ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 3 Ιούλη 1999
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Νεκρός 27χρονος εργάτης!

Στη μάχη για το μεροκάματο στην "Προφίλ Αλουμινίου" άφησε την τελευταία του πνοή ο νέος εργάτης. Βαρύς ο φόρος αίματος και στις βιομηχανίες των Οινοφύτων

ΘΗΒΑ (Του ανταποκριτή μας).-

Αλλος ένας εργάτης έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια της εργασίας του. Θύμα της εντατικοποίησης αυτή τη φορά, ο Λεωνίδας Βαλάσης,27 χρονών, από τη Χαλκίδα. Το τραγικό εργατικό δυστύχημα συνέβη την Τετάρτη, στις 6.30μμ, στη βιομηχανία "Προφίλ Αλουμινίου" του ομίλου Τζιρακιάν.

Ο άτυχος εργάτης δούλευε ως βοηθός στο τμήμα μεταφοράς του προφίλ αλουμινίου. Μαζί του και σε απόσταση 30 περίπου μέτρων δούλευε ένας ακόμα εργαζόμενος, ο οποίος αντιλήφθηκε τον Λ. Βαλάση την ώρα που τον είχε συνθλίψει το σιδερένιο "μπράτσο" του μοχλού πίεσης του αλουμινίου. Ομως, ήταν αργά.

Το προχτεσινό θανατηφόρο εργατικό ατύχημα είναι το τέταρτο κατά σειρά που συμβαίνει μέσα σε ένα χρόνο στη βιομηχανική περιοχή Οινοφύτων Βοιωτίας. Τα προηγούμενα τρία έχουν ως εξής: Στην ΕΛΒΑΛ, στις 19/5/98, έχασε τη ζωή του ο εργάτης Γ. Μπασινάς, όταν συνθλίφτηκε από τον ανατροπέα του μηχανήματος που εργαζόταν, λόγω του ότι δεν υπήρχε αυτόματο σύστημα διακοπής της λειτουργίας του.

Στην ΕΛΒΑΛ πάλι, του ομίλου Στασινόπουλου, συνέβη προ μηνός περίπου, στις 7/6, εργατικό ατύχημα, όταν ο Ν. Παπαδόπουλος από τη Χαλκίδα, εργαζόμενος στην εργολαβική εταιρία σιδηροκατασκευών ΕΚΕΜΑ ΕΠΕ, πέφτοντας από ύψος 10 μέτρων, έχασε τη ζωή του.

Στη χαρτοβιομηχανία "Αφοί Γιαζιτζόγλου ΑΒΕΕ" το Φλεβάρη του 1999 έχασε τη ζωή του ινδός εργαζόμενος, όταν η πρέσα τον συνέθλιψε.

Ο μακάβριος κατάλογος συμπληρώνεται συνέχεια από το αίμα της εργατικής τάξης, όσο η κυβέρνηση θα παραχωρεί νέα "κίνητρα" στους μεγαλοβιομηχάνους, όπως ο νόμος 2639/98, για να κερδοσκοπούν και να κινούνται ασύδοτα. Οσο δεν παίρνεται κανένα μέτρο υγιεινής και ασφάλειας. Οσο οι Επιθεωρήσεις Εργασίας θα είναι διακοσμητικό στοιχείο ή θα αποδυναμώνονται παραπέρα. Είναι τραγική ειρωνεία το γεγονός ότι την ερχόμενη βδομάδα η Επιθεώρηση Σχηματαρίου παύει να λειτουργεί.Οσο, τέλος, οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες - όπως αυτή του Εργατικού Κέντρου Θήβας - θα συνεχίζουν στην ίδια ρότα.

Γ. Π.

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
"Δουλεμπόριο" και με τη... βούλα

Από επίσημα έγγραφα του ΓΕΝΕ αποκαλύπτεται ότι από 1/1/99 μέχρι 31/5/99, οι υπηρεσίες του εξέδωσαν 395 σημειώματα "μη προσφερομένου" για εργασία ναυτικού, όταν στις λίστες του Γραφείου είναι εγγεγραμμένοι 2.158 άνεργοι ναυτεργάτες και σύμφωνα με τα στοιχεία των σωματείων ξεπερνάνε τις 5.000

Το όργιο του δουλεμπορίου σε βάρος των άνεργων ναυτεργατών με την πλήρη κάλυψη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, την κατάφωρη παραβίαση της νομοθεσίας από τις ίδιες τις υπηρεσίες του ΥΕΝ και το μέγεθος της εφοπλιστικής ασυδοσίας, έρχονται να αποδείξουν με ανάγλυφο τρόπο αποκαλυπτικά στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας.Πρόκειται για το "Δελτίο Κίνησης Ναυτικών που προσφέρονται για ναυτολόγηση",το οποίο, μετά από πιέσεις, έφτασε στα χέρια των άνεργων ναυτεργατών και αφορά το πρώτο 5μηνο του 1999.

Συγκεκριμένα, στο Δελτίο Κίνησης του ΓΕΝΕ, αποδεικνύεται ότι το Γραφείο, το οποίο είναι υπηρεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, λειτουργεί στην ουσία για να παρέχει νομική κάλυψη στην εφοπλιστική ασυδοσία,παραβιάζοντας το ίδιο τη νομοθεσία και ενισχύοντας τα δουλεμπορικά κυκλώματα που λυμαίνονται την ακτή Μιαούλη.

Ετσι, όπως αποδεικνύεται από τις ίδιες τις καταστάσεις του ΓΕΝΕ, από την 1η Γενάρη μέχρι τις 31 Μάη του 1999 οι υπηρεσίες του εξέδωσαν 395 "σημειώματα μη προσφερομένου" για εργασία Ελληνα ναυτεργάτη σε 594 αιτήσεις που κατέθεσαν ναυτιλιακές εταιρίες για ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτεργατών διαφόρων ειδικοτήτων! Αυτό, όταν στους καταλόγους του ίδιου του ΓΕΝΕ το Γενάρη είχαν εγγραφεί 2.158 άνεργοι, δηλαδή προσφερόμενοι για εργασία ναυτεργάτες, το Φλεβάρη 2.080,το Μάρτη 2.116,τον Απρίλη 2.098 και τον περασμένο μήνα Μάη 1.789!Να συμπληρωθεί δε, ότι λόγω της αναξιοπιστίας του ΓΕΝΕ, δε γράφονται όλοι οι άνεργοι στους καταλόγους του. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ναυτεργατικά σωματεία κάνουν λόγο για πάνω από 5.000 ανέργους και φυσικά "προσφερόμενους" για εργασία ναυτεργάτες!

Ακόμα στο Δελτίο Κίνησης του ΓΕΝΕ φαίνεται ότι οι 594 αιτήσεις που κατέθεσαν ναυτιλιακές εταιρίες, αφορούσαν 19 ειδικότητες ναυτεργατών, ενώ ναυτεργάτες από τις υπόλοιπες 32 και μάλιστα βασικές ειδικότητες δε ζητήθηκαν. Με δεδομένο ότι ένας ναυτεργάτης για να μπαρκάρει ειδικά σε ποντοπόρα πλοία πρέπει οπωσδήποτε να έχει σφραγίδα του ΓΕΝΕ, σύμφωνα με το Δελτίο Κίνησης, επί πέντε μήνες υποτίθεται ότι δε ζητήθηκε σε ποντοπόρα πλοία ούτε ένας αρχιμάγειρας, ούτε ένας οικονομικός αξιωματικός, ασυρματιστής, θαλαμηπόλος κλπ! Αυτό όμως δεν είναι αληθές, γιατί - σύμφωνα με τα στοιχεία των σωματείων - στο χρονικό διάστημα που εξετάζεται έχουν μπαρκάρει ναυτεργάτες αυτών των ειδικοτήτων. Ετσι αποδεικνύεται ότι το ΓΕΝΕ μοιράζεται αρμοδιότητες, ακόμα και τις σφραγίδες του, με τους δουλέμπορους ναυτιλιακούς πράκτορες!

Επιπλέον, ο αριθμός των 594 αιτήσεων καθρεφτίζει το μέγεθος της εφοπλιστικής ασυδοσίας, αν σημειωθεί ότι ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών αποτελείται συνολικά από 5.400 πλοία. Από αυτά τα 3.400 περίπου είναι πάνω από 100 κοχ. Δηλαδή, ένας τρίτος μηχανικός να μπαρκάριζε σε κάθε πλοίο Ελληνα εφοπλιστή, δε θα υπήρχαν συσσίτια στην Ακτή Μιαούλη...

Σ' αυτές τις προκλήσεις οι ναυτεργάτες απαντούν με τη συνέχιση του αγώνα τους. Την πρωτοβουλία για τις νέες αγωνιστικές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών έχουν αναλάβει η ΠΕΜΕΝ και ο "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ".Ετσι, χτες ναυτεργάτες, άνεργοι στην πλειοψηφία τους, έκαναν νέα μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και έχουν προγραμματίσει για την ερχόμενη Τρίτη συγκέντρωση στο ΓΕΝΕ.

Αποκομμένες οι δυτικές Κυκλάδες

Τα σοβαρά συγκοινωνιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών των δυτικών Κυκλάδων επισημαίνουν με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Μπάμπης Αγγουράκης.

"Οι δυτικές κυκλάδες με συνολικό πληθυσμό 20.000 περίπου κατοίκων αντιμετώπιζαν πάντοτε ιδιαίτερα συγκοινωνιακά προβλήματα, τόσο - και κυρίως - στη διάρκεια του χειμώνα, όσο και κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Τα τελευταία όμως χρόνια με τη δημιουργία κοινοπραξίας από τους εφοπλιστές Βεντούρη και Σταθάκη, το πρόβλημα της συγκοινωνίας έχει ενταθεί", σημειώνουν οι βουλευτές και τονίζουν ότι τα δρομολόγια των πλοίων, ακόμα και τώρα που έχει ξεκινήσει η τουριστική περίοδος, έχουν μειωθεί δραματικά. Οι επισκέπτες των νησιών ή και οι κάτοικοι αναγκάζονται να καταφύγουν στη λύση του "ιπτάμενου δελφινιού", τα οποία δεν ταξιδεύουν πάνω από ορισμένα μποφόρ, ενώ το ναύλο είναι διπλάσιο.

Οι κάτοικοι, αναφέρουν οι βουλευτές, "αισθάνονται - πρακτικά είναι - αποκομμένοι από τον Πειραιά, με ό,τι συνεπάγεται το γεγονός αυτό για την οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών". Οσον αφορά το θέμα της υγείας των κατοίκων, οι βουλευτές τονίζουν ότι τα σοβαρά περιστατικά δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν στην ώρα τους και η τροφοδοσία των φαρμακείων είναι ελλιπής. Τέλος, επισημαίνουν και τη δυσκολία των δημοσίων υπαλλήλων που υπηρετούν στις δυτικές Κυκλάδες να επικοινωνήσουν με τους οικείους τους.

Οι βουλευτές ρωτούν τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, πώς και πότε θα επιλυθεί το πρόβλημα της συγκοινωνίας των δυτικών Κυκλάδων με τον Πειραιά.

Από κινητοποίηση ανέργων ναυτεργατών έξω από το ΓΕΝΕ

Το "δελτίο κίνησης" του ΓΕΝΕ που αποκαλύπτει το όργιο της ασυδοσίας και της παρανομίας

Εισιτήρια για παράσταση

Εισιτήρια της Εργατικής Εστίας για τη θεατρική παράσταση "ΛΑΜΠΗΔΟΝΑ" θα χορηγηθούν στους ενδιαφερόμενους - δικαιούχους, τη Δευτέρα 5 του Ιούλη το πρωί στα γραφεία του Εργατικού Κέντρου Αθήνας.Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προσκόμιση από τους δικαιούχους του βιβλιαρίου ασθενείας τους. Η θεατρική παράσταση θα δοθεί το Σάββατο 10 του Ιούλη, στις 9 το βράδυ, στο θέατρο Λυκαβηττού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ