ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Φλεβάρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μια απλή σύγκριση

Μια απλή παράθεση των βασικών αιτημάτων των καθηγητών και των απαντήσεων που έδωσε η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Παιδείας αποκαλύπτει ότι οι απαντήσεις ούτε καν προσεγγίζουν την επίλυση των αιτημάτων:

- Αυξήσεις στις μηνιαίες αποδοχές με στόχο 250.000 δρχ. καθαρά στον πρωτοδιόριστο, με κλιμάκωση για τους υπόλοιπους και διατήρηση των τριμήνων,ζητά η ΟΛΜΕ. Η κυβέρνηση απαντά ότι το οικονομικό "έχει κλείσει" με το νέο μισθολόγιο και ότι χορηγήθηκε επιπλέον αύξηση 15.000 δρχ. πέρα από την αύξηση που προέκυπτε από το νέο μισθολόγιο. Αντί των τριμήνων η κυβέρνηση δίνει το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης ύψους 35.000 δρχ. το μήνα.

- Ουσιαστική επιμόρφωση σε ετήσια βάση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα,ζητάνε οι καθηγητές. Η κυβέρνηση θεωρεί ότι με ταχύρυθμα προγράμματα μισο-επιμόρφωσης ικανοποιεί το αίτημα.

- 6.000 κανονικούς διορισμούς καθηγητών από την επετηρίδα για την κάλυψη των πραγματικών κενών,είναι το αίτημα. Η κυβέρνηση απαντά ότι το υπουργείο προτίθεται να καλύψει το σύνολο των "οργανικών" θέσεων με κανονικούς διορισμούς και να καλύψει όλα τα λειτουργικά κενά με αναπληρωτές.

- Μείωση αριθμού μαθητών ανά καθηγητή σε 25,το πάγιο αίτημα. Η κυβέρνηση επικαλείται το πρόβλημα που θα προκύψει στα σχολεία των μεγάλων αστικών κέντρων όπου και εντοπίζεται το πρόβλημα του μεγάλου αριθμού μαθητών ανά τάξη, καθώς, σύμφωνα με το υπουργείο, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η διπλοβάρδια σε πολλά σχολεία. Επικαλείται δηλαδή την άρνησή της να λύσει το στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων.

- Στήριξη της τεχνικής εκπαίδευσης - κατάργηση των ιδιωτικών ΙΕΚ,ζητούν οι απεργοί. Η κυβέρνηση απαντά ότι σύντομα θα προχωρήσει στη θεσμοθέτηση ενιαίου τύπου λυκείου και ότι έχει υπογραφεί απόφαση για σύσταση 24 ΙΕΚ σε διάφορες περιοχές και ότι στόχο αποτελεί να καλυφτεί σταδιακά η ζήτηση και να περιοριστούν οι ανάγκες φοίτησης στα ιδιωτικά.

- Για το 15% για την παιδεία, ουδεμία απάντηση...

ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Στοχοπροσηλωμένος ο Αβραμόπουλος

Με ψήφισμα που κατέθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο ζητά, ουσιαστικά, την άνευ όρων παράδοση των καθηγητών στις ορέξεις της κυβέρνησης

Την επί της ουσίας πολιτική υποστήριξή του στην κυβέρνηση εξέφρασε για μία ακόμα φορά χτες ο δήμαρχος Αθηναίων, Δ. Αβραμόπουλος, ζητώντας από το Δημοτικό Συμβούλιο να εκφράσει τη θέλησή του να λήξει και η απεργία των καθηγητών.

Κατά την πάγια τακτική του, να παρεμβαίνει υπέρ της κυβέρνησης σε ό,τι αντιλαϊκό και αντικοινωνικό προωθεί αυτή, προκειμένου να στρέψει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά και να δηλώνει τη σταθερή προσήλωσή του προς συγκεκριμένη πολιτική αντίληψη, ο δήμαρχος κατέθεσε ψήφισμα με το οποίο, μέσα από "στρογγυλεμένες" εκφράσεις, δηλώνεται η "ανησυχία" της δημοτικής αρχής για τη συνεχιζόμενη απεργία. Δηλώνεται, επίσης, με μια επίφαση ουδετερότητας, η κατανόηση στα αιτήματα των εκπαιδευτικών, αλλά στο "διά ταύτα" οι καθηγητές καλούνται να λήξουν την απεργία τους, γιατί, δήθεν, από αυτήν κινδυνεύει το εκπαιδευτικό σύστημα!

Η πρόταση του δημάρχου προκάλεσε την έντονη αντίδραση του συνόλου των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, οι σύμβουλοι των οποίων αρνήθηκαν να πάρουν μέρος σε μία τέτοια ψηφοφορία.

Ο επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα", Λεων. Αυδής,τόνισε ότι ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι ένας κοινωνικός αγώνας. "Σ' αυτόν, σημείωσε, δε δικαιούται το Δημοτικό Συμβούλιο να παίρνει ουδέτερη θέση. Θα έπρεπε να εκφραστεί απερίφραστα υπέρ του αγώνα των εκπαιδευτικών. Η έκκληση να επιστρέψουν οι μαθητές στα σχολεία, όπως αναφέρεται στο ψήφισμα, είναι μια στάση εκτός των κοινωνικών ανταγωνισμών". Ο Λ. Αυδής πρότεινε το Δημοτικό Συμβούλιο να ταχθεί ρητά υπέρ του αγώνα των απεργών, κάτι που δεν έγινε δεκτό από τους συμβούλους της πλειοψηφίας, οι οποίοι και ψήφισαν τελικά μόνοι τους το ψήφισμα που κατέθεσε ο δήμαρχος.

Οι άθλιοι!

Γεγονός είναι ότι τα παιδιά του ελληνικού λαού, που φοιτούν στο Δημόσιο Σχολείο, έχουν χάσει μισό μήνα μάθημα εκείνα του Δημοτικού και πάνω από μήνα αυτά του Γυμνασίου και Λυκείου. Κι οι αρμόδιοι;

Καρφί δεν τους καίγεται. Αυτό δα έλειπε να στενοχωρηθεί η πλουτοκρατία και οι βαστάζοι της για τη διαπαιδαγώγηση και τη μόρφωση των παιδιών του... λαουτζίκου. Φαίνεται τώρα πιο καθαρά ότι όταν αυτοί διακηρύσσουν στα λόγια ότι η παιδεία είναι πρώτη προτεραιότητα, εννοούν ότι αυτή είναι η τελευταία τους υπόθεση στην πρακτική αντιμετώπιση.

Δεν έχουν χρήματα λένε οι άθλιοι. Αυτοί που χαρίσανε τρισεκατομμύρια στην κλίκα των ισχυρών του χρήματος, εκατοντάδες δισ. στις ΠΑΕ, επιδόματα και παροχές (κάτω από το τραπέζι) που ξεπερνούν το μισθό του εκπαιδευτικού, εκεί που θέλανε. Η δημόσια εκπαίδευση και ο εκπαιδευτικός εισέπραξαν φραστικά κορόνες. Εφτασαν μάλιστα στο σημείο, οι άθλιοι, να κάνουν ολόκληρο θέμα για το ένα πεντοχίλιαρο και για τις κρατήσεις των εκπαιδευτικών. Χωρίς ίχνος ντροπής. Για τους εκπαιδευτικούς, που στην ουσία τούς στήριζαν μέχρι σήμερα πολιτικά και συνδικαλιστικά.

Τους έπιασε τώρα κι ο πόνος για την αναπλήρωση των χαμένων μαθημάτων και χύνουν κροκοδείλια δάκρυα. Κλαίνε και γι' αυτό που αλλού στέλνουν δασκάλους μετά τρίμηνο από την έναρξη κι αλλού δε στέλνουν καθόλου. Κι αναφέρονται μόνο σ' εκείνους τους μαθητές που έχουν να δώσουν εξετάσεις. Για τους άλλους κανένα πρόβλημα. Τι κι αν έχασαν; Αυτοί δε δίνουν εξετάσεις. Δε νοιάζονται για την ουσία και την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά για τον τύπο και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες οι άθλιοι.

Είναι οι ίδιοι που ενώ κόπτονται για ποιότητα, αποσπούν και το Σχολικό Σύμβουλο απ' το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και τον προσαρτούν (με το συζητούμενο στη Βουλή νομοσχέδιο) στο διοικητικό μηχανισμό του υπουργείου για να τον χρησιμοποιήσουν στην τρομοκράτηση του εκπαιδευτικού και του σχολείου.

Είναι οι ίδιοι που έκαναν και κάνουν ό,τι μπορούν να συκοφαντήσουν τις κινητοποιήσεις, να αξιοποιήσουν τους εγκάθετους στα συνδικαλιστικά όργανα να κάνουν απεργοσπάστες τους εκπαιδευτικούς μπροστά στα μάτια των μαθητών τους.

Γι' αυτούς τους άθλιους, το παράδειγμα του αγωνιστή δασκάλου, που διαπαιδαγωγεί τους μαθητές να κρατάνε αγωνιστική στάση στη ζωή, είναι αναχρονιστικό δόγμα.

Το σύγχρονο και το "κεντροαριστερό" είναι το παράδειγμα του απεργοσπάστη δασκάλου. Η λέξη κρίμα δεν έχει θέση εκεί που η ηθική πώρωση είναι απύθμενη. Κι είναι τόσο αδίστακτοι που δεν υπολογίζουν κανένα και τίποτε.

Εβαλαν, λένε, στόχο τη σύγκλιση που επιτάσσει να πληρώνει όποιος θέλει να μάθει και που απαιτεί ένα δημόσιο σχολείο όπου το παιδί μαθαίνει μόνο ανάγνωση, γραφή κι αρίθμηση από τη μια και μπόλικη ανασφάλεια και υποταγή από την άλλη, για να είναι έρμαιο των εκμεταλλευτών.

Στηρίζονται στη δύναμη των κυρίαρχων και ισχυρών του πλούτου και προχωρούν χωρίς ταλαντεύσεις.

Αγνοούν τη δύναμη, το μεγαλείο και την οργή αυτού του λαού. Οι άθλιοι!

Γιάννης ΒΑΓΕΝΑΣ,

σχολικός σύμβουλος 5ης και 9ης Περιφέρειας Πειραιά

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Εμμένουν στις ταχυδακτυλουργίες

Για αύξηση εισοδήματος των νεοδιόριστων καθηγητών κατά 407.000 δραχμές, κάνει λόγο τώρα η κυβέρνηση διά του Γ. Πασχαλίδη

Για... αναγνώριση του ρόλου των εκπαιδευτικών κάνει λόγο τώρα η κυβέρνηση με χτεσινή ανακοίνωση του υφυπουργού στον πρωθυπουργώ, Γ. Πασχαλίδη,παρουσιάζοντας και πάλι τη δική της, ψευδή εκδοχή για την εξέλιξη των αμοιβών των καθηγητών, με βάση το νέο μισθολόγιο. Συνεχίζοντας την τακτική του αποπροσανατολισμού και της δημιουργίας εντυπώσεων, ο υφυπουργός επιχειρεί τις γνωστές ταχυδακτυλουργίες του υπουργείου Οικονομικών, προκειμένου να υποστηρίξει θέσεις που απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.

Ο υφυπουργός έφτασε στη σημείο να ισχυρίζεται ότι "οι συνολικές αυξήσεις για το 1997 του νεοδιόριστου ανέρχονται σε 407.000 δρχ. και κλιμακώνονται μέχρι του ποσού των 930.000 δρχ."! Επανέλαβε επίσης ότι "οι αυξήσεις στις αποδοχές των καθηγητών για το '97 ξεπερνούν κατά μέσο όρο το 13%, με πληθωρισμό 6,5%". Με τις δηλώσεις αυτές που απηχούν ευθέως τη θέση του ίδιου του πρωθυπουργού, αποκαλύπτεται, εκτός των άλλων, και ότι το θέατρο των προηγούμενων ημερών περί ενδεχόμενου λάθους στους υπολογισμούς, δεν αποσκοπούσε σε τίποτα άλλο παρά στο να δημιουργηθούν φρούδες ελπίδες για κάποιο συμβιβασμό. Στην πράξη η κυβέρνηση ομολογεί ότι δεν έχει σκοπό να προχωρήσει σε μια "συνάντηση" με τα αιτήματα των καθηγητών.

Ταυτόχρονα, για τα υπόλοιπα - εξίσου σημαντικά με το οικονομικό - αιτήματα, που συσπειρώνουν αυτή τη στιγμή ευρύτατες λαϊκές μάζες στο πλευρό των καθηγητών, ακριβώς γιατί αφορούν την ανάγκη να βγει από το τέλμα η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, η κυβέρνηση εμφανίζεται να δηλώνει την ικανοποίησή της, γιατί "ο διάλογος παραμένει διαρκής".

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Να αναπτυχθεί το Μέτωπο Παιδείας

Την ετήσια γενική της συνέλευση πραγματοποίησε η Ομοσπονδία Γονέων Πειραιά

Ετήσια γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας Γονέων της Νομαρχίας Πειραιά πραγματοποιήθηκε στο 2ο δημοτικό σχολείο Πειραιά, όπου και έγινε απολογισμός δράσης για το διάστημα που πέρασε, αλλά και ο προγραμματισμός της δράσης για την ερχόμενη περίοδο. Στην εισήγηση του ΔΣ της Ομοσπονδίας τονίζεται ότι η χρονιά που πέρασε ήταν χρονιά αγώνα για την προάσπιση και την περιφρούρηση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, αλλά και συντονισμού της δράσης του Μετώπου Παιδείας Πειραιά. Κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης έγινε ιδιαίτερη αναφορά στον απεργιακό αγώνα των καθηγητών, όπου τονίστηκε ξανά η συμπαράσταση της Ομοσπονδίας στον αγώνα τους.

Αποφασίστηκε το επόμενο διάστημα να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες από πλευράς Ομοσπονδίας για να στρέψει η πολιτεία το βλέμμα της στα προβλήματα της παιδείας, κάτι που φυσικά θα απαιτήσει και την αγωνιστική εγρήγορση όλων των γονέων.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην ανάγκη να δώσουν όλα τα μέλη της Ομοσπονδίας τον αγώνα για να αναπτυχθεί το Μέτωπο Παιδείας, που ήδη λειτουργεί στον Πειραιά και να αγκαλιάσει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και τους εργαζόμενους της χώρας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ