ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 16 Ιούλη 2008
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΗΝΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Δυναμική κινητοποίηση στα διόδια της Αττικής Οδού
  • Με μια δυναμική κίνηση μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σήκωσαν τις μπάρες στα διόδια στη Μεταμόρφωση και οι οδηγοί περνούσαν χωρίς να πληρώνουν το χαράτσι
  • Μεγάλη η ανταπόκριση των οδηγών. Ενας μοτοσικλετιστής πέρασε κρατώντας τη σημαία του ΚΚΕ που είχε πάρει από τους συγκεντρωμένους

Η ώρα ήταν λίγο μετά τις 7.30 χτες το απόγευμα, όταν με μια δυναμική και αιφνιδιαστική κινητοποίηση μέλη και φίλοι του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, σήκωσαν τις μπάρες στα διόδια της Αττικής Οδού στο ύψος της Μεταμόρφωσης για περίπου δύο ώρες και οι οδηγοί περνούσαν χωρίς να πληρώνουν το χαράτσι των 2,7 ευρώ. Μέσα σε λίγα λεπτά, ο χώρος γέμισε με κόκκινες σημαίες.

Χαρακτηριστική ήταν η στιγμή που ένας μοτοσικλετιστής πέρασε τα διόδια κρατώντας μια σημαία του ΚΚΕ, την οποία πήρε από τους διαδηλωτές. Κάποιοι άλλοι, ξαφνιασμένοι, έκλειναν το πορτοφόλι τους και έπαιρναν την προκήρυξη.

Ηταν μια ακόμα κίνηση με την οποία μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ κάλεσαν τους εργαζόμενους να αντισταθούν σε μια επέλαση ακρίβειας που από κοινού προωθούν οι κυβερνήσεις της ΝΔ σήμερα του ΠΑΣΟΚ χτες μαζί με το μεγάλο κεφάλαιο. Παράλληλα, ήταν κάλεσμα σε πιο δυναμικούς αγώνες στο δρόμο της ανυπακοής και της αντιπαράθεσης σε όλους όσους καταδυναστεύουν το λαό.

Με κεντρικό σύνθημα «Να καταργηθούν όλα τα διόδια τώρα», μέσα σε λίγα λεπτά οι μπάρες των διοδίων σηκώθηκαν και για περίπου δύο ώρες χιλιάδες οδηγοί πέρασαν χωρίς να πληρώνουν το δυσβάσταχτο χαράτσι. Αλλωστε, τόσο την κατασκευή, όσο και τη συντήρηση του συνόλου των οδικών αξόνων, ο λαός την έχει ήδη πληρώσει μέσω της φορολογίας.

Η κινητοποίηση αυτή ήρθε μάλιστα την περίοδο που όχι μόνο πραγματοποιήθηκαν οι αυξήσεις φωτιά (45% - 180%) στα διόδια αλλά και όταν έχουμε τις αυξήσεις «κοροϊδία» του ενός ευρώ την ημέρα για τους εργαζόμενους. «Περάστε ελεύθερα», έλεγαν οι διαδηλωτές. «Δεν έχει διόδια σήμερα!».

Την ίδια ώρα τα πανό καλούσαν τους οδηγούς να διεκδικήσουν «Δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές, συγκοινωνίες» και σημείωναν «Εχεις πληρώσει για όλα - Οχι στη συμφωνία ΝΔ, ΠΑΣΟΚ μεγαλοκατασκευαστών». Οι οδηγοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία εξέφραζαν τη συμφωνία τους με τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις της κινητοποίησης, κορνάροντας και λέγοντας «έτσι πρέπει να είναι!».

«Το ΚΚΕ απευθύνεται σε όλους τους εργαζόμενους, σε όλα τα πλατιά, λαϊκά στρώματα και τους καλεί να αγωνιστούμε μαζί για όλα τα προβλήματα που τους βασανίζουν», τόνισε με δήλωσή του ο Χρήστος Κατσώτης, μέλος του γραφείου της Επιτροπής Πόλης της ΚΟΑ του ΚΚΕ. «Η αντιλαϊκή πολιτική δεν έχει τέλος. Η κυβέρνηση της ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΝ, η ΕΕ επιχειρούν και με την αλλαγή του πολιτικού συστήματος να βαθύνουν ακόμα περισσότερο την αντιλαϊκή πολιτική, να αυξήσουν την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Είμαστε σήμερα εδώ, σε μια ακόμη διαμαρτυρία, για την κατάργηση όλων των διοδίων, για δημόσιες και φθηνές συγκοινωνίες για όλους τους εργαζόμενους. Σε αυτό το μέτωπο, καλούμε την εργατική τάξη να παλέψει μαζί μας, να αντικρούσει τις αντιλαϊκές πολιτικές».

ΡΟΔΟΣ
Ισχυρός σεισμός 6,3 Ρίχτερ με μία νεκρή

Σημειώθηκαν αρκετές ζημιές σε κτίρια του νησιού και κατολισθήσεις σε δρόμους

Μία 56χρονη νεκρή, πέντε ελαφρά τραυματίες και αρκετές υλικές ζημιές ήταν ο απολογισμός από το νέο ισχυρό σεισμό 6,3 Ρίχτερ που σημειώθηκε στις 6.26' χτες τα ξημερώματα, με επίκεντρο το θαλάσσιο χώρο νότια της Ρόδου. Σύμφωνα με τους σεισμολόγους, οι ζημιές θα μπορούσαν να είναι μεγαλύτερες, αν ο σεισμός δεν ήταν υποθαλάσσιος και το εστιακό του βάθος δεν ήταν αρκετά μεγάλο, γύρω στα 70 χιλιόμετρα.

Το νέο χτύπημα του Εγκέλαδου και η έντονη σεισμική δραστηριότητα που παρατηρείται στη χώρα μας το τελευταίο 6μηνο επιβεβαιώνει ότι απαιτούνται ουσιαστικά έργα και μέτρα αντισεισμικής θωράκισης και προστασίας, κάτι για το οποίο εδώ και χρόνια επιμένει το ΚΚΕ, αλλά οι κυβερνήσεις τόσο της ΝΔ, όσο και του ΠΑΣΟΚ, αρνούνται, όχι μόνο να υλοποιήσουν, αλλά ακόμη και να ...εξαγγείλουν!

Ο σεισμός έγινε αισθητός εκτός από τη Ρόδο σε ολόκληρα τα Δωδεκάνησα, αλλά και στην Ανατολική Κρήτη, στη Σαντορίνη, στη Σάμο, στα τουρκικά παράλια και στην Κύπρο.

Η 56χρονη γυναίκα, κάτοικος του Δημοτικού Διαμερίσματος Μεσσαρών του Δήμου Αρχαγγέλου, βρήκε το θάνατο, καθώς γλίστρησε στα σκαλιά και χτύπησε στο κεφάλι, στην προσπάθειά της να απομακρυνθεί από το σπίτι της κατά τη διάρκεια του σεισμού.

Από την ισχυρή σεισμική δόνηση σημειώθηκαν ρωγμές σε ξενοδοχείο της πόλης της Ρόδου, το οποίο εκκενώθηκε, ενώ σοβάδες έπεσαν στην αίθουσα του αεροδρομίου. Κατολίσθηση βράχων σημειώθηκε στον επαρχιακό δρόμο Πυλώνα - Λάρδου, που καθαρίστηκε σύντομα, χωρίς να διακοπεί όμως η κυκλοφορία, ενώ μικρή καθίζηση έγινε στο λιμάνι της Χάλκης. Επίσης προκλήθηκαν σε ορισμένες περιοχές του νησιού σύντομες διακοπές ρεύματος.

Οι σεισμολόγοι εκτιμούν ότι λόγω του ενδιαμέσου εστιακού βάθους του σεισμού δεν αναμένεται έντονη μετασεισμική δραστηριότητα.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΟΣΕ
Κρύβουν τις ευθύνες τους στο «ανθρώπινο λάθος»

Το «ανθρώπινο λάθος» προβάλλουν καθημερινά κυβέρνηση και ΟΣΕ, για να συγκαλύψουν την εγκληματική πολιτική που οδήγησε και στην προχτεσινή σύγκρουση των αμαξοστοιχιών στον Μπράλο.

Με δηλώσεις του σε ραδιοφωνικό σταθμό ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης απέδωσε τη σύγκρουση «σε μια σειρά ανθρώπινα λάθη», ενώ παραδέχτηκε ότι «ο ΟΣΕ δεν είναι ο καλύτερος οργανισμός στην Ευρωπαϊκή Ενωση από πλευράς ασφάλειας».

Το πόρισμα του ΟΣΕ για τα αίτια του ατυχήματος αναμένεται σε 20 μέρες, αλλά ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της έρευνας, η ουσία είναι ότι για τα αλλεπάλληλα σιδηροδρομικά ατυχήματα ευθύνεται η πολιτική απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης που ακολουθείται, τουλάχιστον, τα τελευταία 10 χρόνια διαδοχικά από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Μιας πολιτικής που έχει μειώσει δραστικά το προσωπικό «πρώτης γραμμής» (μηχανοδηγοί, σταθμάρχες, κλειδούχοι, συνοδοί αμαξοστοιχιών κλπ.) και έχει κάνει καθεστώς την καθημερινή υπερεργασία (έως και 12 ώρες), χωρίς ρεπό και κανονικές άδειες. Με αυτές τις συνθήκες, φυσικά, οι πιθανότητες του «ανθρώπινου λάθους» πολλαπλασιάζονται.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΦΟΡΕΩΝ ΘΡΙΑΣΙΟΥ
«Οχι» στη χωματερή βιομηχανικών αποβλήτων

Στην κοινωνία συγκρούονται δύο αντιλήψεις: Από τη μια οι εργαζόμενοι, η νεολαία, ο λαός, που θέλουν την πρόοδο, την ανάπτυξη της βιομηχανίας, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος. Από την άλλη, είναι η εργοδοσία, οι κυβερνήσεις και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, που βλέπουν στο περιβάλλον μόνο το κέρδος.

Αυτά υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο Αντώνης Χοροζάνης, δημοτικός σύμβουλος με την «Προοδευτική Αγωνιστική Κίνηση Ελευσίνας» και πρόεδρος του σωματείου Μετάλλου ΜΑΣΙΝ, μιλώντας χθες το απόγευμα στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία της Μάνδρας, στην οποία καλούσε το Συντονιστικό Φορέων Θριασίου, ώστε να ακυρωθούν οι καταστρεπτικές για το περιβάλλον και τους κατοίκους επιλογές βιομηχάνων και κυβερνήσεων.

Σε μια βιομηχανικά κορεσμένη περιοχή, κάτοικοι και εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν και διαδήλωσαν ενάντια στη δημιουργία χωματερής βιομηχανικών και τοξικών αποβλήτων στο Μελετάνι Μάνδρας, αλλά και ενάντια στις επεκτάσεις των βιομηχανικών δραστηριοτήτων που δρομολογούνται στην περιοχή. Σημειώνοντας την ασυδοσία των βιομηχάνων σε όλα τα επίπεδα, για την αύξηση των κερδών τους, θύμισε ότι από την αρχή του χρόνου «θρηνούμε ήδη 6 συναδέλφους μας».

Μιλώντας ο γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων στους δήμους του Θριασίου, Χρήστος Μανίσαλης, σημείωσε ότι και η Τοπική Αυτοδιοίκηση των περιοχών - πρόσκεινται σε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ -στηρίζει τις επιλογές των βιομηχάνων, και ανέδειξε την ανάγκη οι φορείς και τα συνδικάτα της περιοχής να συντονιστούν και να δράσουν από κοινού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ