ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 3 Νοέμβρη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Μιλάει για «υποκίνηση» ο υποκινητής

Ενοχλημένη σφόδρα εμφανίστηκε η κυβέρνηση από το άπλωμα των μαθητικών κινητοποιήσεων σε όλη τη χώρα χτες, με τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή από το βήμα της Βουλής - και σε άσχετη Ερώτηση - να καταφέρεται κατά των κινητοποιήσεων θέτοντας μάλιστα και θέμα δημοκρατίας!

Ο πρωθυπουργός έφτασε στο σημείο να πει ότι «οι καταλήψεις είναι ένα ιδιότυπο "λοκ άουτ" εναντίον της γνώσης και αποκλεισμός από το δικαίωμα στη μόρφωση» και ανέφερε ότι «οι λογικές που επιτρέπουν να θυσιάζονται τα δικαιώματα κάποιων στο βωμό επιδιώξεων κάποιων άλλων δεν είναι δημοκρατικές».

Ο Κ. Καραμανλής θίγοντας τους μαθητές που με δημοκρατικές διαδικασίες αποφασίζουν για τις μορφές του αγώνα τους επανέφερε την καταδικασμένη θεωρία των μειοψηφιών και υποκριτικά αναρωτήθηκε: «Σε ποια δημοκρατία επιβάλλουν τη θέλησή τους οι λίγοι στους πολλούς; Σε ποια δημοκρατία μπορούν κάποιοι όσοι και αν είναι, να στερούν αναφαίρετα δικαιώματα, να στερούν ελευθερίες από τους άλλους»; Κατά τα άλλα, ο πρωθυπουργός στα λόγια αναγνώρισε ως σεβαστό το δικαίωμα του καθενός να διαμαρτυρηθεί, αλλά το αντιπαρέβαλε με το δικαίωμα των μαθητών «να παρακολουθούν τα μαθήματά τους».

Παρά την κοινή διαπίστωση ότι και στο χώρο της Παιδείας η κυβέρνηση προωθεί την ιδιωτικοποίηση, ο Κ. Καραμανλής είπε ότι επιδιώκει «την ουσιαστική, ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης».

Δε θα μπορούσε να λείπει και η θεωρία των υποκινητών των κινητοποιήσεων, αφού ο πρωθυπουργός έκανε λόγο «για κάποιους που παίζουν με τις ψυχές, με τις συνειδήσεις, με το μέλλον των παιδιών μας». Ο Κ. Καραμανλής προφανώς δεν αναφερόταν στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης που αυτή στην κυριολεξία «παίζει με τις ψυχές, με τις συνειδήσεις, με το μέλλον των παιδιών μας». Ως κατακλείδα ζήτησε και από τις άλλες πολιτικές δυνάμεις να ενώσουν τη φωνή τους με την κυβέρνηση και να κάνουν έκκληση να «γυρίσουν τα παιδιά στα σχολεία», υποσχόμενος γενικά και αόριστα ότι η κυβέρνηση είναι «ανοιχτή στο διάλογο και θα συζητήσει τα διάφορα αιτήματα».

ΚΕΝΤΡΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Δούρειος Ιππος για την ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης

Συζητήθηκε χτες στη Βουλή η Ερώτηση του ΚΚΕ

Σε ευθεία αντίθεση με τα αιτήματα των φοιτητών οι κυβερνητικές θέσεις για τα ΚΕΣ
Σε ευθεία αντίθεση με τα αιτήματα των φοιτητών οι κυβερνητικές θέσεις για τα ΚΕΣ
Το ΚΚΕ είναι απόλυτα αντίθετο στη λειτουργία των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών και την ισοτίμησή τους που θέλει να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ενωση μέσω της περίφημης οδηγίας της (36/2005). Την κατηγορηματική αυτή τοποθέτηση έκανε και χτες στη Βουλή, κατά τη διάρκεια συζήτησης Ερώτησης του Κόμματος ο βουλευτής Κώστας Αλυσανδράκης, στην οποία απάντησε ο υφυπουργός Παιδείας Σπύρος Ταλιαδούρος. Λίγο νωρίτερα, ο πρωθυπουργός - απαντώντας σε σχετική Ερώτηση του ΣΥΝ - αποσαφήνισε ότι η κυβέρνηση κινείται στην κατεύθυνση της εφαρμογής της οδηγίας, ενώ ο πρόεδρος του ΣΥΝ ζήτησε να ...παραπεμφθεί το θέμα σε συνταγματολόγους!

«Η Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης χρησιμοποιείται ως Δούρειος Ιππος για την ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης», ξεκαθάρισε ο Κώστας Αλυσανδράκης, προσθέτοντας ότι «η Ευρωπαϊκή Ενωση βλάπτει σοβαρά την Παιδεία μεταξύ άλλων». Συνέχισε τονίζοντας ότι «εμείς δεν μπαίνουμε στη διαδικασία αναζήτησης παραθύρων για την εφαρμογή της Οδηγίας, ούτε πέφτουμε στην παγίδα να ξεχωρίσουμε την επαγγελματική αναγνώριση από την ακαδημαϊκή αναγνώριση». Αναφερόμενος στο Σύνταγμα, είπε πως «διαπιστώνουμε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας όπως και οι προηγούμενες δε σέβονται το Σύνταγμα και ειδικότερα το πολύπαθο άρθρο 16 και με τη λειτουργία τέτοιων ιδρυμάτων και με την ύπαρξη διδάκτρων για μεταπτυχιακές σπουδές», ενώ για τα πανεπιστήμια είπε πως «είναι εφιαλτικό το σκηνικό που διαμορφώνεται στην ανώτατη εκπαίδευση, που μετατρέπεται σε χώρο επιχειρηματικής δραστηριότητας, αντί να είναι χώρος διάδοσης και παραγωγής γνώσης. Και δυσβάστακτο οικονομικό βάρος φέρνει αυτό στη λαϊκή οικογένεια, αλλά προσφέρει, αντί για γνώση, κατάρτιση και δεξιότητες χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα».

Ο Κ. Αλυσανδράκης, αναφερόμενος στις θέσεις του ΚΚΕ, είπε ότι «προτείνει αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση, 15% χρηματοδότηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, ενιαία ανώτατη εκπαίδευση με επιστημονικό περιεχόμενο, κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα για όλους τους νέους που το επιθυμούν. Παράλληλα με αυτό, ένα σύστημα αποκλειστικά δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και τα δύο να στηρίζονται σε υποχρεωτικό δωδεκάχρονο δωρεάν ενιαίο σχολείο, αποκλειστικά δημόσιο, που θα παρέχει την απαραίτητη γνώση για τη φύση και την κοινωνία, ώστε οι νέοι να γίνουν συνειδητοί συντελεστές κοινωνικής προόδου».

Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, ο υφυπουργός Σπύρος Ταλιαδούρος υποστήριξε ότι υποχρέωση της χώρας είναι η «εναρμόνιση με το ευρωπαϊκό δίκαιο ενσωματώνοντας τις κοινοτικές Οδηγίες στο εθνικό μας δίκαιο και η δεύτερη είναι η υποχρέωση και η επιθυμία της Ελλάδος ασκώντας το δικαίωμά μας στη χάραξη εθνικής πολιτικής στο χώρο της Παιδείας να προχωρήσουμε σε νομοθετικές ρυθμίσεις σεβόμενοι τις διατάξεις του Συντάγματος».

Σαφέστατος ως προς τις κυβερνητικές προθέσεις εμφανίστηκε νωρίτερα ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής. Οπως είπε «η Οδηγία αυτή, αν και καταψηφίστηκε από την Ελλάδα στο Συμβούλιο Υπουργών, κατοχυρώνει την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και όχι ακαδημαϊκών τίτλων. Και αυτό, η αναγνώριση δηλαδή επαγγελματικών προσόντων, γίνεται στο μέτρο που ο συγκεκριμένος τίτλος αναγνωρίζεται από το κράτος - μέλος στο οποίο ανήκει το Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ιδρυμα. Η νόμιμη βάση αυτής της Οδηγίας θεμελιώνεται στο πρωτογενές κοινοτικό δίκαιο. Θεμελιώνεται, δηλαδή, σε διατάξεις που αφορούν θεμελιώδεις κοινοτικές ελευθερίες. Γι' αυτό ακριβώς η Ευρωπαϊκή Ενωση νομιμοποιείται να ασκεί αρμοδιότητα για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων που συνδέονται με τίτλους σπουδών. Αυτή η νομιμοποίηση προκύπτει ευθέως από το Σύνταγμά μας και συγκεκριμένα από το άρθρο 28, στο οποίο υπάρχει σαφής πρόνοια για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων σε διεθνείς οργανισμούς».

Οσον αφορά τον Αλέκο Αλαβάνο, ζήτησε από την κυβέρνηση να θέσει το θέμα σε «οποιοδήποτε νομικό όργανο κύρους, το οποίο μπορεί να γνωμοδοτήσει σε αυτό το ζήτημα. Να βάλετε δηλαδή το ερώτημα, εάν η λειτουργία των κέντρων ελευθέρων σπουδών έρχεται σε σύγκρουση με το Σύνταγμά μας και το άρθρο 16 και εάν η άρση της λειτουργίας των κέντρων ελευθέρων σπουδών μας δημιουργεί οιοδήποτε πρόβλημα με την κοινοτική νομιμότητα είτε με τη συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ενωσης είτε με την Οδηγία 36/2005, που με την εμπειρία μου τόσα χρόνια στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ξέρω ότι δε μας δημιουργεί οποιοδήποτε ερώτημα».

«Η κυβέρνηση είναι εκείνη που κλείνει το δρόμο»

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για την τοποθέτηση του Κ. Καραμανλή σχετικά με τις καταλήψεις

Με αφορμή την τοποθέτηση του πρωθυπουργού, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ έδωσε στη δημοσιότητα το ακόλουθο σχόλιο: «Η τοποθέτηση του πρωθυπουργού στη Βουλή αποτελεί επίθεση, για να κάμψει τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Είναι συνέχεια της συκοφαντίας, των απειλών και της τρομοκρατίας των εισαγγελέων, διευθυντών και άλλων μηχανισμών.

Η κυβέρνηση είναι εκείνη που κλείνει το δρόμο στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων, με την εμπορευματοποίηση, την ιδιωτικοποίηση, το φούντωμα της παραπαιδείας και την προσαρμογή όλης της εκπαίδευσης στην υπηρεσία των κερδών της πλουτοκρατίας.

Η τοποθέτηση του πρωθυπουργού επιβάλλει το άμεσο δυνάμωμα της συμπαράταξης και υποστήριξης των μαθητικών κινητοποιήσεων απ' όλο το λαϊκό κίνημα. Για να μην περάσει η τρομοκρατία σε βάρος των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, που αγωνιούν και αγωνίζονται για το παρόν και το μέλλον τους. Για αποκλειστικά δημόσια δωρεάν Παιδεία των λαϊκών αναγκών».

Κροκοδείλια δάκρυα

Την τοποθέτηση του πρωθυπουργού για τις καταλήψεις και τις «χαμένες σχολικές ώρες» σχολίασε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Αλυσανδράκης. Οπως είπε, «διακόσιες χιλιάδες ώρες, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, έχουν χαθεί από έλλειψη δασκάλων, καθηγητών και βιβλίων και κανείς δεν ανησύχησε. Τώρα που κινητοποιούνται οι μαθητές, τώρα χύνονται κροκοδείλια δάκρυα. Τα παιδιά, οι μαθητές αγωνίζονται για καλύτερα σχολεία, για δασκάλους, καθηγητές, σύγχρονα βιβλία και παλεύουν για το μέλλον τους».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ