Παρασκευή 13 Ιούλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΡΕΝΩΝ ΣΤΑ ΣΕΠΟΛΙΑ
Από τύχη δε θρηνήσαμε θύματα
  • Τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας του ΟΣΕ εξαιτίας των οποίων προκαλούνται τα σιδηροδρομικά ατυχήματα επισημαίνουν οι εργαζόμενοι
  • Στον «ανθρώπινο παράγοντα» φορτώνει ξανά τις ευθύνες η διοίκηση του ΟΣΕ

ICON

Τη συνήθη και βολική εξήγηση του «ανθρώπινου λάθους», επέλεξε και αυτή τη φορά η διοίκηση του ΟΣΕ για να δικαιολογήσει το δυστύχημα που συνέβη χτες στις 7.30 το πρωί, όταν αμαξοστοιχία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορικό τρένο, στην περιοχή των Σεπολίων, το οποίο ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση και κινούνταν στις ίδιες σιδηροδρομικές γραμμές. Το ευτυχές γεγονός ήταν ότι από τη σύγκρουση δεν υπήρξε εκτροχιασμός, κάτι που θα προκαλούσε ίσως βαρύτερες συνέπειες για τους επιβάτες.

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν - ελαφρά βάσει των πρώτων ιατρικών ανακοινωθέντων - 53 άτομα τα οποία μεταφέρθηκαν στα νοσοκομεία, ενώ μόνο μία γυναίκα είχε υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση, χωρίς ωστόσο να υπήρχε ιδιαίτερη ανησυχία για την κατάσταση της υγείας της. Πάντως, από το σύνολο των τραυματιών οι 34 θα διανυκτέρευαν το βράδυ στα νοσοκομεία όπου είχαν μεταφερθεί. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΕΚΑΒ, τα πρώτα ασθενοφόρα κατέφτασαν στο χώρο του δυστυχήματος 6 λεπτά μετά την πρώτη κλήση που δέχτηκε. Συνολικά κατέφθασαν 13 ασθενοφόρα, 5 Κινητές Ιατρικές Μονάδες και 4 Μοτοσικλέτες Αμεσης Επέμβασης. Από το σύνολο των τραυματιών οι 23 μεταφέρθηκαν στον Ευαγγελισμό, οι 14 στο ΓΝΚΠ, οι 9 στο ΚΑΤ και οι 7 στον Ερυθρό Σταυρό.

Η διοίκηση του ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι «τα αίτια του ατυχήματος θα διερευνηθούν άμεσα από την αρμόδια επιτροπή του Οργανισμού. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις το συμβάν οφείλεται πιθανότατα σε ανθρώπινο λάθος», ενώ και ο περιφερειάρχης Αττικής της Πυροσβεστικής κ. Στεφανίδης, με δηλώσεις του στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, εκτίμησε επίσης πως η σύγκρουση πρέπει να οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος. Το πόρισμα της έρευνας για τα αίτια του δυστυχήματος αναμένεται να έχει εκδοθεί μέχρι τα μέσα της επόμενης βδομάδας.

Οπως όλα δείχνουν η διοίκηση του ΟΣΕ θα φορτώσει τις ευθύνες στους εμπλεκόμενους υπαλλήλους, σταθμάρχες και μηχανοδηγούς, αποκρύπτοντας τις σοβαρές δικές της και εν τέλει τις κυβερνητικές ευθύνες. Η χρόνια πολιτική ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ έχει φέρει ως αποτέλεσμα την απαξίωση του Οργανισμού, τις σοβαρές ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό, τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας των υπαλλήλων του. Οπως καταγγέλλουν συνδικαλιστές σιδηροδρομικοί, χρόνο με το χρόνο το προσωπικό μειώνεται ραγδαία, με αποτέλεσμα οι εναπομείναντες υπάλληλοι να εργάζονται περισσότερες από 10 και 12 ώρες ημερησίως, ακόμη και 30 μέρες συνεχώς, χωρίς ούτε ένα ρεπό. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να γίνονται αναγκαστικά «εκπτώσεις» στους κανόνες ασφαλείας των σιδηροδρόμων, γεγονός που ο υπουργός Μεταφορών Μ. Λιάπης φυσικά και «ξέχασε» να αναφέρει στις δηλώσεις του προς τα ΜΜΕ, όταν έσπευσε στα νοσοκομεία για να διαπιστώσει την κατάσταση της υγείας των τραυματιών.

Τη λογική του «ανθρώπινου λάθους» πάντως καταρρίπτουν συνολικά οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, που επισημαίνουν ότι τα ατυχήματα που όλο και πιο συχνά συμβαίνουν είναι αποτέλεσμα γενικότερων αιτιών που έχουν σχέση με την αύξηση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, την απουσία σηματοδότησης στο δίκτυο, την έλλειψη και καταπόνηση του προσωπικού των κλάδων αιχμής, την κατάσταση στο δίκτυο και την αύξηση των παρεκκλίσεων από τους κανόνες ασφαλείας των τρένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ