ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Απρίλη 2007
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
Διαπιστευτήρια στην αντιναυτεργατική πολιτική

Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου κάλυψαν τους κυβερνητικούς χειρισμούς, φωτογραφίζοντας σαν μόνο ένοχο το συνάδελφό τους στο κρουαζιερόπλοιο

Το σημείο όπου την Παρασκευή βυθίστηκε το κρουαζιερόπλοιο

Eurokinissi

Το σημείο όπου την Παρασκευή βυθίστηκε το κρουαζιερόπλοιο
Στην επιχείρηση να «κουκουλωθούν» οι ευθύνες του εφοπλιστή Λουίζου, του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND» έχει ενταχθεί ολοκληρωτικά και η Ενωση Πλοιάρχων (ΠΕΠΕΝ) και προσωπικά ο πρόεδρος της Ενωσης, Ε. Κούζιλος. Οπως φάνηκε χτες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου του προέδρου της Ενωσης και μελών της διοίκησης, ανέλαβαν να φέρουν σε πέρας αυτά που δεν κατάφερε ο πολιτικός τους προϊστάμενος, υπουργός των εφοπλιστών, Μ. Κεφαλογιάννης. Δηλαδή, να πείσουν ότι φταίει ο πλοίαρχος και ότι ήταν «επιτυχημένη η διάσωση»!

Ο πρόεδρος της Ενωσης, Ε. Κούζιλος, ο οποίος είναι ανεπανόρθωτα εκτεθειμένος απέναντι στους πλοιάρχους και συνολικά τους ναυτεργάτες, έφτασε στο σημείο να συμφωνήσει ακόμα και με την προκλητική δήλωση του υπουργού ότι η διάσωση ήταν ...«διαφήμιση» για τη χώρα και τον τουρισμό και μάλιστα συμπλήρωσε από πάνω ότι «κάποτε θα το πει και η ιστορία»!

Σε ό,τι αφορά τον συνάδελφό του πλοίαρχο του «SEA DIAMOND», ενώ υποκριτικά εξυμνούσε την ικανότητά του, την ίδια ώρα επαναλάμβανε μονότονα και με νόημα ότι «αυτός που κάνει κουμάντο στο πλοίο είναι ο πλοίαρχος». Να σημειωθεί ότι η Ενωση Πλοιάρχων, με ευθύνη της πλειοψηφίας της διοίκησής της και του προέδρου της, έχει επικροτήσει την εφαρμογή των εγκριτικών πράξεων και στα κρουαζιερόπλοια, που σημαίνει μειωμένες, επικίνδυνες οργανικές συνθέσεις και δουλεμπόριο σε βάρος των ναυτεργατών.

Ακόμα και για τη ρυμούλκηση του πλοίου στη θαλάσσια περιοχή των «Παλιών Ορυχείων», σημείο όπου και βυθίστηκε, άφησε να εννοηθεί ότι έχει ευθύνη ο πλοίαρχος, καθώς αρνήθηκε να πάρει ξεκάθαρη θέση. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για τη ρυμούλκηση του πλοίου σε αυτή τη θαλάσσια περιοχή προκαλούνται νέα ερωτήματα, καθώς ενώ από το ΥΕΝ λεγόταν στις ενημερώσεις πως θα «ρυμουλκηθεί σε ασφαλή ύδατα» το πήγαν σε ένα από τα πιο βαθιά σημεία της θαλάσσιας περιοχής και γενικά του Αιγαίου...

Κίνδυνοι για το περιβάλλον

Λίγο πριν από τις δηλώσεις του προέδρου της Ενωσης Πλοιάρχων, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας μετά από συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό είχε αναφέρει και πάλι ότι «ο κρατικός μηχανισμός ανταποκρίθηκε άριστα για τη διάσωση των 1.500 επιβατών του κρουαζιερόπλοιου. Αυτό που μας απασχολεί τώρα και εκεί επικεντρώνονται όλες μας οι προσπάθειες, είναι το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος, όπου η κατάσταση είναι ελεγχόμενη».

Ωστόσο, ήδη έχουν διαρρεύσει στη θάλασσα 150 τόνοι μαζούτ και παραμένουν στα τάνκια του πλοίου άλλοι περίπου 300 τόνοι, χώρια τα λάδια και τα χημικά από τις μηχανές, αφού ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί πώς και αν θα απαντληθούν μια και δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και εξοπλισμός. Στο μεταξύ, χτες, στο σημείο του ναυαγίου έφτασε το σκάφος «ΦΙΛΙΑ» του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών, το οποίο φέρει μη επανδρωμένο βαθυσκάφος, που αναμενόταν να καταδυθεί στο ναυάγιο προκειμένου να το βιντεοσκοπήσει.

ΟΜΙΛΟΣ «LOUIS»
Κέρδη εκατομμυρίων και προκλητικά προνόμια

Κατά 56% αυξήθηκε η κερδοφορία του ομίλου το 2006 φτάνοντας τα 21,7 εκατομμύρια ευρώ!

Ο Μ. Κεφαλογιάννης και η Φ. Πάλλη - Πετραλιά συμμετέχουν περιχαρείς στην τελετή υποδοχής του «SEA DIAMOND» στην ελληνική σημαία, στις 28/4/2006. Με τα προνόμια που πήρε και από αυτή την κυβέρνηση, ο εφοπλιστής εκτίναξε την κερδοφορία του στα ύψη
Ο Μ. Κεφαλογιάννης και η Φ. Πάλλη - Πετραλιά συμμετέχουν περιχαρείς στην τελετή υποδοχής του «SEA DIAMOND» στην ελληνική σημαία, στις 28/4/2006. Με τα προνόμια που πήρε και από αυτή την κυβέρνηση, ο εφοπλιστής εκτίναξε την κερδοφορία του στα ύψη
«Ο όμιλος Louis είναι ένας από τους μεγαλύτερους τουριστικούς ομίλους στην περιοχή της Μεσογείου. Με παράδοση 70 ετών στο χώρο του τουρισμού, ο όμιλος Louis διαθέτει 26 ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων στην Ελλάδα και την Κύπρο, συμπεριλαμβανομένων δύο ξενοδοχείων Hilton στη Λευκωσία, ενώ το deluxe boutique hotel Mykonos Theoxenia είναι μέλος της αλυσίδας "Design Hotels". Παράλληλα, στα πλαίσια επέκτασης της τουριστικής του δραστηριότητας στο εξωτερικό, τον Απρίλιο του 2008 ξεκινά τη λειτουργία του το υπερπολυτελές Louis Tiran Sharm στο δημοφιλέστερο θέρετρο της Αιγύπτου, το "Sharm El Sheik". Ο όμιλος Louis διαθέτει επίσης 13 κρουαζιερόπλοια από τα οποία τα τέσσερα είναι ναυλωμένα στην αγγλική Thomson Cruises (που ανήκει στον όμιλο της TUI) και ένα στη γερμανική Transocean. Τέσσερα από τα πλοία της Louis εκτελούν κρουαζιέρες από τον Πειραιά, δύο από τη Γένοβα/Μασσαλία και δύο από την Κύπρο».

Τα στοιχεία αυτά αναφέρονται σε δελτίο Τύπου της ίδιας της εταιρείας ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση επίσης της εταιρείας τα κέρδη το 2006 ανήλθαν σε 21,7 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 56% σε σχέση με το 2005.

Οσο για το πώς συσσωρεύει ο όμιλος ΛΟΥΗ του εφοπλιστή Λουίζου τα κέρδη αυτά αρκεί να αναφερθεί η άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών στα πλοία του, όπως φανερώνουν και τα στοιχεία που αφορούν το πλήρωμα του «SEA DIAMOND» και το ότι οι εργαζόμενοι της χώρας θα κληθούν να πληρώσουν τα «σπασμένα», τουτέστιν 10 εκατ. ευρώ οφειλών του προς το ΝΑΤ. Το νούμερο αυτό έχει αναφέρει ο ίδιος ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και είναι χρέη που προέρχονται από τα 4 πλοία της εταιρείας τα οποία έχει φέρει στην ελληνική σημαία, ανάμεσα στα οποία ήταν και το «SEA DIAMOND». Να σημειωθεί ότι για χάρη του εφοπλιστή ο Κεφαλογιάννης συνέταξε τον κατάπτυστο νόμο του, για την απαλλαγή των εφοπλιστών της κρουαζιέρας από ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ.

Στις 22 του Μάρτη από το ΥΕΝ ανακοινώθηκε με θριαμβολογίες ότι ο όμιλος ΛΟΥΗ έχει καταθέσει αίτηση να φέρει και νέο πλοίο, και συγκεκριμένα το «ΚΑΛΥΨΩ», στην ελληνική σημαία.

Στην υπηρεσία της συγκάλυψης

Με μια ανακοίνωση - μνημείο, που αποφεύγει ακόμα και να ψελλίσει τη λέξη «εφοπλιστές», αλλά και το ίδιο το όνομα της πλοιοκτήτριας του κρουαζιερόπλοιου, το ΠΑΣΟΚ τοποθετήθηκε για το ναυάγιο του SEA DIAMOND πέντε ολόκληρες μέρες μετά το συμβάν. Θέλοντας μάλιστα να δικαιολογήσει τη στάση του, δε δίστασε ακόμα και να σκυλέψει τους αγνοούμενους, χαρακτηρίζοντας «υπεύθυνη» την αντίδρασή του, που προκύπτει από τον «απόλυτο σεβασμό στην οδύνη της οικογένειας των δυο αγνοουμένων και στην αγωνία των οικογενειών των επιβατών και των ναυτικών».

Χωρίς να πει κουβέντα για την ουσία του ατυχήματος, το ΠΑΣΟΚ συνιστά να συνεχιστούν «η διερεύνηση των αιτίων του ναυαγίου και η αξιολόγηση των ενεργειών που ακολούθησαν (...) με υψηλό αίσθημα ευθύνης και να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό από τις αρμόδιες αρχές», σημειώνοντας παράλληλα ότι «η σημασία του τραγικού ναυαγίου για τη ναυτιλία και τον τουρισμό, οι σοβαροί κίνδυνοι για τη ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος, δεν επιτρέπουν πρόωρες και υπερφίαλες πανηγυρικές δηλώσεις της κυβέρνησης, ούτε πρόχειρη και ανεύθυνη κριτική».

Δυο αράδες πιο κάτω, ωστόσο, το ΠΑΣΟΚ φανερώνει χωρίς περιστροφές τον καημό του ομολογώντας για ποιους πραγματικά νοιάζεται: «Θέλουμε να τονίσουμε -σημειώνεται στην ανακοίνωση- ότι η προστασία του κύρους του ελληνικού τουρισμού, η προοπτική της ανάπτυξης του τομέα της κρουαζιέρας στις ελληνικές θάλασσες, θέτουν την κυβέρνηση προ των ευθυνών της, να φωτίσει όλες τις πλευρές του τραγικού συμβάντος. Προς τούτο -συνεχίζει- ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας οφείλει να ενημερώσει αμέσως και σε λεπτομέρειες την αρμόδια επιτροπή της Βουλής». Και σαν κερασάκι στην τούρτα το ΠΑΣΟΚ καλεί την κυβέρνηση «να επιμείνει στην αυστηρή τήρηση των κανόνων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας» και «να επιδείξει μεγαλύτερη αυτοσυγκράτηση στις δημόσιες δηλώσεις των υπουργών, που με επιπολαιότητα εκθέτουν τη χώρα».

Είναι λογικό το κόμμα που σαν κυβέρνηση έδωσε τον καλύτερο εαυτό του για να ικανοποιήσει τις αξιώσεις των εφοπλιστών και συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου να βγαίνει τώρα και να υπερασπίζεται επί της ουσίας την «προοπτική ανάπτυξης της κρουαζιέρας» και «το κύρος του ελληνικού τουρισμού». Η ζωή και η ασφάλεια χιλιάδων ναυτεργατών και επιβατών που κάθε χρόνο μετακινούνται με τα σαπάκια των εφοπλιστών είναι ψιλά γράμματα για το κόμμα που σαν κυβέρνηση το Μάη του 2002 ματοκύλισε το λιμάνι του Πειραιά, ρίχνοντας τις δυνάμεις καταστολής πάνω στους εργάτες της θάλασσας, που απεργούσαν για καλύτερες συνθήκες δουλιάς με δικαιώματα, ασφαλέστερες και ποιοτικά καλύτερες συγκοινωνίες.

Είναι το ίδιο κόμμα που σαν κυβέρνηση έκανε ό,τι μπορούσε για να κουκουλώσει τα πραγματικά αίτια για το ναυάγιο του «Σάμινα», για τους 80 νεκρούς του οποίου δεν έδειξε ποτέ τον καημό που τώρα επικαλείται στις ανακοινώσεις του. Την ίδια τακτική της συγκάλυψης έρχεται να υπηρετήσει και τώρα, δίνοντας χέρι βοήθειας στην κυβέρνηση της ΝΔ, παρά τα παχιά λόγια περί του αντιθέτου. Ο τρόπος άλλωστε που χειρίστηκε το ΠΑΣΟΚ το ναυάγιο του «Σαμίνα» δίνει και στον πιο αδαή μια εικόνα για το πώς, όταν πρόκειται για τα συμφέροντα των εφοπλιστών, τόσο το «γαλάζιο», σο και το «πράσινο» μαχαίρι φτάνει ως το κόκαλο...


Περ. Κ.

ΝΑΥΑΓΙΟ «SEA DIAMOND» ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
Συνεχίζεται η προανάκριση

Δίωξη κατά παντός υπευθύνου άσκησε ο εισαγγελέας Νάξου για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, ρύπανση της θάλασσας από αμέλεια και παράβαση του Διεθνούς Κανονισμού περί αποφυγής συγκρούσεως. Ολες οι κατηγορίες είναι σε βαθμό πλημμελήματος και αναμένεται να προσωποποιηθούν στη συνέχεια, χωρίς ταυτόχρονα να αποκλείεται και το ενδεχόμενο άσκησης συμπληρωματικών διώξεων.

Στο μεταξύ, το Μ. Σάββατο είχαν οδηγηθεί στον εισαγγελέα Νάξου ο πλοίαρχος του πλοίου, ο ύπαρχος, ο υποπλοίαρχος (που ήταν και αξιωματικός ασφαλείας), ο ανθυποπλοίαρχος (που ήταν ο αξιωματικός βάρδιας), ο υπεύθυνος του ξενοδοχειακού τμήματος και η υπεύθυνη εκκένωσης του δεύτερου καταστρώματος. Οι ναυτεργάτες την Κυριακή του Πάσχα επέστρεψαν από τη Σαντορίνη στον Πειραιά, ενώ αναμένεται την ερχόμενη Δευτέρα να μεταβούν ξανά στη Σαντορίνη για να συνεχιστεί η κατάθεσή τους, αυτή τη φορά στο Λιμεναρχείο.

Χτες επίσης εκδόθηκε δελτίο Τύπου του ΥΕΝ όπου αναφέρεται ότι «με απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας διενεργείται προανάκριση από ανώτατο αξιωματικό του Λιμενικού Σώματος», προκειμένου «να διερευνηθούν οι συνθήκες για τα αίτια του ναυτικού ατυχήματος», «να εξασφαλιστούν τυχόν αναγκαία στοιχεία για το ΝΑΤ» και να «συγκεντρωθούν απαραίτητα στοιχεία που ενδιαφέρουν την Εισαγγελική Αρχή».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ