Τετάρτη 26 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Οι άθλιοι!

Γεγονός είναι ότι τα παιδιά του ελληνικού λαού, που φοιτούν στο Δημόσιο Σχολείο, έχουν χάσει μισό μήνα μάθημα εκείνα του Δημοτικού και πάνω από μήνα αυτά του Γυμνασίου και Λυκείου. Κι οι αρμόδιοι;

Καρφί δεν τους καίγεται. Αυτό δα έλειπε να στενοχωρηθεί η πλουτοκρατία και οι βαστάζοι της για τη διαπαιδαγώγηση και τη μόρφωση των παιδιών του... λαουτζίκου. Φαίνεται τώρα πιο καθαρά ότι όταν αυτοί διακηρύσσουν στα λόγια ότι η παιδεία είναι πρώτη προτεραιότητα, εννοούν ότι αυτή είναι η τελευταία τους υπόθεση στην πρακτική αντιμετώπιση.

Δεν έχουν χρήματα λένε οι άθλιοι. Αυτοί που χαρίσανε τρισεκατομμύρια στην κλίκα των ισχυρών του χρήματος, εκατοντάδες δισ. στις ΠΑΕ, επιδόματα και παροχές (κάτω από το τραπέζι) που ξεπερνούν το μισθό του εκπαιδευτικού, εκεί που θέλανε. Η δημόσια εκπαίδευση και ο εκπαιδευτικός εισέπραξαν φραστικά κορόνες. Εφτασαν μάλιστα στο σημείο, οι άθλιοι, να κάνουν ολόκληρο θέμα για το ένα πεντοχίλιαρο και για τις κρατήσεις των εκπαιδευτικών. Χωρίς ίχνος ντροπής. Για τους εκπαιδευτικούς, που στην ουσία τούς στήριζαν μέχρι σήμερα πολιτικά και συνδικαλιστικά.

Τους έπιασε τώρα κι ο πόνος για την αναπλήρωση των χαμένων μαθημάτων και χύνουν κροκοδείλια δάκρυα. Κλαίνε και γι' αυτό που αλλού στέλνουν δασκάλους μετά τρίμηνο από την έναρξη κι αλλού δε στέλνουν καθόλου. Κι αναφέρονται μόνο σ' εκείνους τους μαθητές που έχουν να δώσουν εξετάσεις. Για τους άλλους κανένα πρόβλημα. Τι κι αν έχασαν; Αυτοί δε δίνουν εξετάσεις. Δε νοιάζονται για την ουσία και την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά για τον τύπο και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες οι άθλιοι.

Είναι οι ίδιοι που ενώ κόπτονται για ποιότητα, αποσπούν και το Σχολικό Σύμβουλο απ' το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και τον προσαρτούν (με το συζητούμενο στη Βουλή νομοσχέδιο) στο διοικητικό μηχανισμό του υπουργείου για να τον χρησιμοποιήσουν στην τρομοκράτηση του εκπαιδευτικού και του σχολείου.

Είναι οι ίδιοι που έκαναν και κάνουν ό,τι μπορούν να συκοφαντήσουν τις κινητοποιήσεις, να αξιοποιήσουν τους εγκάθετους στα συνδικαλιστικά όργανα να κάνουν απεργοσπάστες τους εκπαιδευτικούς μπροστά στα μάτια των μαθητών τους.

Γι' αυτούς τους άθλιους, το παράδειγμα του αγωνιστή δασκάλου, που διαπαιδαγωγεί τους μαθητές να κρατάνε αγωνιστική στάση στη ζωή, είναι αναχρονιστικό δόγμα.

Το σύγχρονο και το "κεντροαριστερό" είναι το παράδειγμα του απεργοσπάστη δασκάλου. Η λέξη κρίμα δεν έχει θέση εκεί που η ηθική πώρωση είναι απύθμενη. Κι είναι τόσο αδίστακτοι που δεν υπολογίζουν κανένα και τίποτε.

Εβαλαν, λένε, στόχο τη σύγκλιση που επιτάσσει να πληρώνει όποιος θέλει να μάθει και που απαιτεί ένα δημόσιο σχολείο όπου το παιδί μαθαίνει μόνο ανάγνωση, γραφή κι αρίθμηση από τη μια και μπόλικη ανασφάλεια και υποταγή από την άλλη, για να είναι έρμαιο των εκμεταλλευτών.

Στηρίζονται στη δύναμη των κυρίαρχων και ισχυρών του πλούτου και προχωρούν χωρίς ταλαντεύσεις.

Αγνοούν τη δύναμη, το μεγαλείο και την οργή αυτού του λαού. Οι άθλιοι!

Γιάννης ΒΑΓΕΝΑΣ,

σχολικός σύμβουλος 5ης και 9ης Περιφέρειας Πειραιά


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ