ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Ιούλη 2007
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΡΕΝΩΝ ΣΤΑ ΣΕΠΟΛΙΑ
Από τύχη δε θρηνήσαμε θύματα
  • Τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας του ΟΣΕ εξαιτίας των οποίων προκαλούνται τα σιδηροδρομικά ατυχήματα επισημαίνουν οι εργαζόμενοι
  • Στον «ανθρώπινο παράγοντα» φορτώνει ξανά τις ευθύνες η διοίκηση του ΟΣΕ

ICON

Τη συνήθη και βολική εξήγηση του «ανθρώπινου λάθους», επέλεξε και αυτή τη φορά η διοίκηση του ΟΣΕ για να δικαιολογήσει το δυστύχημα που συνέβη χτες στις 7.30 το πρωί, όταν αμαξοστοιχία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορικό τρένο, στην περιοχή των Σεπολίων, το οποίο ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση και κινούνταν στις ίδιες σιδηροδρομικές γραμμές. Το ευτυχές γεγονός ήταν ότι από τη σύγκρουση δεν υπήρξε εκτροχιασμός, κάτι που θα προκαλούσε ίσως βαρύτερες συνέπειες για τους επιβάτες.

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν - ελαφρά βάσει των πρώτων ιατρικών ανακοινωθέντων - 53 άτομα τα οποία μεταφέρθηκαν στα νοσοκομεία, ενώ μόνο μία γυναίκα είχε υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση, χωρίς ωστόσο να υπήρχε ιδιαίτερη ανησυχία για την κατάσταση της υγείας της. Πάντως, από το σύνολο των τραυματιών οι 34 θα διανυκτέρευαν το βράδυ στα νοσοκομεία όπου είχαν μεταφερθεί. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΕΚΑΒ, τα πρώτα ασθενοφόρα κατέφτασαν στο χώρο του δυστυχήματος 6 λεπτά μετά την πρώτη κλήση που δέχτηκε. Συνολικά κατέφθασαν 13 ασθενοφόρα, 5 Κινητές Ιατρικές Μονάδες και 4 Μοτοσικλέτες Αμεσης Επέμβασης. Από το σύνολο των τραυματιών οι 23 μεταφέρθηκαν στον Ευαγγελισμό, οι 14 στο ΓΝΚΠ, οι 9 στο ΚΑΤ και οι 7 στον Ερυθρό Σταυρό.

Η διοίκηση του ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι «τα αίτια του ατυχήματος θα διερευνηθούν άμεσα από την αρμόδια επιτροπή του Οργανισμού. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις το συμβάν οφείλεται πιθανότατα σε ανθρώπινο λάθος», ενώ και ο περιφερειάρχης Αττικής της Πυροσβεστικής κ. Στεφανίδης, με δηλώσεις του στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, εκτίμησε επίσης πως η σύγκρουση πρέπει να οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος. Το πόρισμα της έρευνας για τα αίτια του δυστυχήματος αναμένεται να έχει εκδοθεί μέχρι τα μέσα της επόμενης βδομάδας.

Οπως όλα δείχνουν η διοίκηση του ΟΣΕ θα φορτώσει τις ευθύνες στους εμπλεκόμενους υπαλλήλους, σταθμάρχες και μηχανοδηγούς, αποκρύπτοντας τις σοβαρές δικές της και εν τέλει τις κυβερνητικές ευθύνες. Η χρόνια πολιτική ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ έχει φέρει ως αποτέλεσμα την απαξίωση του Οργανισμού, τις σοβαρές ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό, τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας των υπαλλήλων του. Οπως καταγγέλλουν συνδικαλιστές σιδηροδρομικοί, χρόνο με το χρόνο το προσωπικό μειώνεται ραγδαία, με αποτέλεσμα οι εναπομείναντες υπάλληλοι να εργάζονται περισσότερες από 10 και 12 ώρες ημερησίως, ακόμη και 30 μέρες συνεχώς, χωρίς ούτε ένα ρεπό. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να γίνονται αναγκαστικά «εκπτώσεις» στους κανόνες ασφαλείας των σιδηροδρόμων, γεγονός που ο υπουργός Μεταφορών Μ. Λιάπης φυσικά και «ξέχασε» να αναφέρει στις δηλώσεις του προς τα ΜΜΕ, όταν έσπευσε στα νοσοκομεία για να διαπιστώσει την κατάσταση της υγείας των τραυματιών.

Τη λογική του «ανθρώπινου λάθους» πάντως καταρρίπτουν συνολικά οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, που επισημαίνουν ότι τα ατυχήματα που όλο και πιο συχνά συμβαίνουν είναι αποτέλεσμα γενικότερων αιτιών που έχουν σχέση με την αύξηση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, την απουσία σηματοδότησης στο δίκτυο, την έλλειψη και καταπόνηση του προσωπικού των κλάδων αιχμής, την κατάσταση στο δίκτυο και την αύξηση των παρεκκλίσεων από τους κανόνες ασφαλείας των τρένων.

ΠΑΡΑΛΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ - «ΣΙΝΤΡΑ»
Ξεφόρτωσαν εύφλεκτα υλικά με τη συνδρομή λιμενικών

Ανακοίνωση της «Προοδευτικής Αγωνιστικής Κίνησης Ελευσίνας»

Τις δυνάμεις καταστολής του Λιμενικού επιστράτευσε χτες η κυβέρνηση και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στο λιμάνι της Ελευσίνας για να καταφέρει να δέσει πλοίο με εύφλεκτο υλικό και να το ξεφορτώσει στην εταιρεία ΣΙΝΤΡΑ (παράγει οινόπνευμα). Η συγκεκριμένη εταιρεία βρίσκεται δίπλα στην πύλη της ΤΙΤΑΝ και αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για την περιοχή καθώς χρησιμοποιεί και αποθηκεύει εύφλεκτα υλικά και οι κάτοικοι απαιτούν εδώ και χρόνια να σταματήσει η επικίνδυνη λειτουργία της. Οταν την Τρίτη εμφανίστηκε το πλοίο για να ξεφορτώσει στο εργοστάσιο, η δημοτική αρχή Ελευσίνας θέλοντας να επιδείξει την «αντίδρασή» της κάλεσε τους κατοίκους της πόλης και από εκείνη τη μέρα εμπόδιζαν το πλοίο να δέσει στο λιμάνι. Ομως, χτες το μεσημέρι το πλοίο και η εταιρεία τα κατάφεραν με τη συνδρομή των λιμενικών, οι οποίοι απώθησαν τους συγκεντρωμένους, προχωρώντας μάλιστα και σε συλλήψεις.

Σε ανακοίνωσή της η «Προοδευτική Αγωνιστική Κίνηση Ελευσίνας» (ΠΑΚΕ) καταγγέλλει, ότι «Η ιστορία με την εταιρεία ΣΙΝΤΡΑ επαναλαμβάνεται, αγνοώντας τους κατοίκους και τον κίνδυνο να τιναχτεί όλη η πόλη στον αέρα. Η ασυδοσία όμως της συγκεκριμένης εταιρείας δεν είναι μεμονωμένο γεγονός, καθώς όλη η παραλία πλέον έχει γίνει ένα ξέφραγο αμπέλι, παραδομένη στις ιδιωτικές επιχειρήσεις (ΟΛΕ ΑΕ, ΤΙΤΑΝ, ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ, ΠΕΤΡΟΛΑ)».

«Την παράδοση της παραλίας, συμπληρώνει, πραγματοποίησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, κάνοντας τον Οργανισμό Λιμένα Ελευσίνας (ΟΛΕ) αποκλειστικό διαχειριστή της παράκτιας ζώνης. Τότε όμως Δήμος και Νομαρχία, όχι απλώς σιωπούσαν, αλλά χειροκροτούσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη για την "ανάπλαση" της παραλίας. Ετσι, Δήμος και Νομαρχία έστρωσαν το χαλί της καταστροφής, με ανταλλάγματα την οικονομική στήριξη των διάφορων ευεργετών και δωρητών».

Η παράταξη καταγγέλλει Δήμο και Νομαρχία, ότι παίζουν στις πλάτες των κατοίκων και δημαγωγούν και απευθύνει συγκεκριμένα ερωτήματα όπως; Γιατί δεν επιδεικνύουν την ίδια ευαισθησία και για τα φουγάρα της ΤΙΤΑΝ του Κανελλόπουλου. Επειδή είναι καλός γιατί είναι ευεργέτης του Δήμου και αποκλειστικός χορηγός; Ο σκουπιδότοπος που εγκατέστησε ο ίδιος ο Δήμος στην περιοχή σε ιδιοκτησία της ΤΙΤΑΝ δεν ενοχλεί; Από τα πετρελαιοειδή που διακινούνται μόλις 100 μέτρα από τη ΣΙΝΤΡΑ δεν κινδυνεύουμε; Γιατί εξακολουθεί η δημοτική αρχή να εξαπατά για το Νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, που η ίδια πρότεινε και ψηφίστηκε από τη ΝΔ και έκανε αφεντικά στην παραλία Λάτση, Κανελλόπουλο, Αγγελόπουλο και μικρότερους όπως τη ΣΙΝΤΡΑ.

«Η ΠΑΚΕ - καταλήγει η παράταξη - καταγγέλλει και τις δύο πολιτικές και καλεί το λαό να βρει τις δυνάμεις να αντιταχθεί σ' αυτή την πολιτική, να βγάλει συμπεράσματα και να την καταδικάσει, αλλάζοντας το συσχετισμό δυνάμεων σε τοπικό και κεντρικό πολιτικό επίπεδο».

ΚΚΕ
Ηταν θέμα χρόνου...

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου

Σε σχόλιό του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει για τη σύγκρουση συρμού του προαστιακού με εμπορική αμαξοστοιχία:

«Το δυστύχημα στις γραμμές του ΟΣΕ ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Είναι ευτύχημα που δε θρηνήσαμε ανθρώπινες ζωές. Είναι η ώρα να βγουν τα αναγκαία συμπεράσματα για την κατάσταση που επικρατεί στους σιδηροδρόμους και να παρθούν τα απαραίτητα εκείνα μέτρα που θα αποτρέψουν στο άμεσο μέλλον να έχουμε ανάλογα περιστατικά.

Το ΚΚΕ επισημαίνει ακόμα μια φορά ότι η πολιτική ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ από τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, τον απαξιώνει, δημιουργεί μεγάλες ελλείψεις στις υποδομές και τον εξοπλισμό του, δεν καλύπτει τα κενά που δημιουργούνται σε μόνιμο και ειδικευμένο προσωπικό. Ολα αυτά, σε συνδυασμό με τα εξαντλητικά ωράρια στο υπάρχον προσωπικό, είναι οι παράγοντες εκείνοι που αντικειμενικά διαμορφώνουν το έδαφος για να δημιουργούνται επικίνδυνες καταστάσεις για τους επιβάτες και για τους εργαζόμενους.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους να διεκδικήσουν σύγχρονους αποκλειστικά δημόσιους σιδηροδρόμους, που με ασφάλεια και φτηνό εισιτήριο θα εξυπηρετούν στις μετακινήσεις ανθρώπων και προϊόντων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ