ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Σεπτέμβρη 2007
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΕΙ - ΤΕΙ
Σε εφαρμογή πλευρές του αντιδραστικού νόμου - πλαισίου

Στο ένα μετά το άλλο στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας γίνεται απόπειρα να μπει σε εφαρμογή κομμάτι κομμάτι ο αντιδραστικός νέος νόμος - πλαίσιο. Περικοπή δωρεάν διανομής συγγραμμάτων, επιχειρηματική λειτουργία, εσωτερικοί κανονισμοί, επιτροπές «αξιολόγησης», περιορισμός φοίτησης, που είναι ρυθμίσεις του νόμου, εμφανίζονται στις σχολές, γεγονός που καθιστά αναγκαία την επαγρύπνηση ώστε να είναι άμεση η απάντηση των φοιτητών, των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων για να μην εφαρμοστεί, να αποσυρθεί ο νόμος - πλαίσιο.

Σε παράσταση διαμαρτυρίας, σήμερα, στις 11 το πρωί, στην Πρυτανεία, προχωρούν μετά από κάλεσμα της ΠΚΣ φοιτητές των τμημάτων της Φυσικομαθηματικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Αθήνας, απαιτώντας άμεση και δωρεάν διανομή των εργαστηριακών σημειώσεων. Να θυμίσουμε ότι το Τμήμα Διδακτικών Συγγραμμάτων του πανεπιστημίου έχει βάλει «πάγο» στις εκτυπώσεις εργαστηριακών σημειώσεων στο πανεπιστημιακό τυπογραφείο, καθώς ερμηνεύοντας το νόμο σημειώνει ότι «δεν προβλέπει την εκτύπωση και διανομή σημειώσεων». Ωστόσο, συμπληρώνει ότι αναμένει ερμηνευτική εγκύκλιο...

Η ουσία είναι ότι οι φοιτητές στα περισσότερα εργαστήρια μένουν χωρίς σημειώσεις, που στην πλειοψηφία των περιπτώσεων αποτελούν και το σύγγραμμα του μαθήματος! Οπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΠΚΣ, «δε θα τους αφήσουμε να μας πετάξουν από τη σχολή μας. Ούτε έχουμε, ούτε θέλουμε να δίνουμε 1.000 ευρώ και πάνω σε φωτοτυπίες για τα βιβλία και τους εργαστηριακούς οδηγούς... ούτε θα βγάλουμε τα μάτια μας να τα διαβάζουμε στο Ιντερνετ που μας λένε κάποιοι γαλάζιοι και πράσινοι καλοθελητές».

Στο μακρύ κατάλογο της εφαρμογής της διάταξης του νόμου - πλαισίου για διαγραφή φοιτητών που ξεπερνούν το όριο φοίτησης προστίθεται και η Γεωπονική, όπου η Γραμματεία ανυπομονώντας να μπει ο νόμος - πλαίσιο σε εφαρμογή και χωρίς καν να περιμένει να έρθει η σχετική εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, τοιχοκόλλησε ανακοίνωση και καλεί τους φοιτητές να «συμμορφωθούν» για να μη διαγραφούν. «Αγνοώντας» για άλλη μια φορά την πραγματικότητα, ότι πολλοί από τους φοιτητές εργάζονται για να μπορέσουν να σπουδάσουν, με αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των σπουδών τους.

Κινητοποίηση στο γραφείο «επιχειρηματικών ιδεών»

Χτες το πρωί οι σπουδαστές του ΤΕΙ Χαλκίδας, ανταποκρινόμενοι σε κάλεσμα της Πανσπουδαστικής ΚΣ του ιδρύματος, πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το γραφείο «υποστήριξης επιχειρηματικών ιδεών». Το γραφείο ήταν άδειο και οι σπουδαστές τοιχοκόλλησαν ανακοίνωση της ΠΚΣ η οποία ενημερώνει τους σπουδαστές για το γεγονός ότι ανοίγουν παραμάγαζα των επιχειρήσεων στις σχολές.

Οπως σημειώνει στην ανακοίνωσή της η ΠΚΣ, «πρόκειται για ένα έργο που σκοπό έχει κατά κύριο λόγο να εισαγάγει τη λογική της διαχείρισης της εκπαίδευσης από επιχειρηματικά κέντρα, ώστε να έρθουν αμέσως μετά και να αναλάβουν τη λειτουργία των ιδρυμάτων. Βασικός στόχος τους είναι η διαμόρφωση φτηνού ευέλικτου εργατικού δυναμικού, η ένταση της εκμετάλλευσης, η αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου». Και καταλήγει: «Οι σπουδαστές των ΤΕΙ ζούμε στο πετσί μας την ταξική εκμετάλλευση, αφού ήδη εργαζόμαστε. Δεν έχουμε αυταπάτες. Δεν ντρεπόμαστε για την εργατική τάξη στην οποία ανήκουμε εμείς και οι οικογένειές μας! Θέλουμε όμως την Παιδεία και την εργασία που θα ικανοποιούν τις ανάγκες μας και πρέπει να αγωνιστούμε για να τις κατακτήσουμε».

ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Προκαλούν οι σκοταδιστές

Με τη συνέχιση της αντιπαράθεσης εθνικισμού και κοσμοπολιτισμού, των δύο πόλων του σύγχρονου σκοταδισμού, με «ολίγη» από το ποιος είναι αρμόδιος για να κρίνει τα βιβλία, συνεχίστηκε και χτες η συζήτηση για την απόσυρση του βιβλίου της Στ΄ Δημοτικού.

Από την πλευρά της, η συγγραφική ομάδα του βιβλίου δηλώνει ότι «η κυβέρνηση διαπράττει ένα σοβαρό θεσμικό και πολιτικό ολίσθημα αποσύροντας το μόνο εγκεκριμένο, μέσα από νόμιμες και διαφανείς διαδικασίες, βιβλίο της ΣΤ΄ Δημοτικού και αποκλείοντας τους εκπαιδευτικούς από την αξιολόγησή του». Σε επίπεδο διαδικασίας και τήρησης των θεσμών - για να αποφύγουν την επί του περιεχομένου συζήτηση - κινήθηκαν οι δηλώσεις στελεχών του ΣΥΝ, με τον Γ. Μπαλάφα, μέλος της ΠΓ του ΣΥΝ, να δηλώνει ότι το «μείζον πρόβλημα» είναι αν «ακολουθείται η θεσμοθετημένη διαδικασία» και όχι «αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με τον τρόπο που παρουσιάζονται συγκεκριμένα γεγονότα».

Εντελώς συμπτωματικά γεγονότα, την παρουσίαση των οποίων δεν πρέπει να κρίνουμε, είναι για παράδειγμα το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου όπου η περίοδος της Αναγέννησης παρουσιάζεται μέσα από τη φράση «μέσα σε μια ατμόσφαιρα χαράς οι άνθρωποι δημιουργούν σπουδαία έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, αρχιτεκτονικής και λογοτεχνίας» Πότε; το 1400! Ο κόσμος όλος, χωρίς τάξεις και διαφορές, ήταν στην καλή χαρά! Κι αυτό το λένε επιστημονική προσέγγιση της ιστορίας. Οπως λίγο μετά παρουσιάζεται η Γαλλική Επανάσταση χωρίς αναφορά στις τάξεις, σαν κόντρα ενός κακού βασιλιά και του κλήρου με μια «τρίτη τάξη». Κι αμέσως πιο κάτω στη σελίδα με τον τίτλο «Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια» η Οχτωβριανή Επανάσταση εξαφανίζεται, δε συνέβη ποτέ. Οπως άγνωστο παραμένει και το τι είναι η ΕΕ: Καπιταλισμός ή σοσιαλισμός; Εκεί που η επιστήμη δίνει ρέστα είναι στη σελίδα για το εργατικό κίνημα στη χώρα μας. Οπου εξαφανίζεται το γεγονός ότι η εργατική τάξη απέκτησε πολιτικό φορέα, το ΚΚΕ. Εξίσου επιστημονικά, στις σελίδες για τα πρόσφατα χρόνια, εξαφανίζεται το γεγονός ότι αυτό το κόμμα, το ΚΚΕ, είχε κηρυχτεί παράνομο. Η μόνη επιστημονική πλευρά του βιβλίου ήταν ότι πράγματι με επιστημονικό τρόπο εξαφανίζει κάθε ίχνος πάλης των τάξεων.

Το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή πήρε σαφή και συγκεκριμένη θέση, υπογραμμίζοντας ότι η συζήτηση, όπως εξελίσσεται μεταξύ εθνικιστών και κοσμοπολιτών, είναι αποπροσανατολιστική. Και αποκάλυψε την ουσία, δηλαδή την αντιεπιστημονικότητα και αποσπασματικότητα που διαχέεται στις νέες «παιδαγωγικές» μεθόδους και βιβλία, ανάμεσά τους και το επίμαχο βιβλίο της Ιστορίας.

  • Με δήλωσή του, ο μουσικοσυνθέτης Μίκης Θεοδωράκης υπενθυμίζει ότι εξαρχής είχε διαπιστώσει την επιχείρηση αποδόμησης της «ελληνικότητας» και ότι το βιβλίο ήταν μόνο ένα τμήμα αυτής της επιχείρησης, σημαντικό και κρίσιμο «γιατί στόχος αυτή τη φορά υπήρξε το πιο ευαίσθητο κομμάτι για το μέλλον της χώρας: Τα τρυφερά μας νιάτα...». Ακόμα σημειώνει ότι «ανήκω στη γενιά που ζυμώθηκε με κορυφαία ιστορικά γεγονότα συμμετέχοντας ενεργητικά στη διαμόρφωση της νεότερης ιστορίας μας» και επισημαίνει ότι «το ιστορικώς αληθές είναι σε κάθε περίπτωση εκείνο που στην περίπτωσή μας ως Λαού συνδέεται με την αναζήτηση, την υπεράσπιση και την ανάδειξη της "ελληνικότητας" σε βάθος χρόνου».
19ο - 25ο ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕΝΙΔΙΟΥ
Συγχωνεύουν τμήματά τους για να περισσέψουν δάσκαλοι!

Σε κατάληψη του σχολικού κτιρίου που στεγάζονται το 19ο και το 25ο Δημοτικά Σχολεία του Μενιδίου προχώρησαν από χτες οι δύο σύλλογοι των γονέων, αντιδρώντας σε επιχειρούμενη ενοποίησή τους προκειμένου να αποσπαστούν δάσκαλοι που θα περισσέψουν σε άλλα σχολεία που έχουν κενά. Τα δύο σχολεία λειτουργούν μαζί από πέρσι, όταν ο ιδιοκτήτης τού έτσι κι αλλιώς παλιού και ακατάλληλου κτιρίου όπου στεγαζόταν το 19ο προχώρησε σε έξωση.

Ενώ λοιπόν πέρσι τα δύο σχολεία λειτούργησαν αυτόνομα στο ίδιο κτίριο, με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς ανακοινώθηκε στους γονείς ότι θα γίνει σύμπτυξη τμημάτων. Ο λόγος που ξεκάθαρα υποστηρίχτηκε ήταν να εξοικονομηθούν με αυτό τον τρόπο δάσκαλοι ώστε να καλύψουν κενά σε άλλα σχολικά συγκροτήματα του Μενιδίου. Η απόφαση αυτή εξόργισε τους γονείς και των δύο σχολείων, καθώς βλέπουν ότι αντί να λύνεται το πρόβλημα στέγασης του 19ου Δημοτικού, να προχωράει μια άτυπη συγχώνευση, προκειμένου με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση να καλύψει τα τεράστια κενά σε δασκάλους. Ετσι από χτες προχώρησαν σε κατάληψη, με αιτήματα να συνεχίσουν να λειτουργούν τα δύο σχολεία αυτόνομα, να μην αποσπαστούν οι δάσκαλοι και να κατασκευαστεί άμεσα νέο κτίριο που θα στεγάσει το 19ο Δημοτικό. Χτες το πρωί, στο πλευρό τους βρέθηκε από το Σύλλογο Δασκάλων «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ» ο Θανάσης Ευθυμίου, δηλώνοντας τη συμπαράσταση στον αγώνα τους.

ΝΟΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ
Καταργήσεις και υποβιβασμοί νηπιαγωγείων

Σε κατάργηση 12 νηπιαγωγείων δώδεκα χωριών του Νομού Σερρών και υποβιβασμό σε μονοθέσια άλλων 9 προτίθεται να προχωρήσει η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Σερρών, καθώς - σύμφωνα με τη Διεύθυνση - ο αριθμός των λιλιπούτειων μαθητών στα νηπιαγωγεία αυτά είναι κάτω του προβλεπόμενου από τη νομοθεσία ορίου.

Η κατάργηση πιθανό να περιλαμβάνει τα νηπιαγωγεία των χωριών Γεφυρούδι, Λευκοθέα, Χρυσό, Πεντάπολη, Θερμά, Γόνιμο, Αχλαδοχώρι, Κ. Πορόια, Πλατανάκια, Κορμίστα, Αγία Παρασκευή, Βαμβακιά. Και ο υποβιβασμός σε μονοθέσια τα νηπιαγωγεία 9ο, 4ο, 25ο και 26ο Σερρών, 2ο Ηράκλειας, στα Χρυσοχώραφα, στο Νεοχώρι, στη Μονόβρυση και στην Κάτω Καμήλα.

Σύμφωνα με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στις 30 Σεπτέμβρη θα γίνει κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο και στις αρχές του Οκτώβρη θα ολοκληρωθεί ο διορισμός αναπληρωτών κι αποσπασμένων νηπιαγωγών, ενώ θα αποφασιστεί και η διάταξη και πιθανά μετακίνηση των μαθητών. Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις στους γονείς των μαθητών καθώς θα χρειάζεται να ταλαιπωρούνται οι ίδιοι και τα παιδιά τους με μετακινήσεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ