ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
Αγώνας μέχρι την οριστική κατάργηση του νόμου

Μαθητικά μπλόκα σήμερα στην Εθνική οδό και σε κεντρικούς δρόμους. Νέα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα στις 15 Γενάρη

"Μπλόκα" αγώνα στήνουν και πάλι σήμερα το πρωί οι μαθητές από άκρη σε άκρη στη χώρα, με αποκλεισμούς εθνικών οδών από την Πελοπόννησο έως τον Εβρο και σε κεντρικούς δρόμους πόλεων, ενώ στις 15 Γενάρη βγαίνουν και πάλι στους δρόμους σε όλη τη χώρα με μαχητικές διαδηλώσεις και πορείες.

Στις κινητοποιήσεις αυτές καλούν οι εκπρόσωποι των Συντονιστικών Αγώνα Σχολείων από διάφορες περιοχές, που συναντήθηκαν την Κυριακή στο 40ό Λύκειο στην Γκράβα και αποφάσισαν να συνεχίσουν τον αγώνα τους συντονισμένοι και πανελλαδικά μέχρι την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων και διεκδικώντας την καθιέρωση ενός ενιαίου 12χρονου δημόσιου και δωρεάν σχολείου για όλους. Στις 24 Γενάρη έχει οριστεί και νέα πανελλαδική συνάντηση των Συντονιστικών Αγώνα Σχολείων από όλη τη χώρα.

Οι μαθητές έκαναν ξεκάθαρο ότι δε δέχονται διορθώσεις στο νομοθετικό πλαίσιο της "μεταρρύθμισης", αλλά ζητούν την κατάργησή του. Σε συνέντευξη Τύπου, αμέσως μετά τη συνάντηση, οι εκπρόσωποι του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας τόνισαν ότι οι απόψεις των συμμαθητών τους από όλη την Ελλάδα "συγκλίνουν στο γεγονός ότι αυτός ο νόμος θα καταργηθεί". Παίρνοντας το λόγο και η εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας Β. Τζιατζή, εξέφρασε τη συμπαράσταση των γονιών στον αγώνα των μαθητών, ενώ κατήγγειλε ότι το υπουργείο Παιδείας δεν κάνει διάλογο με τα εκλεγμένα όργανα των γονιών, αλλά με την ΑΣΓΜΕ.

Οι εκπρόσωποι των μαθητών παρουσίασαν την απόφαση - ψήφισμα (δημοσιεύεται ολόκληρη σε διπλανή στήλη), ενώ κατήγγειλαν όλους εκείνους που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο υπονομεύουν τον αγώνα τους και καλούν σε κοινή δράση εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές - σπουδαστές, εργαζόμενους.

Στην πανελλαδική συνάντηση βρέθηκαν εκπρόσωποι Συντονιστικών Αγώνα Σχολείων από τις εξής πόλεις: Σάμο,Βόλο,Κέρκυρα,Χίο,Αγρίνιο,Θεσσαλονίκη,Κορινθία,Ηράκλειο,Μυτιλήνη,Ρίο,Πάτρα,Κατερίνη,Κομοτηνή,Σέρρες,Αγ. Νικόλαο,Σητεία,Ιεράπετρα,Εδεσσα,Λάρισα,Χαλκίδα,Σύρο,Γιαννιτσά,Καρδίτσα,Ζάκυνθο,Μεσολόγγι,Καλαμάτα και Καβάλα.

Από το Νομό Αττικής, συμμετείχαν τα Συντονιστικά Αγώνα από Χαϊδάρι,Αιγάλεω,Μεταμόρφωση,Περιστέρι,Κυψέλη,Ιλιον,Ν. Ιωνία,Νέο Ηράκλειο,Παλλήνη,Πετρούπολη,Καλλιθέα,Αμπελόκηποι,Σεπόλια,Χαλάνδρι,Ζωγράφου,Τουρκοβούνια,Νέο Ψυχικό,Νέα Λιόσια,Ζεφύρι,Υμηττό.Από την περιοχή Πειραιά, τα Συντονιστικά Πειραιά,Περάματος,Νίκαιας και Κορυδαλλού.

  • Χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος για μια ακόμα φορά έκανε λόγο για "διάλογο", λέγοντας ότι η κυβέρνηση ακολουθεί "τη δύναμη της πειθούς και όχι την πειθώ της δύναμης", ενώ αναφερόμενος ειδικότερα στις μορφές των κινητοποιήσεων που επιλέγουν οι μαθητές, έκανε "μαθήματα δημοκρατίας" λέγοντας ότι "δείχνουν πως στερούμεθα κοινωνικής ευθύνης, όταν προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε τα δικαιώματα που έχουμε και να τα ασκήσουμε".
"Ολοι μαζί και η νίκη θα είναι δική μας!"

Το ψήφισμα της πανελλαδικής συνάντησης των Συντονιστικών Αγώνα Σχολείων που έγινε προχτές Κυριακή στην Αθήνα

"Είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι, θα καταργήσουμε το νόμο του Αρσένη!".Στο σύνθημα αυτό συμπυκνώνεται η απόφαση που πήραν προχτές Κυριακή οι εκπρόσωποι των μαθητών από όλη τη χώρα. Ο "Ρ" δημοσιεύει ολόκληρο το ψήφισμα της Πανελλαδικής Συνάντησης των Συντονιστικών Αγώνα Σχολείων, που έχει ως εξής:

"Με τους μεγαλειώδεις αγώνες μας σε πάνω από 50 πόλεις διεκδικούμε τα δικαιώματά μας. Το μαθητικό κίνημα στην Αθήνα και πανελλαδικά έδειξε τη μεγάλη δύναμή του. Εγιναν σε ολόκληρη την Ελλάδα μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας, διαδηλώσεις, συναυλίες, καταλήψεις σχολείων, καταλήψεις δρόμων και μαθητικά μπλόκα σε κεντρικούς δρόμους σε πολλές πόλεις της Ελλάδας. Αγωνιζόμαστε όλοι μαζί ενωμένοι, συντονισμένοι, μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις των σχολείων μας, τις Μαθητικές Κοινότητες, τα Μαθητικά Συμβούλια, τα Συντονιστικά Πόλεων και τον Πανελλαδικό Συντονισμό μας.

Με τους μεγάλους αγώνες μας όπου συμμετέχουν δεκάδες χιλιάδες μαθητές, με την ενότητα και την οργάνωσή μας στριμώξαμε την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας.

Μπορούμε να νικήσουμε! Με αγώνα συνεχή, αγώνα διαρκείας, συντονισμένα σε κάθε δήμο, πόλη, σε όλη την Ελλάδα.

Αγωνιζόμαστε για την κατάργηση των νόμων 2525/97, των νόμων Σημίτη - Αρσένη για την Παιδεία. Με τα νέα μέτρα η κυβέρνηση διώχνει τους μαθητές έξω από το Λύκειο, μας επιβάλλει με τη βία να πάρουμε αποφάσεις για ολόκληρη τη ζωή μας από τα 13 και 14 χρόνια μας. Μας θέλουν αμόρφωτους".

"Δε θα περάσουν!"

"Οι νόμοι Σημίτη - Αρσένη θα μείνουν στα χαρτιά. Με τον αγώνα και την ενότητά μας θα τους καταργήσουμε.

Δε θα αποδεχτούμε να μας πετάξουν έξω από το Λύκειο και να μας σπρώξουν σε φτηνές σχολές επαγγελματικής κατάρτισης για ένα φτηνό, μισο-μορφωμένο, μισο-αμόρφωτο εργατικό δυναμικό δίχως δικαιώματα στη μόρφωση, στην εργασία, στη ζωή.

Δεν υπερασπιζόμαστε απλά το σχολείο που υπάρχει σήμερα. Το σχολείο της παπαγαλίας, του φροντιστηρίου, του άγχους, των φραγμών στη μόρφωσή μας με τα ξεπερασμένα βιβλία, του αναχρονισμού και της μιζέριας.

Ζητάμε:

  • Την κατάργηση των νόμων Σημίτη - Αρσένη.
  • Την κατάργηση των Πανελλήνιων Εξετάσεων του Αρσένη στη Β και Γ Λυκείου.
  • Την αποσύνδεση του Λυκείου από τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ - ΤΕΙ.
  • Διεκδικούμε:
  • Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για όλους. Που να δίνει σύγχρονες γνώσεις και εφόδια στη ζωή.
  • Σύγχρονα βιβλία όλα Δωρεάν (και τα ξενόγλωσσα και τα ειδικότητας).
  • 15% για την Παιδεία.
  • Δημοκρατία στα Σχολεία - Οχι στην ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων - Οι μαθητικές εκλογές να γίνονται ενιαία.

Το ψήφισμα - κάλεσμα της Πανελλαδικής Συνάντησης των Συντονιστικών Αγώνα, που έγινε στις 22 Νοέμβρη, έχει πια την αποδοχή των χιλιάδων μαθητών που βγήκαν στους δρόμους. Συνεχίζουμε στον ίδιο αγωνιστικό δρόμο".

"Πιο μαζικά, πιο αποφασιστικά"

"Ο αγώνας μας έφερε τα πρώτα αποτελέσματα.

  • Σπάσαμε τη συνωμοσία της σιωπής για τα χάλια της Παιδείας.
  • Στριμώξαμε την κυβέρνηση και τον υπουργό Παιδείας.
  • Καταφέραμε να ενώσουμε τη δύναμή μας και να απαιτήσουμε μόρφωση - δουλιά για όλους.

Η κυβέρνηση μια ελπίδα έχει μόνο. Να μας κουράσει, να μας τρομοκρατήσει, να μας διασπάσει. Θα της κάνουμε τη χάρη; ΟΧΙ.

Συνεχίζουμε ακόμα πιο μαζικά, ακόμα πιο αποφασιστικά.

Καταγγέλλουμε σαν Πανελλαδική Συνάντηση Αγώνα Συντονιστικών:

  • Τον υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση που μας αποκαλεί υποκινούμενους λες και είμαστε πρόβατα. Που μας απειλεί με τα ΜΑΤ - τους εισαγγελείς - με απειλές για δήμευση των περιουσιών των γονιών μας. Που νομίζει ότι με τον αυταρχισμό και την αδιαλλαξία θα σταματήσει τον αγώνα μας.
  • Τους διάφορους κουκουλοφόρους που στις πορείες σπάνε βιτρίνες, ρίχνουν μολότοφ για να μας δυσφημίσουν και να μας τρομοκρατήσουν.
  • Τις απαράδεκτες δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου κυρίου Χριστόδουλου που ούτε λίγο ούτε πολύ μας λέει τεμπέληδες γιατί αγωνιζόμαστε για τη μόρφωση και το μέλλον μας, που μας ζητά να σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε και έτσι να μείνουμε αμόρφωτοι.
  • Την απόφαση του ΔΣ της Σιβιτανιδείου, όπου συμμετέχει εκπρόσωπος του κ. Χριστόδουλου, που απαγόρεψε να δοθεί αίθουσα της σχολής για να γίνει η Πανελλαδική Συνάντηση των Συντονιστικών προς χάριν του υπουργείου Παιδείας. Η τρομοκρατία δε θα περάσει. Ολοι μαζί στους δρόμους.

Καλούμε όλο το λαό, τους γονείς, εκπαιδευτικούς, εργατικά σωματεία, φοιτητικούς - σπουδαστικούς συλλόγους, τους νυχτερινούς μαθητές σε αλληλεγγύη, κοινή δράση και συντονισμό σε ένα ΜΕΤΩΠΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ με όλο το λαό για να ανατρέψουμε τους νόμους Σημίτη - Αρσένη, για τα δικαιώματά μας στη μόρφωση και στη ζωή".

"Η νίκη είναι δική μας"

"Κάναμε πολλά. Θα κάνουμε ακόμα περισσότερα.

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας μέχρι τη νίκη. Μέχρι την κατάργηση των νόμων Σημίτη - Αρσένη.

Καλούμε τις γενικές συνελεύσεις των Σχολείων, τα Τοπικά Συντονιστικά να προχωρήσουμε με καταλήψεις σχολείων, μαθητικά μπλόκα, διαδηλώσεις, μαζί με γονείς, καθηγητές, εργαζόμενους για την κατάργηση των νόμων Σημίτη - Αρσένη.

Προχωρούμε:

  • Την Τρίτη στις 22/12 μαθητικά μπλόκα σε όλη τη διαδρομή της Εθνικής Οδού από την Πελοπόννησο έως τον Εβρο και σε κεντρικούς δρόμους των δήμων και πόλεων.
  • Στις 15/1 μαχητικές διαδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα. Σε Αθήνα - Πειραιά συγκέντρωση στις 10.30 στα Προπύλαια και πορεία στο υπ. Παιδείας. Στις άλλες πόλεις διαδηλώσεις στις Νομαρχίες.
  • Στις 24/1 κάνουμε ξανά Πανελλαδική Συνάντηση για να δούμε πώς θα συνεχίσουμε και τι θα προτείνουμε.
  • Καλούμε όσες ακόμα πόλεις δεν έχουν φτιάξει Συντονιστικά να συγκροτήσουν έως τις 15/1 και να συμμετέχουν στην Πανελλαδική Συνάντηση.
  • Καλούμε σε κάθε πόλη την αλληλεγγύη και την κοινή δράση γονιών, καθηγητών, εργατικών σωματείων, φοιτητικών - σπουδαστικών συλλόγων για τα δίκαια αιτήματά μας.

Είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι, θα καταργήσουμε το νόμο του Αρσένη! Είμαστε στους δρόμους πριν μας πετάξουν στο δρόμο! Ολοι μαζί και η νίκη θα είναι δική μας!".

Οι εκπαιδευτικοί απορρίπτουν τα σενάρια εκτόνωσης των αγώνων

(β' μέρος)

Οσο αναπτύσσονται οι αγώνες για την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 2525/97 τόσο εντείνεται η εκστρατεία σύγχυσης, παραπληροφόρησης και εκτόνωσης των αγώνων. Από όλη αυτή την εκστρατεία υπονόμευσης των αγώνων δεν μπορούσαν να απουσιάζουν, οι συναινετικές, οι συμβιβασμένες παρατάξεις των ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, ΣΥΝ σε όλα τα επίπεδα των συνδικαλιστικών οργάνων (ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, Πρωτοβάθμια). Η πλειοψηφία αυτών των δυνάμεων, στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, αποδεικνύεται πολύτιμο στήριγμα της κυβερνητικής πολιτικής. Η μέχρι σήμερα παθητική συμμετοχή τους στα διάφορα σενάρια χτυπήματος των αγώνων, μετατρέπεται σε ενεργητική.

  • Η ΓΣΕΕ, σε ρόλο "πυροσβέστη" των αγώνων μεσολαβεί (με απόφαση ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ) για εκτόνωση της "κρίσης" (βλέπε εκτόνωση αγώνων). Το πλαίσιο της πρόσκλησής της προς την ΟΛΜΕ (πρόσκληση που αποδέχτηκαν ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ) είναι "διόρθωση των επίμαχων διατάξεων".
  • Δεν καταγγέλλουν το περιεχόμενο και τους στόχους όλων των σεναρίων περί αναστολής (π.χ. στη Β Λυκείου). Αυτό δημιουργεί συγχύσεις, μέσα στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους εργαζόμενους για το ποιοι πραγματικά είναι οι στόχοι των κινητοποιήσεων. Με δηλώσεις τους (μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ) επικεντρώνονται στη Β Λυκείου, αναπαράγοντας όλα τα σενάρια περί εκτονωτικής ρύθμισης μόνο για τη Β Λυκείου.
  • Αποδέχτηκαν εισήγηση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (στην ουσία του Αρσένη) να καταθέσει η ΟΛΜΕ πρόταση "λύσης" για τους Αναπληρωτές. Στηρίζουν δε αυτή τους την ενέργεια στην απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων του Ιούνη '98, η οποία ψηφίστηκε από ΔΑΚΕ - ΣΥΝ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ (σήμερα όμως υλοποιείται από ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ) και είχε ως αίτημα το διορισμό όλων των αναπληρωτών. (Αλήθεια η διατήρηση της επετηρίδας δεν αποτελεί λύση για τους αδιορίστους;). Οι περίφημοι ρεαλιστικοί συμβιβασμοί των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ αποδεικνύουν την εγκατάλειψη της επετηρίδας, υποχωρήσεις που πέραν των άλλων, υποτάσσονται στη μικροπαραταξιακή και συντεχνιακή λογική. Πάντως, στο ζήτημα αυτό τα δημοσιεύματα του "Εθνους" (περί διαλόγου ΟΛΜΕ - υπουργείου για ατζέντα θεμάτων) έπεσαν διάνα... Μήπως έπεται συνέχεια;
  • Ανοικτά, μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ τσαλαπατούν αποφάσεις του κλάδου, έχουν "ξεχάσει" το αίτημα της κατάργησης του νόμου 2525/97 και με τις δηλώσεις τους καλλιεργούν σύγχυση στον κλάδο, στους μαθητές και αναπαράγουν τα σενάρια των διάφορων "μεσολαβητών", που επικεντρώνουν το ζήτημα στη Β Λυκείου (αναστολή των εξετάσεων της Β Λυκείου). Παράδειγμα οι δηλώσεις του προέδρου της ΟΛΜΕ ("Εξουσία" 11/12/98 και στη ΝΕΤ) που υιοθετεί τις πανελλαδικές εξετάσεις στη Γ Λυκείου και ανακυκλώνει τα περί 2ης ευκαιρίας στη Β Λυκείου (αλήθεια, γιατί δεν προβάλλεται η κατάργηση του νόμου 2525/97 και ότι είμαστε υπέρ των ίσων και απεριόριστων ευκαιριών;). Τώρα αποκαλύπτονται τα τερτίπια ΣΥΝ - ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ, βέβαια, που σκόπιμα δεν ήθελαν να περιλαμβάνεται με σαφήνεια στην τελευταία εισήγηση το αίτημα της κατάργησης και των πανελλαδικών εξετάσεων στη Γ Λυκείου. Η ΔΕΕ δεν ψήφισε και γι' αυτό το λόγο (πέρα των άλλων) την εισήγηση, γιατί προέβλεπε τις τρικλοποδιές των συναινετικών δυνάμεων. Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ έχει κι αυτή ευθύνη, γιατί ψήφισε άλλη μια εισήγηση, που υπονομεύει τους στόχους των αγώνων και τις θετικές, ριζοσπαστικές εξελίξεις στον κλάδο.
  • Η ΔΑΚΕ και η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, υπονομεύουν (η ΠΑΣΚ με τη συμφωνία της στο νόμο 2525/97 παίζει έτσι κι αλλιώς αυτό το ρόλο) και από τα κάτω τους στόχους και την ενότητα του κινήματος. Στην Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης πραγματοποιούν δημοψήφισμα (γιατί όχι Γενική Συνέλευση;), προτείνοντας ως πρόταση διεξόδου (για ποιον;): α) "Αμεση κατάργηση των εξετάσεων της Β τάξης του Ενιαίου Λυκείου σε πανελλαδικό επίπεδο, όπως προβλέπει ο νόμος Αρσένη". β) "Δε λειτουργεί, για φέτος η Β τάξη του ΤΕΕ και παραμένει Β τάξη των ΤΕΛ". γ) "Εναρξη άμεσου διαλόγου από όλους τους φορείς από μηδενική βάση για τα μεγάλα ζητήματα του σχολείου".

Πέρα από την απαράδεκτη διαδικασία, της κατ' επίφαση δημοκρατικής διαδικασίας του δημοψηφίσματος, όπου δεν αντιπαρατίθενται οι διαφορετικές απόψεις όπως στις Γενικές Συνελεύσεις, η ενέργεια αυτή αποτελεί πισώπλατο χτύπημα στους αγώνες που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Χαρακτηρίζουν, οι ΔΑΚΕ - ΣΥΝ την πρότασή τους ως πρόταση διεξόδου. Απλά λένε ότι το αίτημα των μαθητών και του κλάδου για κατάργηση του νόμου 2525/97 είναι πρόταση αδιεξόδου!! Σε ρόλο "δούρειου ίππου", υπονομεύουν από τα μέσα τους αγώνες και την προοπτική τους, δίνοντας "χείρα βοηθείας" στην αδιάλλακτη, απομονωμένη και "στριμωγμένη" κυβέρνηση. Ούτε ο υπουργός Παιδείας δε φανταζόταν τέτοια ανοιχτή στήριξη. Η πρόταση αυτή, εμφανίζει ως αδιάλλακτους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς που επιμένουν στην κατάργηση του νόμου 2525/97.

Ούτε τα πιο αντιδραστικά μυαλά δεν τόλμησαν να χαρακτηρίσουν (το κάνουν αυτοί στο κείμενο του δημοψηφίσματος) τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις ως "αναταραχή στα σχολεία". Ποιος αντιγράφει ποιον;

Η φιλοσοφία αυτού του νόμου, αυτής της πολιτικής δεν αναιρείται με βελτιώσεις, με "μερεμέτια". Κάποιοι έχουν μετατραπεί σε τελάληδες και προπαγανδιστές της σκέψης και της πολιτικής της κυβέρνησης. Ωριμάζουν οι συνθήκες και σερβίρουν φωναχτά αυτό που σκέφτεται ως εκτόνωση η κυβέρνηση και διάφοροι μηχανισμοί.

Για άλλη μια φορά απογυμνώνονται οι ηγεσίες αυτών των δυνάμεων. Για όλα συζητάνε, εκτός από το βασικό αίτημα της κατάργησης του νόμου. Επιβεβαιώνεται η ορθή στάση της ΔΕΕ να μην ψηφίζει στο ΔΣ της ΟΛΜΕ εισηγήσεις, που, πέρα από την απουσία προγράμματος δράσης, καλλιεργούν το έδαφος για την απεμπόληση πάγιων αιτημάτων του κινήματος και δίνουν άλλοθι στις συναινετικές δυνάμεις. Μεγάλες ευθύνες έχει η παράταξη ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ που ψήφισε όλες τις μέχρι σήμερα εισηγήσεις - αποφάσεις με πλαίσιο και στόχους αφυδατωμένους. Π.χ. την απόφαση του Ιούνη την επικαλούνται σήμερα οι ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ για να προωθήσουν διάλογο για τους αναπληρωτές. Επίσης η τελευταία εισήγηση σκόπιμα αγνοούσε όπως αποδείχτηκε το θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων στη Γ Λυκείου, καθώς και άλλα αιτήματα.

Ετσι έχουμε το φαινόμενο από τη μια να ψηφίζονται οι εισηγήσεις από ΔΑΚΕ - ΣΥΝ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ και από την άλλη στη φάση της υλοποίησης να ερμηνεύουν, να διαχειρίζονται και να εκφράζονται από τα αιτήματα του κλάδου οι ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ!

Το κίνημα θα προχωρήσει μπροστά είτε το θέλουν είτε όχι. Οι μαθητικές κινητοποιήσεις έχουν αποκτήσει τεράστια δυναμική γιατί έχουν ξεκάθαρο στόχο (την κατάργηση του νόμου 2525/97 και την καθιέρωση ενιαίου βασικού 12χρονου σχολείου). Στηρίζονται και συντονίζονται με το ευρύτερο εργατικό κίνημα (παράδειγμα οι κοινές συγκεντρώσεις στις 15/12/98) και ταυτόχρονα το περιεχόμενό τους εκφράζει ό,τι πιο δημοκρατικό, ριζοσπαστικό αφορά σήμερα τη μόρφωση και το δημόσιο δωρεάν σχολείο.

Ο συντονισμός, το Μέτωπο μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών, εργαζόμενων και η δράση από τα κάτω μπορεί να ακυρώσει όλα τα σενάρια αποπροσανατολισμού και εκτόνωσης των αγώνων.

Κ

Και ο "διάλογος" πάει φροντιστήριο...

Ενδεικτικό για το τι σημαίνει "διάλογος" για το υπουργείο Παιδείας είναι ότι χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συναντήθηκε με την Ομοσπονδία Φροντιστών Ελλάδος, η οποία, όπως είναι φυσικό, είναι ίσως ο μόνος κλάδος που σχετίζεται με την εκπαίδευση και δεν αντιδρά στη "μεταρρύθμιση". Μάλιστα, σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου Παιδείας, "η Ομοσπονδία ζήτησε από τον Υπουργό να βρεθούν συγκεκριμένοι τρόποι για να συμβάλει στην περαιτέρω προώθηση της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης και, προς τούτο, θα υποβάλει στον Υπουργό σχετικό υπόμνημα με συγκεκριμένες προτάσεις" (!).

Οπως φαίνεται, δεν προστρέχουν μόνο οι μαθητές στα φροντιστήρια για να ανταποκριθούν στις εξεταστικές συμπληγάδες του "ενιαίου λυκείου", αλλά και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας που αναζητεί υποστηρικτές της "μεταρρύθμισης".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ