ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Νοέμβρη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Πρόκληση με "απ' ευθείας σύνδεση"

Με εμφανή στόχο να παίξει το ρόλο του "πυροσβέστη" των αγώνων που αναπτύσσονται και διογκώνονται στους χώρους της παιδείας, ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε χτες σε "απευθείας σύνδεση" να προσπαθεί να πείσει το πανελλήνιο για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Για το σκοπό αυτό, εκτός βέβαια από την κρατική τηλεόραση, η οποία μετέδιδε τη συνέντευξη σε απευθείας σύνδεση, επιστράτευσε τη συκοφαντία ενάντια σε εκείνους που αγωνίζονται, την υποβάθμιση αγώνων σε εσωτερικές αντιπαραθέσεις, τις θεωρίες περί "κοινωνίας της γνώσης", τελεσίγραφα του στιλ "ο Νόμος θα εφαρμοστεί", με αποτέλεσμα, τελικά, να κάνει φανερή την ανησυχία της κυβέρνησης για το κίνημα που έχει ξεσηκωθεί ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Ο υπουργός Παιδείας έκανε μια εφ' όλης της ύλης αναφορά στη "μεταρρύθμιση", ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο και φτάνοντας στο "συνονθύλευμα" που το υπουργείο Παιδείας αποκαλεί Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και συμπεριλαμβάνει ΠΣΕ, "συμβατικά προγράμματα σπουδών", "Ανοιχτό Πανεπιστήμιο" κλπ.

Αποκαλυπτικός, ωστόσο, ήταν όταν αναφερόταν στους αγώνες που αναπτύσσονται. Για την πανελλαδική συνάντηση που έχουν προγραμματίσει Συντονιστικά Αγώνα μαθητών από όλη την Ελλάδα στο υπουργείο Παιδείας, όπου θα επιδιώξουν συνάντηση, τόνισε χαρακτηριστικά ότι "δεν αποδίδουν συναντήσεις διαδηλωτών με τον υπουργό", καλώντας τους μαθητές να απευθυνθούν στις διευθύνσεις. Ερωτώμενος δε για το πώς θα αντιμετωπίσει τους αγώνες των μαθητών, τόνισε ότι δεν είναι "ούτε των αστυνομικών, ούτε των διοικητικών μέτρων". Ωστόσο, το ίδιο το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του πριν από μερικές μέρες ανακοίνωνε ότι έχει "δασκαλέψει" τους προϊσταμένους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το πώς θα "αποτρέπουν ή να αναιρούν καταλήψεις". Τις κινητοποιήσεις φοιτητών και πανεπιστημιακών ενάντια στα Προγράμματα Σπουδών Επιλογής, τις απέδωσε σε αντιδικίες πανεπιστημιακών (κάνοντας λόγο ειδικά για το Πάντειο και το Πολυτεχνείο Κρήτης), ενώ σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, τόνισε ότι "όταν μου ζητούν κατάργηση του νόμου 2525, μου κόβουν τις γέφυρες", κατά την πάγια τακτική για "διάλογο" στο πλαίσιο της εφαρμογής του νόμου.

Ο υπουργός Παιδείας απέδωσε, πάντως, τις αντιδράσεις στο "φόβο" και την "αβεβαιότητα για το καινούριο".

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υπουργός Παιδείας στο ρόλο του εκπαιδευτικού, ανακοινώνοντας την πρότασή του, για ίδρυση σχολής διαρκούς επιμόρφωσης και τονίζοντας προκλητικά ότι "αδικούμε τους εκπαιδευτικούς", τη στιγμή που το υπουργείο Παιδείας είχε εξαπολύσει επιχείρηση συκοφάντησης του κλάδου κατά το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Επιχείρησε μάλιστα να διαχωρίσει τους εκπαιδευτικούς, κάνοντας λόγο για "σιωπηρή πλειοψηφία που συμφωνεί".

Το χαρτί "ελεύθερη πρόσβαση"

Αναφερόμενος στο ζήτημα των εξετάσεων στο Λύκειο, ο υπουργός, παίζοντας κυριολεκτικά με τις λέξεις, τόνισε ότι δεν πρόκειται για εξεταστικό σύστημα αλλά "διαπιστωτικό", παραλείποντας βέβαια να διευκρινίσει πως η εισαγωγή των μαθητών στη σχολή της αρεσκείας τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα εξαρτηθεί από αυτή τη "διαπιστωτική" διαδικασία των - πολλαπλών - εξετάσεων, σε πανελλαδικό μάλιστα επίπεδο, πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα τη μαζική προσφυγή των μαθητών στα φροντιστήρια.

Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε τα περί ελεύθερης πρόσβασης και αναφέρθηκε στην αύξηση των εισακτέων με στόχο το 2000 να ξεπεράσουν τους 85.000 οι εισαγόμενοι φοιτητές. Ειδικότερα για τη λεγόμενη "διεύρυνση" της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, είπε ότι τα ΠΣΕ φέρνουν στην Ελλάδα ένα θεσμό που έχει καταξιωθεί στην Ευρώπη και ότι στο πλαίσιο της "αυτοοργάνωσης" των Πανεπιστημίων δε θα υπάρχει μόνο διεύρυνση, αλλά και συντμήσεις τμημάτων, και τα ΑΕΙ θα κληθούν να εγκαταλείψουν αντικείμενα, τα οποία είναι ξεπερασμένα.

Ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε χτες επισκέψεις στα σχολεία για να "ενημερωθούν" οι μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Ανακοίνωσε δε, ότι την ερχόμενη Τρίτη θα φέρει για συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τα ζητήματα της μεταρρύθμισης, καλώντας τα κόμματα να παρουσιάσουν συγκεκριμένες προτάσεις, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει "συναίνεση" και να εμφανίσει την αντιδραστικότερη εκπαιδευτική αναδιάρθρωση των τελευταίων χρόνων, ως προϊόν "διαλόγου".

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο σήμερα

Με τη μαζική συμμετοχή τους στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο σήμερα στις 12 το μεσημέρι στο Αγαλμα του Βενιζέλου, απαντούν οι μαθητές της Θεσσαλονίκης στις απειλές του υπουργού Παιδείας και στην επιχείρηση τρομοκράτησης και κατασυκοφάντησης του αγώνα τους που στήνεται με την ενεργό δράση διευθυντών σχολείων, κάποιων γονιών και καθηγητών που εμφανίζονται ως υπερασπιστές της "εκσυγχρονιστικής μεταρρύθμισης" και φυσικά των γνωστών για την καταστροφική δράση τους εξωσχολικών στοιχείων.

Δυστυχώς γι' αυτούς, η πλειοψηφία των καθηγητών και των γονιών τάσσεται στο πλευρό των αγωνιζόμενων μαθητών, που διεκδικούν την κατάργηση του νόμου 2525, αύξηση των δαπανών για την παιδεία, μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, κάλυψη των αναγκών σε υλικοτεχνική υποδομή και βιβλία και εκδημοκρατισμό της λειτουργίας των σχολείων.

Σήμερα στο συλλαλητήριο και στην πορεία, που θα ξεκινήσει από το Αγαλμα του Βενιζέλου και θα καταλήξει στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, αναμένεται να συμμετέχουν μαζικά οι μαθητές των 50 γυμνασίων και λυκείων της Θεσσαλονίκης που τελούν υπό κατάληψη, αλλά και καθηγητές. Ηδη οι πέντε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, με κοινή ανακοίνωσή τους, τάσσονται υπέρ των αιτημάτων των μαθητών και καλούν τους εκπαιδευτικούς να ενισχύσουν το μέτωπο παιδείας που αναπτύσσεται.

Οι "αγανακτισμένοι"

Μπροστά στον αγωνιστικό πυρετό που έχει κυριεύσει τη μαθητική κοινότητα, οι υποτακτικοί του υπουργείου Παιδείας, και του "εκσυγχρονιστικού" ύφους και ήθους της κυβέρνησης, ανέλαβαν δράση. "Πρωτοπόροι" γονείς εκλεγμένοι στα ΔΣ των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων καλούν Γενικές Συνελεύσεις με στόχο την ποινικοποίηση του αγώνα των μαθητών, μέσα από την παρέμβαση του εισαγγελέα και την επιβολή ποινών...

"Λαμπερό" παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του 2ου Γυμνασίου - Λυκείου Καλαμαριάς, όπου ο Σύλλογος Γονέων, χωρίς την έγκριση της ΓΣ, μαζί με τους καθηγητές κατέλαβαν το κτίριο, ώστε να αποτρέψουν την επανακατάληψή του από τους μαθητές. Οι μαθητές τελικά έκαναν αποχή προχτές από το μάθημα και χτες το πρωί ευχαρίστησαν τους γονείς και τους καθηγητές που περιφρούρησαν τον αγώνα τους, φυλάσσοντας το κτίριο.

Τέλος και νέο κρούσμα βανδαλισμού παρουσιάστηκε το βράδυ της Τετάρτης, όταν μεγάλη ομάδα εξωσχολικών εισέβαλε στο 1ο Λύκειο Ευόσμου και κατέστρεψε ό,τι έβρισκε στο πέρασμά της. Οι "άγνωστοι" εξωσχολικοί φαίνεται ότι γνωρίζουν καλά τη δουλιά τους, αφού εξορμούν μόνο τη νύχτα και σε σχολεία όπου η περιφρούρηση τυχαίνει να γίνεται από λίγους μαθητές.

Συναυτουργός στο έργο διάσπασης και καταστολής των μαθητικών αγώνων, εμφανίζεται μια αυτοαποκαλούμενη "πρωτοβουλία μαθητών", που αγνοώντας τις αποφάσεις ΓΣ των 50 σχολείων, καλεί συγκέντρωση σήμερα σε διαφορετικό σημείο.

Απάντηση στον Αρσένη

Σχολιάζοντας τη στάση του υπουργού Παιδείας, με κοινή ανακοίνωσή τους οι πέντε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ξεκαθαρίζουν ότι η αντιεκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόζει δεν μπορεί παρά να συνοδεύεται από τον αυταρχισμό και τη βία. Ενώ δηλώνουν τη βεβαιότητα πως "θετικές εξελίξεις θα υπάρξουν μόνο με τους συντονισμένους αγώνες καθηγητών, μαθητών, γονιών, φοιτητών και όλων των εργαζομένων". Μόνο με αυτή την προϋπόθεση τα οράματά και οι αγώνες για μια αναβαθμισμένη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση θα γίνουν πράξη, σημειώνουν και ζητούν: Να υλοποιηθούν τα αιτήματα των μαθητών και οι θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος. Να καταργηθούν οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι. Να εξασφαλιστούν τα μορφωτικά δικαιώματα, οι επαγγελματικές προοπτικές των μαθητών. Να διασφαλιστούν και να διευρυνθούν τα εργασιακά και οικονομικά δικαιώματα των καθηγητών.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΕΙ
Πανελλαδική κινητοποίηση

Σε πανελλαδική κινητοποίηση στις 2 Δεκέμβρη, ημέρα εκδίκασης στο Συμβούλιο της Επικρατείας του αιτήματος για την αντισυνταγματικότητα των Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ), προσανατολίζονται οι Σύλλογοι Σπουδαστών των ΤΕΙ της χώρας, ενώ στις 2-3 Δεκέμβρη αποφάσισαν να κλείσουν όλες τις σχολές. Με αποφάσεις γενικών συνελεύσεων και των διοικητικών συμβουλίων τους, οι σπουδαστές καταδικάζουν την αντιεκπαιδευτική "μεταρρύθμιση" και το νόμο 2525/97, που υποβαθμίζει τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, αποσυνδέει το πτυχίο από το επάγγελμα, ενώ με τα ΠΣΕ και την ίδρυση νέων τμημάτων, καταργείται η δημόσια δωρεάν παιδεία, υποβαθμίζονται οι σπουδές και η μόρφωση μετατρέπεται σε κατάρτιση.

Στην πρώτη πανελλαδική συνάντηση που είχαν το περασμένο Σάββατο στο ΤΕΙ Αθήνας, εκπρόσωποι από 11 Συλλόγους Σπουδαστών ΤΕΙ της χώρας (ΣΔΟ Αθήνας, Καλαμάτας, Χαλκίδας, ΣΕΥΠ Αθήνας και Λαμίας, ΣΕΛΕΤΕ, ΣΕΥΠ Ηρακλείου και Λαμίας, ΣΤΕΓ Καλαμάτας, Αρτας, ΣΤΕΦ Χαλκίδας, ΣΤΕΓ Δράμας), αποφάσισαν την κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους και το συντονισμό της δράσης τους με μαζικούς φορείς σε κάθε πόλη, με βασικό αίτημα την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 2525/97 και την άρση του διαχωρισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

"Κατανοώντας την ανάγκη συντονισμένου αγώνα σπουδαστών, φοιτητών, μαθητών και άλλων μαζικών φορέων, ενάντια στην αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης", επισημαίνεται σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν και υπογράφουν οι 11 σπουδαστικοί σύλλογοι: "Καλούμε όλους τους συλλόγους των ΤΕΙ, στη βάση των αποφάσεων των γενικών συνελεύσεων, οι οποίες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι την 1η Δεκέμβρη, να προβούν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις για τις 2 Δεκέμβρη σε όλες τις πόλεις και να αναλάβουν πρωτοβουλίες ενημέρωσης και συντονισμού της δράσης τους με άλλους μαζικούς φορείς".

Η επόμενη πανελλαδική συνάντηση των συλλόγων των ΤΕΙ ορίστηκε για το Σάββατο 5 Δεκέμβρη, στο ΤΕΙ Αθήνας.

"Ο πιο καλός καθηγητής"

Κεντρικό σημείο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι για τον υπουργό Παιδείας η ποιότητα του εκπαιδευτικού. Θέλει, λέει, να τον ενημερώσει, να τον επιμορφώσει, να τον αναβαθμίσει, να τον εκσυγχρονίσει. Αυτά και άλλα πολλά ακούσαμε στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, που συνοψιζόταν στο εξής ένα: πώς θα αναγκάσουν τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν τις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις, να τους ωθήσουν να συζητούν πώς θα εφαρμοστεί, αντί να ανατραπεί, η αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Γι' αυτό ο υπουργός επέμενε ότι "οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους είναι καλοί και οι "κακοί", που εναντιώνονται, είναι μειοψηφία, που δεν έχει σχέση με την τάξη". Ποιοι είναι όμως για την κυβέρνηση "οι πιο καλοί καθηγητές" και για ποια τάξη ουσιαστικά ενδιαφέρεται; Θέλοντας να φωτίσουμε αυτό το θέμα, δίνουμε στη δημοσιότητα περιγραφή ενός σεμιναρίου "πολλαπλασιαστών", αρκετά κατατοπιστική για το πώς κι από ποιους ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί.

Μόνο οι πιστοί...

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο διοργάνωσε "σεμινάριο" σε γνωστό ξενοδοχείο με θέμα "για το πρόγραμμα σπουδών και τα σχολικά βιβλία του Ενιαίου Λυκείου". Στις 5/10/98 εκπαιδευτικοί απ' όλη την Ελλάδα βρέθηκαν εκεί για να ενημερωθούν και να ενημερώσουν τους συναδέλφους τους. Το "καλωσόρισμα" το ανέλαβαν ο κ. πρόεδρος του Π.Ι., ο ειδικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας για θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και κάποιος που ήταν γνωστός ως καθαιρεθείς πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ για απεργοσπασία και νυν σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Με το "καλημέρα" οι τρεις εν λόγω κύριοι, σε σύντομες παρεμβάσεις τους, επανέλαβαν ότι, αν κάποιος από τους συμμετέχοντες δεν έχει πιστέψει στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση καλύτερα να... αποχωρήσει από το σεμινάριο. "Μόνο οι πιστοί και μη ερευνώντες προσέλθετε". Μάλιστα, ο τόνος που χρησιμοποίησε ο δεύτερος κύριος ήταν επιεικώς ανοίκειος. Φαίνεται, η κυβέρνηση και οι εν λόγω κύριοι που έχουν προφανώς βάλει και το χεράκι τους σ' αυτό που ονομάζουν"αξιολόγηση", δεν μπορούν να διανοηθούν ότι η επαρκής ανταπόκριση στα επαγγελματικά καθήκοντα καθώς και η συμμετοχή σε όλες τις σχετικές διαδικασίες δεν προϋποθέτουν να είναι κάποιος οπαδός της εκάστοτε πολιτικής του κυβερνώντος κόμματος. Εχει μάλιστα παρατηρηθεί ότι οι εναγκαλισμοί μερικών εκπαιδευτικών με τη διοίκηση και τον κυβερνητικό κομματικό μηχανισμό συχνά δε συμβαδίζουν με την επιβαλλόμενη "επιμέλεια και επίδοση". Αυτή την έλλειψη επιδιώκουν με το γνωστό πλέον σε όλους τρόπο.

Ο Μήτρος

Αμέσως μετά οι συνάδελφοι - ανάμεσά τους πολλοί άπιστοι που παρέμειναν - γνώρισαν τον αγαπητό κ. Μήτρο. Αφού συστήθηκε, γνωστοποίησε την καταγωγή του και το αγαπημένο του, όπως είπε, υποκοριστικό. Αναφέρθηκε ακόμα και στους νεκρούς που έχει δώσει η οικογένειά του στην πατρίδα.

Και να που άρχισε την "ενημέρωση" σχετικά με την "αξιολόγηση" των μαθητών στο Λύκειο. Μεταξύ άλλων είπε ότι αν στις πανελλαδικές εξετάσεις οι μαθητές κάποιων καθηγητών γράψουν μέσο όρο 14 και οι μαθητές κάποιων άλλων γράψουν 8 οι δεύτεροι καθηγητές δε θα έχουν θέση στα σχολεία. Μπορεί, λέει, να μην έχει ακόμα θεσμοθετηθεί, αλλά είναι προσωπική του άποψη.

Για τα παιδιά φυσικά εννοείται ότι δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία. Τα πετάνε από το Λύκειο με τον τίτλο του "αποτυχημένου".

Πολλοί θα περίμεναν να ακούσουν στη συνέχεια του λόγου του για τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στα παιδιά των "αριστοκρατικών" συνοικιών σε σχέση με τις άλλες. Τις εργατογειτονιές. Για το τι θα γίνει για τα παιδιά των χαμηλόμισθων, των ανέργων, των αλλοδαπών. Και κυρίως τι μέτρα θα εφαρμοστούν, για να αρθούν σε κάποιο βαθμό αυτές οι ανισότητες και οι ταξικοί φραγμοί. Η σιωπή γι' αυτά βάρυνε στο λόγο του Μήτρου. Εδειχνε μάλιστα ανυποψίαστος γι' αυτές και άλλες παραμέτρους που καθορίζουν τη διαφορετική επίδοση, ακόμα και μεταξύ τμημάτων του ίδιου σχολείου με τους ίδιους εκπαιδευτικούς.

Κάποια στιγμή που είχε πάρει φόρα, για να τεκμηριώσει κάποιο συλλογισμό του, είπε, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι σε δύσκολα θέματα μαθηματικών των Γενικών Εξετάσεων οι υποψήφιοι έγραψαν μέσο όρο 8,5 και αν βάζαμε τους καθηγητές τους να γράψουν θα έγραφαν για 6,5... Τότε, φυσικά, οι συνάδελφοι δεν άντεξαν άλλο και του έβαλαν τις φωνές, λέγοντάς του, ότι εσύ και οι προηγούμενοί σου αρκετά έχετε προσβάλλει τους καθηγητές και του ζήτησαν να ανακαλέσει.

Ομως ο κατήφορος δεν είχε τέλος. Μετά την πρώτη παρέμβαση πήγε κάπως να τα μαζέψει, αλλά δεν ανακάλεσε.

Κι ο "βαρβάτος" Κώστας...

Κάπου εκεί άρχισε να μιλάει για το φίλο του τον Κώστα, "βαρβάτο" μαθηματικό, (έτσι τον χαρακτήρισε). Ομως ο "άμοιρος" "δεν ήξερε" είπε, να... επιλέγει θέματα σωστά για τις εξετάσεις των μαθητών του. Είπε, λοιπόν, ότι σε ένα τμήμα, έβαλε ο φίλος του Κώστας, ο "βαρβάτος", ένα πρόχειρο διαγώνισμα, με υπερβολικά δύσκολα θέματα και οι μαθητές του πήραν κατά μέσο όρο 4. Τότε παρενέβη ο Μήτρος, εξήγησε το "λάθος", έβαλε "κανονικά" θέματα, ξανάγινε εξέταση και οι μαθητές έγραψαν κατά μέσο όρο 14. Είπε ακόμα ότι αυτή η ιστορία έχει συμπεριληφθεί και σε γραπτές οδηγίες του προς τους συναδέλφους. Τότε έγινε τουλάχιστον δύο φορές η ερώτηση "γιατί ο Κώστας ο βαρβάτος έβαζε θέματα τόσο μεγάλης δυσκολίας; Τι κίνητρο είχε;". Η απάντηση φυσικά ήταν "άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε". Ομως, πολλοί ξεστόμισαν και περισσότεροι θα σκέφτηκαν ότι ο πολυδιαφημισμένος Κώστας δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το να εκβιάζει για... φροντιστήρια.

Αν, λοιπόν, κάποιος περιμένει με κάτι τέτοιους "βαρβάτους", να κάνει θετικό έργο στην εκπαίδευση, είναι "μακριά νυχτωμένος", όπως λέει και ο λαός μας. Η συνειδητά υλοποιεί αυτό που οι κυβερνητικοί βάφτισαν "μεταρρύθμιση". Και κάτι άλλο. Εμμεσα, αλλά σαφώς, από τα παραπάνω ομολόγησε το πώς θα εκπαραθυρώνουν τους μαθητές από το Λύκειο. Ως "επικυρίαρχοι" θα κανονίζουν το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, ώστε να ελέγχουν το πόσοι θα τελειώνουν το Λύκειο. Πόσο θα αυξάνουν τους πελάτες των φροντιστηρίων.

Κάποια στιγμή είπε, ότι και αυτός πριν αναδειχτεί σε διάφορες θέσεις, διετέλεσε "καθηγητάριο"... Αραγε, μήπως ήταν έμμεση ομολογία ότι η ανάδειξή του σχετίζεται με αυτό που είπε ότι ήταν ή τουλάχιστον αισθανόταν; Είτε μήπως ήταν ένα κάλεσμα σε όσους θέλουν να "ανέβουν", να ακολουθήσουν τον ίδιο δοκιμασμένο πλέον δρόμο. Δηλαδή να γίνουν "καθηγητάρια"; Μήπως αυτό δεν επιδιώκει η κυβέρνηση, μεταξύ άλλων, με τα μέτρα για τη λεγόμενη "αξιολόγηση" και την κατάργηση της επετηρίδας; Η χρήση και μόνο αυτού του χαρακτηρισμού δείχνει επίσης την εκτίμηση που φέρεται πως τρέφει για τους ανθρώπους που αναλαμβάνουν, όχι απλά να διδάξουν γνώσεις, αλλά να διαπαιδαγωγήσουν τους νέους ανθρώπους.

Τολμάς;

Στο ίδιο περίπου κλίμα ήταν και ο σύμβουλος του κ. ειδικού γραμματέα, που "ενημέρωσε" για τα ΤΕΕ. Ο εν λόγω κύριος μάλιστα, για να επιβάλλει ησυχία στο ακροατήριο χτυπούσε συνεχώς με ένα μάλλον μεταλλικό αντικείμενο σ' ένα ποτήρι, που βρισκόταν μπροστά του, προκαλώντας έναν εξαιρετικά μονότονο και ενοχλητικό ήχο. Η ενέργεια αυτή ίσως και να ήταν ένδειξη της εκτίμησης που έτρεφε ο εν λόγω ομιλητής προς τους παριστάμενους, κάτι που ενισχύεται από το ακόλουθο περιστατικό: Ενας από τους συμμετέχοντες σχολικός σύμβουλος, που πριν μιλήσει δήλωσε όνομα και ιδιότητα, αναφέρθηκε σε ένα ζήτημα που απασχολεί εντονότατα όλη την κοινότητα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Στο ζήτημα εισαγωγής των πτυχιούχων του Β Κύκλου ΤΕΕ στα ΤΕΙ, μετά από προϋπηρεσία 18 μηνών και νέες εξετάσεις. Αφού έθιξε αρκετές παραμέτρους ρώτησε αν το υπ. Παιδείας έχει επανεξετάσει το θέμα και αν είναι υπό σκέψη κάποια τροποποίηση. Ο κ. εκπρόσωπος του υπουργείου με ύφος δώδεκα καρδιναλίων και τόνο που κατά κανόνα χρησιμοποιούν "καρεκλοκένταυροι" της εξουσίας είπε στο σχολικό σύμβουλο, που... τόλμησε να ρωτήσει, ότι το υπουργείο δε στήνει αυτές τις διαδικασίες για να μάθει τι λέει ο κόσμος, αλλά μόνο για να μεταφερθούν προς τους εκπαιδευτικούς οι απόψεις του.

Κλείνοντας με τον κύκλο των ομιλητών του σεμιναρίου, ασφαλώς πρέπει να αναφερθούμε και στους 2 Συμβούλους του Π. Ι., οι οποίοι μάς ενημέρωσαν για το μάθημα της Τεχνολογίας. Για λόγους που φαίνονται προφανείς, πρέπει να σημειώσουμε ότι τουλάχιστον η συμπεριφορά των κυρίων αυτών ήταν ευπρεπής και κοσμία. Οσον αφορά την ουσία θα αναφερθούμε αλλού.

Το "σέρβις" ήταν άψογο...

Τα συγχαρητήριά μας στη διεύθυνση του ξενοδοχείου για το σέρβις και το θαυμάσιο φαγητό. Με την ευκαιρία παρατηρήσαμε ότι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για τέτοιου είδους κυβερνητικές σκοπιμότητες, καίνε... διπλάσια βενζίνη. Αφού τα χρήματα που διατίθενται για εκτός έδρας μετακίνηση, είναι διπλάσια από αυτά που προβλέπονται για τις συνηθισμένες υπηρεσιακές μετακινήσεις των υπαλλήλων, το ίδιο περίπου συμβαίνει και στα έξοδα διαμονής. Ακούσαμε, επίσης, ότι ανάλογα ακριβοπληρώνονται και οι πολλαπλασιαστές. Οσο για τα μέλη του Π. Ι. ακούσαμε νούμερα που δυσκολευόμαστε να τα πιστέψουμε. Αναρωτιόμαστε. Καλά η υβριστική συμπεριφορά, που εξάλλου δείχνει το ποιόν αυτών που τη χρησιμοποιούν. Χαλάλι το χρήμα που ξοδεύεται. Τι δουλιά όμως γίνεται; Η απάντηση συμπυκνώνεται στην απορία που στερεότυπα διατυπώθηκε: "Μα γιατί μας τα λέτε αυτά. Αυτά τα γνωρίζει όλος ο κόσμος". Ομως, υπήρξε και κάτι σαφέστατο αν και όχι καινούριο. Ηταν η επαγγελλόμενη νέα "ποιότητα", που εκφράστηκε με έντονο τρόπο από τους ταγούς του υπ. Παιδείας και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Γιάννης ΜΠΕΡΝΙΔΑΚΗΣ, Εκπαιδευτικός

Υ. Γ. Επειδή πολλή κουβέντα γίνεται για παραπληροφόρηση, οφείλουμε να διαβεβαιώσουμε ότι τα πρόσωπα, τα γεγονότα και οι καταστάσεις, που αναφέρονται στο παρόν, είναι, δυστυχώς, απολύτως αληθινά...

Δυναμικά οι μαθητές

Με κυρίαρχο αίτημα την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 2525/97, το Συντονιστικό Μαθητών Αθήνας καλεί τους μαθητές και τα Συντονιστικά, που έχουν συγκροτηθεί στις πόλεις και τους δήμους της χώρας, να πάρουν μαζικά μέρος στην κινητοποίηση που προγραμματίζουν την Κυριακή 22 Νοέμβρη, με συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Παιδείας, επιδιώκοντας συνάντηση με τον υπουργό.

Τη συμπαράστασή τους στους αγώνες των μαθητών έχουν δηλώσει η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας,δεκάδες μαζικοί φορείς και σωματεία που συγκροτούν το Συντονιστικό Παιδείας, οι οποίοι και συμμετέχουν στην κινητοποίηση.

Την Πέμπτη 26 Νοέμβρη, μαθητές, καθηγητές, δάσκαλοι, γονείς μαζί με εργαζόμενους και μαζικούς φορείς ανανεώνουν το ραντεβού του αγώνα, στις 11.30 στα Προπύλαια, στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, διεκδικώντας: "Κατάργηση του νόμου 2525/97, δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15%, μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα, ανώτατο όριο 20 μαθητές στην τάξη, ακύρωση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, ουσιαστική επιμόρφωση εκπαιδευτικών".

Επίσης την Πέμπτη στις 10 το πρωί η ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ημέρα εκδίκασης της προσφυγής για την ακύρωση του διαγωνισμού - παρωδία του ΑΣΕΠ. Τη σκυτάλη των αγωνιστικών κινητοποιήσεων, μετά το μεγαλειώδες πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Αθήνας, παίρνουν σήμερα τα σχολεία της Θεσσαλονίκης, με το συλλαλητήριο που προγραμματίζουν στις 12 το μεσημέρι στο χώρο μπροστά από το άγαλμα Βενιζέλου. Ηδη με αποφάσεις γενικών συνελεύσεων οι μαθητές των σχολείων της Θεσσαλονίκης έχουν ξεκινήσει διήμερες και τριήμερες καταλήψεις.

Επίσης από προχτές, βρίσκεται σε κατάληψη και το ΕΠΛ Βέροιας, ενώ χτες αποφάσισαν να προβούν σε καταλήψεις και οι μαθητές από το Λύκειο Διονύσου.

"Κολλήσαν" στο σχεδιασμό ΝΔ και ΔΗΚΚΙ

Σε πρόβλημα κακού σχεδιασμού αποδίδουν, με ανακοινώσεις που εξέδωσαν με αφορμή τη χτεσινή συνέντευξη, το χάος της εκπαίδευσης και τις κινητοποιήσεις στο χώρο της παιδείας ΝΔ και ΔΗΚΚΙ.

"Αφού προκάλεσε σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης πρωτοφανές χάος και αδιέξοδο, αφού οδήγησε κατά χιλιάδες τους μαθητές του Λυκείου στα φροντιστήρια και αφού κατέβασε στους δρόμους σε πανελλήνια κλίμακα μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, θυμήθηκε ο κ. Αρσένης ότι χωρίς ενημέρωση, προετοιμασία και προπαντός χωρίς την εμπιστοσύνη και συνεργασία του κόσμου της εκπαίδευσης, μεταρρύθμιση στην παιδεία δε γίνεται", αναφέρει σε δήλωσή της η υπεύθυνη Μορφωτικών Υποθέσεων της ΝΔ κ. Αννα Ψαρούδα - Μπενάκη.

Το γραφείο Τύπου του ΔΗΚΚΙ σε ανακοίνωσή του τονίζει σχετικά με τη συνέντευξη του υπουργού, ότι αντί να αποσαφηνίσει το νέο σύστημα, "είδαμε τον κ. Αρσένη, κινούμενο σε ειδυλλιακές και εκτός πραγματικότητας σφαίρες, να επιχειρεί να εξηγήσει τα ανεξήγητα και να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά, την προχειρότητα της κυβέρνησης στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την αδιαφορία της, για τις συνέπειες αυτής της προχειρότητας".

ΚΚΕ
Δεν πείθει η κυβέρνηση

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

"Η σημερινή απολογία του υπουργού Παιδείας είναι βέβαιο ότι δε θα πείσει τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, που έχουν αντιληφθεί ήδη πολύ καλά το χαρακτήρα και τους στόχους της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης". Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ,σχολιάζοντας τη χτεσινή πολύωρη συνέντευξη του υπουργού Παιδείας.

"Πολύ περισσότερο, συνεχίζει η ανακοίνωση, η συνέντευξη του Γ. Αρσένη, δεν πρόκειται να επιδράσει πυροσβεστικά στο κίνημα της παιδείας. Η άνοδος και η μαζική παρέμβαση του λαϊκού κινήματος, για το μεγάλο πρόβλημα της παιδείας είναι γεγονός και θα γίνει ακόμη πιο έντονη. Το ΚΚΕ, εδώ και καιρό, έχει καταθέσει υπεύθυνα και σε όλο το λαό τις προτάσεις του. Το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ θα επανέλθει στη φάση αυτή με τις θέσεις του για τα ζητήματα της παιδείας, που θα δημοσιευτούν την Κυριακή 22/11 στο "Ριζοσπάστη"".

Πρώτη δύναμη η ΔΕΕ

Σημαντική αύξηση σε ψήφους σημείωσε η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" στις εκλογές που έγιναν στο Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Περιστερίου "Ελλη Αλεξίου" για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου, στο οποίο η ΔΕΕ έχει την πλειοψηφία.

Τα αποτελέσματα των εκλογών έχουν ως εξής: Ψήφισαν 533 (πέρσι είχαν ψηφίσει 557), υπήρξαν 18 άκυρα και λευκά ψηφοδέλτια (από 19 πέρσι) και 515 έγκυρα (από 538). Πήραν: ΠΑΣΚ 82 ψήφους και 2 έδρες (από 110 και 2), ΔΑΚΕ 85 και 2 έδρες (είχε 67 και 1), ΔΕΕ 197 και 4 (από 185 και 4), "Προοδευτική Συνεργασία" 80 και 2 (από 80 και 2) και ΑΣΕ 71 και 1 (από 96 και 2).

Σε ρόλο "πυροσβέστη" των αγώνων μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών, γονιών, οι οποίοι προχωρούν με συντονισμένα βήματα, εμφανίστηκε ο υπουργός Παιδείας

Οι μαθητές οργανώνουν και κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους, ενάντια στη "μεταρρύθμιση". Στιγμιότυπο από το μεγάλο συλλαλητήριο της Αθήνας την περασμένη εβδομάδα



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ