ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Μάρτη 2007
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΓΩΓΟΣ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Από και για τους μονοπωλιακούς κολοσσούς
  • Εγγυάται μόνο την κερδοφορία των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών
  • Ανύπαρκτα για το λαό τα οφέλη που επικαλείται η κυβέρνηση
  • Πολλαπλές οι αρνητικές συνέπειες από την εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο των ισχυρών χωρών για τον έλεγχο των αγωγών

Καμία εγγύηση ότι ο νέος αγωγός θα ωφελήσει οικονομικά το λαό της χώρας μας

Associated Press

Καμία εγγύηση ότι ο νέος αγωγός θα ωφελήσει οικονομικά το λαό της χώρας μας
Εγγυημένα υπερκέρδη για τις «ιδιοκτήτριες» εταιρείες, μεγαλύτερη εμπλοκή της χώρας μας στον πόλεμο Ρωσίας - ΕΕ - ΗΠΑ για τον έλεγχο των αγωγών ενέργειας και αρνητικές επιπτώσεις για τα συμφέροντα του λαού και της χώρας, «φέρνει» ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης, η κατασκευή του οποίου μπήκε στην «τελική ευθεία» μετά τη χτεσινή υπογραφή της συμφωνίας από τις κυβερνήσεις των τριών εμπλεκόμενων χωρών (Ελλάδα, Ρωσία, Βουλγαρία).

Τα οφέλη που προβάλλει η κυβέρνηση ότι θα υπάρξουν από τη λειτουργία του αγωγού δεν αφορούν το λαό, αλλά τις εταιρείες που εμπλέκονται στην κατασκευή και εκμετάλλευση του αγωγού, που ως γνωστόν ενδιαφέρονται μόνο για την αύξηση της κερδοφορίας τους. Αλλωστε, το ελληνικό δημόσιο συμμετέχει στη «διεθνή εταιρεία» που θα αναλάβει το έργο με ποσοστό 1%(!), ενώ το υπόλοιπο ποσοστό (23,5%) από την «ελληνική συμμετοχή» το ελέγχει στην πραγματικότητα ο Ομιλος Λάτση. Κίνδυνοι επίσης ελλοχεύουν όχι μόνο για το περιβάλλον σε Θράκη και Αιγαίο, αλλά και από ενδεχόμενους τυχοδιωκτισμούς, στο πλαίσιο του ανελέητου πολέμου μεταξύ των ιμπεριαλιστών για τον έλεγχο των πηγών ενέργειας.

Ταυτόχρονα η Ρωσία, που είναι το μεγάλο αφεντικό του πετρελαιαγωγού, ενδιαφέρεται να αυξήσει τις ποσότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου προς τις αγορές πρώτα και κύρια της ΕΕ και να διασφαλίσει εναλλακτικούς διαύλους μεταφοράς. Επιδιώκει, λοιπόν, την όσο το δυνατόν ταχύτερη λειτουργία του αγωγού και στο πλαίσιο αυτό φαίνεται ότι έχει προχωρήσει σε συμβιβασμό, ώστε να περάσει μέσω του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης και πετρέλαιο από το Καζακστάν που ελέγχουν αμερικανικές εταιρείες («Chevron»). Οι επιδιώξεις αυτές φάνηκαν καθαρά από τις χτεσινές δηλώσεις του Βλ. Πούτιν. Συγκεκριμένα, ο Ρώσος πρόεδρος υποστήριξε ότι για τον πετρελαιαγωγό «ενδιαφέρεται όλη η παγκόσμια ενεργειακή αγορά», πρώτα απ' όλα γιατί μέσω αυτού του αγωγού θα αυξηθούν οι προσφερόμενες ποσότητες από την περιοχή της Κασπίας. Αυτό, επεξήγησε, σημαίνει ότι «γι' αυτό ενδιαφέρονται χώρες που εξορύσσουν πετρέλαιο στην περιοχή της Κασπίας: αμερικανικές, καζάκικες, αζέρικες εταιρείες», φράση που ερμηνεύεται ως προαναγγελία συμβιβασμού για τη διέλευση από τον Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης ποσοτήτων πετρελαίου από αμερικανικές εταιρείες. Δεν έκρυψε τη βιασύνη του, αξιώνοντας ταχεία ολοκλήρωση της κατασκευής του αγωγού, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η κατασκευή του ρωσικού αγωγού προς τον Ειρηνικό έχει ξεκινήσει πριν από έξι μήνες και έχουν καλυφθεί ήδη πάνω από 600 χιλιόμετρα.

Από την υπογραφή της συμφωνίας

ICON

Από την υπογραφή της συμφωνίας
Επισήμανε ακόμα ότι «η καλή γεωγραφική θέση της Βουλγαρίας και της Ελλάδας δίνει νέες δυνατότητες για τη διέλευση των ρωσικών υδρογονανθράκων τόσο προς την ευρύτερη περιοχή όσο και παγκοσμίως, προς όφελος των χωρών μας, των λαών και της οικονομίας». Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο πρόεδρος Πούτιν εγγυήθηκε ότι θα εφαρμοστεί τεχνολογία του 21ου αιώνα και θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος, τόσο κατά την εξόρυξη όσο και κατά τη μεταφορά του πετρελαίου.

Βαρύγδουπες διακηρύξεις

Στη χτεσινή τελετή περίσσεψαν οι βαρύγδουπες διακηρύξεις από την ελληνική πλευρά. Ο Κ. Καραμανλής έκανε λόγο για «ιστορική συμφωνία» και για «έργο στρατηγικής σημασίας» που «επιβεβαιώνει με τον πλέον επίσημο τρόπο την πολιτική βούληση και τη στήριξη των τριών κυβερνήσεων και σηματοδοτεί νέες προοπτικές για το μέλλον». Υποστήριξε επίσης ότι με τον αγωγό «θα σηματοδοτήσουμε τον αναβαθμισμένο μας ρόλο στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη» και αναφέρθηκε στις εκατοντάδες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν κατά την κατασκευή του αγωγού, αλλά και στις «πολλαπλές ευκαιρίες ανάπτυξης».

«Ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης, με τον οποίο θα μεταφέρονται ρωσικά πετρέλαια, πετρέλαια που διακινούνται μέσω της Μαύρης Θάλασσας, θα αποτελέσει ένα νέο δίαυλο μεταφοράς, συμπληρωματικό προς τα Στενά του Βοσπόρου. Ετσι, με την αποσυμφόρηση των Στενών, ενισχύεται η περιβαλλοντική ασφάλεια και επιλύεται ένα μακροχρόνιο πρόβλημα», αποφάνθηκε.

Από την πλευρά του ο Βούλγαρος πρωθυπουργός Σεργκέι Στανίσεφ υποστήριξε επίσης ότι από οικονομική άποψη το έργο θα είναι «αρκετά επωφελές», γιατί «θα προσελκύσει περισσότερες επενδύσεις στις περιοχές από όπου διέρχεται ο πετρελαιαγωγός, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα εγγυηθεί οικονομική και πολιτική ασφάλεια και σταθερότητα σε ολόκληρη την περιοχή».

Η συμφωνία υπεγράφη στο Προεδρικό Μέγαρο από τους αρμόδιους υπουργούς των τριών χωρών (Σιούφα, Κριστένκο και Γκαγκαούζοφ), παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Καρ. Παπούλια.

Τα βασικά σημεία της συμφωνίας

Η συμφωνία που υπογράφηκε χτες αποτελείται από 14 άρθρα και προβλέπει τον τρόπο κατασκευής και εκμετάλλευσης του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.

Κατ' αρχήν ορίζεται ότι η μεταφορική ικανότητα του αγωγού θα είναι 35 εκατ. τόνοι το χρόνο, με δυνατότητα επαύξησης στα 50 εκατ.

Ιδιοκτήτης του πετρελαιαγωγού είναι η υπό ίδρυση «Διεθνής Εταιρεία Εργου», στην οποία συμμέτοχοι είναι η ρωσική πλευρά με ποσοστό 51%, ενώ Ελλάδα και Βουλγαρία συμμετέχουν με ποσοστό 24,5% το οποίο έχει ήδη εκχωρηθεί σε μεγάλες εταιρείες πετρελαίου. Υπάρχει, επίσης, σαφής δέσμευση το μερίδιο των συμμετόχων «να εκχωρηθεί πλήρως ή εν μέρει σε εταιρείες παραγωγής πετρελαίου».

Η Εδρα της «Διεθνούς Εταιρείας» θα βρίσκεται σε κάποιο κράτος - μέλος της ΕΕ, ενώ η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει σύμφωνα με την αρχή του «project financing», σύμφωνα με την πρακτική των αγορών.

Το επόμενο διάστημα θα υπογραφεί Συμφωνία Διέλευσης μεταξύ της ιδιοκτήτριας «Διεθνούς Εταιρείας» και των κρατών - μελών στην οποία θα ορίζεται η εκχώρηση εκτάσεων γης για την κατασκευή και εκμετάλλευση του αγωγού από την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, ο προσδιορισμός των γενναίων φοροαπαλλαγών, η σύνδεση με τα συστήματα παραγωγής ενέργειας και η σταθερή τροφοδοσία του αγωγού, η εξασφάλιση ελεύθερης διέλευσης του πετρελαίου χωρίς οποιεσδήποτε καθυστερήσεις και κωλύματα, παροχή ευνοϊκού τελωνειακού καθεστώτος, επίλυση θεμάτων περιβάλλοντος, κ.ά.

Συμφωνήθηκε επίσης ότι η ρωσική εταιρεία Transneft θα έχει το «πάνω χέρι» και θα συνάπτει τις συμβάσεις για τη μεταφορά του πετρελαίου από τις περιοχής παραγωγής μέχρι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, θα διαμορφώνει τις ροές πετρελαίου σε όλη τη διαδρομή, θα ασκεί τη διοίκηση των υπηρεσιών, κ.ά.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Δ. Σιούφας, προσπάθησε να πείσει ότι με τη λειτουργία του αγωγού διασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος, ενώ στα οφέλη συμπεριέλαβε τη δημιουργία «εκατοντάδων θέσεων εργασίας» κατά την κατασκευαστική περίοδο στο διάστημα 2008 - 2010, ενώ κατά την περίοδο της λειτουργίας οι θέσεις εργασίας θα είναι 250 - 300. Επιπλέον, η Ελλάδα θα εισπράττει κάποια τέλη διέλευσης, τα οποία όμως δεν αναμένεται να ξεπερνούν τα 25-30 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Δικαιολογώντας την εκτίμηση περί ενεργειακής αναβάθμισης της χώρας ο Δ. Σιούφας απαρίθμησε τους αγωγούς που θα κατασκευαστούν το επόμενο διάστημα και θα συμμετέχει η χώρα μας. Εκτός από τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, προχωρά η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας - Τουρκίας (αναμένεται να εγκαινιαστεί σε τρεις μήνες) και ο αγωγός επίσης φυσικού αερίου Ελλάδας - Ιταλίας, η κατασκευή του οποίου προβλέπεται να ξεκινήσει το 2008. Ειδικά για τον Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, ο στόχος είναι η έναρξη κατασκευής του έργου να γίνει στο πρώτο εξάμηνο του 2008 και η ολοκλήρωσή του σε 20 - 24 μήνες, δηλαδή στις αρχές του 2010. Ο υπουργός Ανάπτυξης είπε ακόμα πως στις συζητήσεις με τον πρόεδρο της Ρωσίας τέθηκε το θέμα της επέκτασης έως το 2040 της συμφωνίας προμήθειας φυσικού αερίου από τη ρωσική Gazprom, η οποία λήγει το 2016.

ΠΑΣΟΚ
Και «δικό μας» έργο

Διεκδικώντας για λογαριασμό του την «επιτυχία» της υπογραφής της συμφωνίας για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης και ζητώντας από την ντόπια πλουτοκρατία αλλά και τα ιμπεριαλιστικά κέντρα να του «αναγνωρίσουν» τη συνεπή του στάση στην προώθηση της συμφωνίας, το ΠΑΣΟΚ μίλησε χτες για «έργο εξαιρετικής σημασίας», που «αναβαθμίζει τη θέση της Ελλάδος».

Στηρίζοντας πλήρως την κυβερνητική επιχειρηματολογία και συμμετέχοντας στην προσπάθεια παραπλάνησης του λαού, για τα δήθεν... οφέλη, ο υπεύθυνος Ανάπτυξης του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, Χρ. Παπουτσής, δήλωσε ότι αυτό που προέχει σήμερα είναι να προχωρήσουν οι «διαπραγματεύσεις, για τη μεγιστοποίηση των ωφελημάτων για την ελληνική οικονομία». Αφού υπενθύμισε ότι για τη συγκεκριμένη συμφωνία είχαν εργαστεί και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ κάλεσε την κυβέρνηση να ενημερώσει τη Βουλή για το περιεχόμενο της συμφωνίας, αλλά και να γνωστοποιήσει «ποια θα είναι τα ποσοστά που θα αποδίδονται στις εταιρείες που συμμετέχουν» και ποια θα «είναι τα ποσοστά των τελών διέλευσης που θα αποδίδονται στο ελληνικό δημόσιο».

Μιλώντας ο ίδιος στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ, ισχυρίστηκε ότι ο αγωγός θα συμβάλει «άμεσα και έμμεσα στην επίτευξη της ειρήνης, της ασφάλειας και της συνεργασίας των λαών».

ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ
Λοβοτομή για τους φοιτητές

Ανθρωπάκια της παλαιάς και νέας δημοκρατίας, δείξτε λίγο ακόμη θράσος εναντίον των φοιτητών. Αφού δεν τους σταματούν αστυνομία, Πολύδωρας και η γύρω πλάση για την οποία θρηνούν οι μικροαστοί που έχασαν την ησυχία τους, τολμήστε, κάντε λοβοτομή στα νέα παιδιά. Αποφεύγετε έτσι να ασχολείστε με τα νέα αυτά κεφάλια: εσείς τα Ματ για να τ' ανοίγετε, εσείς γιατροί για να τα κλείνετε και εσύ, δήμε των Αθηναίων, για να καθαρίζεις τα αίματα από το δρόμο.

Τολμήστε κι ας δυσαρεστηθεί ο κ. Πολύδωρας που θα χάσει το παιχνίδι του. Μπορεί βέβαια να αποζημιωθεί, αν του δώσετε τη χαρά να παρευρίσκεται την ώρα της επέμβασης, για να αποκομίσει τα βιώματα που του είναι απαραίτητα για τη λογοτεχνική του καριέρα.

Τολμήστε για το καλό του τουρισμού και συνεπώς της οικονομίας. Γιατί οι ξένοι επισκέπτες μας δεν μπορούν να βλέπουν «ταυρομαχίες» στο κέντρο της Αθήνας.

Τολμήστε, γιατί δεν αντέχουμε άλλο να βλέπουμε τους ανθρώπους των ειδικών δυνάμεων να δηλώνουν στα δελτία ειδήσεων ότι δεν έχουν προσωπικά με κανένα από τα θύματά τους και ότι όλα τα κάνουν για το καλό της δημοκρατίας.

Τολμήστε, γιατί έχουμε κουραστεί κάθε βράδυ να βλέπουμε στο γυαλί τα γνωστά νούμερα της δημοσιογραφίας να ωρύονται σαν λευκοπίθηκοι για τη χαμένη τιμή της δημοκρατίας.

Τολμήστε, γιατί ο αρχιεπίσκοπος κοντεύει, εξαιτίας των διαδηλώσεων, να βγει από τα ράσα του και φυσικά δε θέλουμε να μας χαρίσει τέτοιο θέαμα.

Αντί, λοιπόν, να τρώτε τους φοιτητές λίγο λίγο, τολμήστε, έστω για μια φορά, να θέσετε σε λειτουργία τη φαντασία σας, να βγείτε από τα μικρά σας όρια και να προχωρήσετε στο έγκλημα της λοβοτομής, για το οποίο μόνο εσείς είστε ικανοί.


Του
Γιώργου ΚΑΚΟΥΛΙΔΗ

ΚΚΕ
Θα υπηρετήσει την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ

Σε ανακοίνωσή του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη:

«Η ανάγκη δημιουργίας εναλλακτικών λύσεων για τη μεταφορά πετρελαίου και φυσικού αερίου στη χώρα μας, που είναι ενεργειακά εξαρτημένη, δεν πρέπει να παρασύρει τα λαϊκά στρώματα, να δώσουν βάση στους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης για τα μεγάλα οφέλη που ισχυρίζεται ότι θα προκύψουν από την κατασκευή του ενεργειακού αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Οι μεγάλοι κερδισμένοι από τη σύναψη αυτής της συμφωνίας είναι η ΕΕ, η Ρωσία και η πλουτοκρατία της Ελλάδας, που κάνει ένα σημαντικό βήμα για να αξιοποιήσει τη χώρα ως ενεργειακό δίαυλο στην περιοχή.

Ωφελημένοι θα βγουν οι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι, που θα εμπλακούν στην υλοποίηση του έργου, στην ενέργεια, στις μεταφορές, στις κατασκευές και στον τραπεζικό τομέα. Η συγκεκριμένη ενεργειακή υποδομή θα υπηρετήσει την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου σε βάρος των λαϊκών αναγκών.

Οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι ο ενεργειακός αγωγός θα λειτουργήσει, από μόνος του, ως παράγοντας ειρήνης και σταθερότητας είναι ανυπόστατος, τη στιγμή που στην περιοχή μας οξύνονται οι ιμπεριαλιστικές αντιθέσεις. Η όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, καθώς και οι σχέσεις άλλοτε ανταγωνισμού και άλλοτε συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής και της τουρκικής αστικής τάξης, τον καθιστούν παράγοντα που δημιουργεί νέους κινδύνους για την ειρήνη και τη σταθερότητα των συνόρων στην περιοχή.

Η διέξοδος βρίσκεται στον αντίποδα των σημερινών εξελίξεων. Να αναλάβουν την πρωτοβουλία οι λαοί των Βαλκανίων και όχι οι πολυεθνικές, με τη δημιουργία ενός κοινού αντιιμπεριαλιστικού μετώπου των λαών των Βαλκανίων.

Η διέξοδος βρίσκεται στη λαϊκή εξουσία και λαϊκή οικονομία, στην κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, στον αποκλειστικά κρατικό φορέα ενέργειας που θα αξιοποιεί την ενεργειακή υποδομή προς όφελος των λαϊκών αναγκών».

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Ζητά διασυνδεδεμένη ευρωμεσογειακή αγορά ενέργειας

Με φόντο την πρόσφατη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ και την επικείμενη Ευρωμεσογειακή Κοινοβουλευτική Συνέλευση, στην Τύνιδα, η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υιοθέτησε ψήφισμα αναφορικά με τις ευρωμεσογειακές σχέσεις, επιχειρώντας να εντάξει σε αυτό πληθώρα θεμάτων, ξεκινώντας από τις σχέσεις των ευρωμεσογειακών χωρών και τη μετανάστευση, φτάνοντας μέχρι την ενεργειακή πολιτική και τη σχέση με τις χώρες της Μέσης Ανατολής, οι οποίες είναι οι κύριοι παραγωγοί ενέργειας της περιοχής.

Αφορμής δοθείσης και από την τελευταία Σύνοδο Κορυφής, η οποία είχε ως πρώτο θέμα την ανάγκη σχεδιασμού κοινής ευρωπαϊκής ενεργειακής πολιτικής, το Ευρωκοινοβούλιο υπογραμμίζει τα «τεράστια πλεονεκτήματα που μπορεί να έχει η δημιουργία μιας πλήρως διασυνδεδεμένης ευρωμεσογειακής αγοράς ενέργειας»...

Ενδεικτικό της πολιτικής που προωθεί το ψήφισμα είναι η εκτενής αναφορά στη Μέση Ανατολή και δη στις χώρες - παραγωγούς ενέργειας και κατόχους αγωγών, που κάθε άλλο παρά συμπτωματική μπορεί να θεωρηθεί τη δεδομένη στιγμή.

Συγκεκριμένα, ζητείται «επανέναρξη των διαπραγματεύσεων με βάση τον "Οδικό χάρτη" με τη συνεκτίμηση άλλων προτάσεων, όπως το Αραβικό Σχέδιο του 2002 και τη συμμετοχή όλων των συντελεστών της περιοχής στις διαπραγματεύσεις», προβάλλεται η προοπτική διεθνούς διάσκεψης, που «θα μπορούσε να επιτρέψει τον περιφερειακό και τελικό διακανονισμό της σύγκρουσης», ενώ χαιρετίζεται η «πρωτοβουλία της Σαουδικής Αραβίας με τη συμφωνία που υπογράφηκε στη Μέκκα στις 8 Φεβρουαρίου και παρακολουθούν με ενδιαφέρον την ανακοίνωση για το σχηματισμό της νέας παλαιστινιακής κυβέρνησης εθνικής ενότητας».

Στα πλαίσια δε της υλοποίησης των συμπερασμάτων της Εαρινής Συνόδου, περί ενέργειας, το Ευρωκοινοβούλιο επαναλαμβάνει το επιχείρημα των κλιματικών αλλαγών και ζητά πρόγραμμα δράσης για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καλώντας Συμβούλιο, Επιτροπή και τις χώρες εταίρους «να εργαστούν για την ολοκλήρωση των ευρωμεσογειακών ενεργειακών αγορών και την ανάπτυξη βιώσιμων πηγών ενέργειας, σύμφωνα με τα εθνικά σχέδια και προγράμματα και τις τοπικές κοινότητες».

Χαιρετίζουν οι Βρυξέλλες

«Σχέδιο πανευρωπαϊκού ενδιαφέροντος», στο πλαίσιο του κοινοτικού προγράμματος INOGATE, το οποίο προσδιορίζει τις στρατηγικές οδούς για τη μεταφορά υδρογονανθράκων, χαρακτήρισε την κατασκευή του πετρελαιαγωγού η Κομισιόν. Σε δήλωσή του ο αρμόδιος για θέματα ενέργειας κοινοτικός επίτροπος Α. Πίμπαλγκς υποστήριξε ότι ο αγωγός θα αποσυμφορήσει τη θαλάσσια κίνηση για τη μεταφορά πετρελαίου στα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων. «Δεδομένης της αυξανόμενης θαλάσσιας κίνησης στην κλειστή περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και τις αυξανόμενες ποσότητες εξαγωγής πετρελαίου από την περιοχή, είναι υψίστης σημασίας, να δοθεί προτεραιότητα στην εναλλακτική λύση μεταφοράς πετρελαίου μέσω αγωγών», ανέφερε χαρακτηριστικά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ