ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Ιούνη 1999
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Μάχη ενάντια στο ξεπούλημα

Αύριο η 24ωρη απεργία. Κάτω από την πίεση των εκπροσώπων της "Επιτροπής Υπεράσπισης του Εθνικού Αερομεταφορέα" που αποχώρησαν από τη χτεσινή συνεδρίαση, το ΔΣ της ΟΣΠΑ αποφάσισε απεργιακή συγκέντρωση και νέες κινητοποιήσεις

Μάχη για να μην περάσει η νεοαποικιακή συμφωνία παράδοσης της δημόσιας "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στο μεγάλο κεφάλαιο δίνουν από αύριο, με την πρώτη τους 24ωρη απεργία, οι εργαζόμενοι όλων των κλάδων του εθνικού αερομεταφορέα, συμπεριλαμβανομένων και των εποχικών. Κατά τη διάρκεια της απεργίας, οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στις 11 π.μ. έξω από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας ενώ σήμερα, κλιμάκια συνδικαλιστών θα βρεθούν στους χώρους εργασίας για την προετοιμασία της κινητοποίησης.

Χτες στη συνεδρίαση το ΔΣ της ΟΣΠΑ, κάτω από την πίεση των εξελίξεων και εκείνων των συνδικαλιστικών δυνάμεων, που απαιτούν πιο αποφασιστική και ενωτική, στην πράξη, αντιμετώπιση της κυβερνητική πολιτικής, αποφάσισε την πραγματοποίηση της συγκέντρωσης στο ΥΠΕΘΟ, την αποστολή εξώδικου για νέες απεργιακές κινητοποιήσεις και συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα.

Από τη συνεδρίαση αποχώρησαν οι τέσσερις εκπρόσωποι της "Επιτροπής Υπεράσπισης του Εθνικού Αερομεταφορέα" σε ένδειξη αντίθεσης στη μέχρι τώρα τακτική της πλειοψηφίας του οργάνου (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) και ζήτησαν να υιοθετηθεί το αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης που είχαν καταθέσει στο έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ. Τα τέσσερα μέλη του ΔΣ της ΟΣΠΑ δήλωσαν ότι σε κάθε περίπτωση θα δώσουν όλες τις δυνάμεις τους για την επιτυχία της αυριανής απεργίας, εκτιμώντας ότι είναι καθοριστική για την περαιτέρω αγωνιστική πορεία των εργαζομένων ενάντια στο ξεπούλημα της ΟΑ. Δήλωσαν, επίσης, ότι η στάση τους αυτή είναι σε πλήρη αρμονία με τις διαθέσεις των εργαζομένων, οι οποίοι βλέπουν την ηγεσία της ΟΣΠΑ να μη στέκεται στο ύψος των κρίσιμων περιστάσεων.

Στο μεταξύ με προκλητικές δηλώσεις του στο βρετανικό Τύπο ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΟΑ Ρ. Λιντς,επιδεικνύοντας αλαζονεία νεοαποικιοκράτη, απειλεί τους εργαζόμενους ότι αν δε "συνεργαστούν" θα δουν την κυβέρνησή τους να κλείνει την "Ολυμπιακή". Μάλιστα σε ερώτηση αν ενοχλείται από τις αντιδράσεις των εργαζομένων, απάντησε προκλητικά πως εκείνο που τον ενοχλεί είναι ότι τον θεωρούν Αγγλο, ενώ είναι Σκοτσέζος..!Αύριο στις 7μ.μ. ο Ρ. Λιντς αναμένεται να παρουσιαστεί στη Βουλή στην Επιτροπή Ακροάσεων των ΔΕΚΟ.

Οι εργαζόμενοι μπορούν να δώσουν διέξοδο

Ανακοίνωση της Επιτροπής Σωτηρίας Ολυμπιακής που υπογράφουν 49 συνδικαλιστές

"H καθολική συμμετοχή όλων των εργαζομένων στην 24ωρη απεργία της Πέμπτης (αύριο), είναι η πιο αποτελεσματική απάντηση στην κυβερνητική υποκρισία και στη μοιρολατρία, που σκόπιμα καλλιεργεί ο κυβερνητικός συνδικαλισμός".Με αυτά τα λόγια 49 συνδικαλιστές της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" (ΟΑ) και των θυγατρικών της, καλούν όλους τους εργαζόμενους να δώσουν το αγωνιστικό τους "παρών" στην αυριανή απεργία. Να πουν "όχι" στη συρρίκνωση, στον τεμαχισμό, στην απαξίωση και το ξεπούλημα της ΟΑ.

Στην ανακοίνωσή τους οι συνδικαλιστές τονίζουν ότι "σε αυτή την κρίσιμη φάση για τον εθνικό αερομεταφορέα και το επαγγελματικό μας μέλλον επιβεβαιώνεται στην πράξη ότι ο γραφειοκρατικός κυβερνητικός συνδικαλισμός έχει ξοφλήσει στη συνείδηση των εργαζομένων". Υπογραμμίζουν, όμως, ότι "η αφερεγγυότητα των ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ δεν αποτελεί άλλοθι για κανέναν να λιποτακτήσει. Η προοπτική και η αποτελεσματικότητα του αγώνα μας στηρίζεται στην αγωνιστική ενότητα των εργαζομένων μέσα στα σωματεία, που μπορούν να βάλουν τη σφραγίδα τους στις εξελίξεις, να ξεσκεπάσουν την υποκρισία και να δώσουν διέξοδο".

Στην ανακοίνωσή τους τα συνδικαλιστικά στελέχη διευκρινίζουν ότι αυτό που διακυβεύεται σήμερα είναι, αν θα ληφθούν επιτέλους μέτρα πραγματικής ανάπτυξης, για να σταματήσουν η ΟΑ και οι θυγατρικές της να είναι η αγελάδα που την αρμέγουν τα ιδιωτικά, ντόπια και ξένα, συμφέροντα. Αν θα ληφθούν μέτρα ουσιαστικής αναδιοργάνωσης, με σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα, με ενίσχυση υπηρεσιών πρώτης γραμμής και με κατάργηση των πελατειακών σχέσεων στη δομή και λειτουργία της ΟΑ. Αν θα αναγνωριστεί ο ρόλος της ΟΑ με την αποτίμηση και πληρωμή του κοινωνικού κόστους λειτουργίας της, αντί να δημιουργηθούν γκρίζες ζώνες αποκλεισμού της αερομεταφοράς μέσα στην ελληνική επικράτεια. "Διασφαλίσεις δεν μπορούν να υπάρξουν με το νέο καθεστώς που προωθείται. Γι' αυτό χρειάζεται η απεργία της Πέμπτης να μην είναι μια τουφεκιά στον αέρα και οι εργαζόμενοι να δώσουν προοπτική και αποτελεσματικότητα στον αγώνα τους", καταλήγουν οι συνδικαλιστές.

Την ανακοίνωση υπογράφουν οι: Β. Αθανασόπουλος,Δ. Βολακάκης,Γ. Βοντετσιάνος,Θ. Γαβαλάς,Κ. Γιακουμπίνη,Σ. Γιαννόπουλος,Π. Γραμματικάκης,Β. Δανέζης,Ν. Δημητρίου,Κ. Ησυχος,Κ. Καγιάννης,Τ. Καϊμάκης,Η. Κανάκης,Χ. Καραγιάννης,Γ. Κοζαϊτης,Μ. Κορρές,Ν. Κουμεντέας,Ε. Κούσουλα,Γ. Μαλικούτης,Λ. Μαμπρεγιάννη,Σ. Μανούσος,Σ. Ματζουράνης,Δ. Μαργαρίτης,Ζ. Μαυροδόγλου,Σ. Μαυρομανωλάκη,Β. Μερζένης,Ν. Μικρόπουλος,Γ. Μουλόπουλος,Ι. Μούμτζης,Χ. Μπαρδόπουλος,Κ. Μπεκιάρης,Β. Νικολακάκης,Κ. Ντούρος,Β. Παναγάκος,Β. Παπαϊωάννου,Φ. Παπούλιας,Δ. Πλειώνης,Σ. Πολιτοπούλου,Κ. Ράπανος,Γ. Ρουμελιώτης,Π. Σοφός,Κ. Τρατράς,Ν. Τριπολίτου,Β. Τσάρας,Ν. Τσαρουχά,Γ. Φιλίππου,Μ. Χυτήρη,Κ. Χωριανόπουλος και Φ. Ψωμάς.

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Απάντηση ο ενωμένος - συντονισμένος αγώνας

Καλεί τους εργαζόμενους σε σύσκεψη την ερχόμενη Δευτέρα

Το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ), σε χτεσινή ανακοίνωσή του, καταγγέλλει και καταδικάζει "την κυβερνητική πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και ξεπουλήματος των ΔΕΚΟ και υπηρεσιών του δημοσίου, που αποτελούν περιουσία του λαού" και καλεί τους εργαζόμενους σε σύσκεψη, που θα γίνει τη Δευτέρα 5 Ιούλη στις 7 μ.μ. στην αίθουσα Λογιστών (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος),για το συντονισμό του αγώνα και την κατάρτιση προγράμματος δράσης.

Το ΠΑΜΕ τονίζει ότι η κυβέρνηση, χάριν του αντιλαϊκού μονόδρομου της ΟΝΕ, βγάζει στο σφυρί επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας, θυσιάζοντας το παρόν και το μέλλον της χώρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το λαό. "Στα πλαίσια αυτά", επισημαίνει, "ανάμεσα στις εκατοντάδες επιχειρήσεις του δημοσίου που έχει προγράψει η κυβέρνηση, τώρα ιεραρχεί σε προτεραιότητα την παράδοση του εθνικού μας αερομεταφορέα, την "Ολυμπιακή Αεροπορία", βορά στο πολυεθνικό κεφάλαιο, θέτοντας αυτό το φορέα εθνικής και στρατηγικής σημασίας, καθώς και τους εργαζόμενους της "Ολυμπιακής" στα νύχια της ιδιωτικής κερδοσκοπίας".

Ο συνωμοτικός τρόπος, με τον οποίο η κυβέρνηση προχώρησε στην παράδοση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στην αγγλική "Σπίντγουιν", αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση δεν έχει φραγμούς, προκειμένου να υλοποιήσει την πολιτική του ξεπουλήματος του δημόσιου πλούτου, όπως επιτάσσουν οι "φίλοι, εταίροι και σύμμαχοί" της. Αποδεικνύει παράλληλα ότι η κυβέρνηση προχώρησε σ' αυτή την παράδοση όπως όπως, φοβούμενη μήπως οι αντιδράσεις των εργαζομένων εμποδίσουν αυτό το ξεπούλημα.

Το ΠΑΜΕ επισημαίνει ότι οι ΔΕΚΟ και οι επιχειρήσεις του δημοσίου αποτελούν κοινωνικό αγαθό και γι' αυτό θα πρέπει να λειτουργούν προς το συμφέρον του λαού και πως η παράδοση των επιχειρήσεων, που παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στην εθνική οικονομία και άμυνα της χώρας στα χέρια των ιδιωτών και των κερδοσκόπων, εγκυμονεί γενικότερους κινδύνους. "Για όλους αυτούς τους λόγους, το ΠΑΜΕ επιμένει στην κατά 100% παραμονή τους στο δημόσιο, που κάτω από προϋποθέσεις, διασφαλίζει τον κοινωνικό τους ρόλο και την ασφάλεια της χώρας".

Επισημαίνει, επίσης, πως για το ξεπούλημα της "Ολυμπιακής" και των άλλων επιχειρήσεων, εκτός από την κυβέρνηση, σοβαρότητες ευθύνες έχουν οι πλειοψηφίες της ΓΣΕΕ, της ΑΔΕΔΥ και της Ομοσπονδίας στο χώρο της "Ολυμπιακής","γιατί με την αποδοχή της κυβερνητικής πολιτικής συμπράττουν με την κυβέρνηση σ' αυτό το αντιλαϊκό και αντεργατικό έγκλημα".

Καταλήγοντας, το ΠΑΜΕ υπογραμμίζει πως "ο μόνος δρόμος για τηναποτροπή του ξεπουλήματος της ΟΑ, αλλά και των εκατοντάδων δημόσιων επιχειρήσεων που έχει στο πρόγραμμά της για ξεπούλημα η κυβέρνηση, είναι ο δρόμος του ενωμένου και συντονισμένου αγώνα" και δηλώνει ότι όχι μόνο θα διαθέσει όλες του τις δυνάμεις σ' αυτό τον αγώνα, αλλά θα κάνει ό,τι μπορεί για να δημιουργηθεί μέτωπο αποφασιστικής και αποτελεσματικής αντίστασης, όλων των εργαζομένων για τη διάσωση των δημόσιων επιχειρήσεων και την κατά 100% παραμονή τους στο δημόσιο.

Αποικιοκρατική η "Σύμβαση Διαχειρίσεως"

Τόσο η συνωμοτική υπογραφή που επέλεξε η κυβέρνηση, αγνοώντας τις έντονες αντιδράσεις των εργαζομένων, όσο και η ίδια η "Σύμβαση Διαχειρίσεως", επιβεβαιώνει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την "εν λευκώ" εκχώρηση της διοίκησης της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στους Εγγλέζους, που αποτελεί τον προθάλαμο για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα.

Συνδικαλιστικά στελέχη, αλλά και απλοί εργαζόμενοι στην ΟΑ, χαρακτηρίζουν"επαίσχυντη" και "αποικιοκρατική" τη συμφωνία, καταγγέλλουν ότι αποτελεί το "αίσχος" του ελληνικού Δημοσίου και προσθέτουν ότι είναι ο "πιλότος" για τέτοιου είδους εκχωρήσεις και στις άλλες ΔΕΚΟ.Το μέγεθος της υποτέλειας της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, απέναντι στο ξένο κεφάλαιο, αποτυπώνεται στο ακροτελεύτιο άρθρο 17 της σύμβασης, υπό τον τίτλο"Επίλυση Διαφορών". Σ' αυτό η ελληνική κυβέρνηση δέχεται η διαιτητική διαδικασία σε περίπτωση διαφωνίας μεταξύ των δύο μερών να διεξάγεται στην αγγλική γλώσσα, ενώ παράλληλα, υποχρεώνει τον Ελληνα δικαστή να εκδίδει απόφαση στα αγγλικά!

Η σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση αργά προχτές τη νύχτα με τη διαχειρίστρια εταιρία "Σπίντγουιν", θυγατρική της "Μπρίτις Αιργουέις", αποτελείται από 23 σελίδες, χωρίς τα παραρτήματα και έχει 17 άρθρα.

Υπεύθυνοι για όλα

Το άρθρο 3,που περιγράφει τα καθήκοντα των Εγγλέζων (της διαχειρίστριας εταιρίας), προβλέπει ότι αυτοί θα είναι υπεύθυνοι για όλη την γκάμα των δραστηριοτήτων του ομίλου της ΟΑ, συμπεριλαμβανομένων και των θυγατρικών εταιριών. Μεταξύ των καθηκόντων περιλαμβάνονται η διαμόρφωση της στρατηγικής της ΟΑ και η αναδιάρθρωση του στόλου, που σημαίνει ότι οι Εγγλέζοι θα μπορούν να ακυρώσουν παραγγελίες, να πουλήσουν και να αγοράσουν αεροπλάνα. Να προβούν στην εταιρική και οργανωτική αναδιάρθρωση της ΟΑ, που σημαίνει ότι πετιέται στο καλάθι των αχρήστων η πρόσφατη μελέτη της "Μακένζι", για την οποία δαπανήθηκαν 600 εκατ. δραχμές! Στο ίδιο άρθρο παρέχεται η δυνατότητα στους Εγγλέζους να επανεκτιμήσουν όλες τις δραστηριότητες συντήρησης αεροπλάνων, που έμμεσα επιβεβαιώνει την εκτίμηση για την εκχώρηση δραστηριοτήτων της Τεχνικής Διεύθυνσης, καθώς, επίσης, παρέχεται η δυνατότητα επανεκτίμησης και αναδιάρθρωσης του δικτύου διανομής της ΟΑ.Αυτό σε συνδυασμό με την πρόσφατα αποκαλυθφείσα μελέτη της "Αβμαρκ", επιβεβαιώνει την πληροφορία ότι η ΟΑ θα καταλήξει σε μικρή αεροπορική επιχείρηση, παραχωρώντας μέρος του δικτύου της στην "Μπρίτις Αιργουέις".

Επίσης, με το ίδιο άρθρο, η κυβέρνηση εκχωρεί στην "Μπρίτις" το δικαίωμά της στη διαχείριση και διαπραγμάτευση με την ΕΕ, κάτι που αποτελεί μοναδικό φαινόμενο σ' όλο τον κόσμο. Επίσης, εκχωρεί και το δικαίωμα αξιολόγησης των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης ("χάντλινγκ") με τρίτες αεροπορικές εταιρίες). Δηλαδή στην ουσία η κυβέρνηση εκχωρεί στην "Μπρίτις" τη διαχείριση μιας υπηρεσίας "φιλέτο", που αποφέρει στην ΟΑ κέρδη άνω των 42 δισ. δραχμών το χρόνο! Οπως επίσης εκχωρεί το δικαίωμα διαπραγμάτευσης και διαλόγου με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις (εργασιακές σχέσεις τύπουΘάτσερ;), το δικαίωμα παρακολούθησης του σχεδιασμού και της μετεγκατάστασης της ΟΑ στα Σπάτα, αλλά και της ανάπτυξης εναλλακτικών στρατηγικών επιλογών για τις μη βασικές δραστηριότητες της εταιρίας.

Οι Εγγλέζοι θα καταρτίσουν, επίσης, κοινούς ισολογισμούς για όλο τον όμιλο. Μ' άλλα λόγια αναλαμβάνουν τη διαχείριση όλου του πλέγματος της επιχείρησης (αεροπορικό, οικονομικό και τεχνικό έργο, αλλά και πολιτική προσωπικού).

Ουσιαστικά αποφασίζουν μόνοι

Με το άρθρο 5 η κυβέρνηση παρέχει τη δυνατότητα στην "Μπρίτις" να φέρει δικό της προσωπικό, στο οποίο θα δοθεί η εταιρική εξουσία, προκειμένου να διοικηθεί η ΟΑ, ενώ με το άρθρο 6 της δίνει το δικαίωμα να διαπραγματεύεται ή να τροποποιεί τις ΣΣΕ! Στο ίδιο άρθρο, προβλέπεται ότι σε περίπτωση διαφωνίας με το ΔΣ της ΟΑ, οι Εγγλέζοι υποχρεούνται να συμμορφωθούν με την απόφαση του ΔΣ, αλλά απαλλάσσονται από κάθε ευθύνη και ζημιά που θα προκύψει από την εφαρμογή αυτών των αποφάσεων. Επί της ουσίας δηλαδή, το ΔΣ της ΟΑ, το οποίο, όπως προκύπτει από άλλα άρθρα, δε θα έχει καμία ανάμειξη στη διαχείριση της ΟΑ, θα εκβιάζεται κάθε φορά να υπογράφει τα αποφασιζόμενα από την "Μπρίτις", διαφορετικά θα αναλαμβάνει την ευθύνη για πράγματα που δεν έχει διαχειριστεί το ίδιο!

Παχυλή αμοιβή

Στο άρθρο 8 προβλέπεται ότι η αποζημίωση στην "Μπρίτις", η οποία καλύπτει κάθε κόστος που σχετίζεται με τους μισθούς για την παροχή των τριών ανωτέρων διευθυντικών στελεχών (διευθύνων σύμβουλος, οικονομικός διευθυντής και επιχειρησιακός διευθυντής) ανέρχεται σε 4.680.000 δολάρια.Αποζημίωση3.329.600 δολαρίων προβλέπεται επίσης για άλλο προσωπικό ή συμβούλους που θα διαθέσει η "Μπρίτις", ενώ ακόμα θα διατεθούν και 595.785 δολάρια για την κάλυψη εξόδων, που αφορούν τις καθημερινές ανάγκες, τα ταξίδια και τις μετακινήσεις των Εγγλέζων. Επίσης, η ΟΑ θα καταβάλει στη διαχειρίστρια εταιρία 250.000 δολάρια για την κάλυψη των φόρων που θα κληθεί να καταβάλει στην Αγγλία, ενώ προβλέπεται και "αμοιβή επιτυχίας" 4.000.000 δολαρίων ή δικαίωμα κτήσης του 1,5% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΑ. Για την πλήρη κάλυψη της "Μπρίτις" η κυβέρνηση φρόντισε να προβλέψει την καταβολή επιπλέον αμοιβής μέχρι 5%,σε περίπτωση μεταβολής της σημερινής ισοτιμίας του δολαρίου!

... και πνευματικά δικαιώματα

Με το άρθρο 11 εκχωρείται το δικαίωμα στους διαχειριστές να ιδρύσουν θυγατρική εταιρία, στην οποία θα μπορούν να εκχωρήσουν ελεύθερα όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την υπογραφείσα σύμβαση. Δηλαδή, παρέχει τη δυνατότητα στην "Μπρίτις" να παραχωρήσει τη διοίκηση της ΟΑ σε οποιονδήποτε εκείνη κρίνει!

Στο άρθρο 14 η ΟΑ αναγνωρίζει σαν "πνευματική ιδιοκτησία" της "Μπρίτις" όλες τις υπηρεσίες που θα χρησιμοποιήσει. Δηλαδή και μετά την αποχώρηση των ξένων, η ΟΑ για να εφαρμόσει τις μεθόδους των Εγγλέζων, υποχρεώνεται να καταβάλει "πνευματικά δικαιώματα"!

Ο Στ. Μανούσος,στέλεχος της ΕΣΚ και μέλος της διοίκησης της Ενωσης διοικητικών υπαλλήλων της ΟΑ, επισημαίνει ότι με τη σύμβαση αυτή, όλες οι δραστηριότητες του ομίλου της "Ολυμπιακής" εκχωρούνται στην πλήρη δικαιοδοσία της "Μπρίτις". Στην ουσία δηλαδή - προσθέτει - εκχωρείται δημόσια περιουσία έναντι "πινακίου φακής" και το πιο σημαντικό είναι ότι εκχωρείται δικαιοδοσία της ελληνικής κυβέρνησης στο πολυεθνικό κεφάλαιο.

"Θα αντιταχθούμε", δηλώνουν 40 στελέχη της ΠΑΣΚΕ

Την καταστροφική για την "Ολυμπιακή Αεροπορία" πολιτική των συναρμόδιων υπουργείων καταγγέλλουν με επιστολή τους προς τους Κ. Σημίτη και Κ. Σκανδαλίδη 40 μέλη του ΠΑΣΟΚ - συνδικαλιστές της ΟΑ και των θυγατρικών της. Ταυτόχρονα δηλώνουν την απόφασή τους να αντιταχθούν σε αυτήν την πολιτική και την έλευση του ξένου μάνατζερ, σημειώνοντας ότι στόχος τους είναι "η διάσωση της "Ολυμπιακής" και η διατήρηση της πολιτικής αξιοπρέπειας του ΠΑΣΟΚ στο χώρο".

Ολόκληρο το κείμενο έχει ως εξής:

"Προς τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, σύντροφο Σημίτη, προς τον γραμματέα της ΚΕ σύντροφο Σκανδαλίδη.

Εμείς τα κομματικά μέλη, συνδικαλιστικά στελέχη στον όμιλο της "Ολυμπιακής", απευθυνόμαστε σε σας, για να σας ενημερώσουμε ότι το τελευταίο δεκαοχτάμηνο η πολιτική που ασκούν τα αρμόδια υπουργεία στο χώρο των αερομεταφορών είναι αποσπασματική και ειδικά για τον Ομιλο καταστροφική.

Μετά από συνεχή δυσφήμηση του Ομίλου, ο υπουργός Μεταφορών και ο ΥΠΕΘΟ προχώρησαν στην εκχώρηση του Ομίλου με πλήρη αδιαφάνεια στον κύριο ανταγωνιστή της ΟΑ την "Μπρίτις Αιργουέις", ώστε να της ανοίξουν το δρόμο για την εκμετάλλευση του αεροδρομίου των Σπάτων.

Η μεθόδευση από τον υπουργό Μεταφορών κ. Μαντέλη, που ταυτόχρονα προσπαθούσε να μας παραπλανήσει, δίνοντας ψευδείς διαβεβαιώσεις και προχωρούσε με αδιαφάνεια στη σύναψη του συμβολαίου διαχείρισης, με αποκορύφωμα την υπογραφή του συμβολαίου, το βράδυ της 28ης Ιούνη 1999 από τον πρόεδρο της ΟΑ κ. Ζυγογιάννη και τον υφυπουργό κ. Χριστοδουλάκη, χωρίς ούτε καν απόφαση του ΔΣ της ΟΑ, προκαλεί την αγανάκτησή μας.

Αυτού του τύπου οι ενέργειες οδηγούν στην καταρράκωση της αξιοπιστίας όχι μόνο της κυβέρνησης, αλλά συνολικά του ΠΑΣΟΚ στο χώρο της ΟΑ.

Καταγγέλλουμε αυτή την πολιτική και σας γνωστοποιούμε ότι τα συνδικαλιστικά στελέχη θ' αντιταχθούμε στην υλοποίησή της και την έλευση του ξένου μάνατζερ με στόχο και τη διάσωση της "Ολυμπιακής" και τη διατήρηση της πολιτικής αξιοπρέπειας του ΠΑΣΟΚ στο χώρο".

Η πολιτική ξεπουλήματος θα ηττηθεί...

Επιστολή μελών της Επιτροπής Σωτηρίας της "Ολυμπιακής" προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της "Σπίντγουιν"

Αποφασισμένη να μην επιτρέψει την ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημα της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", δηλώνει, με ανοιχτή επιστολή της στον Ρ. Λιντς και την εταιρία "Σπίντγουιν",η Επιτροπή Σωτηρίας του Εθνικού Αερομεταφορέα."Δε θεωρούμε την επιδίωξη αυτή ως μια στρατηγική συμμαχία, αλλά ως ένα αποτέλεσμα μιας νεοαποικιοκρατικής συμφωνίας μεταξύ της σημερινής ελληνικής κυβέρνησης και της εταιρίας σας",ξεκαθαρίζουν τα μέλη της Επιτροπής, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα στον κ. Λιντς πως "εδώ είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε γέλασε". Πως εδώ δε θα περάσουν εύκολα οι τριτοκοσμικές τακτικές που εφάρμοσε σε άλλες αεροπορικές εταιρίες. Γιατί - όπως του επισημαίνουν - "είμαστε σκληρά καρύδια", κάτι άλλωστε που θα έπρεπε να γνωρίζει ο κ. Λιντς ως καθηγητής Ιστορίας...

Στην επιστολή τους τα μέλη της Επιτροπής επισημαίνουν πως το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί στην ΟΑ, "δεν είναι απλά μια διαφωνία μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης. Είναι ένα σοβαρό πολιτικό πρόβλημα, που αφορά τη χώρα μας, τους Ελληνες εργαζόμενους, τα πολιτικά κόμματα, το συνδικαλιστικό κίνημα, την εθνική οικονομία, τους επιβάτες και τους εργαζόμενους στον εθνικό αερομεταφορέα". Και δηλώνουν κατηγορηματικά πως δε θα παραιτηθούν από τον αγώνα για μια καλύτερη Δημόσια ΟΑ στην υπηρεσία των επιβατών και του δημοσίου συμφέροντος. "Στο τέλος οι στόχοι μας θα υπερισχύσουν, απλά γιατί η αλήθεια είναι μαζί μας. Είμαστε σίγουροι ότι καταλαβαίνετε. Αν όχι, τότε οι αγώνες μας θα σας κάνουν να καταλάβετε. Εσείς ως "μεσίτης" και η πολιτική της σημερινής κυβέρνησης θα ηττηθείτε", επισημαίνει στον κ. Λιντς η Επιτροπή Σωτηρίας του Εθνικού Αερομεταφορέα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ