ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Μάρτη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟ - ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ

Μπορεί η κοινοβουλευτική πλειοψηφία να ψηφίσει το νόμο - πλαίσιο, αλλά εμείς θέλουμε αυτός ο νόμος να γίνει ανενεργός, να μην μπορεί η κυβέρνηση να τον υλοποιήσει.

Την επισήμανση αυτή έκανε χτες στη Βουλή, κατά τη διάρκεια συζήτησης του νόμου - πλαισίου για τα ΑΕΙ, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλ. Παπαρήγα και αφού υπογράμμισε ότι αυτό φυσικά δε φτάνει τόνισε: «Στην πορεία ανοίγεται ένας δρόμος και διαμορφώνεται ένα εφαλτήριο μαζί με άλλες βεβαίως ανακατατάξεις, να δρομολογηθούν οι πραγματικές ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις που χρειάζονται». Υπενθύμισε δε ότι το ΚΚΕ δεν πήρε μέρος στο «διάλογο» της κυβέρνησης, γιατί ήδη από το 1999 ήταν γνωστές οι κατευθύνσεις των αντιδραστικών αλλαγών με τις οποίες συμφωνούσαν τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΝΔ.

Παρά τις όποιες φραστικές εξάρσεις, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επιβεβαίωσε την επί της ουσίας συμφωνία του με τις προωθούμενες αντιδραστικές ρυθμίσεις, υπενθυμίζοντας ότι το κόμμα του όλα αυτά τα χρόνια πρόσφερε τη συναίνεσή του στην κυβέρνηση για τα θέματα της Παιδείας.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Απορρίπτουμε τη λογική που θέλει τα πανεπιστήμια μαγαζάκια των επιχειρηματιών

Αποσπάσματα από την ομιλία της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ για το νόμο - πλαίσιο στη Βουλή

Eurokinissi

Το ΚΚΕ δεν πήρε μέρος στο «διάλογο» της κυβέρνησης για το νόμο - πλαίσιο για τον απλούστατο λόγο ότι ήταν πασίγνωστο από το 1999 το ποια θα ήταν η μεταρρύθμιση - αντιμεταρρύθμιση, όπως θέλετε πέστε τη, στην Παιδεία, ξεκαθάρισε στην αρχή της χτεσινής της ομιλίας στη Βουλή η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα.

Ηταν, είπε, ένας διάλογος με προκαθορισμένο αντικείμενο, με αρχή και τέλος και ενδιάμεσα έμπαιναν ζητήματα τακτικής. Και τόνισε: «Δεν πήραμε μέρος στο διάλογο όχι διότι δεν ήταν σοβαρό να εκθέταμε τις απόψεις μας, αλλά επειδή κυρίως μας ενδιέφερε να συγκεντρώσουμε την προσοχή των εργαζομένων και της νεολαίας στο εξής ζήτημα: Μη χάνετε χρόνο. Αντιδράστε και αντισταθείτε έγκαιρα».

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ υπενθύμισε ότι από το 1999 ήταν γνωστές οι κατευθύνσεις των αλλαγών και σε αυτή τη ρότα πορεύτηκε και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και η κυβέρνηση της ΝΔ. Και οι δύο κινήθηκαν στη ρότα της Μπολόνια και άρα, είπε, εάν έχει παράπονα η κυβέρνηση ας τα κάνει στο ΠΑΣΟΚ το οποίο στο πρόγραμμά του, στον τομέα της Παιδείας, είναι μέσα στη λογική που ακολουθεί η κυβέρνηση.

Πριν έρθει για συζήτηση η αναθεώρηση του άρθρου 16 και ανακινηθεί το θέμα του νόμου - πλαισίου, συνέχισε η Αλ. Παπαρήγα, οι δημοσκοπήσεις έδειχναν ότι ένα ποσοστό του λαού, γύρω στο 60%, υποστήριζε την ίδρυση μη, όπως λέγονται, κρατικών πανεπιστημίων και ζητούσε μεταρρυθμίσεις στην κατεύθυνση που προωθούσε η ΝΔ.

«Σήμερα, είπε, το ποσοστό αυτό βρίσκεται στο 40%, παρά το γεγονός ότι δύο κόμματα της δικομματικής εναλλαγής, κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση, υποστηρίζουν την πλήρη εμπορευματοποίηση της Παιδείας. Και είναι πολύ σημαντικό ότι αυτό το ποσοστό έπεσε και έπεσε χάρη στις κινητοποιήσεις, παρά το γεγονός ότι τη μερίδα του λέοντος στην προβολή των κινητοποιήσεων την πήραν οι κουκουλοφόροι και κάποια στιγμιότυπα τα οποία δε χαρακτηρίζουν συνολικά το κίνημα ή, εν πάση περιπτώσει, δεν έχουν καμία σχέση με την ουσία της αντιπαράθεσης με την κυβέρνηση. Μάλλον τη βοηθούν οι κουκουλοφόροι».

Η εξέλιξη αυτή, είπε η Αλ. Παπαρήγα, δείχνει ότι όταν ανοίχτηκε το θέμα, όταν αναπτύχθηκε δράση μαζική, τότε ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων κατάλαβε κάτι που δεν μπορούσε να καταλάβει πριν μέσα από μια γενικόλογη και τυπική πολιτική αντιπαράθεση.

Ταξική σύγκρουση στην Παιδεία

Στην Παιδεία, τόνισε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, όπως και σε άλλους τομείς, συγκρούεται η δημοκρατία των επιχειρήσεων και η δημοκρατία των εργαζομένων, το δίκιο των επιχειρήσεων και το δίκιο των εργαζομένων.

«Μόνο, είπε, που αυτά είναι ασύμβατα μεταξύ τους. Βεβαίως, όπως φαίνεται, ο νόμος - πλαίσιο θα ψηφιστεί. Εμείς δεν έχουμε άλλη επιλογή - και αυτή είναι δημοκρατική επιλογή, γιατί στηρίζεται στο κάτω - κάτω στη θέληση και τη διαμόρφωση αντίστοιχης συνείδησης της πλειοψηφίας του λαού - εμείς θέλουμε αυτός ο νόμος να γίνει ανενεργός, να μην μπορεί η κυβέρνηση να τον υλοποιήσει.

Βεβαίως, αυτό φυσικά δε φτάνει. Στην πορεία ανοίγεται ένας δρόμος, διαμορφώνεται ένα εφαλτήριο μαζί με άλλες βεβαίως ανακατατάξεις, να δρομολογηθούν αυτές οι πραγματικές ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις που χρειάζονται, γιατί ότι χρειάζονται αλλαγές όλοι συμφωνούμε. Το θέμα είναι προς ποια κατεύθυνση».

Στη συνέχεια, η Αλ. Παπαρήγα διάβασε εκτεταμένα αποσπάσματα από σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν της ΕΕ για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην Παιδεία μέχρι το 2007. Από αυτήν διαφαίνεται η επιδίωξη της ΕΕ να αποτελέσουν τα πανεπιστήμια και η έρευνα βασικούς πυλώνες της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας κάτι που σημαίνει πρακτικά ακόμα μεγαλύτερη βουτιά όλου του εκπαιδευτικού συστήματος. Με βάση τα προωθούμενα μέτρα, τόνισε, τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια μπορεί να διατηρήσουν το χαρακτήρα της δημόσιας αποστολής τους, αλλά θα πρέπει όλο και περισσότερο να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς και να αναπτύσσουν εταιρικές σχέσεις, με σκοπό την εκμετάλλευση των επιστημονικών και τεχνολογικών γνώσεων.

Εδώ, τόνισε, τίθεται και ένα ρητορικό ερώτημα προς τον ΣΥΝ, ο οποίος ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχουν δεσμεύσεις ευρωπαϊκές και η κάθε χώρα κάνει ό,τι θέλει.

Η έρευνα, συνέχισε, στα πανεπιστήμια θα γίνεται για προϊόντα που παραγγέλνουν επιχειρηματίες και μάλιστα για προϊόντα που θα έχουν γρήγορη απόδοση στην αγορά, ενώ στην πορεία θα καθιερωθούν και δίδακτρα.

«Μετά από όλα αυτά μιλάμε για διαπλοκή; Το κάθε πανεπιστήμιο θα κοιτάζει να δει με ποιο βιομηχανικό συγκρότημα θα διασυνδεθεί για να πάρει τις συστάσεις», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι «το κάθε πανεπιστήμιο θα κυνηγά τον εκάστοτε Ροναλντίνιο του κάθε κλάδου, θα αγοράζονται οι επιστήμονες».

Από ποιον και για ποιον

Το κύριο και το βασικό για εμάς, είπε η Αλ. Παπαρήγα, είναι «επιστήμη και γνώση από ποιον και για ποιον. Ποιος θα είναι ο ρόλος των πανεπιστημίων».

Εμείς, είπε, απορρίπτουμε ριζικά τη λογική που θέλει τα πανεπιστήμια να είναι μαγαζάκια των επιχειρηματιών και τόνισε:

«Προτάσεις έχουμε και για την έρευνα, για το πού πρέπει να στραφεί και για το πώς πρέπει να λειτουργούν τα πανεπιστήμια και για τη διαφάνεια, αλλά το θέμα είναι ο κεντρικός άξονας.

Σε ποιο διάλογο, λοιπόν, να παίρναμε μέρος; Τι να συζητήσουμε; Για τις προγραμματικές συμφωνίες ή τάχα για τα εξεταστικά συστήματα, για το εάν η πρόσβαση πρέπει να είναι χωρίς ή με εξετάσεις, όταν ζούμε σε μια κοινωνία όπου πια και τις όποιες διόδους είχε ανοίξει στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων να φτάσουν στα πανεπιστήμια την κλείνει τη στρόφιγγα από τα 15 χρόνια;

Εμείς, όπως έχουμε, πει κάνουμε γενική τοποθέτηση. Δε συμμετέχουμε σε καμία άλλη διαδικασία, όχι για να φανούμε αγωνιστικότεροι έναντι κάποιων άλλων, αλλά γιατί θέλουμε να συγκεντρώσουμε την προσοχή στους εργαζόμενους ότι δεν μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτόν το νόμο και σε ό,τι άλλο ακολουθήσει».

Η Παιδεία, είπε, σε οποιαδήποτε μορφή οργάνωσης της κοινωνίας είναι αναπόσπαστο μέρος της κοινωνίας γενικά και έχει άμεση σχέση και με την οικονομία και η διαφωνία μας είναι καθαρά πολιτική, ακριβώς γιατί η Παιδεία υπηρετεί αυτήν τη συγκεκριμένη οικονομία.

Καταλήγοντας, η Αλ. Παπαρήγα ξεκαθάρισε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι ούτε αυτόνομο, ούτε αυτοτελές και όσα ακούγονται περί αυτοτέλειας οδηγούν το κάθε πανεπιστήμιο - με τα συμφέροντά του και το μαγαζάκι - να καθορίζει πόσους θα φοιτητές θα δέχεται και πώς θα τους δέχεται. Σε αυτά, τόνισε, είμαστε ριζικά αντίθετοι. Αυτά δεν είναι δημοκρατία, αλλά βεβαίως δε σημαίνει ότι η κρατική παρέμβαση λειτουργεί προς τη διευθέτηση τέτοιων ζητημάτων.

ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ανέδειξαν τον αντιδραστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου

Τον αντιδραστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας ανέδειξαν με τις τοποθετήσεις τους οι βουλευτές του ΚΚΕ, κατά τη διάρκεια της επί της αρχής συζήτησης του νόμου στην Ολομέλεια της Βουλής.

Στην ουσία των πολιτικών που υλοποιούνται αναφέρθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Ορέστης Κολοζώφ. Οπως είπε, «είναι στόχοι που καθορίστηκαν στη Λισαβόνα» και «τα δύο μεγάλα κόμματα αυτής της χώρας συναινέσανε και δεσμευτήκανε να υλοποιήσουν». Συνέχισε, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση, ιδιαίτερα η κυρία υπουργός, επανειλημμένα έχει δείξει την αγωνία της. Δεν μπορεί να αποδεχτεί τη σκέψη ότι θα μπορούσαμε να φθάσουμε στο 2010 χωρίς να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα για το οποίο δεσμευτήκαμε. Πιστεύω ότι την ίδια αγωνία έχει και το ΠΑΣΟΚ. Και τις προτάσεις που έγιναν από το ΠΑΣΟΚ αν κανένας τις δει όσον αφορά τους άξονες που βάζει η Μπολόνια και η Λισαβόνα, θα διαπιστώσει ότι πάνε προς την ίδια κατεύθυνση». Ο Ορέστης Κολοζώφ τόνισε ότι σήμερα «γίνεται μια προσπάθεια από το κεφάλαιο να επιβάλει μια σειρά από θεσμικές αλλαγές», σημειώνοντας ότι «ιδιαίτερη θέση στην προσπάθεια αυτή κατέχει το εκπαιδευτικό σύστημα» που «θα πρέπει να προετοιμάσει τα στελέχη της κάθε χώρας να δείχνουν κατανόηση στις απαιτήσεις του κεφαλαίου και να βρίσκονται σε αρμονία με αυτό».

Στα κεντρικά σημεία όπου εστιάζεται η διαφωνία του ΚΚΕ με το νομοσχέδιο αναφέρθηκε ο Αντώνης Σκυλλάκος. Οπως είπε, «οι κυριότερες διατάξεις αφορούν στον πειθαναγκασμό των πανεπιστημίων να εφαρμόσουν αναπτυξιακά και ακαδημαϊκά προγράμματα με προσανατολισμό που θέλει το υπουργείο» και μάλιστα «με την απειλή του κοψίματος της χρηματοδότησης». Παράλληλα, σημείωσε, τα πανεπιστήμια υποχρεώνονται «να μη διεκδικούν τίποτε παραπάνω και να κινούνται στα στενά πλαίσια του προϋπολογισμού». Ιδιαίτερα στάθηκε στο θέμα του ασύλου, λέγοντας πως «περιορίζεται ασφυκτικά από άποψη έκτασης και χώρου. Ποινικοποιείται η οποιαδήποτε συνδικαλιστική δράση» και «αλλάζει το όργανο ώστε να περνάνε πιο εύκολα οι αποφάσεις άρσης του ασύλου». Οσον αφορά το προσωπικό των πανεπιστημίων, ο Αντώνης Σκυλλάκος τόνισε ότι προωθείται «η μερική απασχόληση ώστε να δουλεύουν και σε επιχειρήσεις, να κάνουν ελεύθερο επάγγελμα με όλες τις διαπλοκές που συνδέονται με αυτό το φαινόμενο».

Για «αντιπαράθεση - μαϊμού» ανάμεσα σε Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία έκανε λόγο ο Νίκος Γκατζής. Οπως είπε, τα δυο κόμματα συμφωνούν στις πολιτικές κατευθύνσεις και «η συμφωνία δεν είναι πρόσφατη», θυμίζοντας την Ενιαία Ευρωπαϊκή Πράξη του 1989, αλλά και τη συμφωνία στις κατευθύνσεις της Μπολόνια, τις οποίες υλοποιεί σήμερα ο νόμος - πλαίσιο. Επισήμανε ότι δείγμα συμφωνίας είναι και «οι 4 θέσεις του Γ. Παπανδρέου», ενώ τα θέματα που αφορούν το άσυλο «το ΠΑΣΟΚ τα αφήνει να περάσουν» χωρίς να πει κουβέντα. Κατέληξε σημειώνοντας ότι «δεν μπορεί να υπάρχει διακομματική συναίνεση», αφού «η μια πλευρά θέλει να υπηρετήσει τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων», ενώ εμείς «παλεύουμε για μια άλλη παιδεία διαφορετικού επιπέδου και κατευθύνσεων».

«Φτιάχνετε ένα νόμο που παράγει νόμιμους κουκουλοφόρους για το σύστημα» σχολίασε στην παρέμβασή της η Λιάνα Κανέλλη. Εξήγησε τη φράση λέγοντας πως «όταν μιλάτε ακόμα και για κουκουλοφόρους, όταν δημιουργείτε στην κοινή γνώμη αυτή την αίσθηση ώστε να περάσετε τις μεταρρυθμίσεις, να εξυπηρετηθεί το κεφάλαιο, να είναι υποθηκευμένος ο φοιτητής πριν καν ξεκινήσει, μη μιλάτε για δημόσια χρηματοδότηση». Συνέχισε λέγοντας ότι η κυβέρνηση υποστηρίζει πως «πρέπει να συνδεθεί απευθείας το ανθρώπινο δυναμικό, είτε δάσκαλος, είτε καθηγητής, είτε φοιτητής με την αγορά. Και το ξεσκαρτάρισμα θα το κάνετε με τους τρόπους που γνωρίζετε σε νωρίτερες από το πανεπιστήμιο ηλικίες».

Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ - Μ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ
Η συναίνεση δεν κρύβεται...

Με μια σύντομη προεκλογικού χαρακτήρα γενικόλογη παρέμβαση προσπάθησε χτες ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Παπανδρέου, να αποκρύψει τη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ στην ουσία και τις πολιτικές κατευθύνσεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, ενώ από την πλευρά της κυβέρνησης η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου εμφάνισε την κυβέρνηση ως πιο ικανή στη διαχείριση των κατευθύνσεων αυτών.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ για μια ακόμη φορά κατέστησε σαφές ότι δεν αντιτίθεται στις βασικές κυβερνητικές πολιτικές επιλογές που εκφράζονται με το νόμο - πλαίσιο, λέγοντας ότι «προσήλθαμε για να κάνουμε εποικοδομητική πρόταση. Πρότεινα ένα λιτό νομοσχέδιο με 4 άρθρα», αλλά εσείς «αγνοείτε τις προτάσεις», παρότι «η πρότασή μας είναι πλήρης και οδηγεί τα πανεπιστήμια σε πραγματική αυτοτέλεια». Παράλληλα, ο Γιώργος Παπανδρέου εγκάλεσε τη Νέα Δημοκρατία για ...καθυστερήσεις στην υλοποίηση του δικού της νομοθετικού έργου για την αξιολόγηση (δηλαδή την κατηγοριοποίηση) της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οπως χαρακτηριστικά είπε, «ψηφίσατε ένα νόμο για την αξιολόγηση. Τι κάνατε από τότε; Τίποτε!», σημειώνοντας πως «ούτε γραφεία δε δώσατε σε αυτόν που έπρεπε να αξιολογήσει τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ».

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης συνέδεσε με τις επικείμενες εκλογές την υπόθεση της Παιδείας, λέγοντας ότι «δεν αρκούν οι αγώνες για να ανατραπεί το νομοσχέδιο γιατί δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτε από την κυβέρνηση του κ. Καραμανλή», υποσχόμενος «δημοψήφισμα για τις μεγάλες αλλαγές στο χώρο της Παιδείας» εφόσον το ΠΑΣΟΚ γίνει κυβέρνηση, δηλώνοντας ότι θα καταργήσει τον υπό ψήφιση νόμο. Επισήμανε επίσης ότι «αλλαγές και μάλιστα ριζοσπαστικές είναι το ζητούμενο για το εκπαιδευτικό μας σύστημα», λέγοντας ότι αυτό πρέπει να γίνει «μέσα από τομές που θα είχαν την υποστήριξη μιας ευρύτατης συναίνεσης».

Ανταπαντώντας η υπουργός Παιδείας, Μαριέττα Γιαννάκου, σημείωσε ότι ο Γιώργος Παπανδρέου «συμφωνεί στην πρότασή του με 4ετής προγραμματισμούς» που ορίζει ο νόμος - πλαίσιο, υποστηρίζοντας ότι «πρότεινε 4 γενικόλογα σημεία για να αντικαταστήσουν τον νόμο - πλαίσιο» γιατί «θεωρεί ότι τα πανεπιστήμια μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν». Η υπουργός Παιδείας παρουσίασε την κυβέρνηση ως πιο ...σοβαρό διαχειριστή των πολιτικών κατευθύνσεων της ΕΕ, λέγοντας πως ο Γ. Παπανδρέου με την πρότασή του που λέει ότι «τα συγγράμματα πρέπει να δοθούν μέσα από το Ιντερνετ αφού αγοραστούν τα δικαιώματα» αυτό που κάνει είναι να «αναγνωρίζει ότι η κατεύθυνση όλων των πανεπιστημίων του κόσμου είναι αυτή», δηλαδή η αγορά μόνο των δικαιωμάτων και όχι των δωρεάν συγγραμμάτων. Τέλος, η Μ. Γιαννάκου υποστήριξε ότι για το ΠΑΣΟΚ «τα πανεπιστήμια είναι χώρος πληροφόρησης», ενώ για την κυβέρνηση «χώρος επιστήμης και έρευνας, όχι χώρος πληροφόρησης».

Η συζήτηση για το νόμο - πλαίσιο συνεχιζόταν μέχρι αργά χτες βράδυ και αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα. Χτες βράδυ ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Π. Ευθυμίου ανακοίνωσε ότι το κόμμα του θα αποχωρήσει από τη συζήτηση των άρθρων του νομοσχεδίου, ενώ αναμένεται να ζητήσει και ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής του προτεινόμενου νόμου.

Δημιουργούν σύγχυση στο λαό

Σχόλιο του Ορ. Κολοζώφ για την αντιπαράθεση Γ. Παπανδρέου - Μ. Γιαννάκου

Σχολιάζοντας την αντιπαράθεση Γ. Παπανδρέου - Μ. Γιαννάκου ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ορέστης Κολοζώφ είπε: «Μας συγκινεί πάρα πολύ η προσπάθεια των δυο μεγάλων κομμάτων πάνω στις γραμμές που έχει χαράξει η ΕΕ (...). Και οι δύο όταν παίρνονταν οι αποφάσεις στην Μπολόνια, στην Πράγα και το Βερολίνο, συμφωνούσαν και δεσμεύονταν για την υλοποίησή τους. Τώρα έρχονται να δείξουν στον ελληνικό λαό ότι έχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ τους (...). Τα 4 σημεία του κ. Παπανδρέου ευχαρίστησαν την κ. υπουργό (...). Το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να εμφανιστεί σαν κάτι διαφορετικό από αυτό που οι προτάσεις του εξυπηρετούν». Στόχος αυτής της αντιπαράθεσης, σημείωσε ο Ορ. Κολοζώφ, είναι «να δημιουργήσει σύγχυση στο λαό», την ώρα που «η στρατηγική που έχει αποφασιστεί είναι ίδια». Κατέληξε ζητώντας «αυτό το παιγνίδι να σταματήσει. Ας πει ο καθένας καθαρά τι θέλει. Ας συναινέσουν σε όσα έχουν υπογράψει και ας πουν την αλήθεια στον ελληνικό λαό».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ