Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου κάλυψαν τους κυβερνητικούς χειρισμούς, φωτογραφίζοντας σαν μόνο ένοχο το συνάδελφό τους στο κρουαζιερόπλοιο
Eurokinissi |
Ο πρόεδρος της Ενωσης, Ε. Κούζιλος, ο οποίος είναι ανεπανόρθωτα εκτεθειμένος απέναντι στους πλοιάρχους και συνολικά τους ναυτεργάτες, έφτασε στο σημείο να συμφωνήσει ακόμα και με την προκλητική δήλωση του υπουργού ότι η διάσωση ήταν ...«διαφήμιση» για τη χώρα και τον τουρισμό και μάλιστα συμπλήρωσε από πάνω ότι «κάποτε θα το πει και η ιστορία»!
Σε ό,τι αφορά τον συνάδελφό του πλοίαρχο του «SEA DIAMOND», ενώ υποκριτικά εξυμνούσε την ικανότητά του, την ίδια ώρα επαναλάμβανε μονότονα και με νόημα ότι «αυτός που κάνει κουμάντο στο πλοίο είναι ο πλοίαρχος». Να σημειωθεί ότι η Ενωση Πλοιάρχων, με ευθύνη της πλειοψηφίας της διοίκησής της και του προέδρου της, έχει επικροτήσει την εφαρμογή των εγκριτικών πράξεων και στα κρουαζιερόπλοια, που σημαίνει μειωμένες, επικίνδυνες οργανικές συνθέσεις και δουλεμπόριο σε βάρος των ναυτεργατών.
Ακόμα και για τη ρυμούλκηση του πλοίου στη θαλάσσια περιοχή των «Παλιών Ορυχείων», σημείο όπου και βυθίστηκε, άφησε να εννοηθεί ότι έχει ευθύνη ο πλοίαρχος, καθώς αρνήθηκε να πάρει ξεκάθαρη θέση. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για τη ρυμούλκηση του πλοίου σε αυτή τη θαλάσσια περιοχή προκαλούνται νέα ερωτήματα, καθώς ενώ από το ΥΕΝ λεγόταν στις ενημερώσεις πως θα «ρυμουλκηθεί σε ασφαλή ύδατα» το πήγαν σε ένα από τα πιο βαθιά σημεία της θαλάσσιας περιοχής και γενικά του Αιγαίου...
Λίγο πριν από τις δηλώσεις του προέδρου της Ενωσης Πλοιάρχων, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας μετά από συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό είχε αναφέρει και πάλι ότι «ο κρατικός μηχανισμός ανταποκρίθηκε άριστα για τη διάσωση των 1.500 επιβατών του κρουαζιερόπλοιου. Αυτό που μας απασχολεί τώρα και εκεί επικεντρώνονται όλες μας οι προσπάθειες, είναι το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος, όπου η κατάσταση είναι ελεγχόμενη».
Ωστόσο, ήδη έχουν διαρρεύσει στη θάλασσα 150 τόνοι μαζούτ και παραμένουν στα τάνκια του πλοίου άλλοι περίπου 300 τόνοι, χώρια τα λάδια και τα χημικά από τις μηχανές, αφού ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί πώς και αν θα απαντληθούν μια και δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και εξοπλισμός. Στο μεταξύ, χτες, στο σημείο του ναυαγίου έφτασε το σκάφος «ΦΙΛΙΑ» του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών, το οποίο φέρει μη επανδρωμένο βαθυσκάφος, που αναμενόταν να καταδυθεί στο ναυάγιο προκειμένου να το βιντεοσκοπήσει.
Κατά 56% αυξήθηκε η κερδοφορία του ομίλου το 2006 φτάνοντας τα 21,7 εκατομμύρια ευρώ!
Τα στοιχεία αυτά αναφέρονται σε δελτίο Τύπου της ίδιας της εταιρείας ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση επίσης της εταιρείας τα κέρδη το 2006 ανήλθαν σε 21,7 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 56% σε σχέση με το 2005.
Οσο για το πώς συσσωρεύει ο όμιλος ΛΟΥΗ του εφοπλιστή Λουίζου τα κέρδη αυτά αρκεί να αναφερθεί η άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών στα πλοία του, όπως φανερώνουν και τα στοιχεία που αφορούν το πλήρωμα του «SEA DIAMOND» και το ότι οι εργαζόμενοι της χώρας θα κληθούν να πληρώσουν τα «σπασμένα», τουτέστιν 10 εκατ. ευρώ οφειλών του προς το ΝΑΤ. Το νούμερο αυτό έχει αναφέρει ο ίδιος ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και είναι χρέη που προέρχονται από τα 4 πλοία της εταιρείας τα οποία έχει φέρει στην ελληνική σημαία, ανάμεσα στα οποία ήταν και το «SEA DIAMOND». Να σημειωθεί ότι για χάρη του εφοπλιστή ο Κεφαλογιάννης συνέταξε τον κατάπτυστο νόμο του, για την απαλλαγή των εφοπλιστών της κρουαζιέρας από ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ.
Στις 22 του Μάρτη από το ΥΕΝ ανακοινώθηκε με θριαμβολογίες ότι ο όμιλος ΛΟΥΗ έχει καταθέσει αίτηση να φέρει και νέο πλοίο, και συγκεκριμένα το «ΚΑΛΥΨΩ», στην ελληνική σημαία.
Δίωξη κατά παντός υπευθύνου άσκησε ο εισαγγελέας Νάξου για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, ρύπανση της θάλασσας από αμέλεια και παράβαση του Διεθνούς Κανονισμού περί αποφυγής συγκρούσεως. Ολες οι κατηγορίες είναι σε βαθμό πλημμελήματος και αναμένεται να προσωποποιηθούν στη συνέχεια, χωρίς ταυτόχρονα να αποκλείεται και το ενδεχόμενο άσκησης συμπληρωματικών διώξεων.
Στο μεταξύ, το Μ. Σάββατο είχαν οδηγηθεί στον εισαγγελέα Νάξου ο πλοίαρχος του πλοίου, ο ύπαρχος, ο υποπλοίαρχος (που ήταν και αξιωματικός ασφαλείας), ο ανθυποπλοίαρχος (που ήταν ο αξιωματικός βάρδιας), ο υπεύθυνος του ξενοδοχειακού τμήματος και η υπεύθυνη εκκένωσης του δεύτερου καταστρώματος. Οι ναυτεργάτες την Κυριακή του Πάσχα επέστρεψαν από τη Σαντορίνη στον Πειραιά, ενώ αναμένεται την ερχόμενη Δευτέρα να μεταβούν ξανά στη Σαντορίνη για να συνεχιστεί η κατάθεσή τους, αυτή τη φορά στο Λιμεναρχείο.
Χτες επίσης εκδόθηκε δελτίο Τύπου του ΥΕΝ όπου αναφέρεται ότι «με απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας διενεργείται προανάκριση από ανώτατο αξιωματικό του Λιμενικού Σώματος», προκειμένου «να διερευνηθούν οι συνθήκες για τα αίτια του ναυτικού ατυχήματος», «να εξασφαλιστούν τυχόν αναγκαία στοιχεία για το ΝΑΤ» και να «συγκεντρωθούν απαραίτητα στοιχεία που ενδιαφέρουν την Εισαγγελική Αρχή».