ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Μάρτη 2000
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Γερμανική πολυεθνική στο Αιγαίο!

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η γερμανική εταιρία  ΧΑΝΣΑΝ ΛΑΪΝ συζητά εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρίας HELLAS FERRIES

Η εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρίας HELLAS FERRIES από γερμανική εταιρία «παζαρεύεται», σύμφωνα με πληροφορίες που τις τελευταίες μέρες «έσκασαν» σαν βόμβα στο λιμάνι του Πειραιά. Η εταιρία αποτελεί θυγατρική των Μινωικών Γραμμών και ελέγχει αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο κομμάτι της ακτοπλοΐας! Ιδρύθηκε μετά τη συγχώνευση των υπόλοιπων μικρών ακτοπλοϊκών εταιριών (Αγαπητού, Βερνίκου κλπ.) από τις Μινωικές και διαθέτει στόλο περίπου 70 ακτοπλοϊκών πλοίων!

Το αποτέλεσμα αναμένεται να δημοσιοποιηθεί μετά τις εκλογές, προκειμένου να αποφύγει η κυβέρνηση το τεράστιο πολιτικό κόστος, αφού δικό της «επίτευγμα» είναι η μονοπώληση των ακτοπλοϊκών γραμμών από τρεις και μόνο εταιρίες, τις Μινωικές Γραμμές, την ΑΝΕΚ και τις Επιχειρήσεις Αττικής.

Η γερμανική εταιρία που επιδιώκει να πατήσει πόδι στο Αιγαίο, σύμφωνα με τις πληροφορίες λέγεται ΧΑΝΣΑΝ ΛΑΪΝ, ενώ εκπρόσωποί της θεάθηκαν να ταξιδεύουν με το επιβατικό πλοίο ΕΞΠΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ, την Τετάρτη και να φωτογραφίζουν τους χώρους του πλοίου.

Το έδαφος για την παράδοση του «τέταρτου όπλου» της χώρας στις πολυεθνικές, με ό,τι αυτό σημαίνει για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας - ιδιαίτερα στο Αιγαίο - την εθνική άμυνα αλλά και τις 20.000 θέσεις εργασίας στην ακτοπλοΐα, άρχισε να το προετοιμάζει η κυβέρνηση, με τη στήριξη και της ΝΔ, από την 1η Γενάρη 1999. Τότε τέθηκε σε ισχύ ο κανονισμός - έκτρωμα της Ευρωπαϊκής Ενωσης 3577/92, αίροντας το καμποτάζ (την αποκλειστική εκμετάλλευση των ελληνικών θαλασσών από πλοία με ελληνικά πληρώματα και ελληνική σημαία) στον τομέα της κρουαζιέρας.

Παράλληλα, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας τροποποίησε τον Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου και ήδη θεωρούνται ελληνικά τα πλοία που φέρουν σημαία των χωρών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ενώ έτοιμο έχει το νέο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας για μετά τις εκλογές. Η χαριστική βολή θα δοθεί το 2004, οπότε θα αρθεί το καμποτάζ και στο χώρο της ακτοπλοΐας.


Α.Ζ.

ΜΕΤΡΟ
Προχωρά σε ομαδικές απολύσεις

Αναγκαστικά δουλιά τις Κυριακές και την ίδια ώρα απολύσεις από την κοινοπραξία. Στάση εργασίας χτες

Ομαδικές απολύσεις προανάγγειλε η κατασκευάστρια κοινοπραξία «Ολυμπιακό μετρό» και ταυτόχρονα ζήτησε και πήρε άδεια, για να απασχολεί τις Κυριακές 400 εργαζόμενους. Στις ενέργειες αυτές της κοινοπραξίας, που στόχος τους είναι η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, αντιδρούν οι εργαζόμενοι που πραγματοποίησαν χτες τρίωρη στάση εργασίας ανά βάρδια. Παράλληλα, διεκδικούν την υπογραφή ικανοποιητικής συλλογικής σύμβασης εργασίας και προειδοποιούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

«Εκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες» προφασίστηκε η κοινοπραξία, ζητώντας από την Επιθεώρηση Εργασίας Νομαρχίας Αθηνών και παίρνοντας άδεια για να απασχολεί 400 εργαζόμενους τις Κυριακές και τις αργίες μέχρι και τις 30 Ιούνη 2000. Με άλλη αίτηση προς τη Νομαρχία, ανακοινώνει την απόλυση 90 συγκεκριμένων εργαζομένων μέχρι το Μάη. Σήμερα απασχολούνται περίπου 800 και αρκετοί είναι σε εργολάβους. Η κοινοπραξία σκοπεύει σε αύξηση των εργολαβιών. Για παράδειγμα, από το εργοτάξιο στο Μοναστηράκι λείπουν ηλεκτροσυγκολλητές, βάζει οικοδόμους στη θέση τους και ταυτόχρονα απολύει ηλεκτροσυγκολλητές από άλλα εργοτάξια.

Στους πρώτους 25 απολυόμενους (31 Μάρτη) είναι και ο συνδικαλιστής Γ. Παλαιολόγος, μέλος ΔΣ παραρτήματος μετρό του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας. Επίσης, είναι εργαζόμενοι που θέλουν 4 μήνες για να βγουν στη σύνταξη, εργαζόμενοι που έχουν πάθει ατύχημα μέσα στο μετρό, αλλά και εργαζόμενοι που αρνήθηκαν να υποκύψουν σε εκβιασμούς της εταιρίας.

Το τελευταίο διάστημα, υπάρχουν συνεχείς καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών. Η κοινοπραξία λέει πως δεν πληρώνεται από την «Αττικό μετρό», οι εργολάβοι ότι δεν πληρώνονται από την κοινοπραξία και οι εργαζόμενοι μένουν απλήρωτοι. Στην εργολαβική εταιρία ΑΛΦΑΜΠΕΤΟΝ είχαν 15 μέρες καθυστέρηση καταβολής του μισθού για παράδειγμα. Η εταιρία ΤΕΚ με τη δικαιολογία ότι δεν πληρώνεται από την κοινοπραξία, έδωσε υποχρεωτική άδεια και στους 30 εργαζόμενούς της, λέγοντας πως η άδεια μπορεί να κρατήσει και 6 μήνες!

Ο Τ. Κατής, πρόεδρος του παραρτήματος μάς δήλωσε σχετικά: «Βλέπουμε προεκλογικές διαφημίσεις πολλών δισ. δραχμών για το μετρό και οι εργαζόμενοι δεν ξέρουν πότε θα πληρωθούν. Εχουμε φοβερή εντατικοποίηση της δουλιάς, εκβιασμούς για υπερωρίες, για δουλιά τις Κυριακές και την ίδια ώρα γίνονται ομαδικές απολύσεις. Στόχος, εκτιμούμε, της κοινοπραξίας, με τις ευλογίες της κυβέρνησης είναι να περάσει η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, η πολυειδικότητα, να ξεζουμίσουν περισσότερο τους εργαζόμενους, για να αποκομίσουν όλο και μεγαλύτερα κέρδη. Είμαστε αποφασισμένοι να κοντραριστούμε με αυτή την τακτική και πολιτική».

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
Συνωστισμός ξένων οίκων
Οκτώ ξένες εταιρίες εκδήλωσαν ενδιαφέρον, για τη «μελέτη» του ασφαλιστικού συστήματος

Επιταχύνονται οι διαδικασίες για την υλοποίηση των σχεδίων διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης. Ηδη ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την πρόσληψη του ξένου οίκου που θα αναλάβει να «ράψει» το αντιασφαλιστικό μοντέλο και μάλιστα - σύμφωνα με δημοσιεύματα - εκδηλώθηκε έντονο ενδιαφέρον.

Ετσι, προσφορές για να αναλάβουν το «έργο» κατέθεσαν 8 πολυεθνικοί οίκοι και συγκεκριμένα οι: Price Waterhouse, IMCC, Watson Wyatte, Ernst Young, Prognos, William Mercher, Goverment Actuarys, Bacon Woodrow. Η επιτροπή του ΚΕΠΕ που έχει αναλάβει τη διενέργεια του διαγωνισμού, θα καταρτίσει τις επόμενες μέρες λίστα που θα περιλαμβάνει τρεις με πέντε από τις προαναφερόμενες εταιρίες, τις οποίες θα καλέσει να υποβάλλουν λεπτομερείς προσφορές. Η όλη διαδικασία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί πριν το Πάσχα. Η εταιρία που τελικά θα επιλεγεί, θα αναλάβει να καταρτίσει «μελέτη» για το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας, με βάση τις αντιασφαλιστικές κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης και διεθνών οργανισμών, τις οποίες έχουν υιοθετήσει ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Η εταιρία θα πρέπει να παραδώσει τη μελέτη σε διάστημα μέχρι 8 μηνών.

Στο μεταξύ χτες στήθηκε μια ακόμα προεκλογική φιέστα, αυτή τη φορά στο υποκατάστημα Ζωγράφου του ΙΚΑ. Ο υπουργός Εργασίας, Μ. Παπαϊωάννου εγκαινίασε την πιλοτική εφαρμογή τηλεφωνικής υπηρεσίας με αριθμό 184, για κλείσιμο ραντεβού στα ιατρεία του ΙΚΑ, που ακόμα και αυτό παραδόθηκε σε ιδιωτική εταιρία.

Ο υπουργός κατακεραύνωσε όλους όσοι μιλάνε για το ασφαλιστικό και είπε προκλητικά: «Κάποιοι το προσεγγίζουν μόνο στα όρια ηλικίας, πότε θα φύγουν δηλαδή οι εργαζόμενοι για να μη θιγούν τα δικαιώματά τους. Δεν είναι μόνο αυτά το ασφαλιστικό, εμείς έχουμε δώσει τις προϋποθέσεις για να χτίσουμε ασφαλιστικό σύστημα που να αντέχει»... Αφού μοίρασε ψευδοϋποσχέσεις περί «εξυπηρέτησης των πολιτών», αμέσως μετά ισχυρίστηκε πως υπάρχουν σπατάλες, πως τάχα οι συνταξιούχοι κάνουν 2 - 3 τσεκ απ το χρόνο και γι' αυτό «θα πάρουμε μέτρα περιορισμού της σπατάλης και της πολυφαρμακίας»!!!

Από την πλευρά του, ο διοικητής του ΙΚΑ, Μ. Νεκτάριος, εκθείασε το σύστημα ολοκληρωμένης φροντίδας υγείας που ξεκινά με το τηλεφωνικό κέντρο, και το οποίο αποσκοπεί σταδιακά να μεταφέρει δραστηριότητες στους «προμηθευτές υγείας», δηλαδή στα ιδιωτικά ιατρικά κέντρα. Αλλωστε ο ίδιος το χαρακτήρισε «σύστημα πελατοκεντρικό»!!! Οι ασφαλισμένοι θα αντιμετωπίζονται πλέον σαν πελάτες.

ΖΩΝΗ
Προς υπογραφή διμερών συμβάσεων

Οι εργαζόμενοι θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους για την τοπική σύμβαση

Στη σύναψη διμερών συμβάσεων εργασίας κατά επιχείρηση θα προχωρήσουν από Δευτέρα, το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά και η Ενωση Μετάλλου Σαλαμίνας, αν η εργοδοτική πλευρά δεν αποδεχτεί τα αιτήματά τους και δεν υπογράψει την Τοπική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη για το 2000.

Για την αποτελεσματικότερη διεκδίκηση των αιτημάτων των μεταλλεργατών, πραγματοποιήθηκε χτες, με απόφαση του συνδικάτου, 2ωρη στάση εργασίας και συγκέντρωση στο Μόλο Δραπετσώνας. Ανάλογη στάση εργασίας και συγκέντρωση, είχε πραγματοποιηθεί και την περασμένη Τετάρτη. Σήμερα θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση νωρίς το πρωί στις λάτζες του Περάματος.

Σε κοινή ανακοίνωση των δυο σωματείων τονίζεται ότι «με ευθύνη της εργοδοτικής ένωσης υπήρξε κωλυσιεργία στις διαπραγματεύσεις, ροκανίζοντας το χρόνο. Επιπλέον και ενώ θα έπρεπε να κλείσει ομαλά το θέμα, οι εργοδότες προγραμμάτισαν και έστησαν μια γενική συνέλευση όπου με απόφασή τους απορρίπτουν οποιαδήποτε αναπροσαρμογή ημερομισθίου! Αυτοί που χειρίζονται τα πράγματα στην εργοδοτική ένωση, τορπίλισαν το διάλογο και φέρουν στο ακέραιο την ευθύνη για την αλαζονεία και την αδιαλλαξία. Εκατοντάδες ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις δεν μπορεί να αδιαφορούν και οι «15» να επιβάλλουν το παράλογο... και τον τυχοδιωκτισμό τους μέσα στο λιμάνι».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ