Πέμπτη 8 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ανέδειξαν τον αντιδραστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου

Τον αντιδραστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας ανέδειξαν με τις τοποθετήσεις τους οι βουλευτές του ΚΚΕ, κατά τη διάρκεια της επί της αρχής συζήτησης του νόμου στην Ολομέλεια της Βουλής.

Στην ουσία των πολιτικών που υλοποιούνται αναφέρθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Ορέστης Κολοζώφ. Οπως είπε, «είναι στόχοι που καθορίστηκαν στη Λισαβόνα» και «τα δύο μεγάλα κόμματα αυτής της χώρας συναινέσανε και δεσμευτήκανε να υλοποιήσουν». Συνέχισε, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση, ιδιαίτερα η κυρία υπουργός, επανειλημμένα έχει δείξει την αγωνία της. Δεν μπορεί να αποδεχτεί τη σκέψη ότι θα μπορούσαμε να φθάσουμε στο 2010 χωρίς να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα για το οποίο δεσμευτήκαμε. Πιστεύω ότι την ίδια αγωνία έχει και το ΠΑΣΟΚ. Και τις προτάσεις που έγιναν από το ΠΑΣΟΚ αν κανένας τις δει όσον αφορά τους άξονες που βάζει η Μπολόνια και η Λισαβόνα, θα διαπιστώσει ότι πάνε προς την ίδια κατεύθυνση». Ο Ορέστης Κολοζώφ τόνισε ότι σήμερα «γίνεται μια προσπάθεια από το κεφάλαιο να επιβάλει μια σειρά από θεσμικές αλλαγές», σημειώνοντας ότι «ιδιαίτερη θέση στην προσπάθεια αυτή κατέχει το εκπαιδευτικό σύστημα» που «θα πρέπει να προετοιμάσει τα στελέχη της κάθε χώρας να δείχνουν κατανόηση στις απαιτήσεις του κεφαλαίου και να βρίσκονται σε αρμονία με αυτό».

Στα κεντρικά σημεία όπου εστιάζεται η διαφωνία του ΚΚΕ με το νομοσχέδιο αναφέρθηκε ο Αντώνης Σκυλλάκος. Οπως είπε, «οι κυριότερες διατάξεις αφορούν στον πειθαναγκασμό των πανεπιστημίων να εφαρμόσουν αναπτυξιακά και ακαδημαϊκά προγράμματα με προσανατολισμό που θέλει το υπουργείο» και μάλιστα «με την απειλή του κοψίματος της χρηματοδότησης». Παράλληλα, σημείωσε, τα πανεπιστήμια υποχρεώνονται «να μη διεκδικούν τίποτε παραπάνω και να κινούνται στα στενά πλαίσια του προϋπολογισμού». Ιδιαίτερα στάθηκε στο θέμα του ασύλου, λέγοντας πως «περιορίζεται ασφυκτικά από άποψη έκτασης και χώρου. Ποινικοποιείται η οποιαδήποτε συνδικαλιστική δράση» και «αλλάζει το όργανο ώστε να περνάνε πιο εύκολα οι αποφάσεις άρσης του ασύλου». Οσον αφορά το προσωπικό των πανεπιστημίων, ο Αντώνης Σκυλλάκος τόνισε ότι προωθείται «η μερική απασχόληση ώστε να δουλεύουν και σε επιχειρήσεις, να κάνουν ελεύθερο επάγγελμα με όλες τις διαπλοκές που συνδέονται με αυτό το φαινόμενο».

Για «αντιπαράθεση - μαϊμού» ανάμεσα σε Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία έκανε λόγο ο Νίκος Γκατζής. Οπως είπε, τα δυο κόμματα συμφωνούν στις πολιτικές κατευθύνσεις και «η συμφωνία δεν είναι πρόσφατη», θυμίζοντας την Ενιαία Ευρωπαϊκή Πράξη του 1989, αλλά και τη συμφωνία στις κατευθύνσεις της Μπολόνια, τις οποίες υλοποιεί σήμερα ο νόμος - πλαίσιο. Επισήμανε ότι δείγμα συμφωνίας είναι και «οι 4 θέσεις του Γ. Παπανδρέου», ενώ τα θέματα που αφορούν το άσυλο «το ΠΑΣΟΚ τα αφήνει να περάσουν» χωρίς να πει κουβέντα. Κατέληξε σημειώνοντας ότι «δεν μπορεί να υπάρχει διακομματική συναίνεση», αφού «η μια πλευρά θέλει να υπηρετήσει τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων», ενώ εμείς «παλεύουμε για μια άλλη παιδεία διαφορετικού επιπέδου και κατευθύνσεων».

«Φτιάχνετε ένα νόμο που παράγει νόμιμους κουκουλοφόρους για το σύστημα» σχολίασε στην παρέμβασή της η Λιάνα Κανέλλη. Εξήγησε τη φράση λέγοντας πως «όταν μιλάτε ακόμα και για κουκουλοφόρους, όταν δημιουργείτε στην κοινή γνώμη αυτή την αίσθηση ώστε να περάσετε τις μεταρρυθμίσεις, να εξυπηρετηθεί το κεφάλαιο, να είναι υποθηκευμένος ο φοιτητής πριν καν ξεκινήσει, μη μιλάτε για δημόσια χρηματοδότηση». Συνέχισε λέγοντας ότι η κυβέρνηση υποστηρίζει πως «πρέπει να συνδεθεί απευθείας το ανθρώπινο δυναμικό, είτε δάσκαλος, είτε καθηγητής, είτε φοιτητής με την αγορά. Και το ξεσκαρτάρισμα θα το κάνετε με τους τρόπους που γνωρίζετε σε νωρίτερες από το πανεπιστήμιο ηλικίες».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ