ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Φλεβάρη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Καίνε οι αυξήσεις στα εισιτήρια

Associated Press

Αυξήθηκε από χτες η τιμή των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας κατά 20 λεπτά και πλέον η τιμή του βασικού εισιτηρίου διαμορφώνεται στα 1,40 ευρώ, από 1,20 που ισχύει σήμερα. Η χρονική διάρκεια ισχύος των εισιτηρίων επεκτείνεται στη μιάμιση ώρα από 70 λεπτά που ήταν μέχρι σήμερα, ενώ η τιμή του βασικού μειωμένου εισιτηρίου παραμένει στα 0,60 ευρώ, διατηρείται δε η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων. Οι τιμές της βασικής μηνιαίας και τριμηνιαίας κάρτας (για μετακινήσεις με όλα τα Μέσα) και των αντίστοιχων μειωμένων παραμένουν στα 30 και 15 ευρώ οι μηνιαίες και στα 85 και 43 οι τριμηνιαίες. Αυξήσεις θα υπάρξουν στις κάρτες και τα εισιτήρια Αεροδρομίου που διαμορφώνονται στα 49 ευρώ για τη μηνιαία (από 45 ευρώ), η τριμηνιαία στα 142 ευρώ από 130 ευρώ, η εξάμηνη σε 250 ευρώ από 230 ευρώ και η ετήσια σε 490 ευρώ από 450 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, χτες ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ1, προσπαθώντας να δημιουργήσει άλλοθι για τις μεγάλες αυξήσεις, παρέπεμψε σε μειώσεις των εισιτηρίων όταν ολοκληρωθεί το έργο για το «ηλεκτρονικό εισιτήριο», ενώ ειδικά για τις αυξήσεις των εισιτηρίων που μπήκαν από χτες στην επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής τις απέδωσε στη... συμφωνία με τους δανειστές που επέβαλαν την αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% στις μεταφορές.

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ
Παραπέρα υπονόμευση της εγχώριας ναυπηγοεπισκευής

«Μνημόνιο συνεργασίας» με την Τουρκία, που υπονομεύει παραπέρα ό,τι έχει απομείνει όρθιο από τη ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα, έχει κατατεθεί στη Βουλή με τη μορφή νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και προγραμματιζόταν να συζητηθεί σήμερα στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Την ώρα που η ανεργία στο Πέραμα χτυπάει κόκκινο και ο πρωθυπουργός οργανώνει φιέστες για να μοιράσει υποσχέσεις και ψίχουλα, με το άλλο χέρι η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο, ώστε να πάνε σε χώρες με λιγότερα εργατικά δικαιώματα (μικρά μεροκάματα κ.λπ.) οι ελάχιστες δουλειές που έχουν μείνει στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και στα ελληνικά ναυπηγεία.

Το μνημόνιο, το οποίο προβλέπει ακόμα και την κοινή διαχείριση και διοίκηση ελληνικών λιμανιών, είχε υπογραφεί μεταξύ των δύο χωρών από τις 4 Μάρτη του 2013, χωρίς να προλάβει η προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ να το φέρει για επικύρωση.

Ενδεικτικά, στο άρθρο 2 του νομοσχεδίου σημειώνεται ότι τα συμβαλλόμενα μέρη συμφωνούν «να ενθαρρύνουν την εγκαθίδρυση τακτικών θαλάσσιων συνδέσεων μεταξύ των τουρκικών και ελληνικών λιμένων για μεταφορές με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και με οχηματαγωγά πλοία», χωρίς να γίνεται κανένας λόγος για όρους και προϋποθέσεις, όπως αν και ποια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας θα ισχύει και αν θα εφαρμόζεται η υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση πλοίων και ναυτολόγηση πληρωμάτων, αφού πρόκειται για ακτοπλοΐα. Στο άρθρο 3 αναφέρεται ότι συμφωνούν τα συμβαλλόμενα μέρη «να διερευνήσουν τις πιθανότητες συνεργασίας στο εμπόριο διά θαλάσσης, τη διαχείριση και διοίκηση λιμένων».

Οσον αφορά το άρθρο 6 προβλέπεται ότι τα δύο μέρη συμφωνούν «να βελτιώσουν τη συνεργασία μεταξύ των ιδιωτικών εταιρειών κάθε Μέρους στον τομέα των ναυπηγήσεων, της επισκευής και συντήρησης πλοίων, της κατασκευής θαλαμηγών και των επενδύσεων σε εγκαταστάσεις κατασκευής θαλαμηγών, της ανακύκλωσης πλοίων και των επενδύσεων σε εγκαταστάσεις κατασκευής πλοίων».

Ανάμεσα σε αυτά που προωθούνται με το άρθρο αυτό, είναι, αφενός, η διευκόλυνση εγχώριων επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στους παραπάνω τομείς να μεταφέρουν τις «δραστηριότητες» και τις «επενδύσεις» στην Τουρκία και, αφετέρου, επιχειρηματικοί όμιλοι με έδρα την Τουρκία να εκμεταλλευτούν εγχώριες υποδομές, όπως στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

ΕΣΡ
Σε εξέλιξη οι επιχειρηματικοί ανταγωνισμοί για τις άδειες των ΜΜΕ

Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι σφοδροί ανταγωνισμοί για την αναδιανομή της αγοράς, το ξαναμοίρασμα της πίτας ανάμεσα σε επιχειρηματικά συμφέροντα εντός και εκτός Ελλάδας, που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ΜΜΕ, όπως έδειξε και η χτεσινή διάσκεψη των προέδρων της Βουλής για τη συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ).

ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και η Ενωση Κεντρώων καταψήφισαν και χτες τη λίστα των προσώπων που κατέθεσε ο πρόεδρος της Βουλής, Ν. Βούτσης, ενώ η ΧΑ ψήφισε «παρών». Στο μεταξύ, ήδη με τροπολογία που ψηφίστηκε αργά το βράδυ της περασμένης Παρασκευής στη Βουλή, λόγω ακριβώς του «αδιεξόδου» στο ΕΣΡ, προβλέπεται ότι πλέον η Βουλή, αντί το ΕΣΡ, θα αποφασίζει για τον αριθμό των τηλεοπτικών σταθμών που θα λάβουν άδειες. Η τροπολογία ψηφίστηκε με ονομαστική ψηφοφορία. Σε σύνολο 256 βουλευτών για την τροπολογία του ΕΣΡ, «ναι» ψήφισαν 153 βουλευτές, «όχι» 101 και «παρών» δύο. Το ΚΚΕ απέναντι σε όλη αυτή την ιστορία, τόσο σε ό,τι αφορά την τροπολογία όσο και τη σύνθεση του ΕΣΡ, τοποθετείται με «παρών».

Ο πρόεδρος της Βουλής κατά τη χτεσινή διάσκεψη ανέφερε ότι «είναι προφανές ότι θα μείνουν κανάλια και εργαζόμενοι χωρίς την άδεια και την εργασία που έχουν σήμερα. Θα μπορούν να έχουν άλλη άδεια ψυχαγωγική ή να κάνουν συγχωνεύσεις». Ο ίδιος διέψευσε δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία Τούρκος επιχειρηματίας δηλώνει πως έχει συμφωνήσει με τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα για την αγορά τηλεοπτικής συχνότητας στη χώρα, λέγοντας: «Δεν υπάρχει καμία δέσμευση από την κυβέρνηση προς κανέναν ούτε Ελληνα - όχι μόνο Τούρκο». Να σημειωθεί ότι η αναδιανομή της πίτας στο τηλεοπτικό τοπίο εμφανίζεται από την κυβέρνηση ως ...αντιμετώπιση της διαπλοκής και της διαφθοράς.

Από το ΚΚΕ ο Θανάσης Παφίλης, δίνοντας απάντηση σε όλο αυτό το σκηνικό, έκανε σαφές ότι είναι τουλάχιστον κοροϊδία να γίνεται λόγος για διαφάνεια και πάταξη της διαπλοκής και πραγματική ενημέρωση όσο τα ΜΜΕ είναι στα χέρια των επιχειρηματικών ομίλων. Σημείωσε ότι οι τηλεοπτικές συχνότητες στον καπιταλισμό είναι εμπόρευμα και το κεφάλαιο χρησιμοποιεί τα ΜΜΕ για να χειραγωγεί συνειδήσεις. Εκανε σαφές ότι το δικαίωμα του λαού στην ενημέρωση μπορεί να διασφαλιστεί μόνο όταν οι συχνότητες, τα κανάλια, τα συστήματα τηλεπικοινωνίας γίνουν πραγματικά κοινωνική ιδιοκτησία, που θα λειτουργούν με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες και εργατικό - λαϊκό έλεγχο, στο πλαίσιο ριζικών ανατροπών στο επίπεδο της οικονομίας και της εξουσίας.

Το ΠΑΜΕ για την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων

Σε ανακοίνωσή του για την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων το ΠΑΜΕ σημειώνει: «Η φοροεπιδρομή στα λαϊκά στρώματα με κάθε τρόπο και μέσο από την κυβέρνηση δεν έχει τέλος. Μαζί με το γκρέμισμα του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, τη διατήρηση του ΕΝΦΙΑ, την απελευθέρωση των πλειστηριασμών, φέρνουν νέες αυξήσεις από σήμερα στις τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και σε ένα κομμάτι των καρτών απεριορίστων διαδρομών.

Την ίδια στιγμή, φοροαπαλλάσσουν τους βιομήχανους, τους εφοπλιστές, τις μεγαλοεπιχειρήσεις από χρέη προς το Δημόσιο, στο ΙΚΑ, στα ασφαλιστικά ταμεία, δημιουργούν νέα πλήγματα στο λαϊκό εισόδημα.

Η μετακίνηση δεν είναι πολυτέλεια!

Εργαζόμενοι, νεολαία, γυναίκες, συνταξιούχοι, άνεργοι, όλοι οι επιβάτες να διεκδικήσουμε αγωνιστικά:

  • Καμιά αύξηση της τιμής των εισιτηρίων - καρτών.
  • Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%.
  • Δωρεάν μετακίνηση ανέργων - φοιτητών - συνταξιούχων.
  • Κρατική συγκοινωνία στην εξυπηρέτηση των αναγκών μετακίνησης του λαού.
  • Αμεση κρατική χρηματοδότηση για την επισκευή του στόλου (τρένα - τρόλεϊ - λεωφορεία, τραμ).
  • Προσλήψεις τώρα για την κάλυψη των τεράστιων κενών (κυρίως οδηγών - τεχνιτών) με πλήρη μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
  • Επέκταση του συγκοινωνιακού δικτύου σε όλο το νομό Αττικής».
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η κυβέρνηση καθορίζει τη μετακίνηση του λαού με κριτήριο το κέρδος

Σε σχόλιό του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει για τις αυξήσεις των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς:

«Οι αυξήσεις σε εισιτήρια και κάρτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που με απόφαση της κυβέρνησης ισχύουν από σήμερα (σ.σ. χτες), έρχονται να προστεθούν στη φοροληστεία και τα άλλα αντεργατικά - αντιλαϊκά μέτρα, δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο τη μετακίνηση των λαϊκών στρωμάτων.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζει να καθορίζει την ανάγκη μετακίνησης με κριτήριο το κέρδος, μετακυλίει το κόστος στο λαό, ενώ διατηρεί μειωμένη την κρατική χρηματοδότηση, με αποτέλεσμα δρομολόγια να μειώνονται λόγω της έλλειψης προσωπικού και τεχνικών μέσων, το δίκτυο να μην καλύπτει όλη την περιφέρεια Αττικής.

Το ΚΚΕ και με παρεμβάσεις του στη Βουλή έχει προτείνει: Αμεση μείωση των τιμών των εισιτηρίων στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και στις Αστικές Οδικές Συγκοινωνίες στο 50%, δωρεάν μετακίνηση σε φοιτητές, σπουδαστές, μαθητές και εργαζόμενους τις ώρες που μετακινούνται προς τη δουλειά τους, τα σχολεία και τις σχολές τους».

ΕΠΙΤΡΟΠΗ «ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ» ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Στο «αρχείο» ο φάκελος Φλαμπουράρη

Στο «αρχείο» αποφάσισε να θέσει την υπόθεση σχετικά με την κατασκευαστική εταιρεία του Αλ. Φλαμπουράρη, κατά τη χτεσινή της συνεδρίαση, η Επιτροπή «Πόθεν Εσχες» της Βουλής. Υπενθυμίζεται ότι η υπόθεση αφορούσε μετοχές κατασκευαστικής εταιρείας που είχε στη διάθεσή του ο υπουργός.

Σύμφωνα με ενημέρωση από μέλη της Επιτροπής, ο φάκελος τέθηκε στο αρχείο με τις ψήφους του εισαγγελέα, μέλους της Επιτροπής, του υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, που επίσης συμμετέχει στην Επιτροπή και των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Υπέρ τού να συνεχιστεί η διερεύνηση της υπόθεσης τάχθηκαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Στην Επιτροπή δεν συμμετέχει το ΚΚΕ, λόγω αριθμού βουλευτών.

Στην ίδια συνεδρίαση αποφασίστηκε να διερευνηθεί περαιτέρω η υπόθεση του Γκίκα Χαρδούβελη, ο οποίος την περίοδο που ήταν υπουργός Οικονομικών της κυβέρνησης της ΝΔ φέρεται να καθυστέρησε 3,5 χρόνια να καταθέσει δήλωση πόθεν έσχες.

Στην επόμενη συνεδρίασή της, η Επιτροπή θα ασχοληθεί με την υπόθεση του υπουργού Οικονομίας, Γ. Σταθάκη, ο οποίος φέρεται να είχε καταθέσει πόθεν έσχες με ελλιπή στοιχεία το 2012.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ