Τρίτη 22 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Οι εκπαιδευτικοί απορρίπτουν τα σενάρια εκτόνωσης των αγώνων

(β' μέρος)

Οσο αναπτύσσονται οι αγώνες για την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 2525/97 τόσο εντείνεται η εκστρατεία σύγχυσης, παραπληροφόρησης και εκτόνωσης των αγώνων. Από όλη αυτή την εκστρατεία υπονόμευσης των αγώνων δεν μπορούσαν να απουσιάζουν, οι συναινετικές, οι συμβιβασμένες παρατάξεις των ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, ΣΥΝ σε όλα τα επίπεδα των συνδικαλιστικών οργάνων (ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, Πρωτοβάθμια). Η πλειοψηφία αυτών των δυνάμεων, στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, αποδεικνύεται πολύτιμο στήριγμα της κυβερνητικής πολιτικής. Η μέχρι σήμερα παθητική συμμετοχή τους στα διάφορα σενάρια χτυπήματος των αγώνων, μετατρέπεται σε ενεργητική.

  • Η ΓΣΕΕ, σε ρόλο "πυροσβέστη" των αγώνων μεσολαβεί (με απόφαση ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ) για εκτόνωση της "κρίσης" (βλέπε εκτόνωση αγώνων). Το πλαίσιο της πρόσκλησής της προς την ΟΛΜΕ (πρόσκληση που αποδέχτηκαν ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ) είναι "διόρθωση των επίμαχων διατάξεων".
  • Δεν καταγγέλλουν το περιεχόμενο και τους στόχους όλων των σεναρίων περί αναστολής (π.χ. στη Β Λυκείου). Αυτό δημιουργεί συγχύσεις, μέσα στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους εργαζόμενους για το ποιοι πραγματικά είναι οι στόχοι των κινητοποιήσεων. Με δηλώσεις τους (μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ) επικεντρώνονται στη Β Λυκείου, αναπαράγοντας όλα τα σενάρια περί εκτονωτικής ρύθμισης μόνο για τη Β Λυκείου.
  • Αποδέχτηκαν εισήγηση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (στην ουσία του Αρσένη) να καταθέσει η ΟΛΜΕ πρόταση "λύσης" για τους Αναπληρωτές. Στηρίζουν δε αυτή τους την ενέργεια στην απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων του Ιούνη '98, η οποία ψηφίστηκε από ΔΑΚΕ - ΣΥΝ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ (σήμερα όμως υλοποιείται από ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ) και είχε ως αίτημα το διορισμό όλων των αναπληρωτών. (Αλήθεια η διατήρηση της επετηρίδας δεν αποτελεί λύση για τους αδιορίστους;). Οι περίφημοι ρεαλιστικοί συμβιβασμοί των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ αποδεικνύουν την εγκατάλειψη της επετηρίδας, υποχωρήσεις που πέραν των άλλων, υποτάσσονται στη μικροπαραταξιακή και συντεχνιακή λογική. Πάντως, στο ζήτημα αυτό τα δημοσιεύματα του "Εθνους" (περί διαλόγου ΟΛΜΕ - υπουργείου για ατζέντα θεμάτων) έπεσαν διάνα... Μήπως έπεται συνέχεια;
  • Ανοικτά, μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ τσαλαπατούν αποφάσεις του κλάδου, έχουν "ξεχάσει" το αίτημα της κατάργησης του νόμου 2525/97 και με τις δηλώσεις τους καλλιεργούν σύγχυση στον κλάδο, στους μαθητές και αναπαράγουν τα σενάρια των διάφορων "μεσολαβητών", που επικεντρώνουν το ζήτημα στη Β Λυκείου (αναστολή των εξετάσεων της Β Λυκείου). Παράδειγμα οι δηλώσεις του προέδρου της ΟΛΜΕ ("Εξουσία" 11/12/98 και στη ΝΕΤ) που υιοθετεί τις πανελλαδικές εξετάσεις στη Γ Λυκείου και ανακυκλώνει τα περί 2ης ευκαιρίας στη Β Λυκείου (αλήθεια, γιατί δεν προβάλλεται η κατάργηση του νόμου 2525/97 και ότι είμαστε υπέρ των ίσων και απεριόριστων ευκαιριών;). Τώρα αποκαλύπτονται τα τερτίπια ΣΥΝ - ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ, βέβαια, που σκόπιμα δεν ήθελαν να περιλαμβάνεται με σαφήνεια στην τελευταία εισήγηση το αίτημα της κατάργησης και των πανελλαδικών εξετάσεων στη Γ Λυκείου. Η ΔΕΕ δεν ψήφισε και γι' αυτό το λόγο (πέρα των άλλων) την εισήγηση, γιατί προέβλεπε τις τρικλοποδιές των συναινετικών δυνάμεων. Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ έχει κι αυτή ευθύνη, γιατί ψήφισε άλλη μια εισήγηση, που υπονομεύει τους στόχους των αγώνων και τις θετικές, ριζοσπαστικές εξελίξεις στον κλάδο.
  • Η ΔΑΚΕ και η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, υπονομεύουν (η ΠΑΣΚ με τη συμφωνία της στο νόμο 2525/97 παίζει έτσι κι αλλιώς αυτό το ρόλο) και από τα κάτω τους στόχους και την ενότητα του κινήματος. Στην Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης πραγματοποιούν δημοψήφισμα (γιατί όχι Γενική Συνέλευση;), προτείνοντας ως πρόταση διεξόδου (για ποιον;): α) "Αμεση κατάργηση των εξετάσεων της Β τάξης του Ενιαίου Λυκείου σε πανελλαδικό επίπεδο, όπως προβλέπει ο νόμος Αρσένη". β) "Δε λειτουργεί, για φέτος η Β τάξη του ΤΕΕ και παραμένει Β τάξη των ΤΕΛ". γ) "Εναρξη άμεσου διαλόγου από όλους τους φορείς από μηδενική βάση για τα μεγάλα ζητήματα του σχολείου".

Πέρα από την απαράδεκτη διαδικασία, της κατ' επίφαση δημοκρατικής διαδικασίας του δημοψηφίσματος, όπου δεν αντιπαρατίθενται οι διαφορετικές απόψεις όπως στις Γενικές Συνελεύσεις, η ενέργεια αυτή αποτελεί πισώπλατο χτύπημα στους αγώνες που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Χαρακτηρίζουν, οι ΔΑΚΕ - ΣΥΝ την πρότασή τους ως πρόταση διεξόδου. Απλά λένε ότι το αίτημα των μαθητών και του κλάδου για κατάργηση του νόμου 2525/97 είναι πρόταση αδιεξόδου!! Σε ρόλο "δούρειου ίππου", υπονομεύουν από τα μέσα τους αγώνες και την προοπτική τους, δίνοντας "χείρα βοηθείας" στην αδιάλλακτη, απομονωμένη και "στριμωγμένη" κυβέρνηση. Ούτε ο υπουργός Παιδείας δε φανταζόταν τέτοια ανοιχτή στήριξη. Η πρόταση αυτή, εμφανίζει ως αδιάλλακτους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς που επιμένουν στην κατάργηση του νόμου 2525/97.

Ούτε τα πιο αντιδραστικά μυαλά δεν τόλμησαν να χαρακτηρίσουν (το κάνουν αυτοί στο κείμενο του δημοψηφίσματος) τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις ως "αναταραχή στα σχολεία". Ποιος αντιγράφει ποιον;

Η φιλοσοφία αυτού του νόμου, αυτής της πολιτικής δεν αναιρείται με βελτιώσεις, με "μερεμέτια". Κάποιοι έχουν μετατραπεί σε τελάληδες και προπαγανδιστές της σκέψης και της πολιτικής της κυβέρνησης. Ωριμάζουν οι συνθήκες και σερβίρουν φωναχτά αυτό που σκέφτεται ως εκτόνωση η κυβέρνηση και διάφοροι μηχανισμοί.

Για άλλη μια φορά απογυμνώνονται οι ηγεσίες αυτών των δυνάμεων. Για όλα συζητάνε, εκτός από το βασικό αίτημα της κατάργησης του νόμου. Επιβεβαιώνεται η ορθή στάση της ΔΕΕ να μην ψηφίζει στο ΔΣ της ΟΛΜΕ εισηγήσεις, που, πέρα από την απουσία προγράμματος δράσης, καλλιεργούν το έδαφος για την απεμπόληση πάγιων αιτημάτων του κινήματος και δίνουν άλλοθι στις συναινετικές δυνάμεις. Μεγάλες ευθύνες έχει η παράταξη ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ που ψήφισε όλες τις μέχρι σήμερα εισηγήσεις - αποφάσεις με πλαίσιο και στόχους αφυδατωμένους. Π.χ. την απόφαση του Ιούνη την επικαλούνται σήμερα οι ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ για να προωθήσουν διάλογο για τους αναπληρωτές. Επίσης η τελευταία εισήγηση σκόπιμα αγνοούσε όπως αποδείχτηκε το θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων στη Γ Λυκείου, καθώς και άλλα αιτήματα.

Ετσι έχουμε το φαινόμενο από τη μια να ψηφίζονται οι εισηγήσεις από ΔΑΚΕ - ΣΥΝ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ και από την άλλη στη φάση της υλοποίησης να ερμηνεύουν, να διαχειρίζονται και να εκφράζονται από τα αιτήματα του κλάδου οι ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ!

Το κίνημα θα προχωρήσει μπροστά είτε το θέλουν είτε όχι. Οι μαθητικές κινητοποιήσεις έχουν αποκτήσει τεράστια δυναμική γιατί έχουν ξεκάθαρο στόχο (την κατάργηση του νόμου 2525/97 και την καθιέρωση ενιαίου βασικού 12χρονου σχολείου). Στηρίζονται και συντονίζονται με το ευρύτερο εργατικό κίνημα (παράδειγμα οι κοινές συγκεντρώσεις στις 15/12/98) και ταυτόχρονα το περιεχόμενό τους εκφράζει ό,τι πιο δημοκρατικό, ριζοσπαστικό αφορά σήμερα τη μόρφωση και το δημόσιο δωρεάν σχολείο.

Ο συντονισμός, το Μέτωπο μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών, εργαζόμενων και η δράση από τα κάτω μπορεί να ακυρώσει όλα τα σενάρια αποπροσανατολισμού και εκτόνωσης των αγώνων.

Κ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ