ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Ιούλη 1999
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΓΑΛΗ Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Α' ΚΑΙ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
Αποδεικνύεται ο αντιλαϊκός - ταξικός χαρακτήρας της "μεταρρύθμισης"
  • Το 14% των μαθητών της Α' Λυκείου δεν προάγεται, λέει η ΟΛΜΕ. Μεγαλύτερα τα ποσοστά σε λαϊκές συνοικίες και την επαρχία
  • Ολοκληρώθηκε χτες ο εξεταστικός Γολγοθάς για τη Β' Λυκείου - σήμερα αρχίζει αυτός των Γενικών Εξετάσεων για τους μαθητές της Γ' Λυκείου

Στο 14% φτάνει σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΜΕ το ποσοστό των μαθητών της Α Λυκείου που μετά την κατάργηση του θεσμού των μετεξεταστέων δεν προάγονται στη Β Λυκείου, ενώ το υπουργείο δηλώνει αμετακίνητο στην κατάργηση της επαναληπτικής εξέτασης. Χτες ολοκληρώθηκαν με την εξέταση στο μάθημα γενικής παιδείας Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές της Β Λυκείου, πολλοί από τους οποίους, σύμφωνα με εκπροσώπους της ΟΛΜΕ, θα κληθούν ως μετεξεταστέοι το Σεπτέμβρη. Σήμερα, ξεκινούν οι γενικές εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους τελειόφοιτους και τους απόφοιτους της Γ Λυκείου, με την εξέταση στην Εκθεση για τους υποψηφίους των τριών πρώτων δεσμών. Αύριο, Παρασκευή, θα διαγωνιστούν στην Εκθεση οι υποψήφιοι της Δ Δέσμης.

Πάντως, το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός μαθητών της Α Λυκείου δεν προάγεται, μετά την κατάργηση του θεσμού των μετεξεταστέων, παίρνει διαστάσεις καθώς και από αυτό προκύπτει ο αντιλαϊκός χαρακτήρας των αντιεκπαιδευτικών μέτρων και η ταξικότητα του "ενιαίου" λυκείου. Πιστό σε αυτά τα χαρακτηριστικά της πολιτικής του, το υπουργείο Παιδείας παραμένει αδιάλλακτο στο αίτημα να επανεξετάσει την κατάργηση των μετεξεταστέων."Στην Α Λυκείου έχουμε δώσει πολλές ευκαιρίες. Οι κανόνες είναι για να τηρούνται",δήλωσε χτες ο υπουργός Παιδείας ερωτώμενος σχετικά, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Γ. Πασχαλίδης που είπε ότι, έστω και με βελτιώσεις, η μεταρρύθμιση θα προχωρήσει.

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε χτες το ΔΣ της ΟΛΜΕ επισήμανε τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας μαθητών στην Α Λυκείου. Ο Π. Κλάπας,μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ εξέφρασε την εκτίμηση ότι ο αριθμός εκείνων των μαθητών της Β Λυκείου που θα προσέλθουν ξανά το Σεπτέμβρη ως μετεξεταστέοι αγγίζει τις 15.000. Ολοκληρωμένα στοιχεία ωστόσο δεν υπάρχουν καθώς όπως επισημαίνει και η ΟΛΜΕ, καθυστερεί η βαθμολόγηση των γραπτών της Β Λυκείου.

Στην Α Λυκείου, σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΜΕ, το 14% των μαθητών δεν προάγεται, ενώ από τα ενδεικτικά νούμερα που δόθηκαν στη δημοσιότητα, προκύπτει πως ιδιαίτερα έντονο είναι το πρόβλημα στις εργατοσυνοικίες. Συγκεκριμένα, στο Χαϊδάρι από 438 μαθητές μένουν 57 (13%), στο Αιγάλεω από 770 δεν προάγονται 137 (18%), στον Κορυδαλλό από τους 656 οι 85 (13%), στην Αγία Βαρβάρα από 200 οι 42 (21%). Στην περιοχή της Ε ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής οι μαθητές που δεν προάγονται φτάνουν το 15%.

Οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ χαρακτήρισαν ως αντιπαιδαγωγικό το γεγονός να αφαιρούνται δύο μήνες από την εκπαιδευτική διαδικασία για τις εξετάσεις, ενώ είπαν ότι η σχολική αποτυχία είναι σύνθετο πρόβλημα που προκαλείται από τις κοινωνικές ανισότητες και ότι δεν έχει υπάρξει αντισταθμιστική πολιτική για το θέμα. Συγκριτικά με ό,τι ίσχυε τις προηγούμενες χρονιές, οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ είπαν ότι ενώ το ποσοστό των μαθητών που δεν προάγονταν και μετά τις επανεξέτασή τους το Σεπτέμβρη ήταν 6-7%, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό είναι με τα πρώτα στοιχεία 14%.

Σήμερα, στις 2μ.μ., ο υπουργός Παιδείας, Γερ. Αρσένης, πρόκειται να δώσει συνέντευξη Τύπου στην οποία αναμένεται να αναφερθεί στα ζητήματα που έχουν προκύψει στην Α Λυκείου και στις εξετάσεις της Β Λυκείου.

Η ΕΛΜΕ Τρικάλων

Απαντώντας στους "πανηγυρισμούς" περί "επιτυχίας" του υπουργείου Παιδείας, σε σχέση με τις πανελλαδικές εξετάσεις της Β' Λυκείου, η ΕΛΜΕ Τρικάλων εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία επισημαίνει:

α) Με τις ως τώρα πληροφορίες που έχουμε είτε από συναδέλφους βαθμολογητές, είτε από μαθητές, είτε από δημοσιεύσεις στον Τύπο, θεωρείται δεδομένη η αποτυχία του συστήματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων της Β' Λυκείου και γενικότερα της λεγόμενης μεταρρύθμισης. Σε ποσοστά από 30% έως και 70% ανάλογα με το μάθημα, ανέρχονται οι μαθητές που έγραψαν πάνω από τη βάση.

β) Επιβεβαιώνεται με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι το Λύκειο έχει πια μετατραπεί σ' ένα ψυχοφθόρο εξεταστικό κέντρο. Εξετάσεις τετραμήνων, εξετάσεις για βελτίωση της προφορικής βαθμολογίας, εξετάσεις προαγωγικές πανελληνίου χαρακτήρα, θέματα, τεστ, κλπ. ορθώνοντας μεγαλύτερα φράγματα στη μόρφωση των μαθητών. Η κούραση των μαθητών είναι ήδη εμφανής και η αγωνία των γονέων αυξάνει καθημερινά.

γ) Τα τελικά αποτελέσματα, ως φαίνεται, θα επιβεβαιώσουν για μία ακόμα φορά τις θέσεις και διεκδικήσεις του κινήματος των καθηγητών και των μαθητικών κινητοποιήσεων τη χρονιά που πέρασε.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ καλεί τους καθηγητές, τους μαθητές, τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών που τώρα πια γνωρίζουν και από την εμπειρία τους "να απορρίψουν την κυβερνητική προπαγάνδα που προσπαθεί να δημιουργήσει αυταπάτες στο λαό για δήθεν αναβάθμιση της Εκπαίδευσης με τους ν. 2525/97 και 2640/98. Να συνταχθούν με το Συνδικαλιστικό Κίνημα των Καθηγητών, με το μαθητικό κίνημα σ' ένα Παγκοινωνικό, Πανεκπαιδευτικό Κίνημα με μια αγωνιστική προοπτική, στον αγώνα για την κατάργηση των Νόμων 2525/97 και 2640/98 που οι αρνητικές επιπτώσεις από την εφαρμογή τους είναι πλέον ολοφάνερες, για μια άλλη αναβαθμισμένη εκπαίδευση σε όφελος των παιδιών του λαού μας".

ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Ραγδαία η "αποψίλωση" του Λυκείου

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας της Επιτροπής Θεσσαλίας του ΚΚΕ: Δεν αρκεί η αγανάκτηση, χρειάζεται συντονισμένος αγώνας για να μην προχωρήσουν οι καταστροφικές αλλαγές στην παιδεία

Σε ραγδαία "αποψίλωση" του Λυκείου από μαθητές και σε υποβιβασμό του δημόσιου σχολείου, οδηγεί η εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού νόμου στο "ενιαίο λύκειο", σε ό,τι αφορά το εξεταστικό, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του τοΤμήμα Παιδείας της Επιτροπής Περιοχής Θεσσαλίας (ΕΠΘ) του ΚΚΕ.

Εκφράζοντας την έντονη ανησυχία και αγανάκτηση των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών για την κατάσταση που διαμορφώνεται στη δημόσια παιδεία, το Τμήμα Παιδείας της ΕΠΘ, τονίζει:

"Από έντονη ανησυχία και αγανάκτηση διακατέχονται αυτές τις μέρες μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, εξαιτίας των πρώτων αποτελεσμάτων εφαρμογής του νόμου 2525/97 στο Ενιαίο Λύκειο σε ό,τι αφορά το εξεταστικό.

Από την ίδια τους την πείρα, αλλά και από τα πρώτα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, διαπιστώνουν ότι ραγδαία "αποψιλώνεται" από μαθητές το Λύκειο, με ταυτόχρονο υποβιβασμό του δημόσιου σχολείου έναντι της "ιδιωτικής πρωτοβουλίας".

Το ένα τέταρτο (1/4) των μαθητών της περσινής Α Λυκείου, αποθαρρημένο δε φοίτησε φέτος στη Β Λυκείου, ενώ για την επόμενη χρονιά αυτός ο αριθμός αναμένεται να είναι πολύ μεγαλύτερος. Η εικόνα από τις προαγωγικές της Α Λυκείου είναι απογοητευτική. Περίπου το 20% των μαθητών απορρίπτονται και για να συνεχίσουν υποχρεούνται να παρακολουθήσουν ξανά την Α Λυκείου. Ηδη με το ίδιο αλαζονικό ύφος, που έδειχνε η κυβέρνηση καθ' όλη τη διάρκεια των μαθητικών κινητοποιήσεων, ο κ. Ανθόπουλος απάντησε πως δεν πρόκειται, έστω για φέτος, να επαναφέρει το θεσμό των ανεξεταστέων", επισημαίνει η ανακοίνωση.

Το 50% κάτω από τη βάση

Επισημαίνοντας την τραγική κατάσταση που επικρατεί στη Β Λυκείου, η ΕΠΘ υπογραμμίζει: "Το 50% των μαθητών έγραψε σ' όλα τα μαθήματα κάτω από τη βάση, γι' αυτούς βέβαια και κυρίως λόγω του τρίμηνου αγώνα τους υπάρχει μια δεύτερη ευκαιρία το Σεπτέμβρη!

Με δεδομένο δε ότι το πρόγραμμα λειτουργίας των δημόσιων σχολείων εφαρμόζεται σε συνθήκες απαξίωσης των εκπαιδευτικών και των μαθητών, η παραπέρα υποβάθμιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης θεωρείται δεδομένη. Κινδυνεύει να γίνει καθεστώς η υπολειτουργία των σχολείων μέχρι το Δεκέμβρη, τα βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα τα προμηθεύονται πρώτα οι μεγαλοϊδιοκτήτες των φροντιστηρίων και μετά τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί, με αποτέλεσμα οι κερδοσκόποι ιδιώτες να εμφανίζονται σαν αυθεντικοί εκπρόσωποι του εκπαιδευτικού συστήματος. Ηδη άρχισαν να απαιτούν να αναλάβουν την "ενισχυτική διδασκαλία", τη "μεταγυμνασιακή επαγγελματική εκπαίδευση" (ΤΕΕ, ΙΕΚ, κ.ά).

Τώρα φαίνεται πιο καθαρά σε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς, η ορθότητα της θέσης του ΚΚΕ για την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης και τους στόχους που αυτή εξυπηρετεί, ότι υλοποιεί ολοκληρωμένα τις κατευθύνσεις της "Λευκής Βίβλου", για δημιουργία φτηνού εργατικού δυναμικού "καταρτίσιμου - απασχολήσιμου", με ταυτόχρονη ιδιωτικοποίηση βασικών τομέων της εκπαίδευσης, άρση της μονιμότητας, αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος.

Για να μην προχωρήσουν οι καταστροφικές αλλαγές στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, για να καταργηθούν οι νόμοι 2525/97 και 2640/98 γίνεται πια καθαρό ότι δεν αρκεί η αγανάκτηση, χρειάζεται συντονισμένος αγώνας όλων των φορέων της εκπαίδευσης, αλλά και του εργατικού λαϊκού κινήματος. Χρειάζεται παλλαϊκό μέτωπο για ενιαία δωρεάν δημόσια εκπαίδευση, ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο για όλους, 15% για την παιδεία, σε μια διαφορετική συνολικά πολιτική, με αλλαγή των συσχετισμών δύναμης και ενίσχυση του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας".

Ανάλογη ανακοίνωση εξέδωσε και το ΝΣ Λάρισας της ΚΝΕ.

Τα θέματα Νέων Ελληνικών - Λογοτεχνίας

ΚΕΙΜΕΝΟ

Κωνσταντίνου Καβάφη: Ιθάκη

Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,/ να εύχεσαι να 'ναι μακρύς ο δρόμος,/ γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις./ Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,/ τον θυμωμένο Ποσειδώνα να μη φοβάσαι,/ τέτοια στον δρόμο σου ποτέ σου δε θα βρεις,/ αν μέν' η σκέψις σου υψηλή, αν εκλεκτή/ συγκίνησις το πνεύμα και το σώμα σου αγγίζει./ Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,/ τον άγριο Ποσειδώνα δε θα συναντήσεις,/ αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,/ αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου.

Να εύχεσαι να 'ναι μακρύς ο δρόμος./ Πολλά τα καλοκαιρινά πρωιά να είναι/ που με τι ευχαρίστηση, με τι χαρά/ θα μπαίνεις σε λιμένας πρωτοϊδωμένους/ να σταματήσεις σ' εμπορεία Φοινικικά,/ και τες καλές πραγμάτειες ν' αποκτήσεις,/ σεντέφια και κοράλλια, κεχριμπάρια κι έβενους,/ και ηδονικά μυρωδικά κάθε λογής,/ όσο μπορείς πιο άφθονα ηδονικά μυρωδικά/ σε πόλεις Αιγυπτιακές πολλές να πας,/ να μάθεις και να μάθεις απ' τους σπουδασμένους.

Πάντα στο νου σου να 'χεις την Ιθάκη./ Το φθάσιμον εκεί είν' ο προορισμός σου./ Αλλά μη βιάζεις το ταξίδι διόλου./ Καλύτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει/ και γέρος πια ν' αράξεις στο νησί,/ πλούσιος με όσα κέρδισες στον δρόμο,/ μη προσδοκώντας πλούτη να σε δώσει η Ιθάκη./ Η Ιθάκη σ' έδωσε τ' ωραίο ταξίδι. Χωρίς αυτήν δε θα 'βγαινες στον δρόμο./ Αλλα δεν έχει να σε δώσει πια./ Κι αν πτωχική τη βρεις, η Ιθάκη δε σε γέλασε./ Ετσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα,/ ήδη θα το κατάλαβες οι Ιθάκες τι σημαίνουν.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

1. Μερικά από τα κύρια γνωρίσματα της ποίησης του Καβάφη είναι η ιδιότυπη γλώσσα, ο λιτός πεζολογικός στίχος και η χρήση μυθολογικών στοιχείων ως συμβόλων. Να επισημάνετε στο ποίημα τα γνωρίσματα αυτά αναφέροντας δύο παραδείγματα για το καθένα. (Μονάδες 15)

2. "Κάθε ποίημα του Καβάφη, ιστορικό είτε προσωπικό, είναι ταυτόχρονα και ποίημα γνωμικό. Ο διδακτισμός αυτός, αναπάντεχος, σε ποιητή του καιρού μας, ίσως αποτελεί το πιο τολμηρό μέρος του έργου του" Μαργαρίτα Γιουρσενάρ.

Να διατυπώσετε την άποψή σας για την παραπάνω κρίση της Μαργαρίτας Γιουρσενάρ, σχετικά με τον διδακτισμό του Καβάφη, βασιζόμενοι σε συγκεκριμένα στοιχεία του ποιήματος. (Μονάδες 20)

3. Ο κεντρικός άξονας του ποιήματος του Καβάφη είναι το ταξίδι στην Ιθάκη. Πώς δομείται (διαρθρώνεται) το ποίημα γύρω από αυτόν τον κεντρικό άξονα; (Μονάδες 20)

4. Πολλά τα καλοκαιρινά πρωιά να είναι/ που με τι ευχαρίστηση, με τι χαρά/ θα μπαίνεις σε λιμένας πρωτοϊδωμένους/ να σταματήσεις σ' εμπορεία Φοινικικά,/ σε πόλεις Αιγυπτιακές πολλές να πας,/ να μάθεις και να μάθεις απ' τους σπουδασμένους./

Να αναπτύξετε σε δύο παραγράφους τις σκέψεις αναφορικά με το περιεχόμενο των παραπάνω στίχων (14, 15, 16, 17, 22, 23). (Μονάδες 25)

5. Πώς λειτουργεί ο συμβολισμός της Ιθάκης στο ποίημα του Καβάφη και πώς στο ποίημα του Κ. Ουράνη που ακολουθεί;

Πάψετε πια...

(απόσπασμα)

Πάψετε πια να εκπέμπετε το σήμα του κινδύνου,/ τους γόους της υστερικής σειρήνας σταματήστε,/ κι αφήστε το πηδάλιο στης τρικυμίας τα χέρια:/ το πιο φρικτό ναυάγιο θα ήταν να σωθούμε!

Τι; Πάλι να γυρίσουμε στη βαρετήν Ιθάκη/ στις μίζερες τις έγνοιες μας και τις φτηνές χαρές μας/ και στην πιστή τη σύντροφο, που σαν ιστόν αράχνης/ ύφαινε την αγάπη της γύρω από τη ζωή μας;

Πάλι να ξέρουμε από πριν το αύριο τι θα 'ναι/ και να μη νιώθουμε καμιά λαχτάρα ν' ανατείλη,/ πάλι σαν τους ανήλιαστους καρπούς που μαραζώνουν/ και πέφτουν σάπιοι καταγής να μοιάζουν τα όνειρά μας;

Κώστας Ουράνης (Μονάδες 20)

Ξεκίνησε χτες το Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Ξεκίνησε χτες με την πανηγυρική συνεδρίαση το 9ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ που θα εκλέξει και το νέο ΔΣ της Ομοσπονδίας με διετή θητεία. Στη χτεσινή έναρξη δεν παραβρέθηκε εκπρόσωπος του υπουργείου Παιδείας. Είχε κληθεί από την πλειοψηφία του ΔΣ, αλλά η ΔΕΕ είχε δηλώσει ότι δεν έχει θέση σε μια τέτοια κορυφαία διαδικασία του κλάδου. Κατά την έναρξη των εργασιών, χαιρετισμό απηύθυναν ο πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΜΕ και εκπρόσωποι κομμάτων. Η ομιλία του εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ βουλευτή Ν. Γκεσούλη, που διατύπωνε τις γνωστές προθέσεις της κυβέρνησης, διακόπηκε πολλές φορές με τα συνθήματα "Με ΜΑΤ και βία δε γίνεται παιδεία" και "Οχι παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς". Επίσης χαιρετισμό απηύθυναν εκπρόσωποι της ΝΔ,του ΣΥΝ,του ΔΗΚΚΙ,της ΠΟΛ.ΑΝ. και της ΑΚΟΑ.

Η εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ε. Μηλιαρονικολάκη,υπεύθυνη του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ, κάλεσε τον κλάδο στο συνέδριό του, να απορρίψει αποφασιστικά "το δρόμο της ενσωμάτωσης του συνδικαλιστικού σας κινήματος στις λογικές των μονόδρομων και της παντοδυναμίας των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων. Να ενισχύσετε την κατεύθυνση της ρήξης με αυτές τις λογικές. Την κατεύθυνση της σύνδεσης του αγώνα για την αναγκαία αναδιοργάνωση της εκπαίδευσης με τον αγώνα για γενικότερες κοινωνικοπολιτικές αλλαγές. Αυτός πιστεύουμε πως είναι ο μόνος δρόμος που ανοίγεται μπροστά σας", είπε.

Τόνισε επίσης ότι "οι σημερινές εξελίξεις στο Λύκειο καταξιώνουν το μεγάλο αγώνα τούτης της χρονιάς. Οι συνθήκες είναι πιο ώριμες από ό,τι χτες, το κίνημα της παιδείας να αποκτήσει παλλαϊκά χαρακτηριστικά. Η λαϊκή οικογένεια μέσα από τη σκληρή εμπειρία των αποτελεσμάτων της Α Λυκείου και της Β που θα ακολουθήσουν, είναι πολύ πιο έτοιμη να συνειδητοποιήσει πως το παιχνίδι της "μεταρρύθμισης" ήταν σικέ και τα αποτελέσματα προδιαγραμμένα". Είπε επίσης ότι "μεγαλύτερο κομμάτι των εκπαιδευτικών είναι σε θέση να συνειδητοποιήσει, βιώνοντας την εργασιακή ανασφάλεια, τον αποσυντονισμό και την αποσύνθεση του σχολείου, πως η απαξίωση του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού είναι πράξη συνειδητής πριμοδότησης του ιδιωτικού τομέα της εκπαίδευσης".

Η εκπρόσωπος του ΚΚΕ είπε ότι "υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις οι αγώνες που είναι μπροστά μας να είναι μεγαλύτεροι και πιο αποτελεσματικοί. Ο ρόλος όμως των εκπαιδευτικών σ' αυτούς χρειάζεται να ενισχυθεί και να γίνει πιο ουσιαστικός, προσανατολισμένος όχι σε δευτερεύοντες και αποσπασματικούς στόχους, όπως ήταν αυτός της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων της Β Λυκείου ή απλώς η επαναφορά του θεσμού των μετεξεταστέων, αλλά στην καρδιά του προβλήματος, στον ταξικό χαρακτήρα του ενιαίου λυκείου και στην αναγκαιότητα του ενιαίου 12χρονου σχολείου. Γιατί μόνο η συνολική και συνεπής στις λαϊκές ανάγκες αντιπαράθεση μπορεί να φέρει καρπούς και στα επιμέρους αιτήματα. Κάθε άλλη τακτική δεν είναι μόνο αδιέξοδη αλλά και επιζήμια. Μετατρέπει το κίνημα της παιδείας σε συνδιαχειριστή της κρίσης της".

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αύριο συγκροτείται το νέο ΔΣ

Αύριο, Παρασκευή, στις 10 π.μ., πρόκειται να συνεδριάσει το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας για να συγκροτηθεί σε σώμα. Είχαν προηγηθεί οι αρχαιρεσίες για την εκλογή ΔΣ, Εξελεγκτικής επιτροπής και αντιπροσώπων στο συνέδριο της ΑΔΕΔΥ, που έγιναν την Παρασκευή 25 Ιούνη. Τα αποτελέσματα των εκλογών αυτών έχουν ως εξής:

Ψήφισαν 460 αντιπρόσωποι και υπήρξαν 2 άκυρα ψηφοδέλτια. Στις αντίστοιχες εκλογές του 1997 είχαν ψηφίσει 467 και υπήρξε ένα λευκό ψηφοδέλτιο. Πήραν:

"Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών - Σ": πήρε 53 ψήφους και μία έδρα (το '97 είχε 31 ψήφους και μία έδρα). Εκλέχτηκε ο Θανάσης Γκεσούλης

ΠΑΣΚ: 204 και πέντε έδρες (είχε 237 και έξι). Εκλέχτηκαν οι Μπράτης Δημήτρης,Σχοιναράκη Ευαγγελία,Χαζίρης Μιχάλης,Χρήστου Χρήστος και Μπαμπούρας Πολυζώης.

ΔΑΚΕ: 143 ψήφους και τέσσερις έδρες (είχε 138 και τρεις). Εκλέχτηκαν οι Ηλιόπουλος Ηλίας,Παληγιάννης Βασίλης,Τζαβάρας Νίκος και Οικονόμου Τριαντάφυλλος.

"Παρεμβάσεις": 35 ψήφους και μία έδρα (είχε 25 ψήφους και καμία έδρα). Εκλέγεται ο Μαριόλης Δημήτρης.

"Πρωτοβουλία. (ΣΥΝ): πήρε 31 ψήφους και καμία έδρα (είχε 35 και μία).

"Υπερπαραταξιακή Κίνηση Εκπαιδευτικών": πήρε δύο ψήφους και καμία έδρα. Στη νέα Εξελεγκτική Επιτροπή, η ΔΕΕ έχει μία έδρα, η ΠΑΣΚ δύο και η ΔΑΚΕ δύο.

Στις αρχαιρεσίες για αντιπροσώπους της ΑΔΕΔΥ η ΔΕΕ πήρε 52 ψήφους και εξέλεξε 14 αντιπροσώπους, η ΠΑΣΚ 213 και εξέλεξε 56, η ΔΑΚΕ 142 και 37, οι "Παρεμβάσεις" 31 και 8, η "Πρωτοβουλία" 28 και 8 και η "Υπερπαραταξιακή Κίνηση Εκπαιδευτικών" πήρε 2 ψήφους.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
"Το Σεπτέμβρη θα μας βρουν μπροστά τους"

"Δεν ξεμπέρδεψαν μαζί μας - τον Σεπτέμβρη θα μας βρουν μπροστά τους", δηλώνει με ανακοίνωσή του το Συντονιστικό Ημερήσιων Σχολείων Θεσσαλονίκης, προαναγγέλλοντας το "μακρύ χειμώνα" που διαγράφεται, καθώς από τώρα οι μαθητές ετοιμάζονται να ξαναβγούν πιο δυναμικά στους δρόμους του αγώνα, απαιτώντας την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525/97 και 2640/98.

"Οι πανελλήνιες εξετάσεις της Β Λυκείου, αλλά και η προαγωγικές της Α έδειξαν τα δόντια τους", επισημαίνει το Συντονιστικό. "Η υπόδουλη στην Ευρωπαϊκή Ενωση ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να περάσει στις εξετάσεις που της έβαλαν, με άριστα, αδιοφορώντας για το μέλλον το μαθητών. Τα πρώτα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, στην πόλη της Θεσσαλονίκης είναι αποκαρδιωτικά. Τα τμήματα της Α Λυκείου έχουν αποδεκατιστεί σε μαθητικό δυναμικό. Η επόμενη χρονιά θα βρει στη Β Λυκείου ελάχιστους μαθητές, ενώ οι ίδιοι αναρωτιούνται για το αν τελικά το σχολικό έτος 2000 - 2001 θα υπάρχει Γ Λυκείου! "

Απαντώντας δε στη "φιλότιμη προσπάθεια" που καταβάλουν τα ΜΜΕ να πείσουν ότι για τη μεγάλη αποτυχία τους φταίνε οι μαθητικοί αγώνες του περασμένου χειμώνα, το Συντονιστικό Μαθητών Θεσσαλονίκης αναφέρει: "Γνωρίζουμε πολύ καλά πως η ισχύς του νόμου για φέτος και οι πανελλαδικές εξετάσεις της Β Λυκείου ήταν η έσχατη προσπάθεια ποινικοποίησης, εκφοβισμού και τρομοκράτησης για να μην ξανασηκώσουμε κεφάλι. Γελαστήκανε. Δεν ξεμπέρδεψαν μαζί μας. Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας θα μείνουν μετεξεταστέοι για το Σεπτέμβρη. Θα βρουν μπροστά τους το οργανωμένο μαθητικό κίνημα που ακόμα πιο έμπειρο και ώριμο στο πλευρό του λαού θα πει την τελευταία λέξη... ο αγώνας συνεχίζεται".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ