων εργασιακών σχέσεων, με την κατάθεση χτες του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή.

Η κυβέρνηση, με εξασφαλισμένη την αμέριστη στήριξη της ηγεσίας της ΠΑΣΚΕ στην ΕΘΕΛ, ενσωμάτωσε στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο και το νέο αντεργατικό κανονισμό εργασίας και είναι έτοιμη να θέσει σε άμεση εφαρμογή τα καταστροφικά της σχέδια σε βάρος του δημόσιου και κοινωνικού ρόλου των συγκοινωνιών, αλλά και σε βάρος των εργαζομένων.

Με το νομοσχέδιο, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, με απαρχή τις πιο κερδοφόρες δραστηριότητες (μετρό, έκδοση - διακίνηση εισιτηρίων, τεχνική υποδομή, τηλεματική, κλπ.). Παράλληλα, περιορίζεται δραστικά ο κοινωνικός ρόλος των αστικών συγκοινωνιών και η άσκηση της όποιας "κοινωνικής πολιτικής" μετακυλίεται στο επιβατικό κοινό, με αυξήσεις στα εισιτήρια ή την επιβολή δημοτικών τελών, καθώς ουσιαστικά η εκτέλεση του τοπικού συγκοινωνιακού έργου εκχωρείται στους δήμους.

Και για να μην υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία για τις κυβερνητικές προθέσεις, υπενθυμίζεται ότι κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, ο υπουργός Μεταφορών έσπευσε να διευκρινίσει από την αρχή, πως στόχος της κυβέρνησης είναι "να ενισχυθεί η δημόσια συγκοινωνία, όχι με την έννοια ότι ανήκει στο δημόσιο, αλλά με την έννοια ότι εξυπηρετεί το γενικότερο δημόσιο συμφέρον και αφορά όλους τους πολίτες της μείζονος περιοχής Αττικής".

Το νομοσχέδιο προβλέπει:

  • Τον περιορισμό του ρόλου του ΟΑΣΑ στο σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση και συντονισμό, ενώ η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου διενεργείται από τους Εκτελεστικούς Φορείς Συγκοινωνιακού Εργου (ΕΦΣΕ), καθώς επίσης και από κάθε εταιρία που θα ιδρυθεί από τον ΟΑΣΑ ή που θα συμβληθεί μ' αυτόν.
  • Τη δυνατότητα μεταβίβασης έως 40% των μετοχών του ΟΑΣΑ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενώ παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους να εκτελούν τοπική αστική συγκοινωνία.
  • Τη δυνατότητα εκχώρησης "σε τρίτους" του τομέα ελέγχου καταβολής κομίστρου και επιβολής προστίμων στους παραβάτες επιβάτες, κατά το πρότυπο των "παρκοεταιριών".
  • Υποχρεωτικές μετατάξεις 700 εργαζομένων, που κρίνονται "πλεονάζοντες", ενώ ειδικότερα για τους "πλεονάζοντες" εργαζόμενους στους ΗΣΑΠ ορίζεται ρητά ότι "μεταφέρονται στη νέα εταιρία και ακολουθούν τις μισθολογικές παροχές της εταιρίας και διέπονται από τις εργασιακές σχέσεις αυτής".
  • Την κάλυψη με κρατική επιδότηση της διαφοράς που υπάρχει μεταξύ της τιμής του εισιτηρίου και του λειτουργικού κόστους. Μάλιστα, η πρόβλεψη είναι να μειωθεί κατά 23% η κρατική επιδότηση (από 101,6 δρχ. σήμερα ανά εισιτήριο, σε 78 δρχ.). Τέλος, είναι αξιοσημείωτο ότι διαιωνίζεται ο φαύλος κύκλος του ασύμφορου δανεισμού, καθώς το νομοσχέδιο προβλέπει ότι το ελληνικό δημόσιο δε θα παρέχει εγγυήσεις για νέα δάνεια, "πλην των περιπτώσεων δανείων, που χορηγούνται για την κάλυψη των συμπεφωνημένων ελλειμμάτων, που έχουν τεθεί στο συμβόλαιο διαχείρισης, αλλά για δημοσιονομικούς λόγους δεν καλύπτονται εξ ολοκλήρου με επιδότηση του κρατικού προϋπολογισμού".

Οσον αφορά τα εργασιακά θέματα, με το νέο κανονισμό εργασίας επιχειρείται η κατάργηση θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων (8ωρο, 5ήμερο, ρεπό κλπ.).

Η... συμμαχία

Σύμμαχο στην εφαρμογή της πολιτικής της για τις αστικές συγκοινωνίες, η κυβέρνηση εξασφάλισε την ηγεσία της ΠΑΣΚΕ στην ΕΘΕΛ. Ο πρόεδρος του συνδικάτου, Ανδρ. Κολλάς,δήλωσε χτες ότι "χαιρετίζει την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, διότι μετά από 21 χρόνια, επιτέλους, δίνονται λύσεις στα οικονομικά προβλήματα του συστήματος αστικών συγκοινωνιών". Αντίθετα, οι συνδικαλιστικές ηγεσίες σε ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ εξέφραζαν, χτες, τις αντιρρήσεις τους όσον αφορά το νέο κανονισμό εργασίας και έκαναν λόγο για την κήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων.

Η ΔΑΣ

Να απορρίψουν στο σύνολό του το νομοσχέδιο και να παλέψουν για την ψήφιση ενός άλλου νομοσχεδίου, που θα εξυπηρετεί πάνω απ' όλα το επιβατικό κοινό και θα διασφαλίζει τα συμφέροντα των εργαζομένων, με κεντρικό κορμό το νομοσχέδιο που είχε καταθέσει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ το 1992, καλεί τους εργαζόμενους η ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ). Επισημαίνει ότι η μόνη διέξοδος, με δεδομένους τους συσχετισμούς στο συνδικαλιστικό κίνημα, είναι να πάρουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στα χέρια τους την υπόθεση του αγώνα, είτε μέσα από Γενικές Συνελεύσεις είτε με πρωτοβουλίες για τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα για τη σωτηρία των αστικών συγκοινωνιών.

Ο Χρ. Σταμούλος,στέλεχος της ΔΑΣ και μέλος της διοίκησης του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, τονίζει ότι προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούν οι κομμουνιστές εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και καλεί όλους τους εργαζόμενους και στους τρεις φορείς (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ) σε κοινό αγώνα, γιατί τα προβλήματα είναι κοινά.

ΒΑΜΒΑΚΟΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
Τους απαγορεύουν να πουλήσουν ολόκληρη την παραγωγή

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Το πρόβλημα, που έχει δημιουργηθεί σε χιλιάδες βαμβακοπαραγωγούς, επειδή η κυβέρνηση όρισε χαμηλά όρια αναμενόμενης παραγωγής και τους απαγορεύει να παραδώσουν τις επιπλέον ποσότητες βαμβακιού που παρήγαγαν, έφερε με Ερώτησή του στη Βουλή το ΚΚΕ.

Στην Ερώτηση του ΚΚΕ που υπογράφουν οι βουλευτές Βαγγέλης Μπούτας και Αχιλλέας Κανταρτζής τονίζονται τα παρακάτω: "Ο καθορισμός από το υπουργείο Γεωργίας σε χαμηλά επίπεδα της αναμενόμενης στρεμματικής παραγωγής βαμβακιού στις περισσότερες περιοχές της χώρας, σε συνδυασμό με την καλή φετινή παραγωγή και τη χρονοβόρα διαδικασία των ενστάσεων, έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην πλειοψηφία των βαμβακοπαραγωγών. Κι αυτό γιατί δεν μπορούν να πουλήσουν την επιπλέον παραγωγή τους και δεν έχουν κατάλληλες αποθήκες να την αποθηκεύσουν, με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για υποβάθμιση αυτής της παραγωγής και να προκληθεί μεγάλη οικονομική ζημιά".

Στην Ερώτηση του ΚΚΕ επισημαίνεται: "Το πρόβλημα αυτό θα μπορούσε να διευθετηθεί αν γίνονταν δεκτές χωρίς εξέταση οι ενστάσεις των βαμβακοπαραγωγών για στρεμματικές παραγωγές μεγαλύτερες μέχρι και 15% αυτών, που αρχικά είχαν καθοριστεί και παραδινότανε άμεσα αυτές οι ποσότητες, ενώ η διαδικασία της εξέτασης των ενστάσεων να ισχύει για την παράδοση των ποσοτήτων που ξεπερνούν και την προσαύξηση του 15%".

Οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον αρμόδιο υπουργό Γεωργίας για το τι ενέργειες θα κάνει, ώστε να παραδώσουν άμεσα την παραγωγή τους οι βαμβακοπαραγωγοί και να αποτραπούν σίγουρες ζημιές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ